Olen tukien väärinkäyttäjä ja 4 lapsen äiti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kusettajamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eee";27022378]
Yhteiskunnan resurssit on nyt jo tiukoilla muutenkin, joten eihän tässä olisi varaa siihen, että suunnitelmallisesti jotkut hankkivat lapsia yhteisillä varoilla elätettäväksi. Siihen ei vaan ole juuri keinoja puuttua. Yhteiskunnan turvaverkko olisi tärkeää saada pidettyä yllä kaikkein heikko-osaisimpien vuoksi, koten toivottavasti ylikuormitus ei mene niin pahaksi, että sosiaaliturvajärjestelmäämme joudutaan systemaattisesti alkaa ajamaan alas. Yleisen asennoitumisen pitäisi muuttua siihen suuntaan, että jokainen henkilökohtaisesti omien kykyjensä mukaan pitää huolta siitä, että yhteisiä varoja käytetään järkevän säästeliäästi. Mutta se taitaa olla kaunis ajatus vaan...[/QUOTE]

Hmm, mitenhän niitä yhteisiä varoja käytettäisiin järkevän säästeliäästi? Niinkö, että tehtäisiin sankarilliseksi se, että ihminen ei hae itselleen kuuluvia tukia ja etuuksia, ei mene kunnalliseen terveydenhuoltoon tms ja että jokainen ajattelisi "epäitsekkäästi" uhrautuvansa yhteisen edun nimissä, "en minä mittään tartte ainakaan". Ja sitten rahat säästyvät ja niillä voi rakentaa vaikka uusia musiikkitaloja ja maksaa kansanedustajille eläkkeitä :)

[QUOTE="aloittaja";27015713]Soitti kelaan ja sanoi että selvitys asumisesta menossa voiko katkaista ne.

Ja kuka sanoi että mene töihin,olen työssä mutta 1kk ikäistä ei vaan voi hoitoon vielä laittaa!!minun palkkani myös on vain kun olen töissä 1200€kk ja joo sano että eti parempi paikka niin mistäs sen taiot kun täällä ei ole 3000 ihmisen kunnassa töitä muillekaan niin olen kiitollinen edes tuosta työstä mikä on rajan toisella puolella 50km päässä.
palkasta ei säästöön jää automenojen jälkeen mikä nyt on seisonnassa mutta töihin palatessa menot taas sen suhteen kasvaa..ai joo mutta ainahan voin kulkea fillarilla tuon matkan,sen tuo kuitenkin joku täällä palstalla vaihdoehdoksi :D

Ja lasten isä käy oppisopimuskoulutusta tällähetkellä että saisi ammattia parempaan jotta hän on vielä yli vuoden siihen sidottuna.[/QUOTE]

Eli saat asumistukea,äitiyspäivärahaa, kotihoidontuen lisäosaa,lapsilisät sekä niihin yh-korotukset? jos vanhemmat asuu eri osoitteissa ja eri paikkakunnilla selkeästi ei kai ole mitään perustetta katkasta asumistukea, äitiyspäiväraha ei taas liity mitenkään elatustukiin eikä kotihodontuen lisäosa. lapsilisistä se perusmäärä kuuluu kaikille, yh-korotukset voivat varmaan jäädyttää siksi aikaa että tutkivat tilannetta? Eli yh-korotusten ja elatustukien osalta voisivat tulot pistää poikki,ei muista?

Tämän aloittajan juttuja lukiessa tulee kyllä mieleen, että lisääntymiseen pitäisi olla sekä tulo- että älykkyysraja...

Kukas ne sitten määrittelisi? Määriteltäisiinkö se niin että jos on lapsia yhden kanssa,ei uudessa suhteessa saisi lisää haluta eri henkilön kanssa? Ulkonäkökysymys voitaisiin tietysti myös määritellä, vain tietyn painoindeksin, hiusten värin ja silmien värin omaavat saisivat lisääntyä?

Jos kyseessä on perhe, niin tuet määritellään eri tavalla kuin jos kyseessä on yksinhuoltaja. Ap:n tapauksessa kyseessä on perhe, mutta tukien takia ovat keplotelleet isän kirjoille johonkin asumattomaan luukkuun jossain muussa kunnassa.

Mitäs nysväätte. Olisko vaikeeta esim. mennä töihin?

Kukas ne sitten määrittelisi? Määriteltäisiinkö se niin että jos on lapsia yhden kanssa,ei uudessa suhteessa saisi lisää haluta eri henkilön kanssa? Ulkonäkökysymys voitaisiin tietysti myös määritellä, vain tietyn painoindeksin, hiusten värin ja silmien värin omaavat saisivat lisääntyä?

Miten se ulkonäkö liittyy tähän mitenkään? Selitä nyt hyvänen aika, miten se on lasten(kaan) etu, että heitä on iso liuta ja lisää tulee, vaikkei vanhemmilla meinaa olla varaa huolehtia ensimmäisistäkään?

Näitä kommentteja kun lukee, niin tulee olo, että lapsia tehdessä vain normaalit olot sallitaan: naimisissa, varma työ. Mitä väärää ap on tehnyt? Eikö opiskelijat, köyhät, eronneet, yksinäiset saa tehdä lapsia? Tuossa nyt ei ollut edes mitään tukien väärinkäyttöä. Mies koittaa saada työtä opiskelemalla ja nainen on kotona vauvan kanssa, jatkaa myöhemmin töiden tekoa. Normaali tilanne muuten, mutta kun he asuvat erillään. Ja sekös suututtaa. Vai köyhyyskö se onkin?

Täältä ei kannata kysyä mitään normaalista poikkevaa, tai kertoa mitään mikä ei mene normistandardien mukaan.

Ja nykyisin kumpikaan näistäkään ei ole varmaa. Se varma työ voi loppua kun työnantaja siirtää tuotannon Kiinaan(tai johonkin muualle kauas) ja aviopuoliso voi joku kaunis tai sateinen päivä päättää että nyt riitti. Sittenkö pitäs siitä syystä lapset ottaa huostaan?

Oikeastaan en tajua miksi tulen avanneeksi koko palstaa, kun tuntuu että täällä pyörii ihan uskomattoman urpoja ihmisiä. Ja suurin osa typeristä kommenteista vielä harmaana. Jos ei ole pokkaa kirjautua ja sanoa samaa olisiko viisaampaa pitää suu kiinni? Elämäntilanteita on erilaisia, mutta se lienee tosiasia että elleivät suomalaiset hanki/saa lapsia enemmän kuin nyt ei tulevaisuudessa riitä suomalaisia mihinkään työntekoon,vaan ne teidän parjaamanne mamut ovat se ryhmä joka saa nekin työt...

[QUOTE="Sopuli";27019136]Eihän kyse ole edes siitä, että erossa tekevät kakaransa vaan siitä, että yrittävät elättää ne meillä muilla! Ihan sama vaikka tekisivät kavereina kymmenen penikkaa kunhan itse heidät ruokkivat ja elättävät niin kuin me muutkin tehdään! Tahallisesti väännetään kakaroita erossa toisensa perään vaikka tiedetään ettei rahat riitä niitä ensimmäisiäkään elättämään. Suoranaista typeryyttä sitten valittaa, kun yhteiskunta ei niitä elätä.

Ero jos tulee niin sille ei mitään mahda, mutta sille mahtaa ettei niitä kakaroita pusketa läjäpäin sen jälkeen vaikka rahat ei riitä alkuunsakaan![/QUOTE]

Te ette nosta lapsilisiä?äitiyspäivärahaa?Asumistukea? Nää on ne perustuet ap:n kohdalla, lisäksi yh-korotus lapsilisään (tätä onnellista summaa voi jokainen hakea,jos puoliso muuttaa pois yhteisestä kodista) ja elatustuki (tätäkin voi testata, jos sillä pois muuttaneella puolisolla on tarpeeksi pienet tulot).

[QUOTE="hmh";27022729]Jos kyseessä on perhe, niin tuet määritellään eri tavalla kuin jos kyseessä on yksinhuoltaja. Ap:n tapauksessa kyseessä on perhe, mutta tukien takia ovat keplotelleet isän kirjoille johonkin asumattomaan luukkuun jossain muussa kunnassa.

Mitäs nysväätte. Olisko vaikeeta esim. mennä töihin?[/QUOTE]

Niin mutta kun tukien osalta se perhe määrittyy vain sen mukaan, mitä se virallisesti on. Eli seurusteleva pari ei ole perhe, vaikka itse kokisi olevansa. Kämppikset (vaikka kolme ystävystä) eivät ole perhe, vaikka itse pitäisivät toisiaan perheenään. Ja sitä rataa. Samoin yhdessä asuva nainen ja mies katsotaan tuissa perheeksi, mikäli eivät ole esim. sisaruksia - ja näin käy usein, vaikka kyse olisi oikeasti vain kaveruksista. Mutta erilleen muuttamisen jälkeen heitä ei enää katsota perheeksi, oli kyseessä sitten seurusteleva pari tai ihan vaan kaverukset. Ja tilannetta ei muuta se, jos joku keplottelee tukien takia toisen asumaan muualle - viralliset tiedot ja viralliset paperit ratkaisevat, ei ihmissuhteiden monimutkainen dynamiikka, sosiaalityöntekijän omat oletukset, luulot tai kuvitelmat.

Miten se ulkonäkö liittyy tähän mitenkään? Selitä nyt hyvänen aika, miten se on lasten(kaan) etu, että heitä on iso liuta ja lisää tulee, vaikkei vanhemmilla meinaa olla varaa huolehtia ensimmäisistäkään?

No tähän tukiasiaan vaikuttaa tuo lasten etu ihan yhtä vähän kuin ulkonäkö ;) Eli tuet kuuluvat samoin perustein kaikille perheille riippumatta siitä, kuinka pitkän tähtäimen suunnittelulla ja elatustakeilla lasten hankinnasta on päätetty.

[QUOTE="aloittaja";27015713]Ja kuka sanoi että mene töihin,olen työssä mutta 1kk ikäistä ei vaan voi hoitoon vielä laittaa!!minun palkkani myös on vain kun olen töissä 1200€kk ja joo sano että eti parempi paikka niin mistäs sen taiot kun täällä ei ole 3000 ihmisen kunnassa töitä muillekaan niin olen kiitollinen edes tuosta työstä mikä on rajan toisella puolella 50km päässä.[/QUOTE]

Miksi et siis muuttanut ja etsinyt parempaa työpaikkaa muualta ennen kuin alat neljättä lasta tekemään? Eikö ollut tiedossa että se tarkoittaa pahimmillaan sitä että käytät yhteiskunnan rahoja? Ensin siis parempi työpaikka vaikka se muuttoa vaatisikin, sitten kun rahatilanne parempi mietitään onko kolmen lapsen jälkeen vielä varaa neljänteen.

Onks tää prov0?

ÖÖÖ... en tajunnu että lapset maksaakin jotain... ööö haluun monta lasta... ööö miksei yhteiskunta nyt sit hei elätäkään mua...

Jos toi homma noin toimisi, niin olisi erityisiä hautomakoneen virkoja joita vois hakea...

Siis palstamammojen mielestähän ei mitään tukia saisi kukaan koskaan nostaa paitsi ehkä he itse.
Me kaikki veroja maksetaan vieläpä aika suolasia sellasia,
niin eikö meille kaikille ne veronmaksajien tuet kuulu!?!
Kelan tuistakin maksetaan 20 pros. veroja jotta saadaan lisää varoja maksaa näitä tukia!

Älä AP välitä tän palstan tyhjäpäisistä valittajista.
Mikäänhän täällä ei ole koskaan hyvin ja kukaan ei hoida asioitaan oikein...
Kannattaa nyt selvittää tuo asia kelan kanssa perinpohjin, eivät minun mielestäni voi tehdä tuollaista koska ettehän te asu yhdessä. Harrastitte seksiä tai ette, olitte hyvissä väleissä tai ette. Perheeksi teitä ei voi laskea.

Ehkä virkailija oli joku hourupäinen palstamamma täältä? :D

[QUOTE="hmh";27022729]Jos kyseessä on perhe, niin tuet määritellään eri tavalla kuin jos kyseessä on yksinhuoltaja. Ap:n tapauksessa kyseessä on perhe, mutta tukien takia ovat keplotelleet isän kirjoille johonkin asumattomaan luukkuun jossain muussa kunnassa.

Mitäs nysväätte. Olisko vaikeeta esim. mennä töihin?[/QUOTE]

Niin, siis isä on ihan tukia varten muuttanut kauas lapsistaan? vai meinaatko että isukki oikeasti asuukin kotona perheensä luona ja naureskelee siellä partaansa ja kierii rahassa? Ja käsitin, että mies on oppisopimuksella, eli onko ammatin hankkiminen väärin jos on jo lapsia? Ja siis kuukauden ikäisen vauvanko olisit itsekkin valmis torppaamaan hoitoon, koska et yhteiskuntaa ajatellen halua tietenkään äitiyspäivärahaa nostaa?

Jos aletaan älykkyysmäärän mukaan lapsen tekoa rajoittaa niin siinä samalla vaivallahan rotua jalostais hieman enemmänkin. Vaikka sillai Hitler-tyyppisesti kentes?

Aloituksessahan oli asumistuen osalta kyseessä ainoastaan äitiysloman ajalta tuen hakeminen. Vastaavassa tilanteessa Suomessa lienee useita perheitä, joko yksinhuoltaja- tai ydinperheitä. Kaikilta tuki pois ja "menkää töihin", "älkää pukatko niitä lapsia!" kenties?

Samoin elatustuen kohdalta oli kyseessä lasten isän opiskeluaika. Tämän jälkeen tulojen noustessa Kela kyllä takaisinperii maksamansa tuen, ja tulojen parantuessa lasten isä alkaa jälleen itse maksaa kyseisen summa. Eli tilapäinen tulottomuus kyseessä. Ihan järjetöntä alkaa _tilapäisen_ tulottomuuden ajalta syytellä lasten teosta liukuhihnalta ja jakaa anna lapset huostaan-kommentteja. Se huostaanotto maksaisi muuten moninkertaisesti sen elatustuen minimimäärän verran kuussa.

Hyvinvointivaltiomme nyt on vaan rakennettu niin,että jos ei lapsen vanhemmilla ole varaa,yhteiskunta auttaa. Erityisesti tilapäistä apua tarvittaessa tämähän on hyvä asia - sillä aikaa lapset eivät näe nälkää ja eivät joudu asunnottomiksi ,kun vanhemmat opiskelevat tai ovat äitiyslomalla. Jos luitte koko ketjun tuolta alkupäästä, niin tähän mennessä lasten isä on maksanut elatusmaksun ja kela yh-korotuksen. Äitiyslomalla ollessaan ap on oikeutettu asumistukeen,muutoin on hoitanut vuokranmaksun itse.

• Tykkää
Reactions: äit86
[QUOTE="naakka";27022922]Mitä POKKAA vaatii kirjautua ja silti anonyyminä kommentoida? Näin voisit sanoa vain jos teet sen omalla nimelläsi.[/QUOTE]

Monesti taitaa olla niin että samasta osoitteesta on samassa ketjussa useita kommentteja harmaana. Se kirjautunut tuskin vaivautuu joka kohdassa "ääneen" haukkumaan aloittajaa samoissa määrin. Jos omalla nimellä kirjautuu aika äkkiä saa nimettömiä uhkauksia sähköpostiin (näitä on aika helppo arvailla ja kokeilla lähettää) ja sen sellaista "kivaa". Jokainen voi varmaan palstaa seuraamalla katsoa vaikka paljonki esimerkiksi Mummeliisan juttuihin kommentoidaan älyttömyyksiä harmaana. Mummeliisa esiintyy aika selkeästi itsenään täälläkin.

Onko siis niin,että minä yksinäinen ihminen,joka on tehnyt töitä ja maksanut veroja oikein tunnollisesti jo ihan kiitettävän pitkään, en saisi lisääntyä, koska minulla ei ole miestä ja joutuisin hakemaan tukia? Jos näin on, niin ottakaapa ne herrantertut kouluista pois,käykää yksityisellä lääkäreissä ja ruokkikaa itse pentunne kouluissa ym, minähän en moista rahoistani kustanna.

• Tykkää
Reactions: äit86
[QUOTE="äiti86";27022989]Siis palstamammojen mielestähän ei mitään tukia saisi kukaan koskaan nostaa paitsi ehkä he itse.
Kelan tuistakin maksetaan 20 pros. veroja jotta saadaan lisää varoja maksaa näitä tukia![/QUOTE]

Nostetaan tuet tarpeeksi ylös ja aletaan verottamaan niitä vielä korkeammin, niin saamme valtion- ja kuntatalouden kuntoon. Ikiliikkuja on keksitty!

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27022884:
Mutta ne tuet ovat silti kaikille samat, oli oma valinta tai ei ;)

Ja toisille ne riittää elämiseen (ehkä palkkojen lisänä), toisille ei. Siinä vaiheessa voi miettiä, kannattaako nälkäisten suiden lukumäärää lisätä, jos ei meinaa riittää ruokkimaan edellisiäkään.

[QUOTE="äiti86";27022989]Siis palstamammojen mielestähän ei mitään tukia saisi kukaan koskaan nostaa paitsi ehkä he itse.
Kelan tuistakin maksetaan 20 pros. veroja jotta saadaan lisää varoja maksaa näitä tukia![/QUOTE]

Älä nyt naurata, se, että saat ilmaista tukea ja maksat "veroa" siitä ja täten perustelet että olet oikeutettu kaikkiin tukiin, koska olet veronmaksaja, on täyttä paskaa. Koska saat rahaa, jonka eteen et ole koskaan mitään tehnyt ja siitä vähennetään näennäinen veroprosentti, vaikka voitaisiin suoraan maksaa vähemmän (tuo vähentely kun aiheuttaa vain ylimääräistä paperityötä) ei tee sinusta kunniallista veronmaksajaa etkä häviä senttiäkään kelan tuista menneistä vähennyksistä :D

• Tykkää
Reactions: Sanna80
[QUOTE="äiti86";27022989]Kelan tuistakin maksetaan 20 pros. veroja jotta saadaan lisää varoja maksaa näitä tukia!
[/QUOTE]

Tää on kyllä aika "oivallus" :laugh:

Tai hei, ruvetaan kasvattamaan rahapuita? :D

• Tykkää
Reactions: Sanna80

Uusimmat

Yhteistyössä