Mulla ei ole huonoja kokemuksia Clas Ohlsonilta, mutta eräässä vaateliikeessä kerran asioidessani kohtasin kyllä niin... erikoisen (en mä muutakaan adjektiivia häntä löydä kuvaamaan) myyjän, että ei ole tosikaan. En muista enää, mikä liikkeen nimi oli, sillä tästä on useampi vuosi aikaa ja ko. liikettä ei enää edes taida olla olemassa.
Katselin siis itselleni juhlapukua, ja hinnalla ei siinä tilanteessa ollut mitään väliä. Löysinkin sitten oikein kauniin mekon itselleni, hinta oli korkeahko. Kysyin sovituslupaa. Myyjä kommentoi sanomalla:"Saahan sitä sovittaa, mutta se on kyllä aika kallis." Sanoin, että huomasin kyllä hintalapun, ja painelin sovittamaan.
Koska mekko sopi päälleni kuin unelma, päätin ostaa sen. Kassalla myyjä kysyi, että olenko nyt ihan varma, hinta kun tosiaan on aika korkea. Sanoin, että kyllä olen. Myyjällä jäi levy päälle, ja hän kysyi uudelleen, että olenko nyt tosiaan ihan varma, kun mekko kuitenkin on niin kallis. Vastasin uudelleen, että olen kyllä tietoinen hinnasta (kun se hintalapussa täysin ymmärrettävästi seisoo) ja että pidän ko. mekon hintaa täysin kohtuullisena johtuen sen materiaaleista jne. Myyjä ei edelleenkään ruvennut toimimaan, vaan kysyi vielä kolmannen kerran "Oletko tosiaan valmis maksamaan tästä mekosta näin paljon?"
Vastasin, että voin toki jättää mekon ostamatta ja kävellä seuraavaan liikeeseen ostoksille. Jo alkoi tapahtua.