Miksi säilytätte kotonanne krääsää pöytätasoilla ja hyllyillä näkyvissä paikoissa?

"meriska"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989576:
Teilläkö lasten taideteokset ovat esillä jääkaapin ovessa? Meillä ainakin on lasten huoneissa kehystettynä. Sinustako elämä näkyy kodissa vain, jos keittiön ovessa roikkuu kissakalenteri ja jääkaapissa on tuhat fantsua magneettia??
Ja meillä taas löytyy lasten taidetta olkkarissa kehystettynä, voi kauhistus sentään:D

• Tykkää
Reactions: Minskii
Onko teillä käynyt koskaan mielessä, että joku (todennäköisesti teidän lapset) joutuu tyhjentämään teidän luukkunne, kun teistä aika jättää? Kyllä tavaroista täytyy osata oppia luopumaankin - jo eläessään.

Mulla tökkii jääkaapit joissa on magneetteina sitä-tätä-tota, kaikkea muropaketeista sun muista ilmaiseksi saatuja. Itse keräilen vain kissa-aiheisia magneetteja, nuo kaksi sydäntä tosin on poikkeuksia ;) En sano että tämäkään on tyylikäs, mut nimenomaan niitä lippulappuja ja kaikenkarvasia magneetteja en halua jääkaapin oveen. Mulla on kalenteri työpöydällä sitä varten jossa on kirjattuna menot ja muut muistettavat.

• Tykkää
Reactions: EllaDonna
hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989818:
Onko teillä käynyt koskaan mielessä, että joku (todennäköisesti teidän lapset) joutuu tyhjentämään teidän luukkunne, kun teistä aika jättää? Kyllä tavaroista täytyy osata oppia luopumaankin - jo eläessään.
Juu, koska olen niitä 'luukkuja' jo muutaman joutunut itse tyhjentämään. Ja Kyllä tavaroista on silloin jo joutunut 'luopumaan' vaikeaa varsinkin lähisukulaisen kuolinpesää selvittäessä. Minun sisustukseni, on sellainen mistä pidän, eikä se suinkaan johdu siitä etten osaisi luopua. Kaikilla tavaroillani on takanaan elämä, ja tarina, osa onkin enemmän muistoja, kuin tavaroita (Kuten upea, isäni koulussa veistämä laiva, jonka perin vaariltani)

Enemmän mua ihmetyttää sellaiset kylmät, ostetuilla tavaroilla sisutetut kodit, joissa ei ole tarinoita esillä.

• Tykkää
Reactions: Sisar Ponteva
"meriska"
Mulla tökkii jääkaapit joissa on magneetteina sitä-tätä-tota, kaikkea muropaketeista sun muista ilmaiseksi saatuja. Itse keräilen vain kissa-aiheisia magneetteja, nuo kaksi sydäntä tosin on poikkeuksia ;) En sano että tämäkään on tyylikäs, mut nimenomaan niitä lippulappuja ja kaikenkarvasia magneetteja en halua jääkaapin oveen. Mulla on kalenteri työpöydällä sitä varten jossa on kirjattuna menot ja muut muistettavat.

Tylsän näköinen;D Kyllä kivempi on sellainen missä on muistilappuja ja erilaisia magneetteja.
Minäkin aikoinani keräsin vain yhdenlaisia mgneetteja mutta kun tuli lapsia taloon niin jääkaapin oveen alkoi ilmestyä kaikenlaista:D

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989644:
Jos lapsi sanoo, että haluaa jonkun maalauksen seinälle, niin se laitetaan seinälle ja that's it. Meillä lapset saavat aika pitkälle päättää omien huoneittensa ulkonäöstä. Lapset haluavat välillä myös antaa taideteoksiaan isovanhemmilleen ja muille sukulaisille. Suurin osa meillä kuitenkin säilytetään isoissa kansioissa, josta on sitten myöhemmin kiva katsella, mitä on tullut tehtyä. Ei meillä lasten töillä sentään seiniä tapetoida.
Mistä olet löytänyt niin isoja kansioita, että tosi isotkin piirustukset mahtuvat niihin? Olisi kiva säilyttää lasten piirustuksia jonkin verran, mutta isojen töiden arkistoiminen on minusta aika hankala rasti.

hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989849:
Miksi niiden lipaston laatikoiden pitää olla sekaisia? Onko mahdoton yhtälö hankkia sinne laatikkoon sen verran sisustetta, että tavaroille on oma paikkansa?
Tätä minäkin ihmettelen. Mutta jos tarjoat sekaiseen kotiin ratkaisuksi tavaroiden laatikkoon tunkemista tasoilta ym, varsinkin sellaisen tavaran mille ei ole muutakaan paikkaa, mitä luulet, olisivatko ne laatikot sitten järjestyksessä?

[QUOTE="meriska";26989774]Mulle olis taas kauhistus sellaine steriili asunto jossa ei olis mitään hyllyillä ja sohvat olisivat harmaat tai mustat ja kaikki olis niin vaaleeta ja haaleeta, yäks:([/QUOTE]

Mä en käsitä, miten näet tämän ainoana vaihtoehtona. Kyllähän koti voi olla värikäs, ja sitä väriä saa ihan matoilla, verhoilla, tyynyillä, lampunvarjostimilla, seinäkelloilla, kukkapuskilla, tauluilla, huovilla yms yms. joita voi sitten vaihtaa sesongin mukaan, jos ei halua seiniä vetästä violetilla maalilla. Ei sitä väriä tarvitse jääkaappimagneeteista hakea, eikä jokaista korttia vuodelta -85 tarvitse pitää esillä. Ne kortit voi laittaa vaikka tällaisiin laatikoihin, ja silti pitää niitä pöydällä, jos on pakko.

LillaW
Eikös ne tasot ole käyttöä varten? Jos niitten päälle ei saisi laittaa tavaraa, ne olisi muoltoiltu sellaisiksi ettei mikään tavara pysy siinä vaan tippuu lattialle. :)

Eikös ne tasot ole käyttöä varten? Jos niitten päälle ei saisi laittaa tavaraa, ne olisi muoltoiltu sellaisiksi ettei mikään tavara pysy siinä vaan tippuu lattialle. :)
Ei parin valokuvan ja pöytälampun pitämisessä olekaan mitään pahaa. Enemmistöllä tuntuu vaan menevän vähän överiksi tuon krääsään kanssa. Samoin voisin kysyä, että eikö laatikot sitä varten, että sinne saa tavaraa...?

"vieras"
Voi sitä yrittää olla siisti, mutta sitten on tyydyttävä pienen epäjärjestykseen, jos oma kultarakas tykkää tiputella ostoskuittejaan, kirjeitään, papereitaan pitkin pöytätasoja, puhumattakaan kaikesta pikkusälästä, mitä löytyy taskun pohjalta;) Itse syyllistyn ainoastaan keräämään lehtipinoja pöytäpinnoille ja joskus tyhjiä pulloja, mehukanistereita tiskipöydälle.Tytär on selvästi tullut isäänsä, sillä huoneensa on täynnä sinne tänne tiputeltua pikkusälää ja lehtipinoja, joita itse ajoittain raivaan yksin tai lapsen avustuksella. Poika on vielä niin pieni, ettei osaa edes sotkea vielä. Jääkaapin ovea meillä ei näe lukujärjestyksiltä ja kaiken kirjavilta magneeteilta:D Lipaston laatikoita meillä ei juurikaan ole ja kodinhoitohuoneessa taitaa olla sellainen yksi kaikkien hylättyjen tavaroiden hautausmaa-pöytälaatikko:D Minusta meillä on kodikasta, siis ainakin asutun näköistä ja jos se jotakuta ahdstaa, niin ei tarvitse tulla sitten meille. Toistaiseksi meistä ei ole aika jättämässä, joten don`t worry be happy:)

[QUOTE="meriska";26989847]Tylsän näköinen;D Kyllä kivempi on sellainen missä on muistilappuja ja erilaisia magneetteja.
Minäkin aikoinani keräsin vain yhdenlaisia mgneetteja mutta kun tuli lapsia taloon niin jääkaapin oveen alkoi ilmestyä kaikenlaista:D[/QUOTE]

:D

Mä olen niin yksinkertainen ihminen et tykkään kaikesta yksinkertaisesta ja tylsästä ;)

"Minna"
Moon sellainen hamsteri ettei mun kaapit riitä. Pari kertaa kuussa yritän karsia kamaa, mut sitten kuitenkin keksin jollekin tyhjälle sipsipussille uusiokäýttö idean, kuitenkaan toteuttamatta sitä koskaan. Mut se on pakko kuitenkin jemmata siltä varalta että tulee tarvetta. :)

Mä tykkään kaikesta vähän vanhemmasta ja perinteisestä. Mulla on mummin vanhan kirjahyllyn alaosa tv-tasona ja samanlaista puuta oleva senkki olkkarissa, vielä toistaiseksi melko tyhjinä mutta odottamassa tulevaa vauva-/lapsielämää kun saa jemmata sinne kaikkea tavaraa piiloon ;)

Lisäksi kammoan nykyaikaisia muovihärpäkeleluja. Jos saisi esittää pienen toiveen ihmisille jotka tulevalle lapselleni ostavat leluja, niin puisia, vähän retrohenkisiä haluaisin :) Ajatus kolisevista muoviukoista ja vastaavista ei vaan.. Se ei ole mun juttu. Toki lapsi saa sitten kun itse niitä osaa pyytää ja haluta, nykyaikaisia leluja mutta niin kauan kun on päätösvalta vähänkään itsellä lelujen ja muiden suhteen, niin vähemmän nykyaikaista ja modernia ja enemmän niitä omaan lapsuuteen liittyviä :)

Lehtiongelma
Ihanaa -täällä on paikalla monta siistiä yksilöä. Meillä on... noh sellasta keskisiistiä. Puhdasta kyllä mutta etenkin työhuone ja keittiön vitriinitaso on täynnä kaikenlaista paperia ja lehteä. Meille tulee sanomalehtien lisäksi hurja määrä kaikenlaisia aikakauslehtiä, akkaria ja ne sitten tuppaavat jäämään pöydille kiertelemään, kun kukaan ei niitä ehdi lukea. Ja vaikka olisin osan lukenut, olen tosi huono heittämään hyväkuntoisia naistenlehtiä pois... eipä niissä kyllä mitään järkeä ole säästääkään.

Heitättekö te kaikki Gloriat, Kaksplussat, Annat yms. pois heti ne luettuanne vai säilöttekö niitä hienosti johonkin mappeihin tms.?

Työpöydän paperipinot on sit tietty asia vielä erikseen...

Ken guru
^meillä on lehdillekin varattu oma paikkansa ns. oven takana. Roskat ja mainokset heitä saman tien lehtikeräykseen kun ne postilaatikosta otan. Ellei meillä ole "ei mainoksia kiitos" lappua postilaatikon päällä.

"Neith"
en mä niitä krääsiä varsinaisesti tarkoituksella säilytä pöydillä/tasoilla/hyllyillä jne mutta ne vaan tuppaa kertymään niihin
en jaksa keskittyä kodin siivoamiseen ja puunaukseen joka päivä niin tavarat lasketaan käsistä siihen lähimpään hyvään paikkaan :D
ja jääkaapissa on ne tärkeät muistilaput, kutsut jne niin että ne osuu silmään ja ne muistaa (se kalenteri kun on krääsä/paperiläjän alla pöydällä...
ja se ei häiritse mua, miestä toisinaan mutta siinähän siivoilee sitten :D

"vieras"
Ihanaa -täällä on paikalla monta siistiä yksilöä. Meillä on... noh sellasta keskisiistiä. Puhdasta kyllä mutta etenkin työhuone ja keittiön vitriinitaso on täynnä kaikenlaista paperia ja lehteä. Meille tulee sanomalehtien lisäksi hurja määrä kaikenlaisia aikakauslehtiä, akkaria ja ne sitten tuppaavat jäämään pöydille kiertelemään, kun kukaan ei niitä ehdi lukea. Ja vaikka olisin osan lukenut, olen tosi huono heittämään hyväkuntoisia naistenlehtiä pois... eipä niissä kyllä mitään järkeä ole säästääkään.

Heitättekö te kaikki Gloriat, Kaksplussat, Annat yms. pois heti ne luettuanne vai säilöttekö niitä hienosti johonkin mappeihin tms.?

Työpöydän paperipinot on sit tietty asia vielä erikseen...
Otan vaan ne artikkelit (lehden numero ja vuosi kulmaan merkattuna, nidottuna ja reuna leikattuna siististi) talteen mistä voi olla tulevaisuudessa hyötyä, esim. hyvistä sisustusjutuista, ohjeista ym. ja ne sitten omaan aihepiireittäin lajiteltuun kirjekuoreensa (sisustus, ruokaohjeet, kodinhoito, puutarha, matkailu ym.). Kuorista otetaan säännöllisesti hyödyttömiä ja vanhentuneita juttuja pois. Kokonaisia lehtiä on turha säilyttää (varsinkaan naistenlehtiä). Ketä muka kiinnostaa jonkun julkkiksen parisuhteen tila vuodelta 2008. Jos lehteä ei tule silputtua ja on kuitenkin uusi, niin annan tutuille pois tai vien taloyhtiön lehtilainauslaatikkoon.

"meriska"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26989894:
Mä en käsitä, miten näet tämän ainoana vaihtoehtona. Kyllähän koti voi olla värikäs, ja sitä väriä saa ihan matoilla, verhoilla, tyynyillä, lampunvarjostimilla, seinäkelloilla, kukkapuskilla, tauluilla, huovilla yms yms. joita voi sitten vaihtaa sesongin mukaan, jos ei halua seiniä vetästä violetilla maalilla. Ei sitä väriä tarvitse jääkaappimagneeteista hakea, eikä jokaista korttia vuodelta -85 tarvitse pitää esillä. Ne kortit voi laittaa vaikka tällaisiin laatikoihin, ja silti pitää niitä pöydällä, jos on pakko.

Ja tietysti valkoiset laatikot:D Punaiset olis enemmän mun makuun. Miksi kauniit kortit pitäisi kätkeä tuollaisiin rumiin laatikoihin?

Yhteistyössä