Hätähousut himotestaajat ja haamuviivoja

miss_piggy..itse löysin tuollaisen tiedon..
Valtion ravitsemusneuvottelukunnan suositusten mukaan folaattia tulisi saada 300 µg/vrk ja hedelmällisessä iässä olevien naisten 400 µg/vrk:)

Itse tilailen tätä:
Bio-Folin 400
..800mikrogramman anoksella(2tbl/vrk) paketti riittää 90vrk:n verran.
Tolosen 800mikrogramman vain 60vrk.;)

Eli: Bio-folin huokeampi käyttää ja riittää 30vrk pidempään, kuin Tolosen.
..se on kuulkaa t a r k k a a tämä..:D

Paljon vitamiineja menee ja hintavertailuja paljon teenkin.

Tolosen Foolihappo 6.90e ja Bio-Folin 5.50e

Vielä..Tolosen tabuissa on lisänä:
B6-vitamiini, 10 mg (714 %*)
B12-vitamiini, 3 µg (120 %*)
..ei jos näitä kaipaa lisänä..

Itse käytän vahvaa B-vitamiinivalmistetta,(kaikki B-ryhmän vitamiinit)varsinkin tuo B12 tärkeä.

..jos saan suositella vahvaa vitamiinia, missä B-ryhmän vitskut ja Foolihappoa(800mikrogrammaa/tbl)=)
BEKO STRONG - Lääkeopas - Tohtori.fi

Kannattaa aina harkita lisävitamiinien käyttöä jos syö monipuolisesti ja hyvin..itselläni selkeää puutetta monesta vitamiinista - en esim. syönyt aiemmin hedelmiä ollenkaan, nyt menee smootheissa&pirtelöissä.:p
 
Viimeksi muokattu:
Naapurin tyttö
mur-mur Ei pitäisi olla pcod:tä... ärsyttää kun viime syksynä on viimeksi kaikki tutkittu,mie yleensä kun käyn esim työterkkarilla niin vaadin kaikki kokeet, ja gynellä samoten...
Kohta lähen lapsettomuusklinikalle jos ei ala suttaantuun...

mutta nyt teen niin että oottelen.
 
Hm. Pelen innoittamana koklasin ovistestiäkin. Siinä testiviiva vahvempi kuin kontrolliviiva. En ole muuten ikinä saanut noin vahvaa, kun olen ovulaatiota tikuttanut. Silloin minulla yleensä vain käväisee se viiva näyttäytymässä päivän tai kahden aikana, ja muuten on kirkkaan valkoinen koko testitikku.



Ja myös raskaustesti, toinen tälle vuorokaudelle, eri merkkiä kuin aamuinen. Viiva hailakampi. En löytänyt mistään PregCheckin ja Davidin testien herkkyystasoa, mutta lienevät samaa luokkaa kuitenkin.


*mur mur* - ajattelin itsekin käväistä huomenna neuvolassa, jospa tosiaan seuraisivat hCG -tasot. Toivottavasti kemiallinen vain kummittelee pitkään, eikä ole mitään ihmeempää vialla. Oikeasta raskaudesta olisin tässä vaiheessa tolkuttoman yllättynyt, mutta välillä toiveajattelen sitäkin.

Ja siis kp 5/27-29. Tai jos menkat oli jotain muuta kuin menkat, kp 37.
 
Viimeksi muokattu:
Helou :) Ajattelin nyt tännekin tulla kertomaan uutisia, tein digin eilen ja tulos oli raskaana 2-3 . Mutta nyt sitten epäilläänkin kohdunulkoista, outojen toispuoleisten kipujen takia ja kun se testiviiva pysyy saman vahvuisena jne. hcg oli verestä otettuna tänään 600 eli ihan normaali näihin viikkoihin katsottuna. Nyt tuota nousua sitten seurataan, perjantaina uudestaan veritestiin ja toivotaan parasta että se olisi normaalisti kaksinkertaistunut! Jos kuulemma nousee epänormaalia enemmän, viittaisi se sitten kohdunulkoiseen mutta jos ei nouse tai laskee on keskenmeno kyseessä.

Outo olo vaan ollut alusta saakka, onneksi saan siihen nyt varmistuksen.

Plussatuulia kaikille!!

T. Unique ja toukka 5+2
 
Viimeksi muokattu:
^mulla oli noita toispuoleisia kipuja ihan alussa useamman viikon ja ihan oikeasta paikasta löytyi. Toivotaan, että on samasta kyse sullakin =)

Naapurin tyttö: r-teseissä mä en näe kyllä punaista viivaa vaikka suurentelen ja pyörittelen noita sun kuvia. ovis testit on kyllä sulla nyt oudon usein jos ei plussaa niin ainakin lähes. Eikö sua jo itteäkin kiusaa tuo sun tilanne. mä olisin jo varannut ajan gynelle tai pyytänyt edes veritestin neuvolasta. mä luulen, että sun kierto venyy jo pelkästään jatkuvan jännittämisen ja stressaamisen takia. outoahan tuo on että lh-hormoni on koholla jatkuvasti noin selkeästi. liittyiskö kuitenkin jo noihin sun aikaisempiin ovuloimattomuus ongelmiin (en siis tiiä niistä mitään, mutta mietin vain, että voisko olla.) tuohon apteekin omaan näyttää näköjään muillakin piirtyvän samanlainen viivanpaikka, viivanpaikan niissä näin sullakin. esim tänään metsämanssikkan testi näyttää samanlaiselta kuin sun. liuskassa en viivaa näe. ootta te kyllä sitkeitä, ite olisin aikaa sitten pyytänyt veritestin tai edes apua kierron käynnistämiseen. pääsis kunnolla taas uudessa kierrossa yrittämään jos tuo ovis testin jatkuvasti vahva plussa ei tarkoitakaan sitä tulevaa r-testi plussaa (joka vois sillä veritestillä selviävän. ja tätä en kirjoita mitenkään pahalla, mutta venyyhän se yrittäminen mahdollinen plussa jatkuvasti eteenpäin jos ei kierto lähe millään käyntiin. tsemppiä sulle kovasti, toivotaan, että tuo sun cb ovistestin hymynaama ovis nyt vielä tois sen plussankin!!! eihän siitä ihan vielä taida niin pitkä olla, että välttämättä näkyis edes testissä? Kyllä sä vielä sen plussan saat, joko ilman apuja tai avujen kanssa!!! teillä ei ilmeisesti suuremppia apuja ole viel käytettykkään? Ite en tiedä miltä susta tuntuu, kun lapsia jo on ennenstään, mutta voin kuvitella! :hug:

Metsämanssikka. säkös kysyit niistä pillereistä ja lopetuksen vaikutuksesta kiertoon. ennen esikkoa söin 7 vuotta pillereitä ja lopetin. eka kierto oli normi 28 päivää ja sitten tuli yksi 50 päivän kierto ja kolmannesta kierrosta sitten tärppäs ja oli ihan normi 28 kierto ollut ainakin mitä vauvan kokoa seurattiin ultralla. Joten voihan se aluksi sekoittaa ja mulla oli pillereiden jälkeen niitä oireita ihan hurjasti niissä kahdesssa ekassa kierrossa, se lopetus sotki mun hormonit niin, että olin ihan varma kummassakin kierrossa olevani raskaana, mutta sitten se kolmas tärppi kierto oli sellainen tasaisempi. vähän jotain pientä oireen tynkää, mutta selvästi se kroppa ja hormonit tasottui sitten tuon venyneen kierron jälkeen. Mutta toivotaan, että sulla on vaan nyt vähän venynyt kierto ja voihan se plussa sieltä vielä tulla. =)

ja tää hätähousuinen näki tänään murusen ultralla ja siellä se komiasti pötkötteli ensin jalat pystyssä :heart:. Liikettäkin jo oli kovasti, rv10 nyt menossa. Mutta niistä haaleista hätähousun viivoista on nyt tähän päästy! ja uskon, että aika moni teistä tulee vielä perässä! :heart:
 
Mur-mur, Beko Strongissa on foolihappoa 0,4 mg / tbl, ei 0,8 mg.

Ja toisaalta, B- vitamiinit ovat vesiliukoisia, joten niitä ei kannata ihan grammakaupalla mättää. Menevät vaan vessasta alas.
Ooops:whistle:..korjaan--> Bego-Strongissa on 1tbl/400mikrogrammaa
..ja kirjoittelinkin jo tuolla ylempänä aiemmin.."Kannattaa aina harkita lisävitamiinien käyttöä jos syö monipuolisesti ja hyvin."..näin..;)
 
Viimeksi muokattu:
Helou :) Ajattelin nyt tännekin tulla kertomaan uutisia, tein digin eilen ja tulos oli raskaana 2-3 . Mutta nyt sitten epäilläänkin kohdunulkoista, outojen toispuoleisten kipujen takia ja kun se testiviiva pysyy saman vahvuisena jne. hgc oli verestä otettuna tänään 600 eli ihan normaali näihin viikkoihin katsottuna. Nyt tuota nousua sitten seurataan, perjantaina uudestaan veritestiin ja toivotaan parasta että se olisi normaalisti kaksinkertaistunut! Jos kuulemma nousee epänormaalia enemmän, viittaisi se sitten kohdunulkoiseen mutta jos ei nouse tai laskee on keskenmeno kyseessä.

Outo olo vaan ollut alusta saakka, onneksi saan siihen nyt varmistuksen.

Plussatuulia kaikille!!

T. Unique ja toukka 5+2
Toivon sitä parasta tulosta - HCG nousisi normaalilla tavalla ja pikkinen kasvaa porskutteleisi kohtupesäisessään.:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Naapurin tyttö - olen samaa mieltä kuin Leo81 tuosta kiertosi venymisestä ja oudon vahvoista viivasista O-testeissä..

Vaan itse päätät, odottelet ja dippailet jos niin tuntuu paremmalta.=)

Nati nati tännehin pinoon:heart:
..keskiviikon puolella(dpo9) blanco dipattu, jään odottelemaan tädin vierailua alkuviikolle..
 
Helou :) Ajattelin nyt tännekin tulla kertomaan uutisia, tein digin eilen ja tulos oli raskaana 2-3 . Mutta nyt sitten epäilläänkin kohdunulkoista, outojen toispuoleisten kipujen takia ja kun se testiviiva pysyy saman vahvuisena jne. hgc oli verestä otettuna tänään 600 eli ihan normaali näihin viikkoihin katsottuna. Nyt tuota nousua sitten seurataan, perjantaina uudestaan veritestiin ja toivotaan parasta että se olisi normaalisti kaksinkertaistunut! Jos kuulemma nousee epänormaalia enemmän, viittaisi se sitten kohdunulkoiseen mutta jos ei nouse tai laskee on keskenmeno kyseessä.

Outo olo vaan ollut alusta saakka, onneksi saan siihen nyt varmistuksen.

Plussatuulia kaikille!!

T. Unique ja toukka 5+2

Mulla on se toispuoleinen särky johtunu keltarauhasesta! Voi olla sellaistakin! :)
 
Helou :) Ajattelin nyt tännekin tulla kertomaan uutisia, tein digin eilen ja tulos oli raskaana 2-3 . Mutta nyt sitten epäilläänkin kohdunulkoista, outojen toispuoleisten kipujen takia ja kun se testiviiva pysyy saman vahvuisena jne. hgc oli verestä otettuna tänään 600 eli ihan normaali näihin viikkoihin katsottuna. Nyt tuota nousua sitten seurataan, perjantaina uudestaan veritestiin ja toivotaan parasta että se olisi normaalisti kaksinkertaistunut! Jos kuulemma nousee epänormaalia enemmän, viittaisi se sitten kohdunulkoiseen mutta jos ei nouse tai laskee on keskenmeno kyseessä.

Outo olo vaan ollut alusta saakka, onneksi saan siihen nyt varmistuksen.

Plussatuulia kaikille!!

T. Unique ja toukka 5+2
minäkin olin ihan satavarma että on kohdunulkoinen raskaus kun oli tosi kovia kipuja oikealla puolella, mutta ihan oli oikeassa paikassa, pieni tuhisee nyt sängyssä tasan 4kk ikäisenä :heart: Onnea matkaan!!! toivotaan että kaikki menee hyvin!
 
Kiitos kaikille kannustuksesta! :) Ja helpottava kuulla että muilla on tuo kipu ollut normaalia :) Ultrassa täti vaan loi mulle pelkoja kun kerroin tärähtely kivusta toisella puolella. Oli myös samana päivänä krampin tuntuinen kipu samallapuolella joka oli aika voimakas ja kipeä.
Ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun lähdin itkien pois tuon neukkutätin luota... Ensimmäistä odottaessa se pelotteli, että voi olla tuulimuna kyseessä ja oli siitä aika varma. Menin sitten kahdenviikon päästä uudestaan (rv9), niin näkyi ultrassa selvästi kun pikkuinen pyöriskeli mahassa... :whistle:

Hyvähän se tietenkin on, ettei luo liikaa toivoa, mutta kyllä sen ihmisen luona käydessä on tämä ihminen luonut aina kauhua ja sitä että on pitänyt valmistautua henkisesti pahimpaan... Tässä tilassa kun oon muutenkin niin herkkä.
 
Kiitos kaikille kannustuksesta! :) Ja helpottava kuulla että muilla on tuo kipu ollut normaalia :) Ultrassa täti vaan loi mulle pelkoja kun kerroin tärähtely kivusta toisella puolella. Oli myös samana päivänä krampin tuntuinen kipu samallapuolella joka oli aika voimakas ja kipeä.
Ei muuten ollut ensimmäinen kerta, kun lähdin itkien pois tuon neukkutätin luota... Ensimmäistä odottaessa se pelotteli, että voi olla tuulimuna kyseessä ja oli siitä aika varma. Menin sitten kahdenviikon päästä uudestaan (rv9), niin näkyi ultrassa selvästi kun pikkuinen pyöriskeli mahassa... :whistle:

Hyvähän se tietenkin on, ettei luo liikaa toivoa, mutta kyllä sen ihmisen luona käydessä on tämä ihminen luonut aina kauhua ja sitä että on pitänyt valmistautua henkisesti pahimpaan... Tässä tilassa kun oon muutenkin niin herkkä.
Miusta kohdunulkoinen alkaa oireilemaan vasta rv7-9..laittelinhin siitä tietoa muistaakseni jo tänne..vai minne mie?..on pää niin hatara nykyään:whistle:

No, löytyihan se tieto ja ihan Käypähoito sivustolta:
Kohdunulkoiseen raskauteen liittyvä kipu voi alkaa jo tyypillisesti 7.–9. raskausviikoilla.
www.kaypahoito.fi - Suositukset

Älä ihuna vielä huolestu:kiss:
..toivotaan parasta:heart:

Laitan vielä nuo tyypillismmät KU:n oireet(vaikka olet itsekkin varmaan jo asiaa tutkinut netistä)
Kohdunulkoinen raskaus jää usein huomaamatta, kunnes raskaus rikkoo munanjohtimen seinämät. Toisilla naisilla on tosin oireita:

- kouristukset ja vuotoa raskauden alkuvaiheessa
- verenvuotoa emättimestä (ei normaaliin kuukautiskiertoon liittyvää)
- kovat alavatsakivut vatsan toisella puolella
- oksentelua
- pahoinvointia
- huimausta
- pyörtymistä
- kaukokipua eli kipu voi säteillä myös hermoja pitkin toiseen paikkaan, usein hartiaan.


..seuraile tilannetta ja heti vaan päivytykseen jos yhtään tuntuvat kivut liian voimakkailta tai tulee muuta "outoa" oiretta.
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Metsämansikka:

Pillerit lopetettu helmikuussa, ekat menkat tuli vasta toukokuussa. Oloja oli sitä ennenkin mutta mitään ei tullut ulos. Sitte toukokuun jälkeen menkkoja ei taas näkynyt eikä kuulunut, heinäkuussa yksityiselle gynelle ja ultrassa löytyi pco, munarakkuloita oli, mutta eivät päässeet liikkeelle, ja kuukautiset ei vaan alkaneet.
Puoleksi vuodeksi terolutit, jotka aloitin kesken kierron silloin kun ei tiennyt milloin menkat tulee jos tulee, nyt on terojen kanssa toiset menkat just loppumaisillaan, kierto on nyt tasoittunut noin 30 päivään.

Eli saattaa kestää kauan ennenku kierto normalisoituu, voi mennä jopa puolikin vuotta, mutta se ei tarkota sitä että sulla olis pco. Pitää vaan varautua siihen, että heti ei kaikilla tärppää ku pillerit lopettaa. Itekki aattelin aina että ku lopetan pillerit ni oon samoin tein raskaana. Toisin kävi..
 
Metsämansikalle minäkin kommentoisin pillereiden lopettamisesta: ekalla kerralla lopettamisen jälkeen menkat tulivat vasta puolen vuoden jälkeen! Mulla on tosin ollut aina pitkä ja epäsäännöllinen kierto, mutta ei nyt sentään noin pitkä ;) Seuraavalla kerralla kun lopetin, menkat olivat myöhässä pari-kolme viikkoa ja ihan hirmuisesti raskausoireita; rinnat aristivat, vatsa turvotti jne. Raskaustesti näytti kuitenkin negaa ja sitten siitä muutaman päivän päästä alkoikin vuoto. Epäilen, että nuo oireetkin ovat johtuneet hormoneiden vaihtelusta, sillä emme olleet vielä yrittäneet raskautta ennen ensimmäisiä menkkoja. Luulen siis, että eivät ole olleet mielikuvitusoireita, kun en vielä edes ajatellut voivani olla raskaana. Ensimmäisten menkkojen jälkeenkin kierrot voivat vaihdella, ennen kuin tasaantuvat. Pitkää pinnaa odotteluun ja nopeaa plussaamista sinulle toivon :heart: Kuten kaikille muillekin tässä pinossa!
 
Aamuinen dippaus ja ihan testiajalla/dpo10..

..kuvaa kääntelin..ja tuolleen päin miun näytöllä aavistuksen punertavaa testiviivasen kohdilla..se on tuon kumman lommon oikialla puolen..tuossa kontrolviivasessakin lommo - että on ärrrrrsyttäviä tuollaiset liuskat!!!!:kieh:

Pöh, kuva kyllä niiiiiiin rakeinen kun suurentaa, ettei siitä mitään näy..kuvan laatu aina kärsii kun sitä menee pyörittämään eri päitten.

..ja kun koetin testiajan jälkeen kuvata, ei tuotakaan vertaa enää näkynyt..

M u t t a..ei taida olla tärppikierto, koko kroppa sen kertoo..lämmötkin laskusuunnassa..enää 1 testi, sen säästän lauantaille - silloin dpo12


Laitelkaahan dippauksianne tiirailtavaksi!!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Voi mur-mur JOSPA...!! Peukut pystyssä :heart:

Mistä voi johtua kova paineentunne ja "palloalavatsalla" tunne,oviksesta en ole varma mutta veikkaan kp13-14 ja nyt kp17. Seksiä oli kp14. Onko ihan normaalia oviksen jälkijäristyksiä.. en ainakaan muista että ois aiemmin ollu näin tuntuvaa,ihanku menkat ois tulollaan
 
Tässä vielä testiajan jälkeen(n. 1h)

..aina olevinaan näkyy omassa kansioissa paremmin tuo kuvanen..ja kun tänne laittaa - viivat häviää:eek:..;)
..eli..tuossa liuskassa on sellainen pikkuinen lommo/läntti(harmahtava)..heti sen alapuolella punertaa hyyyyvin pienesti..


No, kyllähän mie oman kroppani tunnen niin hyvin ja tiedän, että tämä kierto ON nega..kunhan dippaan nuo viimoset testit poijjes "häiritsemästä"..:D
 
Viimeksi muokattu:
piuu mulla vaihtelee kans nuo tuntemukset ja kipuilut kierron mukaan..joskus on oviksesta menkkoihin asti kaikkea mahollista, joskus vähemmän ja joskus ei mitään. Ja koskaan en raskaana ole vielä ollut, tai en ainakaan tietoisesti.
 

Yhteistyössä