Mulla on myös siirretty menkkoja 13-vuotiaana. Se on kuitenkin lyhyt aika, mikä niitä hormoneja syödään. Ainut sivuoire oli, että siirron jälkeiset menkat oli sit ihan törkeen kivuliaat.. En päässyt edes sängystä ylös moneen tuntiin.
Tamponia en ainakaan itse olisi halunnut enkä kyllä pystynytkään käyttämään noin nuorena. Ja ajatelkaa nyt, mitä 12-v ajattelee siitä, että joku pötkylä pitäisi tunkea emättimeen. Kun (toivottavasti!!) sinne ei tuossa iässä mitään muutakaan vielä mene.. Ja itse en pystynyt käyttämään tamponia ollenkaan ennen synnytystä. Heti tamponin laiton jälkeen alkoi aivan kamala alavatsakipu, joka helpotti kun tamponin poisti. Vasta synnytettyäni ei tule enää kipua. Eli ei välttämättä sovi kaikille.
Mutta jokainen on yksilö. Ap, suosittelisin kysymään suoraan tytöltäsi kumpi kuulostaa paremmalta. Jos haluaa siirtää menkkoja, soita terkkariin. Terkkarin lääkäri voi laittaa reseptin. Jos haluaa käyttää tamponeja, niin kannattaa opetella niiden käyttö jo reippaasti ennen lomamatkaa.