Säästätkö rahaa tilille vai käteisenä purkkiin tms? Jos säästät?

"vieras"
Mä olen monisäästäjä :D. Mulla on 2 henkilökohtaista säästötiliä ja siirrän rahaa kumpaankin. Toisesta maksan välillä laskuja tai nostan ruokaostoksiin. Toiselle tilille säästään irtiottoja varten. Ne rahat on siis puhtaaksi omaksi huviksi silloin kun huvittaa :).

Lisäksi säästän purkkiin sekä kolikoita että seteleitä.

Keskitän ostoja S-tilille ja siihen tiliin ei kosketa. Paitsi kesällä, se on perheen lomarahasto.

Sitten pidän vielä veroprosenttia aina tarkoituksella vähän korkeammalla, jotta saan veropalautuksia.

Tästä aloituksesta tuli mieleen kysymys: millaisia summia ja miksi ajaksi olette siirtäneet korkeakorkoiselle kasvutilille? Mietin pitäiskö laittaa sekä omaa että poikien rahaa kasvamaan.
Miten olisi jos ihan ekana lyhentäisit pienen poikasi hoitopäiviä sen sijaan että ruikutat sen olevan liian kallista?

Mä oon sitä mieltä että niin kauan kun perheessä on yli 250 000 euroa velkaa, ei säästämisessä sen suuremmin ole mitään järkeä. Pieni puskurirahasto toki on järkevä olla olemassa ja itse säästän 200 euroa vuodessa eläkesäästövakuutukseen, lähinnä mielenkiinnosta seurailen rahastojen arvojen muutoksia. Mutta noin muuten ei juuri säästetä, jos jää lupporahaa niin ylimääräinen lainanlyhennys on yhtä säästöä kaikki.

Mä säästän purkkiin. Kolikot eteisen purkkiin, jos niitä on kertyny niin paljon ettei mee lompakko kiinni, muuten niillä voi maksella työpaikan kahvilassa ja parkkimaksuja tietty. Seteleitä keräilen kirjahyllyyn, pahanpäivän varalle. Tähän mennessä ei juuri oo tullu säästettyä, kun oon ollu työtön, tai sit on laittanu sivuun jotain tiettyä juttua varten. Nyt kun oon töissä aattelin koittaa saada pienen "puskuri" rahaston ja sitten alan säästämään koiraa ja sen tarvikkeita ja lääkärijuttuja yms. varten.

opistolainen
Säästän sekä tilille että kolikoita.

Minulla on ollut puolitoista vuotta säästötili jossa on tällä hetkellä noin 2.350€. Suurin osa on viime ja tämän kesän palkoista säästetty. Olen huomannut että minusta on tullut sen verran pihi etten halua ottaa säästötililtä rahaa :)

Talven aikana en pysty opiskelijana säästämään hirveästi. Teen alan töitä viikonlopun tai pari kuukaudessa, niistä tulevista palkkatuloista vähintään puolet laitan heti sitten säästötilille, se tekee noin100-350 euroa kuukaudessa. Yritän pärjätä kuukauden opintotuella, tosin olen joutunut pari kertaa verottamaan säästötiliä että saan maksettua laskun yms, nyt ostin talvikengät kun en ole omistanut sellaisia vuosiin.

"marsa"
Tää on jo kyllä vanha viesti, mutta vastataan silti.

Säästän sekä op:n tilille että kolikoita possuun. Työttömänä en pysty hirveästi säästämään, mutta jotain kuitenkin. S-pankin tili on myös käytössä. Laitan silloin-tällöin muutaman euron sinnekkin säästöön + bonukset menee sinne. Joskus maksan ruuat siltä tililtä.

Kaikki käteinen mitä tulee menee purkkiin, kukkarossa en kuljeta kun kolisee kuitenkin pelikoneisiin.. Omista rahoistani menee sitten myös tilille säästöön. Mies maksaa ruoat ja lainanlyhennyksen, minä vastikkeen, ja muuten sitten kumpikin maksaa omia juttujaan.

Yhteistyössä