Siis miten sillä miehen ulkonäöllä on niin paljon merkitystä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Komeiden miesten kanssa on ollut mahtavaa seksiä, niiden tuoksukin sai jo "valmiiksi" hommiin...harmi vaan että muuten olivat ihan epäsopivia (tyhmiä, itsekkäitä, pettäjiä).

Aviomies on riittävän komea, mutta sisin vielä parempi. Kokonaisuus ratkaisee,ja on naurettavaa väittää, että tuntisi seksuaalista vetoa ihmiseen joka on "mahtava tyyppi" mutta kemian puolesta luotaantyöntävä.

Mitä tässä ketjussa tarkoitetaan ulkonäöllä? Ulkonäkö ei ole vain senttejä, geenejä yms. vaan se myös kertoo ihmisestä itsestään jotain. On ihan ymmärrettävää, että ihmiset kiinnostuvat saman tyylisestä ihmisestä kuin itse on - esim. goottia viehättää goottiestetiikka, hippi kiinnostuu toisesta hipistä, jne. Myös se, kuinka ihminen on omassa kehossaan, tuo siihen olemukseen paljonkin. Ihmisen ulkoinen olemus on tärkeä, mutta ei ulkonäön merkitys sitä tarkoita, että "näytetään hyvältä yhdessä". Joku sanoikin osuvasti, että jos ihminen kolahtaa oikeasti, niin ulkonäkökin kolahtaa - eli silloin näkee sen toisen viehättävämpänä kuin mitä ehkä joku muu näkee.

Ja kun ihmiset sanovat haluavansa komean tai hyvännäköisen miehen, niin jokaiselle se tarkoittaa eri asiaa. Oikeastaan siinä tarkoitetaan juuri sellaista, johon tuntee myös fyysistä vetovoimaa. Ihminen on kokonaisuus, ja parin valinnassa MYÖS ulkoisella olemuksella on merkitystä, joskaan pelkkä ulkonäkö ei myöskään riitä.

• Tykkää
Reactions: misStar
Komeiden miesten kanssa on ollut mahtavaa seksiä, niiden tuoksukin sai jo "valmiiksi" hommiin...harmi vaan että muuten olivat ihan epäsopivia (tyhmiä, itsekkäitä, pettäjiä).

Aviomies on riittävän komea, mutta sisin vielä parempi. Kokonaisuus ratkaisee,ja on naurettavaa väittää, että tuntisi seksuaalista vetoa ihmiseen joka on "mahtava tyyppi" mutta kemian puolesta luotaantyöntävä.

Noh, koska en ole enää niin ulkonäkökeskeinen niin tavallinen/ruma mies ei ole mielestäni luoltaantyöntävä, ennen olisi ollut.

Ja en nyt edelleenkään tarkoita että kaikki komeat miehet ovat paskoja, varmasti löytyy niitäkin jotka ovat ihania niin sisältä kuin komeita ulkoa. Pointti ei ollut se.

Kokonaisuus ratkaisee. Luonne on se tärkein, mutta kyllä ulkonäkökin pitää olla haluttava. Siis sille kenen puoliso on kyseessä. Oma mieheni on ihana <3 ja olemme mielestäni ns "samassa kastissa" tuossa kauneus/komeus asteessa, mutta tietenkin sehän riippuu katsojasta.
Jos olet itse tyytyväinen ei muiden mielipiteillä ole väliä.

[QUOTE="a.p";26903497]Noh, koska en ole enää niin ulkonäkökeskeinen niin tavallinen/ruma mies ei ole mielestäni luoltaantyöntävä, ennen olisi ollut.
[/QUOTE]

Niin, ei minustakaan sellainen ole luotaantyöntävä, joka on minun silmissäni "tavallinen" tai "ruma". Mutta jos hän on minusta ruma tai mitäänsanomattoman tavallinen, niin en kyllä kiinnostu seksuaalisesti tai muutenkaan. Ihmisenä voin silti ajatella hänestä ihan positiivisesti, hän voi olla mukava työkaveri tai mukava kaverina, jne. Mutta kumppaniksi haluan sellaisen, joka on minun silmissäni kiehtova, erityinen, puoleensavetävä... Tai sanotaan näin, että en usko parisuhteen onnistuvan, jos ei toista kohtaan tunne mitään vetoa. Ja parisuhteeseenhan ei riitä se, että toinen on "ihan kiva kaveri".

Se suurin pointtini tässä on nimenomaan se, kuinka surullista on kun etsitään vain sitä komeaa miestä ja yleensä sitten kelpuutetaan vaikka muu ei täsmäisi. Ei siitä synny kuin surua ja pahimmassa tapauksessa sinnittelyä ja avioero lopulta. Sama toisinpäin, eli hylätään SE OIKEA vain sillä perusteella ettei mies näyttänyt täydelliseltä. Ensimmäinen on se pahempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;26903514:
Niin, ei minustakaan sellainen ole luotaantyöntävä, joka on minun silmissäni "tavallinen" tai "ruma". Mutta jos hän on minusta ruma tai mitäänsanomattoman tavallinen, niin en kyllä kiinnostu seksuaalisesti tai muutenkaan. Ihmisenä voin silti ajatella hänestä ihan positiivisesti, hän voi olla mukava työkaveri tai mukava kaverina, jne. Mutta kumppaniksi haluan sellaisen, joka on minun silmissäni kiehtova, erityinen, puoleensavetävä... Tai sanotaan näin, että en usko parisuhteen onnistuvan, jos ei toista kohtaan tunne mitään vetoa. Ja parisuhteeseenhan ei riitä se, että toinen on "ihan kiva kaveri".

Hmm minä tunnen kyllä oikein paljon vetoa mieheeni, vaikka tiedostan että hän ei ole mikään komistus. :D Ja edelleenkin, enemmän kuin komeana pitämiin miehiin jota minulla ennen oli. :)

Parisuhteessa tarvitaan seksuaalista vetovoimaa, ja siihen vaikuttaa myös ulkonäkö. Siltä kannalta ulkonäöllä on siis merkitystä. Ulkoisen puoleensavetävyyteen taas vaikuttavat pelkän naamataulun lisäksi mm. eleet, kävelytyyli, ääni, tuoksu, pukeutuminen, käytöstavat jne.

[QUOTE="a.p";26903530]Hmm minä tunnen kyllä oikein paljon vetoa mieheeni, vaikka tiedostan että hän ei ole mikään komistus. :D Ja edelleenkin, enemmän kuin komeana pitämiin miehiin jota minulla ennen oli. :)[/QUOTE]

Jokainen valitsee sen oikeansa omista lähtökohdistaan, ja kukaan ulkopuolinen ei voi määritellä, mistä se kipinä toisilla on lähtenyt. Jos se on lähtenyt ulkonäöstä, se on johtanut sitten johonkin syvällisempään ja hyvä niin. Jos se on lähtenyt jostain syvällisemmästä klikistä ja johtanut siihen, että toinen muuttuu silmissä vastustamattomaksi, niin hyvä niin.

En tiedä ketään, joka etsisi itselleen puolisoa. Enkä tiedä ketään, kuka olisi hylännyt elämänkumppaniehdokkaan pelkän rumuuden takia. Joku tuossa yllä yritti jo sinulle selittää, että ulkonäkö on myös se olemus itsessään. Jokin jonkun olemuksessa ei nappaa, tarkoittaako se sitä että on hylännyt toisen rumuuden takia?

Ja mitä sitten, vaikka näin olisi? Jos uskoo siihen, että jokaiselle löytyy se oikea (minusta jokaiselle voisi olla useampikin oikea ihminen), niin eihän sillä silloin ole mitään väliä miksi ne ei-oikeat hylkää?

menee iloisesti tässä kyllä sekaisin, mutta menköön. :D

Kyllähän sitä ensin syttyy miehen ulkonäöstä, ilman muuta. Se on sitä seksuaalista vetovoimaa, MUTTA eri ihmisiin vetoavat ulkonäöltään erilaiset tyypit. Mun mies on omasta mielestään nykyään vähän vähemmän hyvännäköinen (= ei tarpeeksi pitkä, liikaa painoa jne.), mun mielestä taas aivan uskomattoman kuuma tyyppi. Samoin mulle on sanottu (miehen kaverit ovat sanoneet), että on aika uskomatonta, että sillä on tämännäköinen nainen. ;) Ei ne aina mene tasan muiden silmissä.

Ja silti olen miehen valinnut sillä perusteella, alkuihastuksen jälkeen siis, että hän on hyvä mies, ihana ihminen ja sopii mulle.

[QUOTE="a.p";26903530]Hmm minä tunnen kyllä oikein paljon vetoa mieheeni, vaikka tiedostan että hän ei ole mikään komistus. :D Ja edelleenkin, enemmän kuin komeana pitämiin miehiin jota minulla ennen oli. :)[/QUOTE]

Ymmärsitköhän ihan, mitä kirjoitin? Siis tiedostatko, ettei miehesi MUIDEN mielestä ole hyvännäköinen, vai eikö hän sinunkaan mielestäsi ole hyvännäköinen? Tässä on aika suuri ero. Puhutaanko tässä ketjussa siis yleisistä kauneusihanteista vai puhutaanko jokaisesta subjektiivisesta kokemuksesta? Omasta mielestäni esim. monet yleisesti kauniina pidetyt ihmiset eivät ole erityisen kauniita - no eivät ne rumiakaan ole, mutta jotenkin tavallisia tai mitäänsanomattomia. Sen sijaan minusta monet sellaiset ovat kauniita, jotka saattavat yleisesti monen mielestä olla oudon näköisiä. (Rumia harvemmin, koska aika harva ihminen olisi suoranaisesti RUMA - korkeintaan ehkä sen näköinen, ettei herätä mitään mihinkään suuntaan.) Tai sitten joku on ihan "perusnätti", mutta en silti tuntisi mitään vetoa häneen, koska hänessä ei ole jotain tiettyä särmää tai persoonallisuutta.

Mulle kävi niin, että olin tuntenut 3v ja olimme hyviä kavereita...sitten tuli ihastuminen ja rakastuminen. Sitten vasta huomasin että on se komeekin. Komee minusta, mutta ei varmasti ihan kaikista (mm. muutama ylikilo). Eli kokonaisuus ratkaisee pitemmän päälle.

Health and Science | A beautiful mind: Study finds good-looking men and women have higher IQs - News - The Daily Orange

Good-looking people earn $230,000 more, finds study - Finance Blog | How to Budget – Ways to Save Money Blog –YourMoney.ca

Study finds attractive people happier | The Daily Texan

Handsome men 'most virile': study - ABC News (Australian Broadcasting Corporation)

Women have more orgasms with handsome men: study

Mie oon alkanut ajautua sille kannalle, että ulkonäkö ei ole vain pintaa. Sillä on paljon enemmän vaikutuksia kuin esteettisyys toisen silmissä. Siksipä ei ole kivaa olla ei-hyvännäköinen, jos miettii noita sosiaalisia ja biologisia vaikutuksia mitä ei-hyvännäköisyydestä tulee. Tietenkin kauneus on kulloisenkin ajan tuote - mitä pidetään kauniina nyt ei ollut sitä 200 vuotta sitten.

Miksi sulla on nyt vasta tullut joku pakkomielle oman rumuutesi kanssa, kun eikö just nyt sun pitäisi tuntea itsesi kauniiksi kun tapasit miehen, joka pitää sinua kauniina ja halusi mennä kanssasi naimisiinkin ja naida sinua?

En ymmärrä.

Kauneus on katsojan silmissä. Toisesta näytät hevoselta, toisesta kauniilta. Niin se vain menee.

Miehen (ja naisen) ulkonäöllä on ensikohtaamisessa paljonkin merkitystä, koska komea/kaunis ihminen kiinnittää huomion ja kiinnostaa lähempään tutustumiseen. Tietenkään (pelkällä) ulkonäöllä suhde ei kauas kanna. Eri asia sitten, jos tuntee jonkun mukavan ihmisen ja rakastuu vähitellen, silloin ulkonäkö tuskin paljon enää merkitsee.

Itselläni ei paljon kokemusta, mulla oli onni tavata jo teininä komea kundi, joka osoittautui luonteeltaankin helmeksi - kyllä, tiedän olevani onnekas :)

[QUOTE="huh";26903208]Jatkuvasti kuulee siitä että joku on ihana mutta ulkonäkö ei miellytä, vaikka kyseessä olisi tuiki tavallisen näköinen mies, mutta ei ulkonäön perusteella kelpaa.

Itse valitsin täysin luonteen vuoksi kumppanini lukuisten komistuksien jälkeen, kun tajusin viimein, että ulkonäöllä on pitkässä suhteessa HYVIN vähän merkistystä, ei oikeastaan ollenkaan. Se on niin vähäpätöinen asia siinä vaiheessa kun se komistus pettää, hakkaa tai jättää. En tietenkään tarkoita että komeat miehet aina ovat tällaisia, mutta selvästi useammin.

Muilla asioilla on NIIN PALJON enemmän merkitystä jos onnellisen liiton haluaa, että ihmettelen suuresti miksi se ulkonäkö on niin tärkeetä? Itse haluan elää onnellisesti, mieluummin kuin pelkällä kauniilla ulkokuorella jonka sisältö voi olla mitä on.
Eli miksi etsiessänne kumppania etsitte automaattisesti sitä tosi komeaa? Miksi ette etsisi itsellenne sopivaa mukanaa ihmistä jonka kanssa kulkea läpi elämän?

Uskomattominta on kommentti jossa minulle sanottiin ihmeissäni, miksi en seurustele miehenä yhtä komean kuin itse olen naisena kaunis, kanssa. :O
No koska komealla ulkokuorella ei pitkälle pötkitä, se on niin pieni pintaraapaisu kaikessa, etten enää koe sitä merkitykselliseksi.[/QUOTE]

Ulkonäköhän voi miellyttää vaikka ei näyttäisi keniltä, adonikselta.

Yleensä ihmiset on keskenään ns. samaa tasoa ulkoisesti.

Paitsi itse koen et mieheni on paremman näköinen kokonaisuus mitä itse olen. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26903270:
Väittäisin, että jos kolahtaa oikeasti, niin silloin se ulkonäkökin viehättää.

Etenkin naisilla menee näin. Miehellä harvemmin kunnolla kolahtaa jos nainen on susiruma. Susiruma mies taas voi joillakin naisilla kolahtaakkin, etenkin jos on pätäkkää.

[QUOTE="a.p";26903521]Se suurin pointtini tässä on nimenomaan se, kuinka surullista on kun etsitään vain sitä komeaa miestä ja yleensä sitten kelpuutetaan vaikka muu ei täsmäisi. Ei siitä synny kuin surua ja pahimmassa tapauksessa sinnittelyä ja avioero lopulta. Sama toisinpäin, eli hylätään SE OIKEA vain sillä perusteella ettei mies näyttänyt täydelliseltä. Ensimmäinen on se pahempi.[/QUOTE]

Miksi surullista? Eihän se ole sun henkilökohtainen menetyksesi?

Alkuperäinen kirjoittaja Rasmussetä;26903922:
Etenkin naisilla menee näin. Miehellä harvemmin kunnolla kolahtaa jos nainen on susiruma. Susiruma mies taas voi joillakin naisilla kolahtaakkin, etenkin jos on pätäkkää.

Henkisesti köyhän kommentti. :D

Onks tää sun isipapan vai kaverin ajatus? Vai ihan ikioma?

Ulkonäköhän voi miellyttää vaikka ei näyttäisi keniltä, adonikselta.

Yleensä ihmiset on keskenään ns. samaa tasoa ulkoisesti.

Paitsi itse koen et mieheni on paremman näköinen kokonaisuus mitä itse olen. ;)

Uskoisin, että läheskään kaikki naiset eivät ole Kenien ja adonisten perään. Etenkään fiksut ja kauniit naiset. Niitäkin meinaan on. Joskus saattaa jopa "liian hyvä" ulkonäkö häiritä, koska se luo vaikutelmaa siitä, että mies on vähän narsistinen. Tai kenties vähän naismainen.

Uskoisin, että läheskään kaikki naiset eivät ole Kenien ja adonisten perään. Etenkään fiksut ja kauniit naiset. Niitäkin meinaan on. Joskus saattaa jopa "liian hyvä" ulkonäkö häiritä, koska se luo vaikutelmaa siitä, että mies on vähän narsistinen. Tai kenties vähän naismainen.

En osaa sanoa. Tiedän vaan oman kokemukseni pohjalta. Tyyli ratkaisee, se kertoo arvoista.

Mua ei sytytä komeus jos esim. pukeutuu naismaisiin paljettifarkkuihin ja tukka on vedetty geelillä ja tatuoity täyteen wt-merkkejä. Esimerkiksi.

Yhteistyössä