Imetyskeskusteluissa ei saisi sanoa pahaa sanaakaan korvikkeista, vihjaisustakin pillastutaan. Nyt sanon kuitenkin,

"pop"
[QUOTE="jep jep";26916848]

Ja joo, samaa mieltä olen että korvike on KORVIKE ja äidinmaito lapselle parempaa. Toivoisin kuitenkin että imetyskeskustelut tulisivat hieman lähemmäs arkea ja maan pintaa.[/QUOTE]

Aivan totta. Näin imetystukihenkilönä näkee juurikin sen, miten vahingollista se on imetyksen edistämiselle, kun se nostetaan jollekin sellaiselle ihmeelliselle epärealistiselle jalustalle, jossa sen ei kuuluisi olla. Äidit tuntevat itsensä riittämättömiksi, syyllisiksi, heikoiksi ja huonoiksi ihan näiden tavallisimpien ongelmien kanssa. Korvikkeen antaminen ei ole mikään perisynti.

Ei se korvike toki ole hyvästä, mutta mieluummin ajattelen asiaa niin, että äidinmaito on superruokaa: mikä tahansa sen rinnalla kalpenee. Jos äiti nyt ei kykene antamaan lapselleen pelkkää superruokaa tai ollenkaan superruokaa, vaan joutuu turvautumaan tavalliseen tai roskaruokaan pitääkseen perheensä hengissä ja järjissään, hän tarvitsee tukea. Viimeiseksi hän kaipaa lisää syyllistystä, lisää sitä huonoa oloa joka ei tue minkään hyvän kehittymistä.
 
"meeri"
[QUOTE="pop";26918007]Aivan totta. Näin imetystukihenkilönä näkee juurikin sen, miten vahingollista se on imetyksen edistämiselle, kun se nostetaan jollekin sellaiselle ihmeelliselle epärealistiselle jalustalle, jossa sen ei kuuluisi olla. Äidit tuntevat itsensä riittämättömiksi, syyllisiksi, heikoiksi ja huonoiksi ihan näiden tavallisimpien ongelmien kanssa. Korvikkeen antaminen ei ole mikään perisynti.

Ei se korvike toki ole hyvästä, mutta mieluummin ajattelen asiaa niin, että äidinmaito on superruokaa: mikä tahansa sen rinnalla kalpenee. Jos äiti nyt ei kykene antamaan lapselleen pelkkää superruokaa tai ollenkaan superruokaa, vaan joutuu turvautumaan tavalliseen tai roskaruokaan pitääkseen perheensä hengissä ja järjissään, hän tarvitsee tukea. Viimeiseksi hän kaipaa lisää syyllistystä, lisää sitä huonoa oloa joka ei tue minkään hyvän kehittymistä.[/QUOTE]

Peesi tälle. Mä luulen että ei ole kuin 2% äideistä jotka eivät oikeasti ymmärrä että äidinmaito on se paras. Herttinen, kulkeehan se aina mukanakin.

Mutta kun asiasta on tehty juamluutta lähentelevä mystyinen juttu. Vähemmästäkin stressataan- Ja stressi taas johtanee stressihormonien nousuun joka taas osaltaan heikentää maidontuotantoa.

Siksi kakksovaihtoehtoe ei pidä mollaamaan. Jokainen järjellinen ymmärtää että kakkonen ei ole ykkönen. Mutta että sekin on riittävä jos mahdollisuudet "täydellisyyteen" ei täyty. Olempa kuullut tarinoita äideistäkin joilla maito on alkanut herua kunnolla vasta kuuakuden jälkeen synnytyksestä. Kun on uskaltanut luottaa siihen korvikeeseen niin mieli on tyyntynyt. Ja kun on kotiutunut asiaan niin pääkoppa alkaakin toimia.

Ja itse kanssa toimin imetystukihenkilönä - enkä minä kyllä korviketta roskaruuaksi sanoisi. Se on parasta sitten äidinmaidon.
 
tuore äippä
Se on kyllä harmi kuinka pahasti muut naiset saa syyllistettyä muita äitejä tässä imetysasiassa. Ennen kuin sain lapsen, ajattelin että on täysin normaalia tarvittaessa antaa korviketta eikä täysimetys ole ainoa autuaaksi tekevä asia. Toki luin näitä imetysfaanaatikoiden tekstejä jo raskausaikana, mutta ajattelin että ei näitä hörhöjä tosielämässä tapaa...

Mutta tapasin sitten ekan fanaatikon jo synnärillä, joka veti kauheat pultit kun lääkäri oli ehdottanut lisämaitoa. Hyvä ettei muija hypännyt ikkunasta kun oli niin tuohtunut ja järkyttynyt asiasta.

Ihmettelin myös kun kätilö niin vaikeanoloisesti kyseli minulta että onko MINULLE ok että vauvalle annetaan tilkka lisämaitoa, kun oli sokerit alhaalla. No tottakai se nyt minulle oli ok, pääasia että saatiin VAUVAN sokerit nousemaan. Mutta kaippa se pelkäs että hyökkään päälle kun kehtaa lisämaitoa ehdotella (korviketta siis)....

Meillä tissitellään paljon, vauvan paino on noussut oikein hyvin niinkuin pitää. Mutta välillä pumppaan pulloon ja annetaan maito pullosta kun en esim. tykkää imettää julkisesti. Pullo vaan mukaan kaupungille, kylään jne. Ja joskus kun olen totaalisen uupunut niin meillä tartutaan myös siihen (HUI!) korvikepulloon ja syötetään se pullosta, vaikka mulla maitoa tulee ihan normaalisti. Tämmösiä hirveyksiä meillä harrastetaan. Vauva syö niin rinnasta kuin pullosta, sille kelpaa tutti, menee rintamaito sekä korvike, ja olen enemmän kuin tyytyväinen että poika kelpuuttaa kaiken ja on tottunut. Samaten on vauva, massu täynnä on hyvä olla<3
 
"Iitu"
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äippä;26918083:
Se on kyllä harmi kuinka pahasti muut naiset saa syyllistettyä muita äitejä tässä imetysasiassa. Ennen kuin sain lapsen, ajattelin että on täysin normaalia tarvittaessa antaa korviketta eikä täysimetys ole ainoa autuaaksi tekevä asia. Toki luin näitä imetysfaanaatikoiden tekstejä jo raskausaikana, mutta ajattelin että ei näitä hörhöjä tosielämässä tapaa...

Mutta tapasin sitten ekan fanaatikon jo synnärillä, joka veti kauheat pultit kun lääkäri oli ehdottanut lisämaitoa. Hyvä ettei muija hypännyt ikkunasta kun oli niin tuohtunut ja järkyttynyt asiasta.

Ihmettelin myös kun kätilö niin vaikeanoloisesti kyseli minulta että onko MINULLE ok että vauvalle annetaan tilkka lisämaitoa, kun oli sokerit alhaalla. No tottakai se nyt minulle oli ok, pääasia että saatiin VAUVAN sokerit nousemaan. Mutta kaippa se pelkäs että hyökkään päälle kun kehtaa lisämaitoa ehdotella (korviketta siis)....

Meillä tissitellään paljon, vauvan paino on noussut oikein hyvin niinkuin pitää. Mutta välillä pumppaan pulloon ja annetaan maito pullosta kun en esim. tykkää imettää julkisesti. Pullo vaan mukaan kaupungille, kylään jne. Ja joskus kun olen totaalisen uupunut niin meillä tartutaan myös siihen (HUI!) korvikepulloon ja syötetään se pullosta, vaikka mulla maitoa tulee ihan normaalisti. Tämmösiä hirveyksiä meillä harrastetaan. Vauva syö niin rinnasta kuin pullosta, sille kelpaa tutti, menee rintamaito sekä korvike, ja olen enemmän kuin tyytyväinen että poika kelpuuttaa kaiken ja on tottunut. Samaten on vauva, massu täynnä on hyvä olla<3
Tää on nyt sitten ihan kaikella rakkaudella, toivottavasti uskot <3

Mutta siis minkäikäinen vauvasi on? Jos on alle puolivuotias, niin tuolla että sählää kovin usein pullojen (ja tuttien) kanssa voi olla sellainen vaikutus, että imetys loppuukin ennen aikojaan.

Julki-imetyspelon yli kannattaa vaan päästä, jos meinaa imettää pitempään kuin 3 kuukautta ja joskus käydä jossakin muualla ku roskia viemässä.

Miten se muuten sun väsymystä vähentää, että laitat korviketta pulloon ja syötät siitä?
 
tuore äippä
[QUOTE="Iitu";26918158]Tää on nyt sitten ihan kaikella rakkaudella, toivottavasti uskot <3

Mutta siis minkäikäinen vauvasi on? Jos on alle puolivuotias, niin tuolla että sählää kovin usein pullojen (ja tuttien) kanssa voi olla sellainen vaikutus, että imetys loppuukin ennen aikojaan.

Julki-imetyspelon yli kannattaa vaan päästä, jos meinaa imettää pitempään kuin 3 kuukautta ja joskus käydä jossakin muualla ku roskia viemässä.

Miten se muuten sun väsymystä vähentää, että laitat korviketta pulloon ja syötät siitä?[/QUOTE]

Mies syöttää. :) sit loppuu jos loppuu, eihän sille sitten mitään voi.
 
"Joo"
Ethän sä hei oikeesti kuvittele kenekään pyörtävän päänsä ton postauksen vuoksi? Ethän? Oikeesti? Tekis mieli taputtaa sua päähän ja sanoa "kyllä se siitä" kun tuntuu muitten asiat niin kovin vaivaavan..
 
kuules, eihän tarvii perustella mitenkään sitä, imettääkö vai ei. se on jokaisen oma asia, ei ole pois sinulta, ei minulta imettääkö naapuri vai eikö imetä. tai imettääkö tuo pirkko pirkkonen palstamamma. omia ratkaisujaan, jotka ei kosketa muita kuin sinua ja perhettäsi, ei tarvii perustella ulkopuoliselle.
ja ei myöskään tarvii sanoo toiselle, että hei korvike on paskaa ala imettämään. se toinen on tehnyt ratkaisun olla imettämättä, ja oli siihen sitten syyt mitkä tahansa, ei kuulu muille. tai että hei sun pitää antaa korviketta tolle lapselle, vaikka itsemielessäsi ajattelet, että voi vauva raukkaa kun itkee noin paljon, ja selvästi nälkäänsä ja äiti vaan imettää, vaikka maitoa ei tule. sekään ei kuulu muille. jos joku haluaa pitää vauvaa nälässä pitäköön. kyllä se neuvola sitten ohjeistaa jos näyttää olevan tarvetta
 
Viimeksi muokattu:
tuore äippä
Yllätyksekseni muuten sain tutillekkin siunauksen synnäriltä! Jos vauva tutin huolii niin saa antaa KUN IMETYS ON LÄHTENYT KÄYNTIIN, ja tuttihan kuuluu nimenomaan tuollaiselle pienelle, vieroitus mieluiten siinä 6-12 kk:n iässä ;)

Uusien tutkimusten mukaan tutti myös pienentää kätkytkuoleman riskiä ja auttaa masuvaivoihin. Eli meillä tutitellaan jatkossakin ihan päivittäin. Järkyttykää :)
 
"ninaTT"
[QUOTE="vieras";26917359]Jaa, onko ninaTT vaihtanut nikkiä?[/QUOTE]

En ole! En enää palstaile täällä mustana, kunhan tulen harmaana piipahtamaan aina silloin tällöin jos sähköposti tai joku pikkulintunen antaa ymmärtää, että voisi olla kiinnostavaa asiaa :)

Että JOS mä täällä joskus pyörähdän niin ihan ehtana omana ittenäni :heart:
 
tissi-iita
[QUOTE="Iitu";26918158]Tää on nyt sitten ihan kaikella rakkaudella, toivottavasti uskot <3

Mutta siis minkäikäinen vauvasi on? Jos on alle puolivuotias, niin tuolla että sählää kovin usein pullojen (ja tuttien) kanssa voi olla sellainen vaikutus, että imetys loppuukin ennen aikojaan.

Julki-imetyspelon yli kannattaa vaan päästä, jos meinaa imettää pitempään kuin 3 kuukautta ja joskus käydä jossakin muualla ku roskia viemässä.

Miten se muuten sun väsymystä vähentää, että laitat korviketta pulloon ja syötät siitä?[/QUOTE]


Hm, meillä "sählättiin" noiden pullojen ja tuttien kanssa. Minä aloin jopa käydä töissä satunnaisesti lapsen ollessa 3 kk vanha (semmoisia lyhyitä maksimissaan 4 tunnin keikkoja). Imetyksen taisin lopettaa, kun lapsi oli 1v 2kk, kun aloitin lääkityksen, jonka kanssa ei saanut imettää. Lapsi oli siinä vaiheessa myös valmis, varsinaisesti ei vieroittaa tarvinnut.
 
"jere"
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;26918188:
kuules, eihän tarvii perustella mitenkään sitä, imettääkö vai ei. se on jokaisen oma asia, ei ole pois sinulta, ei minulta imettääkö naapuri vai eikö imetä. tai imettääkö tuo pirkko pirkkonen palstamamma. omia ratkaisujaan, jotka ei kosketa muita kuin sinua ja perhettäsi, ei tarvii perustella ulkopuoliselle.
Muiden tekemiset kuuluu tyypillisesti niille ihmisille jooilla ei ole omaa elämää. Tai oikeastaan on, se vaan on kärpäsen kakan kokoinen. Silloin on pakko kärkkyä ja arvostella toisen toimia, koska siitä saa lisää sisältöä elämään.
 
"ninaTT"
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äippä;26918177:
Mies syöttää. :) sit loppuu jos loppuu, eihän sille sitten mitään voi.
AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAAAA.....

EIHÄN SILLE MITÄÄN VOI???? No juuri tuossa Iitu kertoi, että millä tavoin saat imetyksen kätevästi loppumaan: Tarjoa pulloa, tuttia ja vähän lisää pulloa, niin rinnat ei enää valmista tarpeeksi maitoa lapsen tarpeille ja lapsikin äkkiä oppii, että pullosta se ravinto tulee, ei tissistä.

Ja sit sä vielä väität, ettei sille mitään voi? Voi, mutta sä et välitä siitä. Siinä on ero! Kyllä, imetyksen pituutta voi pitkälti määritellä itse, joitakin poikkeustapauksia lukuunottamatta. Sinä olet nyt päättänyt ottaa suht ison riskin ja tarjota rinnan sijaan usein pulloa, välittämättä siitä, että imetys voi sen jälkeen aika pian loppua.

Olisit nyt edes rehellinen itsellesi.

Yllätyksekseni muuten sain tutillekkin siunauksen synnäriltä! Jos vauva tutin huolii niin saa antaa KUN IMETYS ON LÄHTENYT KÄYNTIIN, ja tuttihan kuuluu nimenomaan tuollaiselle pienelle, vieroitus mieluiten siinä 6-12 kk:n iässä

Uusien tutkimusten mukaan tutti myös pienentää kätkytkuoleman riskiä ja auttaa masuvaivoihin. Eli meillä tutitellaan jatkossakin ihan päivittäin. Järkyttykää
Synnäriltä nyt saa siunauksen vaikka mille, se on ikävää. Imetysohjaus on usein aivan surkeaa. Lisämaitoa ja tutteja usein suorastaan tyrkytetään. Tuttitilanne on ollut jotakuinkin hallussa, lisämaitoa tarjotaan vieläkin aivan liian heppoisasti.

Tutti ei KUULU kenellekään. Sitä voidaan käyttää joissakin tilanteissa TISSIN korvikkeena, esimerkiksi korvikeruokitulle vauvalle se on tärkeä ruoansulatuksen takia. Tutti kyllä pienentää kätkytkuoleman riskiä. Kuten imetyskin. Tuttihan on siis tissin korvike, ei mikään lapseen sisäänrakennettu tarve. Jos haluat korvata itsesi muovilärpäkkeellä niin by all means, toivottavasti kuitenkin tiedät mitä olet tekemässä! :)

Ja onnea vauvasta :heart: (<- Toim huom, tämä ei missään nimessä ollut kettuilua, ettei joku nyt sitä sellaisena ota!)
 
"vieras"
Olet ehkä kuullut palstan säännöstä "vain yksi nimimerkki per keskustelu"? Etkö?

En puolusta aloittajaa, en edes tunne häntä tai pidä hänestä, mutta blogitekstissä oli paljon asiaa, kun ottaa ne "nymmäloukkaannun"-lasit pois silmiltä.
Ap on itsekkin korviketta käyttänyt, samoin minä olen, ja silti allekirjoitan hänen tekstinsä. Toisilla meistä kun ei ole mitään syyllisyyttä korvikkeen antamisesta. Ne keillä on, tuntevat itsensä loukatuiksi.
Ja höpönlöpön. Mielestäsi ne, joilla imetys ei onnistunut vaikka kuinka yrittivät, tuntevat nyt syyllisyyttä siitä ja sen takia loukkaantuvat tästä hysteriasta? No, mulla onnistui imetys ja vaikka joskus poissaollessani joutui iskä antamaan lapselle korviketta, en koe todellakaan siitä syyllisyyttä. Siltikin mulla vain ei iske tuollaiset aloitukset ja toisten äitien mollaukset jostain imetyksen epäonnistumisesta kun se asia ei todellakaan kenellekään muulle kuulu kuin juurikin sille äidille.

Ja eiköhän jokainen ole tähän päivään mennessä tietoinen siitä, että äidinmaito on parasta ravintoa vauvalle, mitään uutta ei tämä aloitus tuo kenellekään, tässä vaan on tarkoitus taas käännellä veistä niiden ihmisten haavoissa ja saada kansa vittuuntumaan ja se nyt ei palvele yhtään ketään. Luuleeko aloittaja oikeasti, ettei ihmiset tiedosta sitä asiaa, että äidinmaito on ravitsemukselllisesti lapselle parasta? Vai mikä ihmeen pointti näissä aloituksissa oikein on? Herättää ihmiset? Kuka helvetti täällä sitten on nukkunut? Keskittyisi enemmän siihen, että saisi ihmiset lopettamaan kessuttelun/viinan juonnin/päihteiden tai muiden lääkkeiden käytönä raskaana ja imettäessä, koska niistä on ihan tutkimusten mukaan jo haittaa lapselle.

Että näin.
 
"vieras"
Minä annoin sen tutin ihan suosiolla siinä vaiheessa, kun alkoi lapsella olla verta puklussa. En usko, että on kamalan hyväksi sekään, että vauvaa saa rikkinäisestä rinnasta verta vatsaansa :)
 
"vieras"
[QUOTE="Iitu";26918158]Tää on nyt sitten ihan kaikella rakkaudella, toivottavasti uskot <3

Mutta siis minkäikäinen vauvasi on? Jos on alle puolivuotias, niin tuolla että sählää kovin usein pullojen (ja tuttien) kanssa voi olla sellainen vaikutus, että imetys loppuukin ennen aikojaan.

Julki-imetyspelon yli kannattaa vaan päästä, jos meinaa imettää pitempään kuin 3 kuukautta ja joskus käydä jossakin muualla ku roskia viemässä.

Miten se muuten sun väsymystä vähentää, että laitat korviketta pulloon ja syötät siitä?[/QUOTE]

Ja höpönlöpön, itse "sähläsin" imetyksen ja pullon kanssa 10 kuukautta, kunnes OMASTA HALUSTANI lopetin imetyksen pikkuhiljaa ja aloin antaa korviketta ja siitä sitten lehmänmaitoa. Imetys ei todellakaan kärsi jos kerran päivässä tai viikossa antaa korviketta. :)
 
"vieras"
[QUOTE="ninaTT";26918265]

Ja sit sä vielä väität, ettei sille mitään voi? Voi, mutta sä et välitä siitä. Siinä on ero! Kyllä, imetyksen pituutta voi pitkälti määritellä itse, joitakin poikkeustapauksia lukuunottamatta. Sinä olet nyt päättänyt ottaa suht ison riskin ja tarjota rinnan sijaan usein pulloa, välittämättä siitä, että imetys voi sen jälkeen aika pian loppua.

Synnäriltä nyt saa siunauksen vaikka mille, se on ikävää. Imetysohjaus on usein aivan surkeaa. Lisämaitoa ja tutteja usein suorastaan tyrkytetään. Tuttitilanne on ollut jotakuinkin hallussa, lisämaitoa tarjotaan vieläkin aivan liian heppoisasti.

Jos haluat korvata itsesi muovilärpäkkeellä niin by all means, toivottavasti kuitenkin tiedät mitä olet tekemässä! :)
[/QUOTE]

Eiköhän isompi riski vauvalle ole se, että polttaa tupakkaa raskauaikana kuin se, että joskus tarjoaa pullosta korviketta. :)
 
tuore äippä
[QUOTE="ninaTT";26918265]AHAHAHAHAHAHAHHAHAHAAAAA.....

EIHÄN SILLE MITÄÄN VOI???? No juuri tuossa Iitu kertoi, että millä tavoin saat imetyksen kätevästi loppumaan: Tarjoa pulloa, tuttia ja vähän lisää pulloa, niin rinnat ei enää valmista tarpeeksi maitoa lapsen tarpeille ja lapsikin äkkiä oppii, että pullosta se ravinto tulee, ei tissistä.

Ja sit sä vielä väität, ettei sille mitään voi? Voi, mutta sä et välitä siitä. Siinä on ero! Kyllä, imetyksen pituutta voi pitkälti määritellä itse, joitakin poikkeustapauksia lukuunottamatta. Sinä olet nyt päättänyt ottaa suht ison riskin ja tarjota rinnan sijaan usein pulloa, välittämättä siitä, että imetys voi sen jälkeen aika pian loppua.

Olisit nyt edes rehellinen itsellesi.

Synnäriltä nyt saa siunauksen vaikka mille, se on ikävää. Imetysohjaus on usein aivan surkeaa. Lisämaitoa ja tutteja usein suorastaan tyrkytetään. Tuttitilanne on ollut jotakuinkin hallussa, lisämaitoa tarjotaan vieläkin aivan liian heppoisasti.

Tutti ei KUULU kenellekään. Sitä voidaan käyttää joissakin tilanteissa TISSIN korvikkeena, esimerkiksi korvikeruokitulle vauvalle se on tärkeä ruoansulatuksen takia. Tutti kyllä pienentää kätkytkuoleman riskiä. Kuten imetyskin. Tuttihan on siis tissin korvike, ei mikään lapseen sisäänrakennettu tarve. Jos haluat korvata itsesi muovilärpäkkeellä niin by all means, toivottavasti kuitenkin tiedät mitä olet tekemässä! :)

Ja onnea vauvasta :heart: (<- Toim huom, tämä ei missään nimessä ollut kettuilua, ettei joku nyt sitä sellaisena ota!)[/QUOTE]

Olet perin vastenmielinen ihminen kirjoitustesi perusteella :)

Jos on alkanut vaikuttaa siltä että maitoa tulee vähempi, olen lisännyt imetystä. Ei sen kummempaa tai vaikeampaa. Pojalle kelpaa toistaiseksi niin tutti tissi kuin tuttipullo, joten en mä ala asiasta stressaamaan toistaiseksi kun mitään aihetta stressille ei ole. Piruja tulevaisuudesta toki voi aina maalailla seinille niin paljon kuin jaksaa, mä en jaksa.

Meidän synnärillä imetysohjaus oli kyllä loistavaa, ja meillä lähti imetys tosi kivasti käyntiin. Mitään lisämaitoa tai tuttia ei TYRKYTETTY turhaan, vaan lisämaitoa tarjottiin kun sille oli TARVE. Vai olisko pitänyt antaa lapsen sokereiden vaan laskea, kenties niin että vauvalta taju lopulta lähtee? Huhheijjaa, vaan siksi että mä saisin äitinä toitottaa joka puolella että meidän vauva ei muuta ole koskaan saanut kun tissiä?

Juu, mä en valitettavasti äitinä kykene olemaan tuttina lapselleni 24/7, joten käytän siihen apuvälinettä. Ja se toimii ja olemme tyytyväisiä :)
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
"vieras"
Minä olen kyllä todennut senkin, että kun mukelot kasvaa, niin se imetys/imettämättä jättäminen on aika pieniä murheita. Ei niitä tule muisteltua siinä vaiheessa, kun lapsella on vaikka koulussa ongelmia tai teini-ikä puskee päälle.
 
"kolmen äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja tuore äippä;26918329:
Olet perin vastenmielinen ihminen kirjoitustesi perusteella :)

Jos on alkanut vaikuttaa siltä että maitoa tulee vähempi, olen lisännyt imetystä. Ei sen kummempaa tai vaikeampaa. Pojalle kelpaa toistaiseksi niin tutti tissi kuin tuttipullo, joten en mä ala asiasta stressaamaan toistaiseksi kun mitään aihetta stressille ei ole. Piruja tulevaisuudesta toki voi aina maalailla seinille niin paljon kuin jaksaa, mä en jaksa.

Meidän synnärillä imetysohjaus oli kyllä loistavaa, ja meillä lähti imetys tosi kivasti käyntiin. Mitään lisämaitoa tai tuttia ei TYRKYTETTY turhaan, vaan lisämaitoa tarjottiin kun sille oli TARVE. Vai olisko pitänyt antaa lapsen sokereiden vaan laskea, kenties niin että vauvalta taju lopulta lähtee? Huhheijjaa, vaan siksi että mä saisin äitinä toitottaa joka puolella että meidän vauva ei muuta ole koskaan saanut kun tissiä?

Juu, mä en valitettavasti äitinä kykene olemaan tuttina lapselleni 24/7, joten käytän siihen apuvälinettä. Ja se toimii ja olemme tyytyväisiä :)
Kokeneemman vinkki nyt äkkiä; lopeta tämän ketjun seuraaminen tähän!! Seuraavaksi olet lastasi pahoinpitelevä, itsekäs äiti joka välittää vain omasta parhaastaan lapsensa hyvinvoinnin kustannuksella. Ja paljon pahempaakin tekstiä saattaa tämä yksilö suoltaa näppikseltään.. Juokse, pakene pois tästä keskustelusta vielä kun voit!!!
 
vrs
Oho! :D Hetken käy pyöräilemässä lasten kanssa ja ketju on 7 sivulla. :O :D

Muistaakseni kirjotin sinne blogiinki, etten mitään maatamullistavaa tai uutta ole kertomassa; kertaan vain muutan pointin väitteeni (jonka edellisessä postauksessa esitin) tueksi.

Multa on varsinki tällä palstalla tivattu perusteluita mielipiteelleni, mutta kuten sanottu, en oo jaksanu sitä tänne näpyttää, koska en usko siitä olevan mitään hyötyä.

Kirjotin myös, että imetys kokonaisuudessaan olisi liian laaja aihe yhteen postaukseen, joten kirjotin siksi vain ravinnollisesta näkökulmasta. Jos joku haluaa vinkkejä imetyksen onnistumiseen, voi hän käyttää googlea tai vaikka pyytää niitä.
 
tuore äippä
[QUOTE="kolmen äiti";26918352]Kokeneemman vinkki nyt äkkiä; lopeta tämän ketjun seuraaminen tähän!! Seuraavaksi olet lastasi pahoinpitelevä, itsekäs äiti joka välittää vain omasta parhaastaan lapsensa hyvinvoinnin kustannuksella. Ja paljon pahempaakin tekstiä saattaa tämä yksilö suoltaa näppikseltään.. Juokse, pakene pois tästä keskustelusta vielä kun voit!!![/QUOTE]

:D juu, kyllä mulla piippaa jo aika pahasti fanaatikko-tutka. Jätettäköön siis omaan arvoonsa kyseinen kommentoija...
 

Yhteistyössä