Säästätkö rahaa tilille vai käteisenä purkkiin tms? Jos säästät?

kolikot menee aina purkkiin, ei säästöön vaan siitä otetaan kahvirahat, karkkirahat ym mihin tarvii hiluja
Mä oon siirtynyt käteisellä maksamiseen ja tyhjennän lompakkoni purkkiin aina kun olen ostokseni tehnyt :D Ihan säästämällä säästän ja on aika kivasti jo purkissa rahaa, tavoite on saada 1000e purkkiin vuoden loppuun mennessä.

Tilille säästän, tosin tällä hetkellä säästäminen on sellaista lyhytaikaista, eli säästän jotain tarvetta varten muutaman kuukauden, esim nyt oon laittanu säästöön uusia vaunuja varten. Tulot opiskelijalla sen verran pienet että välillä täytyy niitä säästöjä nostellakin.

Huldaliina
Säästän kahteen eri rahastoon. Koen, että pitkäaikaissäästämisessä ei kannata säästää tilille tosi matalien korkojen ja inflaation vuoksi, mutta tämä siis oma mielipiteeni. Luonnollisesti rahastoissa on kuluja, mutta ovat tuottaneet aika hyvin, ,joten plussalla ollaan hyvinkin :)

"Vieras"
[QUOTE="vieras";26912185]Purkkiin tietysti. Siellä on jo 18 000 euroa. Aivan järjetöntä käyttää pankkeja![/QUOTE]

LOL

Todella hyvä. Jos tilille tahtoo säästää niin Nordax tarjoaa tällä hetkellä parasta talletuskorkoa.

säästelijä
Pääasiassa säästän tilille. Minulla on säästötili johon en pääse käsiksi nettipankissa, eli voin tehdä nostoja ainoastaan pankissa. Näin säästäminen helpompaa kun ei tule houkutusta ottaa tililtä rahaa. Tälle tilille siis tarkoitus säästää vähän suurempaa summaa opiskelua varten. Sitte on säästötili josta pystyn nettipankissa siirtämään rajoittamattomasti rahaa omalle käyttötililleni, tälle tilille teen lyhyemmän aikavälin säästöjä, siis puhutaan muutamista satasista. Säästän joskus myös käteisenä parin kk ajan esim. talvitakkiin/kenkiin/kosmetologipalveluihin. Itse käytän todella vähän käteistä, siis helpompi säästää tilille nettipankissa. Lisäksi säästän vielä yrityksen tilillä tuleviä yrityksen suurempia kuluja varten, eli tällöin ei ole erillistä säästötiliä.

"mievaan"
Laitetaan "säästöön" rahastoon lapsille, ja erillinen säästötili jossa rempparahasto. Myös säästän eläkettä itselleni. Kolikoita kerää lapset. Maksan yleensä kortilla joten ne "hilut" on siellä pankissa jo valmiina :)

plm
Laitan kolikot lasiseen säästöpossuun. Kun se on täynnä, siellä on noin 130 eur. Vien rahat pankkiin ja ostan itselleni jotain kivaa. Viimeksi rahat taisi mennä kylpyläreissuun :)

Yhteistyössä