Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

Veluwe: haamuhan :heart: se siellä jos vain tuli testiajalla. ilmeisesti kuvattu myöhemmin kun noin tumma tuo kontrolli. apteekin oma saattaa antaa joskus testiajan jälkeen viivoja, jotka ei tarkoita välttämättä mitään niin siksi kommentoin näin. mut selvä haamu jos kerran tullut 5min aikana. =)
 
Anteeksi vielä huhuilen tähän vastausta, eli siis onko joku muukin saanut Pregcheckiin selvästi erottuvaa valkoista testiviivaa testiajan sisällä? Onko sitä seurannut värillinen haamuviiva vai onko tulos suora nega? Anyone? :wave:

Illalla olisi pienimuotoiset bileet, pitäisi tietää uskaltaako juoda mitään alkoholipitoista... :D
 
niinku arvelinki, kesken meni... Tunti sitten alko hirveet kivut ja veren mukana tuli hyytymiä.. Vaikka raskaus ei ollutkaan suunniteltu, niin kyllähän tää tuntuu niin p*rkeleen pahalta :'( Vasta 18 vuotias ja jo kaks keskenmenoa.. Ei tunnu kivalta ei.
Voi miten surullista:'(..olen todella pahoillani, lämmin:hug:
..voi tuntua loppuun kuluneelta tämä..mutta sie olet vielä hyvin nuori ja vauvalle on aivan varmaan aikansa:kiss:
..kun 1v yritystä takana, voi sitten halutessaan tutkimuksiin hakeutua.
 
18andpregnantHali rutistus minulta, todella kurja tilanne. Juuri katsoin tuon sinun videon ja sitten luin että menikin kesken. Voimia todella paljon.

ON:Sama tulos ovistestissä myös tänä aamuna ja tein sen nyt vasta toisesta pissasta eli oli aika laimea pisu mistä tein. Pitää katsoa jos kävisi tuossa toisessa kaupassa katsomassa r-testiä. Jomottaa mahaa ja selkää ja nippailee alamahalla ja välillä tuntuu kuin olisi menkat alkamassa mutta on vasta kp19:O Olen aivan ihmeissäni tästä ja mies jo eieln illalla sanoi että pitäisikö minun lopettaa testailu kun olin kuulemma illalla aika kärttyinen... Jos r-testi on nega niin menen lääkärille ensi kuussa kun olen sairaalalla muutenkin, saavat ultrata ja ottaa sitten hiukan kokeita että missä mennään näiden juttujen kanssa... Onko kenelläkään ollut 6:tta päivää vahvaa ovisplussaa ja onko ollut sitten mitä r-testissä?
Dippaile vaan viikonloppuna..tiedä mitä ihunaa se näyttää:)
..ja jos kierto venyy, ultra/gyne hyvä juttu.
 
18andpregnant, isot halit sinne sulle ja tsemppiä! :heart:

Testasin aamupissasta pregcheckin (ovisplussasta/raskaustestihaamusta ovistestinä nyt 4/9 päivää) ja seuraavasta pissasta Eva-raskaustestiliuskan. Tässä kuvia. Aamuisessa pregcheckissä olin näkevinäni jotain ja samoin tossa Eva-testissä, mutta sen kaveriks tehdyssä toisessa pregcheckissä en mitään. En niin yhtikäs mitään.

Aamun pc testiajalla:


Eva ja pc seuraavasta liristä testiajalla:


Ja Eva testiajalla, tässä näin jotain. Mahtaako täällä näkyä..
Pele - mie näen noissa ne viivan paikat..
..toivon päivien edetessä, sinne R-testiin selkeää punaväriähin tulevan.:heart:
 
Mulla on menkat myöhässä nyt viis päivää ja tein pari päivää sitte Predictorin raskaustestin ja se näytti negaa. Nyt sitte kävin ostamassa apteekista tommosen herkn raskaustestipuikon ja se näyttäs tämmöstä:



Kyllähän tuossa omaan silmään näkyy viiva ihan selkeästi, mutta tarkottaako tuo positiivista vaikka ei olekkaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva?
Kyllä se tarkoittaa VAHVAA positiivista - ONNEA!!!:):flower::heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Jen90
18andpregnant: halaus :hug:

On myös faktaa, että kovin nuori ikäkään ei ole ihanteellinen raskauden suhteen, vaikka nuoria äitejä paljon onkin. Esimerkiksi tässä tietoa Julkaisu - TerveSuomi

Elimistön mukautumismahdollisuudet raskauden läpiviemiseen ovat murrosikäisellä tytöllä huonommat kuin yli 19-vuotiailla naisilla. Kohdun kehittymättömyys saattaa johtaa keskenmenoon ja ennenaikaiseen synnytykseen. Näiden riski on vielä 18-vuotiaalla noin kaksinkertainen verrattuna 19 – 35 vuotiaisiin naisiin. Nuorten äitien lapsilla on todettu lievästi lisääntynyt kromosomihäiriöiden todennäköisyys. Tämä saattaa olla yksi syy ennenaikaisiin synnytyksiin ja keskenmenoihin. Nuorilla äideillä on enemmän infektioita raskaudenaikana, mikä voi myös lisäta kohdun ennenaikaisia supistuksia ja ennenaikaisia synnytyksiä. Myös raskaustoksemian eli pre-eklampsian riski on suurin erittäin nuorilla ensisynnyttäjillä.

Tämä lähinnä lohdutukseksi sinulle, että ei sinussa välttämättä mitään "vikaa" ole, olet vain kovin nuori :heart: Tsemppiä!
 
Anteeksi vielä huhuilen tähän vastausta, eli siis onko joku muukin saanut Pregcheckiin selvästi erottuvaa valkoista testiviivaa testiajan sisällä? Onko sitä seurannut värillinen haamuviiva vai onko tulos suora nega? Anyone? :wave:

Illalla olisi pienimuotoiset bileet, pitäisi tietää uskaltaako juoda mitään alkoholipitoista... :D
Itse joskus sain, ja uskoin sen enteilevän plussaa, mutta ainakin itsellä oli huti. En sitten tiedä, oliko ollut yritystä tai ei, koska kaikenlaisia oireita kyllä oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin tyttö;27032831:
Lapseton 81 Mulla on muutenkin jotenkin kammo lääkkeisiin, en tykkää tupata itteeni mitään ylimääräistä, aikoinaan olin kuukauden sairaalassa kun olin onnettomuudessa ja ensimmäiset 3 viikkoa mulle tupattiin morfiinia suoraan, ja sen jälkeen panacodia yms lääkkeitä vielä kotiinkin. Sen jälkeen inhosin kaikkia lääkkeitä jopa särkylääkkeitä. Olen sen jälkeen saanut monia antibiootti kuureja ja vasta oikeastaan 1,5 vuoden aikana olen päässyt siihen tilaan että en käytä särkylääkkeitäkään. Vain luontaistuotteita kuten foolihappoa, calsium tabuja yms.
Alkoholin olen jättänyt aikoja sitten kokonaan pois ja nyt enää on yksi ainut pahe joka myrkyttää elimistöä ja se on tupakka, tosin, senkin olen vähentänyt niin paljon kun yritän lopettaa kokonaan. niin ja joo on toinenkin pahe, sokeri ja kofeiini, sokerista ajattelin kanssa luopua ja kofeiinin vähentää minimiin... aamukahvia ilman en voi siis elää :LOL: ai niin, teroluteja olen joutunut käyttämään viimeksi keväällä vuodon aloittamiseksi ja viime vuonna sama homma, ei vaan enää auta niinkuin pitäisi ja siitä kysynkin samalla gyneltä että ovatko liian heikkoja noi 10mg mulle... mulla on kuukautisten provosoimiseksi määrätty ne ja 2 krt päivässä yksi tabu 7pv ajan... eli paketti.

Maanantaina sitten soittelen sinne gynelle, makso sitten mitä makso tai sitten pyydän päästä julkiselle puolelle, se haetaan tuolta yksäriltä se lähete kun on sama gynekologi julkisellakin puolella (pieni paikkakunta). Maksaa vähemmän. Clomifenissahan on se haitta puoli että se maksaa melkein sen 70€ tai sillon 2010 makso, en tiiä onko noussutkin jo hinta... ja kun siitä ei saa korvausta... terolutit on onneksi halvempia.
Kirjoittelit, että olet käynyt lääkärillä 2010..siitä on jo aikaa ja jos jotahin ongelmaa syntynyt mikä estää raskautumisen, on se voinut juuri tällä välillä tulla/pahentua - minähin sitä Gyneä edelleen(sorry kun jankkaan)suosittelisin pian.:kiss:

..ja ikää siulla kohta 30v..nyt tämän jälkeen alkaa radikaalisti myös hedelmällisyys laskemaan..ja vain kiihtyy tuon 35v jälkeen..
Aika, on flkat meidän vihollinen tässä "kuumeilussa".:ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö: ajattelet nyt niin, että kun hoidat itsesi kuntoon, säästät satasia, kun saat asiat rullaamaan eikä testitikkuja kulu kassikaupalla :) Loppujen lopuksi se testaileminen ei ihan halpaa lystiä ole, varsinkin jos siihen ihan kunnolla haksahtaa :whistle: Joskus tieto lisää tuskaa, mutta ei loputon epävarmuuskaan mukavaa ole.
 
Naapurin tyttö - Mitä tutkimuksia sinulle muuten on tehty gynellä, tutkittiinko lapsettomuusasiaa vai jotain ihan muuta? (Anteeksi yksityiskohtainen utelu...) ;)

Tehtiinkö ultra, otettiinko hormoni + muut kaikki mahdolliset verikokeet, munatorvien aukiolotutkimus + miehen tutkimus ?

Meillä tehtiin nämä kaikki heti alkuun kun menimme lapsettomuusklinikalle.
Sieltä sitten heti selvisikin meidän ongelma. :)
 



ylin eilinen testi ja alin tältä päivältä. Ei vielä mitään eroa eiliseen, mutta eiköhän se tuosta ala haaleneen..
Minulla oli testi parisen viikkoa positiivinen tuulimunan & kaavinnan jälkeen :/ Hormonitaso ei palaudu hetkessä ennalleen, jos raskaus on ollut "kunnolla" aluillaan. Eli minun tapauksessani istukka siellä teki temppujaan, vaikkei sikiötä ollut ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö - Nyt pyydätkin heti siltä lääkäriltä lähetteen(TK-puolen)näihin kokeisiin: Kilpirauhaskoe/FSH/LH/Progesteroni ja silloin ei tarvitse maksella mitään labramaksuja - yksityisellä sitten maksulliset.

Noita ei kaikkia voi muistaakseni ottaa samaan aikaan(kierron samana päivänä)
..lääkäri osaa kyllä kertoa, mikä kierronpäivä missäkin kokeessa voit käydä.

FSH= kertoilee siun munasarjojen tilanteen munarakkuloiden kasvua ajatellen.
Viitearvot:

Naiset:
-Follikulaarivaihe 3.5 - 12.5 IU/l
-Ovulaatiohuippu 4.7 - 21.5 IU/l
-Luteaalivaihe 1.7 - 7.7 IU/l
-Postmenopaussi 26 - 135 IU/l

LH
= Luteinisoiva hormoni juuri antaa aivoille käskyn siitä ovulaatiosta.

Tulkinta

Naisilla LH-taso on yleensä kohonnut munasarjaperäisen hyperandrogenismin yhteydessä. Koska LH-taso vaihtelee kierron aikana, suhde LH:n ja FSH:n välillä on luotettavampi kuin pelkkä LH-taso. Jos suhde alkukierron aikana on yli 2, kyseessä on usein hyperandrogenismi. Primaarisessa hypogonadismissa sekä LH-että FSH-tasot nouseva. FSH-määritys on diagnostisesti tärkein. Sekundaarisessa eli hypofyysi- tai hypotalamus-peräisessä hypogonadismissa LH-tasot ovat matalia, yleensä alle 0.5 IU/l. LH-vajauksen syyn selvittämiseksi voidaan käyttää LRH-koetta sekä mitata muiden hypofyysihormonien pitoisuudet. Anorexia nervosassa LH:n pitoisuus on usein matala, alle 1 IU/l. Estrogeenien, progestiinien esim. e-pillereiden, anabolisten steroidien ja androgeenien antaminen alentaa LH-tasoa.

Viiteväli naiset:

follikulaarinen vaihe 2-10 U/l
ovulaatiovaihe 15-60 U/l
luteaalivaihe 2-12 U/l
postmenopausaaliset 20-80 U/l
LH-aktiivisuus on tavallisesti suurentunut munasarjaperäisessä hyperandrogenismissa (polykystiset munasarjat/monirakkulaiset)
(eli O-testi saattaa näyttää kierron aikana useastikkin vahvaa viivasta)

Progesteroni= kertoo keltarauhasen tilasta. Sen täytyy toimia hyvin, pystyäkseen ylläpitämään alkaneen raskauden.

Viitearvot:


Naiset follikulaarivaihe 0.3-2.5 nmol/L, luteaalivaihe 7-80 nmol/l. RIA:lla 31.10.2008 asti: Naiset follikulaarivaihe 1 - 7 nmol/l, luteaalivaihe 14 - 62 nmol/l.

Progesteroni on pääasiassa keltarauhasen ja raskauden aikana istukan tuottama steroidihormoni, jota käytetään keltarauhasen toiminnan arvioimiseen. Pitoisuus on korkeimmillaan keski-luteaalivaiheessa. Jos hedelmöitystä ei tapahdu, progesteronipitoisuus palaa lähtötasolleen jo ennen kuukautisten alkua.

Luteaalivaiheessa mitattu kohonnut progesteronipitoisuus (yli 8 nmol/l 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua) osoittaa ovulaation tapahtuneen. Keltarauhastoiminta katsotaan normaaliksi, jos yksi arvo 5-8 päivää ennen kuukautisten alkua ylittää 25 nmol/l tai kolmen arvon yhteissumma ylittää 45 nmol/l, kun näytteet on otettu 5-10 päivää ennen kuukautisten alkua.


Kilpirauhaskoe.

TSH
Viite: aikuiset, yli 14 v 0.5 - 3.6 mU/l
T4V Viite: aikuiset, yli 18 v 9 - 19 pmol/l

Kirjoita vaikka itsellesi ylös nämä kokeet, niin muistat pyydellä oikein.=)

Nämä on kuitenhin niitä perushormonikokeita, joita naiselta tutkitaan yleensä ensin kun vauvaa yritetty 1v ja tulosta ei synny..toki tutkitaan sitten tarpeen vaatiessa aiemminhin jos esim. epäillään selkeää ovuloimattomuutta.

:attn:Olen huomannut, että TK puolella käydessä kannattaa itse olla valveutunut ja osata pyydellä noihin kokeisiin lähetettä!..muutoin se saattaa jäädä tyyliin: "katsellaan nyt vielä 6k-1v" ja niin jne..jne..
..ei voi tietenkään aina y l e i s t ä ä..mutta valitettavasti hyvin monasti näin:(

Eihän se vauvaa yrittävälle paljon tuo huojennusta, jos pitää vain odottaa ja odottaa..varsinkaan jos tärppiä ei yrityksistä huolimati ole kuulunut ::'(
..säästetäänkö tässähin ihan väärässä asiassa?
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi vielä huhuilen tähän vastausta, eli siis onko joku muukin saanut Pregcheckiin selvästi erottuvaa valkoista testiviivaa testiajan sisällä? Onko sitä seurannut värillinen haamuviiva vai onko tulos suora nega? Anyone? :wave:

Illalla olisi pienimuotoiset bileet, pitäisi tietää uskaltaako juoda mitään alkoholipitoista... :D
monta kertaa on tullu valkoinen selvä viivanpaikka tarkoittamatta mitään.
 
Minä tuun melkein samalla asialla kun Naapurintyttö :)

Mutta siis, tein aiemmin r-testin ehkä viikko sitten. Ja nyt olisi menossa kp 27/32. En ole tehnyt uutta testiä, mutta kaivelin tän vanhan esille ja huomasin jo aiemmin kyseisestä testistä hailua haamua viivanpaikkaa. Mutta nyt se oli selkeämpi, muokkasin kuvaa hieman kun ei kameralle meinannut näkyä. Mutta näettekö väriä tai viivaa? :)



toinen,

 
miss_piggy
Kaksplus - Laskurit
Tuon testin mukaan ovuloisin 1.9 tai 2.9 riippuen onko kierto 28 vai 29 päivää :O Eli kp 16 tai 17! Voisko muka olla ovis niin myöhään jos kierron pituus on jotain 29 päivää, oon aina luullu että ovis on kierron puolessavälissä...*ihan pihalla* Ja nyt mulla ei ees oo enää niitä ärkeleen ovistestejä jäljellä :headwall:
 
Naapurintytön testissä näen alemmassa hailun mutta PUNAISEN viivasen! ylemmässä jotain, mutta en ole niin varma väristä.

Noista ovislaskureista, en esikoisen aikaan tikuttanu ovista vaan tsekkasin ton laskurin avulla ja en tiedä auttoiko mutta siinä kierrossa raskauduin! :)
 
Miss biggy mulla ainakin 30 päivän kierrossa, ovis tuli vasta n kp 17-18 ultran ja testien mukaan. Yleensäkin runsaat ovislimat loppuivat vuorokautta, kahta ennen oikeaa ovista eli niiden mukaan jos olisi elänyt, olis mennyt ajoitukset pieleen. Mutta luteaalivaihehan voi vaihdella. Tsemppiä ja onnea yritykseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Miksi pitää unohtaa raskaustesti päiväksi vessaan ja huomata aamulla että siinä on heikko viiva :headwall: :headwall::headwall:
Tai itseasiassa mies sen ennen töihinlähtöään huomasi. Kysyi, että onko tämä tämänaamuinen vai eilinen vai mikä tää on... :D
Eikai tässä sitten muu auta ku kipitellä apteekkiin tahi markettiin hakemaan lisää testejä... noinniinku varmuuden vuoksi :whistle: :D

Joo, ja tiedän, että wanhaa viivaa ei kannata uskoa... mutta kuitennii... :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä