Pinotaan blogit ja annetaan niistä rakentavaa palautetta, jooko?

"vieras"
Kun joku muu nostanut niin kyselen minäkin...miten uudistaisi pitkäikäistä blogia ja ennen muuta saisi itsensä piristettyä sen suhteen. Aikoinaan kirjoitin paljon enemmän. Nykyään "blogilaiska"...

:)
Olen ajoittain lukenut blogiasi ja ne luettelot, missä kerroit kuka vei kenetkin minnekin, olivat aika puuduttavia:) Kuvat ovat olleet kivoja. En tiedä, ehkä blogeissakin on se juttu, että aikansa kutakin, niin kirjoittajalle itselleen kuin lukijoillekin. Se kuulostaa raadolliselta, mutta usein se että elämässä tapahtuu jotain dramaattista tai surullista ja siitä kertoo, kiinnostaa ihmisiä huomattavasti enemmän kuin se, että leivoin aamulla sämpylät ja sitten vein Mikon ja Minna päiväkotiin ja hain Sepon ja Siljan meille. Oma elämä on itselle kiinnostavaa, toivon mukaan, mutta jos blogia kirjoittaa sitä ajatellen, että toivoo sillä olevan lukijoita... Olet joskus kertonut, että lukijoita on ollut aika paljon, ovatko määrät muuttuneet, jos saa kysyä, kun mietit muuttumista, tai uudistumista? Vai onko se ihan vain oman itsen vuoksi tullut se halu?
 
Piristystä niinkun sun nähden, vai lukijan nähden? Jos lukijan, niin lisää kuvia vävypojasta :LOL: :D :D

Ei vaiskaan...en mä tiedä. Mä itse aina välillä piristän blogiani muuttamalla sen ulkonäköä. Lähinnä värejä ja taustaa :)
Siitä nuoremmasta...?
*soittaa ja pyytää Markolta nakutai seminakukuvia*

Joskus aikoinaan jätin "hienotunteisesti" kylpy- ja suihkukuvansa julkaisematta vaikka vävytin pikkupäissään ne nimenomaan blogia varten minulle lähetti.

:D
 
[QUOTE="vieras";26915605]Olen ajoittain lukenut blogiasi ja ne luettelot, missä kerroit kuka vei kenetkin minnekin, olivat aika puuduttavia:) Kuvat ovat olleet kivoja. En tiedä, ehkä blogeissakin on se juttu, että aikansa kutakin, niin kirjoittajalle itselleen kuin lukijoillekin. Se kuulostaa raadolliselta, mutta usein se että elämässä tapahtuu jotain dramaattista tai surullista ja siitä kertoo, kiinnostaa ihmisiä huomattavasti enemmän kuin se, että leivoin aamulla sämpylät ja sitten vein Mikon ja Minna päiväkotiin ja hain Sepon ja Siljan meille. Oma elämä on itselle kiinnostavaa, toivon mukaan, mutta jos blogia kirjoittaa sitä ajatellen, että toivoo sillä olevan lukijoita... Olet joskus kertonut, että lukijoita on ollut aika paljon, ovatko määrät muuttuneet, jos saa kysyä, kun mietit muuttumista, tai uudistumista? Vai onko se ihan vain oman itsen vuoksi tullut se halu?[/QUOTE]

Ihan itsen vuoksi toivon piristymistä.
Kävijäämäärä tasaisen kasvava ja koen sen jossain määrin "omituiseksi"...
Miten vastata "kysyntään"...

muutenkin kuin listaamalla jotta "Tanja, Ande ja Lova famolassa, Mii& Marko menossa viemään Rikua paapan mökille, Leija luvannut vahtia perunapäätä viikonlopulla, Keijo ja Mila suunnittelemassa Tuksu-bileitä, Osku saanut ylennyksen (itse ylennys hupsu, palkankorotus olennainen) töissään, Jessen eka luokka alkanut hyvin, Wäinö kasva aohi kurvien, Pietun koulu jo alkanut, mutta kiinni töissään, Antonia päässyt sisään yrkesakademiin, Tiiti leirikoulussa huomisiltaan, Wilman joukkue voitti eilen mimmiliigan ottellussa 9-6 ja Jerellä huomenna matsi + viikonlopulla aikeissa viedä Tietomaahan, Eedeniin ja Ranuaelle niin monta kuin vain autoon mahtuu."

:D
 
Siitä nuoremmasta...?
*soittaa ja pyytää Markolta nakutai seminakukuvia*

Joskus aikoinaan jätin "hienotunteisesti" kylpy- ja suihkukuvansa julkaisematta vaikka vävytin pikkupäissään ne nimenomaan blogia varten minulle lähetti.

:D
Se kalju, parrakas "pahapoika"...onkohan se sitten se nuorempi? :)

No nyt ois kyllä aika ne julkaista, jotta saadaan blogiin vähän sutinaa. Veikkaan, että melkoinen yleisöryntäys sinne ilmestyisi tuolloin :D
 
"vieras"
Ihan itsen vuoksi toivon piristymistä.
Kävijäämäärä tasaisen kasvava ja koen sen jossain määrin "omituiseksi"...
Miten vastata "kysyntään"...

muutenkin kuin listaamalla jotta "Tanja, Ande ja Lova famolassa, Mii& Marko menossa viemään Rikua paapan mökille, Leija luvannut vahtia perunapäätä viikonlopulla, Keijo ja Mila suunnittelemassa Tuksu-bileitä, Osku saanut ylennyksen (itse ylennys hupsu, palkankorotus olennainen) töissään, Jessen eka luokka alkanut hyvin, Wäinö kasva aohi kurvien, Pietun koulu jo alkanut, mutta kiinni töissään, Antonia päässyt sisään yrkesakademiin, Tiiti leirikoulussa huomisiltaan, Wilman joukkue voitti eilen mimmiliigan ottellussa 9-6 ja Jerellä huomenna matsi + viikonlopulla aikeissa viedä Tietomaahan, Eedeniin ja Ranuaelle niin monta kuin vain autoon mahtuu."

:D
Joo, ei noita luetteloita enää:) Jotain substanssia kiitos:) Tai onhan nuo ihan hyviä juttuja, muttei tuolleen lueteltuna. Ihan oikeasti, jos kyse ei ole siitä, että sinun pitää tarkistaa joskus, kuka on ollut missäkin minäkin päivänä, ei tuollainen ole kiinnostavaa luettavaa. Enemmän lihaa luiden ympärille :D
 
[QUOTE="vieras";26915735]Joo, ei noita luetteloita enää:) Jotain substanssia kiitos:) Tai onhan nuo ihan hyviä juttuja, muttei tuolleen lueteltuna. Ihan oikeasti, jos kyse ei ole siitä, että sinun pitää tarkistaa joskus, kuka on ollut missäkin minäkin päivänä, ei tuollainen ole kiinnostavaa luettavaa. Enemmän lihaa luiden ympärille :D[/QUOTE]

Se olikin itselleen nauramista.
Kun ei jaksa kirjoittaa mitään oikeasti oleellista, menee luetteloiksi.
:D

Mutta mistä sen jaksuun saisi (ihan itseä ajatellen) saisi takaisin?
Listat ilmiselvästi jaksavat miellyttää niitä jotka pitkään perhettä tai jotain perheestä seuranneet. Itseä ne puuduttavat, mutta toisaalta "pari kuvaa ja lista päivän tekemisistä" on helppo tapa "ohittaa" bloggaus.
 
"vieras"
Se olikin itselleen nauramista.
Kun ei jaksa kirjoittaa mitään oikeasti oleellista, menee luetteloiksi.
:D

Mutta mistä sen jaksuun saisi (ihan itseä ajatellen) saisi takaisin?
Listat ilmiselvästi jaksavat miellyttää niitä jotka pitkään perhettä tai jotain perheestä seuranneet. Itseä ne puuduttavat, mutta toisaalta "pari kuvaa ja lista päivän tekemisistä" on helppo tapa "ohittaa" bloggaus.
Ymmärrän mitä tarkoitat. Oletko pitänyt pitempään bloggaustaukoa? Usein lukijatkin urautuvat, heille ns. kelpaa kaikki, mitä joku oma suosikkibloggaaja kirjoittaa. Määrä korvaa laadun ja se on vähän kelju juttu. Tulee tapa kurkata, onko jotain uutta luettavaa ja bloggaajalle tulee tunne, että pitää jotain kirjoittaa, että ns. tekee osuutensa. Ei sen niin pitäisi olla. Paussi on joskus hyvästä. Tai ihan hullutteluksi heittäminen. Kirjoittaa jotain aivan muuta, kuin koskaan ennen. Kilpailut tai arvonnat eivät minua oikein kiinnosta, mutta jotkut tykkää niistä. Tai jos sellaisen pitää, voisi olla ihan hupsut säännöt ja palkinnot. Bloggaamisen pitäisi olla hauskaa eikä taakka.
 
aito blogisti
Näissä "tavisten" muka-blogeissa on sellainen ISO ongelma, että niissä todella harvoin on yhtään mitään kiinnostavaa. Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaa katsella, kun kotia on sisustettu Ikean halpiskrääsällä, jollaisia on 90%:lla perustallaajista. Tai ketä kiinnostaa katsoa miten joku on tehnyt perunamuusin ja lihapullat lapsille?! Siis mitä ihmeellistä siinä on? Sama homma vaatteissakin... ei se kiinnosta kiviäkään, että henkilö X on käynyt H&M:llä tai KappAhlissa ostamassa perusrievut kympillä.

Blogissa pitäisi olla jotain spesiaalia. Jos sellaista ei omasta elämästä löydy, niin miksi helvetissä pitää pitää sitä surkeaa blogia ja jakaa se surkeus muulle maailmalle?
 
"vieras"
Näissä "tavisten" muka-blogeissa on sellainen ISO ongelma, että niissä todella harvoin on yhtään mitään kiinnostavaa. Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaa katsella, kun kotia on sisustettu Ikean halpiskrääsällä, jollaisia on 90%:lla perustallaajista. Tai ketä kiinnostaa katsoa miten joku on tehnyt perunamuusin ja lihapullat lapsille?! Siis mitä ihmeellistä siinä on? Sama homma vaatteissakin... ei se kiinnosta kiviäkään, että henkilö X on käynyt H&M:llä tai KappAhlissa ostamassa perusrievut kympillä.

Blogissa pitäisi olla jotain spesiaalia. Jos sellaista ei omasta elämästä löydy, niin miksi helvetissä pitää pitää sitä surkeaa blogia ja jakaa se surkeus muulle maailmalle?
Kerro lisää. Millaista spesiaalia? Mikä on oikea blogi, jos moni on muka-blogi? Hyvähän se on, että on joku punainen lanka, olen ihan samaa mieltä.
 
Näissä "tavisten" muka-blogeissa on sellainen ISO ongelma, että niissä todella harvoin on yhtään mitään kiinnostavaa. Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaa katsella, kun kotia on sisustettu Ikean halpiskrääsällä, jollaisia on 90%:lla perustallaajista. Tai ketä kiinnostaa katsoa miten joku on tehnyt perunamuusin ja lihapullat lapsille?! Siis mitä ihmeellistä siinä on? Sama homma vaatteissakin... ei se kiinnosta kiviäkään, että henkilö X on käynyt H&M:llä tai KappAhlissa ostamassa perusrievut kympillä.

Blogissa pitäisi olla jotain spesiaalia. Jos sellaista ei omasta elämästä löydy, niin miksi helvetissä pitää pitää sitä surkeaa blogia ja jakaa se surkeus muulle maailmalle?
Niin. :D

Laittaisko aito blogisti oman bloginsa linkin niin saatais kaikki jotain oikeasti kiinnostavaa seurattavaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
jos nyt jotain
Näissä "tavisten" muka-blogeissa on sellainen ISO ongelma, että niissä todella harvoin on yhtään mitään kiinnostavaa. Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaa katsella, kun kotia on sisustettu Ikean halpiskrääsällä, jollaisia on 90%:lla perustallaajista. Tai ketä kiinnostaa katsoa miten joku on tehnyt perunamuusin ja lihapullat lapsille?! Siis mitä ihmeellistä siinä on? Sama homma vaatteissakin... ei se kiinnosta kiviäkään, että henkilö X on käynyt H&M:llä tai KappAhlissa ostamassa perusrievut kympillä.

Blogissa pitäisi olla jotain spesiaalia. Jos sellaista ei omasta elämästä löydy, niin miksi helvetissä pitää pitää sitä surkeaa blogia ja jakaa se surkeus muulle maailmalle?
Sori mutta en ole koskaan vielä nähnyt blogia jossa olisi jotain spesiaalia. Jokainen blogi on aika pitkälti samaa muottia jossa on samat kuvat ja samat poseraukset ja samat lumput. Itse pidän juuri siitä taviksesta ihan sen vuoksi kun haluan nähdä oikeaa elämää en mitään kuvaelämää jota ei oikeasti ole olemassa.
 
"näin on"
[QUOTE="vieras";26915866]Kerro lisää. Millaista spesiaalia? Mikä on oikea blogi, jos moni on muka-blogi? Hyvähän se on, että on joku punainen lanka, olen ihan samaa mieltä.[/QUOTE]

Tämä asia jäi kiinnostamaan minuakin. Täällä on sellainen vika, että joku tulee napisemaan jotain tuollaista ja kun pyydetään sitten selvennystä tai vastaavaa niin kommentoija katoaa eikä siis asiasta voida sen enempää keskustella.
Sama pätee siihen, kun valitetaan jonkun pukeutumisesta ja kun pyydetään esimerkkejä millaisiin vaatteisiin kyseinen henkilö voisi sonnustautua niin ei mitään tapahdu. Siksi nämä kommentit ovat täysin höpönlöpöä vain.
 
Keittiönoita
Näissä "tavisten" muka-blogeissa on sellainen ISO ongelma, että niissä todella harvoin on yhtään mitään kiinnostavaa. Ketä muka ihan oikeasti kiinnostaa katsella, kun kotia on sisustettu Ikean halpiskrääsällä, jollaisia on 90%:lla perustallaajista. Tai ketä kiinnostaa katsoa miten joku on tehnyt perunamuusin ja lihapullat lapsille?! Siis mitä ihmeellistä siinä on? Sama homma vaatteissakin... ei se kiinnosta kiviäkään, että henkilö X on käynyt H&M:llä tai KappAhlissa ostamassa perusrievut kympillä.

Blogissa pitäisi olla jotain spesiaalia. Jos sellaista ei omasta elämästä löydy, niin miksi helvetissä pitää pitää sitä surkeaa blogia ja jakaa se surkeus muulle maailmalle?
Mä olenkin wannabe-bloggaaja :cool: Ja luen mielelläni muiden wannabe-bloggaajien blogeja. Jos haluan ammattimaisia sisustus- tai muotijuttuja, niin en mä niitä blogeista jaksa alkaa etsimään vaan käyn ostamassa sisustus- tai muotilehden. Poikkeuksena on Kaunis pieni elämä -blogi, mutta en mä sitäkään koskaan lue vaan katselen vain kauniita kuvia.
 

Yhteistyössä