Miksi säilytätte kotonanne krääsää pöytätasoilla ja hyllyillä näkyvissä paikoissa?

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989576:
Teilläkö lasten taideteokset ovat esillä jääkaapin ovessa? Meillä ainakin on lasten huoneissa kehystettynä. Sinustako elämä näkyy kodissa vain, jos keittiön ovessa roikkuu kissakalenteri ja jääkaapissa on tuhat fantsua magneettia??
Meilä on just näin. + Meillä on lapsen piirustus seinälle kehystettynä. :)

Ei se elämä sillä ainakaan näy, että kaikki lakaistaan piiloon.

"äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989576:
Teilläkö lasten taideteokset ovat esillä jääkaapin ovessa? Meillä ainakin on lasten huoneissa kehystettynä. Sinustako elämä näkyy kodissa vain, jos keittiön ovessa roikkuu kissakalenteri ja jääkaapissa on tuhat fantsua magneettia??
Tällä hetkellä taidetta on mm jääkaapissa ja seinällä. Ja vähän siellä sun täällä. Kuinka usein jaksat vaihtaa nuo lapsen taideteokset tuonne kehykseen eli kun tulee jätti-super-hyvä piirrustus, pääseekö se esille vaikka siinä olisi kaikkia värejä sekaisin vai onko nuo teidän taideteokset aikuisen valitsemilla, sisustukseen sopivilla, väreillä tehtyjä. Lapsen luovuus on aivan upeaa seurattavaa.

Pyrin minimoimaan tavaran määrää.
Kyllä jotain on esillä, mutta ei (meille) krääsää vaan harkittuja tavaroita esim. rakastan astioita.

Jääkaapin ovi on kyllä vähän härski, täytyy myöntää. Siihen tupataan kaikenlaista mitä "kohta tarvii" :ashamed:

"vieras"
Kämpän normaalitila siivottuna on juuri sellainen, että rojua ei missään hyllyillä ja tasoilla ole, koska mielestäni vähäisetkin romut saa paikan näyttämään sotkuiselta. Laiskuuteni ja siivoamisen vastenmielisyys vie kuitenkin voiton ja siksi kaikki liikenevät tasot on useimmiten täynnä kaikenlaista kamaa.

• Tykkää
Reactions: njp
Jääkaapin ovessa on muutama kiva kortti ja miehen työvuorolista.. Olkkaripöydällä kynttilälautanen ja tv-tasollakin kaksi kynttilänjalkaa ja yksi valokuvakehys. Muuten on vaan ihan perus -> lamppu, hedelmämalja ym. Juttuja. Yritän pitää kämpän tyhjänä kaikesta turhasta esineestä, että siivoaminen on helpompaa ja yleisilme siisti.

Mulla on magneetteja ja lappuja yms jääkaapin ovessa aika paljon. Seinällä pari lapsen tekemää askartelua, ILMAN KEHYKSIÄ :xmas: En tykkää jääkaapin ovesta ettei siinä ole mitään. Krääsääkin löytyy joka paikasta, ne on mun aarteita ja osa on turhaa.

Muoks* Mun jääkaapin ovi, poistin pojan magneettikuvat siitä. Muuten en järjestellyt jne kuvaa varten :xmas:

Viimeksi muokattu:
"Kotitonttu"
Makuasia.

Minulle on kodikasta, kun sitä krääsää on joka puolella. Jääkaapin ovi on täynnä magneetteja, kortteja, omia ja kummilasten kuvia yms.. ne vaan jotenkin haluaa sinne näytille. Ovat aina mielessä. :) Jaksan helposti pyyhkiä pölyt maljakoista, kyntteliköistä ym.. häpeäkseni ostin pari koria kyllä keittiöön kynille ym pikkuhilpetöörille hiljattain. Ne nyt sopi piiloon toki.. jopa mun mielestä.

Eteisessä on yks seinä pyhitetty kaikelle mahdolliselle. Sinne saa vieraskin laittaa vaik terveiset pienelle muistilapulle tai raapustaa liitutauluun omia höpötyksiään. Keittiönpöytä taas tuntuu vetävän puoleensa kaikkien lehdet, mainokset, piirustukset, pikku helyt.. huoh. Ihan sama vaik joka pvä sen raivais. Yksin kun olen, niin silloin on siistiä sen aikaa kotona. Se on sitä elämää..

Jos pöytien ja lipastojen päällä olevat tavarat häiritsevät tai jääkaapissa olevat magneetit ja lappuset aiheuttavat päänsärkyä ei kannata tulla meille kylään. Oikeastaan sitä ei tarvitse sen enmpää ihmetellä. Meillä näin ja teillä ehkä toisin. :D

Meillä jos muksu on taiteillut jotain ja haluaa sen seinälle, niin osaa ottaa maalarinteipin laatikosta ja teippaa niitä töitään milloin mihinkin. Nytkin on eteisessä vessan ovea vastapäätä 3 A4sta käsittävä kollaasi nimeltään Kerttu ja Sulo (meidän kissat) jahtaamassa yöllä kärpästä. Ja se kuulemma just kuuluu olla eteisessä ja just tollai 15cm jalkalistasta, eli melko alhaalla. Mut teos onkin kissoja varten :D :heart:

[QUOTE="äiti";26989588]Tällä hetkellä taidetta on mm jääkaapissa ja seinällä. Ja vähän siellä sun täällä. Kuinka usein jaksat vaihtaa nuo lapsen taideteokset tuonne kehykseen eli kun tulee jätti-super-hyvä piirrustus, pääseekö se esille vaikka siinä olisi kaikkia värejä sekaisin vai onko nuo teidän taideteokset aikuisen valitsemilla, sisustukseen sopivilla, väreillä tehtyjä. Lapsen luovuus on aivan upeaa seurattavaa.[/QUOTE]

Jos lapsi sanoo, että haluaa jonkun maalauksen seinälle, niin se laitetaan seinälle ja that's it. Meillä lapset saavat aika pitkälle päättää omien huoneittensa ulkonäöstä. Lapset haluavat välillä myös antaa taideteoksiaan isovanhemmilleen ja muille sukulaisille. Suurin osa meillä kuitenkin säilytetään isoissa kansioissa, josta on sitten myöhemmin kiva katsella, mitä on tullut tehtyä. Ei meillä lasten töillä sentään seiniä tapetoida.

"abc"
Mulla oli yks kaveri, joka aina paasas siitä kuinka se siivoo joka päivä, imuroi, luuttuaa lattiat, pesee vessan jne... No ekan kerran sit kun kävin kylässä meinas leuka loksahtaa alas. Olin saanut vähän eri käsityksen kodin siisteydestä, lattia oli kyllä siisti ja pytty, mutta se romun, tavaran ja pölyn määrä pöydillä, hyllyissä ja tasoissa oli ihan uskomaton. Meillä kaikilla siisteyskäsitys on näköjään hieman erilainen.

"vieras"
Meillä jos muksu on taiteillut jotain ja haluaa sen seinälle, niin osaa ottaa maalarinteipin laatikosta ja teippaa niitä töitään milloin mihinkin. Nytkin on eteisessä vessan ovea vastapäätä 3 A4sta käsittävä kollaasi nimeltään Kerttu ja Sulo (meidän kissat) jahtaamassa yöllä kärpästä. Ja se kuulemma just kuuluu olla eteisessä ja just tollai 15cm jalkalistasta, eli melko alhaalla. Mut teos onkin kissoja varten :D :heart:
:D :D

Lunatic
Mulla on magneetteja ja lappuja yms jääkaapin ovessa aika paljon. Seinällä pari lapsen tekemää askartelua, ILMAN KEHYKSIÄ :xmas: En tykkää jääkaapin ovesta ettei siinä ole mitään. Krääsääkin löytyy joka paikasta, ne on mun aarteita ja osa on turhaa.

Muoks* Mun jääkaapin ovi, poistin pojan magneettikuvat siitä. Muuten en järjestellyt jne kuvaa varten :xmas:

Meillä jääkaappi näyttää ihan samalta. :)

• Tykkää
Reactions: Minskii

Mä en kestä.

7thHeaven
Ainiin, meidän keittiö vetää kyllä syntipojot.
Kauppakalenteri jääkaapin ovessa :O Pitäähän sitä saada nopiaa tarkistettua, oisko keskellä viikkoa vaikka jotain pyhävapaita...

"vieras"
Mitä sen on väliä, kuinka paljon mitäkin krääsää jonkun toisen kotona on. Ei kai ne ihmiset sitä Björnin kotiin kanna, vai? Jos toisten krääsämäärä häiritsee, niin pysyy sitten pois niistä kodeista ja vierailee vain niissä paikoissa, joissa esteettinen silmä lepää.

Ihmeen pieniä nämä kauhistelun aiheet välillä on. Kohta joku tekee aloituksen, miten ihmeessä joku juntti käyttää sinisiä sukkia kotona vaikka kodin sisustus on vihreä.

"vieras"
Yks mun suosikki inhotus on vessoissa/kylppäreissä oleva peilien hylly joka tungetaan täyteen purkkia ja purnukkaa. Ja siinä on sulassa sovussa tyhjät/täydet/vanhat purkit hirveän pölykerroksen kuorruttamana.

Vessoihinkin(samoin kuin muualle)on kätevä hankkia erilaisia koreja joissa pesuaineet, purkit ja pikku sälä pysyy järjestyksessä ja piilossa. Meillä on jopa pyykinpesuaineet sisustukseen sopivassa korissa kylppärin hyllyllä, paljon mielummin sitä katselee kun Omon pulloja pesukoneen päällä.
Olen samanlainen. Kaikki on kaapeissa tai vähintään koreissa. Pyykkiaineille, pesupalloille ja -pusseille on oma kori. :D

Kammoni on nuo kolme shampoopulloa ja yksi hoitoaine ja Sebamed-pumppupullo. Niitä en saa piiloon. Ne on suihkun vieressä semmoisessa hirveässä avotelineessä käytännön syistä.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989577:
Laita lipaston laatikkoon, josta ne eivät näy.
Ja sitten ne lipaston laatikot on sekaisin kaikesta sälästä? Tärkeintä vaan ettei näy?

Mua vaivaa piilotettu epäjärjestys enemmän kuin näkyvä. Tavaraa on kotonani todella paljon, mutta laatikot ym. on kaikki aikalailla järjestyksessä, kuten kyllä myös tasot, vaikka ne saattavatkin olla täynnään taidetta, kodin elektroniikkaa, koriste-esineitä,kirjoja ym. Keittiössä on ihanat avokaapistot, jotta kauniit astiani näkyvät. Muutama vitriinihylly olohuoneessa. Joitain kaapinovia olen itse napsinut pois jotta tavarat olisivat esillä. Kaikelle on tarkka paikka, omalla tavallaan. Usein kun olen salaa kurkannut siistiäkin siistimmän ja vähätavaraisen kodin kaappiin tai laatikkoon, siellä on onkin ihan kaaaamea sekasotku. Ei tietenkään aina, mutta.. Onneksi mieheni tykkää tästä tyylistä, asuin joskus ennen miehen kanssa joka halusi valkoista, tyhjää ja neliskanttista. huh.

"meriska"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989422:
Aina kuvaketjuissa näkee kuvia, joissa taustalla pöydät ja hyllyt notkuvat kaiken maailman krääsästä ja jääkaapista roikkuu jos jonkinlaista lippua, lappua ja magneettia. Miksi??? Se tekee kämpästä paljon sotkuisemman näköisen, ja kyllähän kaikenlainen sälä kerää pölyäkin...
Koska tää on meijän koti, oma koti jossa viihdytään:D Ja tykätään että hyllyt ja kaapit ovat täynnä tavaraa, minulle tai perheelleni tärkeää tavaraa. Siitä tulee kotoinen olo, esineet ja tavarat tuovat kivoja muistoja mieleen tai surullisiakin muistoja. Mulle olis taas kauhistus sellaine steriili asunto jossa ei olis mitään hyllyillä ja sohvat olisivat harmaat tai mustat ja kaikki olis niin vaaleeta ja haaleeta, yäks:(

"meriska"

Ihana:D

Miten ihmisillä on jotain turhakkeita tyhjiä hyllyjä ja pöytätasoja, joille kerätä sitä turhaa roinaa? Mikä pointti niissä on? Meillä ainakin kaikilla pöydillä, tasoilla ja hyllyillä on tietty käyttötarkoitus, eikä niitä tukita kämppään vaan hupina.

Jääkaapin oveen on varustettu tietyt funktiot: kalenteri, lapsen viikko-ohjelma&tarrataulu yms. Meillä ei ole mitään muuta loogista paikkaa asioille, joita tarvitsee joka päivä, monta kertaa päivässä ja joiden on hyvä olla kaikille näkyvillä. Jääkaapin pinta ei ole sekava, vaan toimiva, vaikka ulkopuolisesta se ei ehkä esteettiseltä näytäkään.

Meillä ei muutenkaan pidetä mitään krääsää esillä, kaikilla tavaroilla on tarkoituksensa. Mukaan lukien koriste-esineet (joita ei kovin montaa ole).

Yhteistyössä