Miksi säilytätte kotonanne krääsää pöytätasoilla ja hyllyillä näkyvissä paikoissa?

"vieras"
[QUOTE="vieras";26990095]Otan vaan ne artikkelit (lehden numero ja vuosi kulmaan merkattuna, nidottuna ja reuna leikattuna siististi) talteen mistä voi olla tulevaisuudessa hyötyä, esim. hyvistä sisustusjutuista, ohjeista ym. ja ne sitten omaan aihepiireittäin lajiteltuun kirjekuoreensa (sisustus, ruokaohjeet, kodinhoito, puutarha, matkailu ym.). Kuorista otetaan säännöllisesti hyödyttömiä ja vanhentuneita juttuja pois. Kokonaisia lehtiä on turha säilyttää (varsinkaan naistenlehtiä). Ketä muka kiinnostaa jonkun julkkiksen parisuhteen tila vuodelta 2008. Jos lehteä ei tule silputtua ja on kuitenkin uusi, niin annan tutuille pois tai vien taloyhtiön lehtilainauslaatikkoon.[/QUOTE]
Mutta teille tilataan ilmeisesti ihan liikaa lehtiä. Osta vaan irtonumeroita ja lainaa kirjastosta. Ärsyttävää, jos postiluukusta tuppaa ties mitä, vaikka niitä ei edes lue.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989576:
Teilläkö lasten taideteokset ovat esillä jääkaapin ovessa? Meillä ainakin on lasten huoneissa kehystettynä. Sinustako elämä näkyy kodissa vain, jos keittiön ovessa roikkuu kissakalenteri ja jääkaapissa on tuhat fantsua magneettia??
Meillä eskarilainen laittaa uusimman teoksensa jääkaapin oveen ihan itse :) En ole raaskinut sanoa että ota se pois kun näyttää rumalta. Lastenhuoneessa on muutama kehystetty taideteos mutta en millään viitsisi vaihtaa kehyksiin niitä värityskuvia joita ilmestyy repussa kotiin pari-kolme kertaa viikossa. Enpä ole koskaan muuten miettinyt että jotakin vierasta voisi vituttaa se poikani askartelu jääkaapin ovessa. Kannattaa vaikka seuraavalla kerralla sanoa siitä sille lapselle itselleen,niin ehkä ei enää edes halua laittaa niitä töitään esille.

Lehtiongelma
[QUOTE="vieras";26990108]Mutta teille tilataan ilmeisesti ihan liikaa lehtiä. Osta vaan irtonumeroita ja lainaa kirjastosta. Ärsyttävää, jos postiluukusta tuppaa ties mitä, vaikka niitä ei edes lue.[/QUOTE]

Se on totta, että niitä tulee liikaa mutta olen osittain "syytön" tähän. Osa lehdistä tulee töiden/järjestön (talouselämä, it-lehdet jne)kautta, osa sukulaisten tilaamana. Akkari ja Anna esim. sukulaisen jokavuotinen joululahja jo vuosien ajan... ja ne tulee tietty viikottain. En oikein henno sanoa, ettemme ehdi niitä lukea. Hesarin tilaan itse mutta siinä se sitten onkin. Hankalaa tuo on... tietää, että lehdet on tosi kalliita ja siksi niitä onkin vaikeaa heittää lukematta pois ja siitähän tuo kasa sitten kasvaa.

"vieras"
Olen vain 1/5 perheenjäsen, enkä päätä kaikkien puolesta meillä. Roina ei siis ole vain minun. Eikä haittaa pätkääkään, kotini on elämistä varten ei mahdollisia vieraita.

"vieras"
Se on totta, että niitä tulee liikaa mutta olen osittain "syytön" tähän. Osa lehdistä tulee töiden/järjestön (talouselämä, it-lehdet jne)kautta, osa sukulaisten tilaamana. Akkari ja Anna esim. sukulaisen jokavuotinen joululahja jo vuosien ajan... ja ne tulee tietty viikottain. En oikein henno sanoa, ettemme ehdi niitä lukea. Hesarin tilaan itse mutta siinä se sitten onkin. Hankalaa tuo on... tietää, että lehdet on tosi kalliita ja siksi niitä onkin vaikeaa heittää lukematta pois ja siitähän tuo kasa sitten kasvaa.
Jos viet Annan vaikka työpaikan kahvihuoneeseen.

Ne vaan kerääntyy jostain. Tosin viikko sitten siivosin kaikki turhat krääsät roskiin, ja paljon lähtikin :D

Mulla on ongelma että mihin ihmeeseen mä tunkisin kaiken sen paperin mitä posti mulle syytää joka päivä. Ne tuppaa kerääntymään pöydille.

[QUOTE="Minna";26989965]Moon sellainen hamsteri ettei mun kaapit riitä. Pari kertaa kuussa yritän karsia kamaa, mut sitten kuitenkin keksin jollekin tyhjälle sipsipussille uusiokäýttö idean, kuitenkaan toteuttamatta sitä koskaan. Mut se on pakko kuitenkin jemmata siltä varalta että tulee tarvetta. :)[/QUOTE]

Toi on jo aivan sairasta. Säilöt kamaa kuin joku pula-ajan mummeli... Ei ole kovin normaalia säilytellä roskia kotonansa

"öööö"
Josttakin luin/kuulin, että luovat ihmiset tarvitsevat ympärilleen "kaaosta", jotta syntyy uusia ideoita. Tiedä sitten , pitääkö se paikkaansa muiden, kun mun kohdalla.

"Entinen Ksantippa S."
Minä rakastan kirjoja, lehtiä, käsitöitä, maalauksia, legoteoksia, omaa ja muun perheen elämää. On siisteys ja kaunis kotikin ihan kivaa, mutta en aio luopua mistään oikeasti tärkeästä asuntomessumaisen kodin vuoksi, en perua mielenkiintoisia lehtitilauksia, en nalkuttaa rakkaimmilleni, en ahdistua.

Ja anteeksi jyrkkä mielipiteeni, mutta nuo Björnin linkittämät boksit ja lehtimapit ovat mielestäni ihan erityisen rumia.

[QUOTE="meriska";26990101]Ja tietysti valkoiset laatikot:D Punaiset olis enemmän mun makuun. Miksi kauniit kortit pitäisi kätkeä tuollaisiin rumiin laatikoihin?[/QUOTE]

Sinä luet näköjään mun tekstejäni kuin piru Raamattua. Ei se laatikoiden väri ollut nyt pääasia, hommaa vaikka keltaisia ja vihreitä, eikä niin ikään laatikoiden ulkonäkökään.

"vieras"
[QUOTE="öööö";26990457]Josttakin luin/kuulin, että luovat ihmiset tarvitsevat ympärilleen "kaaosta", jotta syntyy uusia ideoita. Tiedä sitten , pitääkö se paikkaansa muiden, kun mun kohdalla.[/QUOTE]

Mä tarvitsen siisteyttä ja puhtautta voidakseni luoda mitään uutta. En todellakaan ala maalaamaan huoneessa, joka pursuaa krääsää. Tuntuu jotenkin, että mun pää ja sisin pursuaa niin paljon kaikkea, että tarvitsen kotona tilaa ja avaruutta ollakseni edes jotenkin tasapainossa :)

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Scarlett harmaana
Mä ja likka halutaan, että meidän jääkaapin oves on erilaasia magneetteja. Kyse on MEIDÄN kodista eikä eikä kenenkää muun.

Aika pipo kiriällä pitää olla jos vetää kilareita joistaki jääkaappimagneeteista. :whistle: Muutaki ap:ta tuntuu kiristävän muitten kodit vaikka eihän asia hänelle kuulu pätkääkää.

"hhh"
mulla on joka paikka täynnä romua ja rojua ja jääkaapin ovessa on jos jonkinmoista magnettia, kirjainmagneetteja, pitsalista, 2 lukujärjestystä, resepti, kuitti, sydänliitutaulu, pari puhelinnumeroo, muksun electronin tunnusluku yms yms yms :D

tuu siivoon tänne jos häirittee, mä en jaksa :(

[QUOTE="vieras";26990678]No vaikkapa siksi ettei ne mahdu kaappeihin tai ovat helpommin saatavilla? Miksi kodin tarvisi olla ilmeetön ja steriilin näköinen?[/QUOTE]

Jos ei kaappiin kuuluvat kamat mahdu kaappiin, niin olisi alkaa heittää turhaa rojua roskikseen...

säpäle harmaana
No niinhän sitä roinaa juuri kertyykin, jos kaiken sulloo aina johonkin laatikkoon tai kaappiin pois näkyvistä. Kun jättää ne tuohon tyrkylle, niitä tulee sitten kyllä heiteltyä poiskin tms.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26990761:
No niinhän sitä roinaa juuri kertyykin, jos kaiken sulloo aina johonkin laatikkoon tai kaappiin pois näkyvistä. Kun jättää ne tuohon tyrkylle, niitä tulee sitten kyllä heiteltyä poiskin tms.
:LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;26990761:
Epäilen, että se menee juuri päinvastoin. Te roinahamsterit olette sokeutuneet omalle roinallenne, ettekä raaski heittää mitään pois.

"Entinen Ksantippa S."
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26990717:
Jos ei kaappiin kuuluvat kamat mahdu kaappiin, niin olisi alkaa heittää turhaa rojua roskikseen...
Saattaisi tulla sanomista, jos alkaisin tuosta kirjahyllyn päältä viskailemaan esimerkiksi miehen perinnöksi saamia soittimia roskiin.

Yhteistyössä