Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,

"vieras"
Anatolia, vrs on sanonut, että jos äiti antaa vauvalle korviketta, on hän huono äiti. Minun mielestä huono äiti on mm. sellainen äiti, jolla on noin pahoja mt-ongelmia.
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919396]Liittyyhän se siten, että kertoo jotain blogistin uskottavuudesta, varsinkin kun niitä lähdeviitteitä ei osata sinne tekstin sekaan laittaa. Ja kyllä se kopioimista on jos ottaa tekstit toisen tekemästä kirjoituksesta, vaikkakin muuntelisi sanankäänteitä ja laittaisi tekstin sekaan huutomerkkejä ja rutkasti isoja kirjaimia.[/QUOTE]

Laitappa tähän se jostain kopioitu kohta ja kerro vielä, mistä se on kopioitu.
 
"vieras"
Missä?

Olen avoimesti kertonut minulla olevan mielenterveystaustaa ja että pidän pääni kasassa lääkkeillä. Ihan hyvin sujuu. Rankassa nuoruudessani mies oli se, joka pelasti minut itseltäni. Tämä aikana ennen lapsia. Jokaisella meistä on taustamme ja itse ainakin koen oppineeni paljonkin.
Tekstin mukaan yritit liiskata itsesi bussin alle, kun olit raskaana etkä voinut syödä lääkkeitä
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919401]Anatolia, vrs on sanonut, että jos äiti antaa vauvalle korviketta, on hän huono äiti. Minun mielestä huono äiti on mm. sellainen äiti, jolla on noin pahoja mt-ongelmia.[/QUOTE]

Missä olen sanonut noin?
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919415]Tekstin mukaan yritit liiskata itsesi bussin alle, kun olit raskaana etkä voinut syödä lääkkeitä[/QUOTE]

Uhkasin tehdä niin. Pääsin sillä osastolle ja olin sairaalassa lapsen syntymään asti.
 
[QUOTE="vieras";26919401]Anatolia, vrs on sanonut, että jos äiti antaa vauvalle korviketta, on hän huono äiti. Minun mielestä huono äiti on mm. sellainen äiti, jolla on noin pahoja mt-ongelmia.[/QUOTE]
Ai on. Missä?
 
"argh"
Särähti silmään toi toteamus että sulta tuli maitoa "vain pari tippaa" kun vauva imi. Mistä ihmeestä sen voi tietää? En mä ainakaan nähnyt ikinä vauvan suuhun menevän maidon määrää imettäessäni.

Ja kaikkienhan pitäisi tietää ettei se mitä saa pumpattua mekaanisesti rinnoista ole se todellinen määrä mitä vauva imee. Monet täysimettäneetkään eivät saa pumpulla herumaan kuin tippoja.
sairaalassa pikkukeskosen paino punnitaan ennen ja jälkeen imetyksen, tarkkuusvaakalla. Ja keskosvauvan kanssa ei ole varaa alkaa leikkiä. Tilanne ei ole millään muotoa sama kuin normaalipainosena syntyneen imijän kanssa.
 
"vieras"
Jos ei suoraan, niin rivien välistä on arvostellut korvikeäitejä. Onpa ap:n aloitus pikkasen absurdissa valossa nyt, kun luin tuon ketjun, missä hän kertoo olevansa "sekaisin kuin seinäkello"
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919457]No jos ei löydy suoraa lainausta, niin eikö se riitä, että sanoo korvikkeen olevan paskaa? Onko sun mielestä hyvä äiti sellainen, joka antaa lapselleen paskaa? Ihmepuolustelua taas..[/QUOTE]

Riittikö aivokapasiteetti postauksen loppuun asti lukemiseen? :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26919401]Anatolia, vrs on sanonut, että jos äiti antaa vauvalle korviketta, on hän huono äiti. Minun mielestä huono äiti on mm. sellainen äiti, jolla on noin pahoja mt-ongelmia.[/QUOTE]

Tuo on jo munkin mielestä ala-arvoinen veto tuo mt-ongelmat. Jos ei olis älynny hakea apua, niin olis huono äiti niiden takia, mutta jos älyää hakea apua niin eihän se silloin äitiyteen vaikuta. Enemmän äitiyteen vaikuttaa toisten ihmisten syyllistäminen varsinkin kun se ei tuota mitään tulosta, vaan pahaa mieltä niille jotka oikeasti imettämättömyydestä kärsivät.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26919472]Tuo on jo munkin mielestä ala-arvoinen veto tuo mt-ongelmat. Jos ei olis älynny hakea apua, niin olis huono äiti niiden takia, mutta jos älyää hakea apua niin eihän se silloin äitiyteen vaikuta. Enemmän äitiyteen vaikuttaa toisten ihmisten syyllistäminen varsinkin kun se ei tuota mitään tulosta, vaan pahaa mieltä niille jotka oikeasti imettämättömyydestä kärsivät.[/QUOTE]

Ilmeisesti lääkitys ei ap:lla ole edelleenkään kunnossa, kun kuulee 4 eri henkilön äänen puhuvan hänelle.
 
[QUOTE="vieras";26919401]Anatolia, vrs on sanonut, että jos äiti antaa vauvalle korviketta, on hän huono äiti. Minun mielestä huono äiti on mm. sellainen äiti, jolla on noin pahoja mt-ongelmia.[/QUOTE]

Mitäs mt-ongelmaisen äidin pitäisi tehdä, ettei olisi huono äiti? Itselle tulee mieleen hoitoon hakeutuminen ja lääkityksen aloittaminen, mutta et näköjään ole samaa mieltä.
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919506]En ole käynyt blogia lukemassa sen tarkemmin, riittää tuo aloitus. Paskalla tarkoitin surkeata ravintoa. Nih! Ja ennen kuin hyökkäät mun kimppuun, niin en ole tuo vieras, joka heitti ala-arvoista tekstiä sun mielenterveysongelmista. Nih![/QUOTE]

Tässä ote toiseksiviimeisestä kappaleesta:

"En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919490]Ilmeisesti lääkitys ei ap:lla ole edelleenkään kunnossa, kun kuulee 4 eri henkilön äänen puhuvan hänelle.[/QUOTE]

Mulla kuitenkin on lukihärö ja voin vedota siihen, jos en ymmärrä lukemaani, mut mikä sulla on?
 
"vieras"
Tässä ote toiseksiviimeisestä kappaleesta:

"En ole missään, enkä koskaan väittänyt, että korvikeella ruokiva äiti olisi huono äiti, mutta monesti tuolta vältyttäisiin riittävällä tiedolla ja tuella. On hienoa, että meillä on keino ruokkia vauvat silloinkin, kun äidinmaitoa ei syystä tai toisesta ole saatavilla, mutta hyvää ravintoa kenenään on turhaa väittää korvikkeen olevan."
Mutta niin kauan, kun kenelläkään ei ole antaa tuon parempaa vaihtoehtoa, niin miksi turhaan jankata asiasta? Tuon parempaa nyt vaan tällä hetkellä ei ole tarjolla, jokainen tiedostaa varmastikin ettei se vedä ikinä äidinmaidolle vertoja, mutta ei se nyt ihan täysin schaissea ole kun siitä ei lapset suoranaisesti kummemmin vahingoitu. Joku murto-osa voi saada isompia vaurioita pelkästään porkkanasta, siltikään en lähtisi julistamaan, että porkkana on surkeata ravintoa. Suurin osa korvikevauvoistakin katsos pysyy ihan terveinä ja elää ihan terveen elämän. Ymmärrätkö, mitä ajan takaa?
 
vrs
[QUOTE="vieras";26919606]Mutta niin kauan, kun kenelläkään ei ole antaa tuon parempaa vaihtoehtoa, niin miksi turhaan jankata asiasta? Tuon parempaa nyt vaan tällä hetkellä ei ole tarjolla, jokainen tiedostaa varmastikin ettei se vedä ikinä äidinmaidolle vertoja, mutta ei se nyt ihan täysin schaissea ole kun siitä ei lapset suoranaisesti kummemmin vahingoitu. Joku murto-osa voi saada isompia vaurioita pelkästään porkkanasta, siltikään en lähtisi julistamaan, että porkkana on surkeata ravintoa. Suurin osa korvikevauvoistakin katsos pysyy ihan terveinä ja elää ihan terveen elämän. Ymmärrätkö, mitä ajan takaa?[/QUOTE]

On olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä korvikkeen haittoja. Paljonkin. Moni imetysmyönteinenkin antaa välillä korviketta alusta asti, kosta "niin vaan on tapana tehdä" tms, eivätkä oikeasti tiedä minkä riskin siinä ottavat. Korvikkeita pitäisi parantaa, tutkimista tehostaa jne, mutta miksi yritykset maksaisivat vaivan, kun kauppa käy jo nyt?
 
"vieras"
On olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä korvikkeen haittoja. Paljonkin. Moni imetysmyönteinenkin antaa välillä korviketta alusta asti, kosta "niin vaan on tapana tehdä" tms, eivätkä oikeasti tiedä minkä riskin siinä ottavat. Korvikkeita pitäisi parantaa, tutkimista tehostaa jne, mutta miksi yritykset maksaisivat vaivan, kun kauppa käy jo nyt?
En usko, että kukaan antaa sen takia, että niin vaan on tapana tehdä. Itselläni riitti imettäessä maito, mutta rintapumpulla maitoa ei tullut. Tai no, tippa tuli kun jaksoi tunnin pumpata. Tämän takia vauva sai korviketta, kun olin poissa ja hänelle tuli nälkä. Ja nyt kysyt, että miksi olin poissa? No, koska kävin luennoilla, koska opiskelen tässä työni ja äitiyden ohella. Ja koska opinto-oikeuteni ei ole rajaton, niin en voinut lykätä opiskeluani koko imetysajaksi, kuten varmaan nyt mietit myös. Mitä olis pitänyt siis tehdä? Olla antamatta ruokaa ja antaa lapsen huutaa, kunnes tulin paikalle? Vai antaa sitä korviketta? Mielestäni pienempi paha tuolloin oli antaa korviketta, ei se nälkäkään pienelle mukava tunne ole.
 
"vieras"
On olemassa ihmisiä, jotka eivät tiedä korvikkeen haittoja. Paljonkin. Moni imetysmyönteinenkin antaa välillä korviketta alusta asti, kosta "niin vaan on tapana tehdä" tms, eivätkä oikeasti tiedä minkä riskin siinä ottavat. Korvikkeita pitäisi parantaa, tutkimista tehostaa jne, mutta miksi yritykset maksaisivat vaivan, kun kauppa käy jo nyt?
Ja mitä tuohon tutkimiseen tulee, niin eiköhän niitä kuitenkin tutkita ihan kokoajan ja yritetä kehittää sitä mahdollisimman parasta ravintoa meidän mukeloille.
 
"vieras"
montakin pahaa sanaa.

Variksen Vuosi: Korvike vaan ON sekundaa.

Palstalle kirjoittaessani en jaksa mielipiteitäni perustella, koska se on yleensä täysin turhaa, ne ymmärretään tahalleen väärin ja ratakiskot loppuisivat kesken. Blogiin yritin nyt sitten raapustaa lyhykäisyydessään perustelut sille, miksi pidän äidinmaidonkorvikkeita surkeana ravintona.
Lähdet ilmeisesti oletuksesta, että kaikki antavat huvikseen korviketta vauvalle?
 

Yhteistyössä