Tyttö kuoli paracetamolin yliannostukseen - hänen tarkoituksensa oli vain pelotella

• Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti
Kymmenen grammaa muistaakseni on parasetamolin annostus, jos haluaa maksansa pois pelistä. Parikymmentä viidensadan milligramman tabua siis. Itse suosisin mieluummin Pendolinoa.
Huh heijaa, näistä olisi syytä nuorten tietää. Vedettiin nuorena yks panadol-pakkaus kaverin kans puoliksi, viinan kanssa. Tarkoitus oli kokeilla, mennäänköö enemmän pöllyyn, no ei me mitään menty.Onneks ei käynyt huonommin.

"Nasu"
Mulla oli tässä pari päivää karsea hammaskipu että valvoin 2 vuorokautta.Yöllä ihan itkin koska kipu oli todella karmea.Hammaslääkäriin pääsin vasta eilen koska ilta-aikoja ei muita ollut ja kunnallisessa on vaan päivystys klo 12 ja en lasten kanssa sinne päässyt.
No vedin sitten ne kaksi päivää särkylääkkeitä eli panadolia ja buranaa,ei lähtenyt kipu mihinkään.
Menin sitten TK:hon saamaan hiiltä ja siitä suoraan sairaalaan otatuttamaan verikokeita ja katsomaan miten maksan kävi,onneksi ei käynyt mitenkään ja estolääkitystä ei tarvittu.

Eli otin n.1.5 vrk aikana 20tlb panadol 500mg ja burana 400mg 10tbl.

Nyt tuli sitten ehdoton kielto syödä särkylääkkeitä vähään aikaan.Ei ole kuulemma leikkimistä tällä asialla.Kivun syy löytyi hammaslääkäristä,yksi hammas todella pahasti tulehtunut ja juuret pelkkää verimössöä.

"toinen väsynyt"
[QUOTE="väsynyt";28406913]20g paratabsi päivässä ei vielä mua vieny pois tästä maailmasta ja maksakin on aivan kunnossa[/QUOTE]

Joo se on niin yksilöllistä mikä määrä on kenellekkin kohtalokas. Tuli tuossa epätoivon syövereissä napattua 31,5 g muutama päivä sitte eikä kyllä oo mitää oireita, ainakaan vielä...tuskin enää tuleekaan.

"heippa"
[QUOTE="toinen väsynyt";28508794]Joo se on niin yksilöllistä mikä määrä on kenellekkin kohtalokas. Tuli tuossa epätoivon syövereissä napattua 31,5 g muutama päivä sitte eikä kyllä oo mitää oireita, ainakaan vielä...tuskin enää tuleekaan.[/QUOTE]

No ehkä et ole tosissas ja haet vaan huomiota, mutta jos nyt olisit oikeasti näin tehnyt, niin ens viikkoa et näe.

"nella"
mä olen kyllä onnellinen siitä etten teininä tiennyt, että paracetamoliin voi kuolla. sen verran monta itsemurhayritystä tuli tehtyä ja varmasti olisin tuonkin testannut jos olisi ollut tiedossa.

"Vieraana"
Aikanaan söin parasetamolia päänsärkyyn kun luin ettei se ärsytä mahaa. Sitten kerran kun ei migreeni hellittänyt, söin yhteen menoon tosi monta Panacodia en muista montako...ei apua päänsärkyyn. Seuraavan kerran kun otin parasetamolia, sain hirveän nokkosrokon ja pahoinvoinnin. Sen koommin en ole parasetamolia käyttänyt (nykyään täsmälääke migreeniin). Myös maksa-arvoni olivat koholla...Myöhemmin olen ajatellut että ehkä se oli kehon tapa ilmaista että ei enää tuota lääkettä!

"hui"
[QUOTE="toinen väsynyt";28508794]Joo se on niin yksilöllistä mikä määrä on kenellekkin kohtalokas. Tuli tuossa epätoivon syövereissä napattua 31,5 g muutama päivä sitte eikä kyllä oo mitää oireita, ainakaan vielä...tuskin enää tuleekaan.[/QUOTE]

Tämä viesti jäi ahdistamaan. Hae apua ja nopeasti!

"toinen väsynyt"
[QUOTE="heippa";28508847]No ehkä et ole tosissas ja haet vaan huomiota, mutta jos nyt olisit oikeasti näin tehnyt, niin ens viikkoa et näe.[/QUOTE]

On sitä tullu pelleiltyä noiden lääkkeitten kans itsetuhosissa aikeissa liian monesti ja tiedän kyllä mitä saattaa olla tiedossa. Yksilöissä on suuria eroja sietokyvyn suhteen. Tarkotus oli ottaa riittävästi mutta eipä taida 326mg/kg riittää tässä tapauksessa. Kyllähän siinä maksa-arvot nousee mutta tuskin mitää muuta. Tai sitten olet oikeassa ja huomenna herätään keltaisena.

.....
Mieki nuorempana tyttönä vähä yritin vaa "pelotella" vanhempia :| otin lähelle 50kpl 1grammasii panadooleja ja menin vasta päivä sen jälkee päivystyksee kertoo. Lääkärit ihmetteli tosi paljo et mite ei tarvinu ees uutta maksaa hankkii, mut vietin kuiteki sellaset mukavat 2vk teholla...

Yhteistyössä