Kaikenlaista tuleekin wanhana mietiskelleeksi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Äsken ruokaa laittaessa mietin, että tulee olemaan kokkailu tosi tylsää sen jälkeen, kun kuopus muuttaa omilleen. Luultavasti en edes viitsi itselleni mitään kokkailla. Sitten aloin pohtimaan, että entäpä jos remontoisi yläkerran kaksi isompaa makuuhuonetta ja laittaisi oviin lukot. Täällä pääkaupunkiseudulla kun on usein huutava pula asunnoista opiskelijoiden saapuessa Helsinkiin opiskelemaan, niin ottaisikin pari alivuokralaista. Vuokra vaikka 150-200 €/kk, mutta sisältäisi myös ruuat. Löytyisiköhän alivuokralaisia vai haluavatko kaikki nuoret nykyisin yksiön tai kaksion?

• Tykkää
Reactions: kantojäärä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26928380:
Äsken ruokaa laittaessa mietin, että tulee olemaan kokkailu tosi tylsää sen jälkeen, kun kuopus muuttaa omilleen. Luultavasti en edes viitsi itselleni mitään kokkailla. Sitten aloin pohtimaan, että entäpä jos remontoisi yläkerran kaksi isompaa makuuhuonetta ja laittaisi oviin lukot. Täällä pääkaupunkiseudulla kun on usein huutava pula asunnoista opiskelijoiden saapuessa Helsinkiin opiskelemaan, niin ottaisikin pari alivuokralaista. Vuokra vaikka 150-200 €/kk, mutta sisältäisi myös ruuat. Löytyisiköhän alivuokralaisia vai haluavatko kaikki nuoret nykyisin yksiön tai kaksion?

Mä voisin tuolla hinnalla tulla alivuokralaiseks

Mä luulin, että sä asut kerrostalossa? Aivan varmasti löytyisi vuokralaisia, opiskelijathan ovat ihan pulassa täällä pk-seudulla. Mutta älä noin pilkkahintaa laita, jos aiot ruoatkin tarjota!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26928380:
Löytyisiköhän alivuokralaisia vai haluavatko kaikki nuoret nykyisin yksiön tai kaksion?

Luulen että ainakaan pitkäaikaista vuokralaista on vaikea löytää. Ehkä väliaikaisesti kun jonottavat opiskelija-asuntoa, voisivat asua alivuokralaisena. Siinä on vain se, että omaa rauhaa ei ole. Varsinkin jos suihkun, sisäänkäynnin ym. joutuu jakamaan, ei nuoret halua enää toisen kotiin muuttaa lapsuudenkodista päästyään.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26928421:
En mä mitään kivaa Erkkiä halua. Alivuokralaissuhteen pitäisi kuitenkin olla vain määräaikainen, joten sen vuoksi opiskelijat olisi just sopivia.

No sun ruuilla voi kuule olla, että ei vuokralainen suostu enää poistumaan :D

Mä luulin, että sä asut kerrostalossa? Aivan varmasti löytyisi vuokralaisia, opiskelijathan ovat ihan pulassa täällä pk-seudulla. Mutta älä noin pilkkahintaa laita, jos aiot ruoatkin tarjota!
Rivitalossa asun. Mä en oikeastaan tarvitsisi vuokraa ollenkaan muutoin kuin käytetyn veden ja sähkön osalta. Samat asumismenot mulla muutoin on, vaikka asuisin tässä yksin. Ja musta olisi vaan kivaa laittaa ruokaa, mutta yksin itselleni en viitsi. Olisi vähän sellaista köyhien opiskelijoiden auttamistakin, kun majoittaisi edullisesti. Tarkoitus ei olisikaan tehdä bisnestä hommalla.

• Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Luulen että ainakaan pitkäaikaista vuokralaista on vaikea löytää. Ehkä väliaikaisesti kun jonottavat opiskelija-asuntoa, voisivat asua alivuokralaisena. Siinä on vain se, että omaa rauhaa ei ole. Varsinkin jos suihkun, sisäänkäynnin ym. joutuu jakamaan, ei nuoret halua enää toisen kotiin muuttaa lapsuudenkodista päästyään.
Oikeastaan tuokin voisi olla ihan ok. Ja sitä vähän itsekin ajattelin, että taitaa nuoret haluta kokonaan oman huushollin. Jos olisi yksi alivuokralainen, niin se saisi oman kylppärin, huoneen ja vaatehuoneen sekä parvekkeen. Sisäänkäynti olisi tietty yhteinen mun kanssani ellei sitten halua kulkea parvekkeen kautta :D

Hmm, vuoden tai parin päästä ehkä olisin siinä kunnossa että uuden ammatin opiskelu kutsuisi... Tosin Helsinki ei houkuta yhtään. Mutta Keittönoidan kanssa asuminen kylläkin =) Tosin kylkiäisenä tulisi yksi alle kouluikäinen lapsukainen mutta saisipahan monipuolisempaa ruokaa kuin minun tekeleet *köh*

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellien epätäydellinen;26928519:
Hmm, vuoden tai parin päästä ehkä olisin siinä kunnossa että uuden ammatin opiskelu kutsuisi... Tosin Helsinki ei houkuta yhtään. Mutta Keittönoidan kanssa asuminen kylläkin =) Tosin kylkiäisenä tulisi yksi alle kouluikäinen lapsukainen mutta saisipahan monipuolisempaa ruokaa kuin minun tekeleet *köh*
:D Mihis me se lapsukainen laitettaisiin? Onhan mulla tietty tää pieni työhuone, jos oman huoneen tarvitsee ....

Muuta en tiedä kun sen, että itelleen ei muuten tule kokkailtua. Mä en edes muista koska viimeks oisin syönyt lämmintä ruokaa :D

Onneks tyttö tulee viikon päästä niin saan taas ruokaa ;)

Well, asuin opiskeluaikana vuosikausia soluasunnossa, ei mitään valittamista. Ihmiset ovat erilaisia.

Yhteistyössä