Siis miten sillä miehen ulkonäöllä on niin paljon merkitystä? :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huh"

Vieras
Jatkuvasti kuulee siitä että joku on ihana mutta ulkonäkö ei miellytä, vaikka kyseessä olisi tuiki tavallisen näköinen mies, mutta ei ulkonäön perusteella kelpaa.

Itse valitsin täysin luonteen vuoksi kumppanini lukuisten komistuksien jälkeen, kun tajusin viimein, että ulkonäöllä on pitkässä suhteessa HYVIN vähän merkistystä, ei oikeastaan ollenkaan. Se on niin vähäpätöinen asia siinä vaiheessa kun se komistus pettää, hakkaa tai jättää. En tietenkään tarkoita että komeat miehet aina ovat tällaisia, mutta selvästi useammin.

Muilla asioilla on NIIN PALJON enemmän merkitystä jos onnellisen liiton haluaa, että ihmettelen suuresti miksi se ulkonäkö on niin tärkeetä? Itse haluan elää onnellisesti, mieluummin kuin pelkällä kauniilla ulkokuorella jonka sisältö voi olla mitä on.
Eli miksi etsiessänne kumppania etsitte automaattisesti sitä tosi komeaa? Miksi ette etsisi itsellenne sopivaa mukanaa ihmistä jonka kanssa kulkea läpi elämän?

Uskomattominta on kommentti jossa minulle sanottiin ihmeissäni, miksi en seurustele miehenä yhtä komean kuin itse olen naisena kaunis, kanssa. :O
No koska komealla ulkokuorella ei pitkälle pötkitä, se on niin pieni pintaraapaisu kaikessa, etten enää koe sitä merkitykselliseksi.

Eniten kummastuttaa, että hylätään joku "sulhasehdokas" vain koska ulkonäkö ei ole paras, vaikka tämä olisi muuten ollut aivan nappiin osunut "ehdokas". Ihan uskomatonta, en ihmettele että moni tuollainen on ikuisesti yksin... Näistä tuntemistani nimittäin kaikki ovat eronneita ikuisesti miestä etsiviä...

[QUOTE="a.p";26903241]Minä puhuin nyt toisinpäin kuten huomasit.[/QUOTE]

Ihanko totta. :xmas:

Minä kysyin nyt toisinpäin. Et vastannut. Minusta sillä miehen ulkonäöllä on merkitystä siinä missä naisenkin ulkonäöllä. Vai onko sinusta naisen ulkonäöllä merkitystä ja miehen ei?

Se on totta. Valittais se ihminen, jonka kanssa on hyvä ja helppo olla, eikä se, jonka kanssa näytetään hyvältä yhdessä.

Niinpä ja näin itse tein.
Halusin onnellisen perhe-elämän ja sellaisen saa vain ihmisen kanssa joka sopii minulle henkisesti. Sillä onko hän komea, tavis vai ruma ei kertakaikkiaan ole merkitystä. Toki olisin voinut "ottaa" sen komean jos olisi ollut luonne kohdillaan, mutta ihan yhtä hyvin ruman tai tavallisenkin. :)
Kunhan sain mistä unelmoin, sainkin unelmamiehen! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26903261:
Ihanko totta. :xmas:

Minä kysyin nyt toisinpäin. Et vastannut. Minusta sillä miehen ulkonäöllä on merkitystä siinä missä naisenkin ulkonäöllä. Vai onko sinusta naisen ulkonäöllä merkitystä ja miehen ei?

Minä inhoan tuollasia joilla aina tarve ohittaa aihe jotta pääsee muuttamaan ketjua.
No ei tietenkään, on vain helpompi naisena ajatella/kuunnella toisten naisten mielipiteitä asiasta juuri näin päin. Halusin nyt keskustella naisten näkökulmasta, kiitos.

[QUOTE="a.p";26903284]Minä inhoan tuollasia joilla aina tarve ohittaa aihe jotta pääsee muuttamaan ketjua.
No ei tietenkään, on vain helpompi naisena ajatella/kuunnella toisten naisten mielipiteitä asiasta juuri näin päin. Halusin nyt keskustella naisten näkökulmasta, kiitos.[/QUOTE]

En ymmärrä sinua ja siksi tarkentelin ja kyselin, mielestäni en ohittanut aihetta lainkaan - kuvittelin että aiheena oli ulkonäön merkitys parinvalinnassa. Siis miten voit irroittaa ajatuksen koskemaan vain yhtä sukupuolta?

Mutta ei minun tosiaan tarvitse tässä olla ihmettelemässä, kun en ole tervetullut.

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Health and Science | A beautiful mind: Study finds good-looking men and women have higher IQs - News - The Daily Orange

Good-looking people earn $230,000 more, finds study - Finance Blog | How to Budget – Ways to Save Money Blog –YourMoney.ca

Study finds attractive people happier | The Daily Texan

Handsome men 'most virile': study - ABC News (Australian Broadcasting Corporation)

Women have more orgasms with handsome men: study

Mie oon alkanut ajautua sille kannalle, että ulkonäkö ei ole vain pintaa. Sillä on paljon enemmän vaikutuksia kuin esteettisyys toisen silmissä. Siksipä ei ole kivaa olla ei-hyvännäköinen, jos miettii noita sosiaalisia ja biologisia vaikutuksia mitä ei-hyvännäköisyydestä tulee. Tietenkin kauneus on kulloisenkin ajan tuote - mitä pidetään kauniina nyt ei ollut sitä 200 vuotta sitten.

no jos äijä ei seksuaalisesti yhtään vedä puoleensa niin miten sellaisen kanssa voisi elää loppuelämänsä?

kyllä siinä tarvitaan niitä kipinöitäkin, jolloin ulkonäölläkin on vähän merkitystä.

toki muilla asioilla on enemmäån merkitystä,mutta kuten joku jo kirjoittikin se on se kokonaisuus joka ratkaisee

[QUOTE="heppuli";26903310]no jos äijä ei seksuaalisesti yhtään vedä puoleensa niin miten sellaisen kanssa voisi elää loppuelämänsä?

kyllä siinä tarvitaan niitä kipinöitäkin, jolloin ulkonäölläkin on vähän merkitystä.

toki muilla asioilla on enemmäån merkitystä,mutta kuten joku jo kirjoittikin se on se kokonaisuus joka ratkaisee[/QUOTE]

Mulle seksuaalinen vetovoima on hyvin pitkälti muuta kuin ulkonäköä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Health and Science | A beautiful mind: Study finds good-looking men and women have higher IQs - News - The Daily Orange

Good-looking people earn $230,000 more, finds study - Finance Blog | How to Budget – Ways to Save Money Blog –YourMoney.ca

Study finds attractive people happier | The Daily Texan

Handsome men 'most virile': study - ABC News (Australian Broadcasting Corporation)

Women have more orgasms with handsome men: study

Mie oon alkanut ajautua sille kannalle, että ulkonäkö ei ole vain pintaa. Sillä on paljon enemmän vaikutuksia kuin esteettisyys toisen silmissä. Siksipä ei ole kivaa olla ei-hyvännäköinen, jos miettii noita sosiaalisia ja biologisia vaikutuksia mitä ei-hyvännäköisyydestä tulee. Tietenkin kauneus on kulloisenkin ajan tuote - mitä pidetään kauniina nyt ei ollut sitä 200 vuotta sitten.

Miksi itse et sitten valinnut komeaa miestä vaan tavallisen?

En usko tuollaiseen hölynpölyyn, aivan varmasti komeat miehen pettävät useammin ja heidän kanssaan pariudutaan huomommin menestyksin, kun nainen helposti tuijottaa sitä ulkonäköä ja sokeutuu muista tärkeistä asioista.

Ihan tärkein on sisin, ehdottomasti.

Ja kyllähän se on totta että pitkät ja komeat menestyvät elämässä keskimäärin paremmin, mutta mitä helvettiä se liittyy tähän aiheeseen?! :D Kysynpä vaan astrolabe?
Tosi moni it-miljonäärikin tuntuu olevan suorastaan ruma. :laugh:

Parinvalinnassa muiden asioiden pitäisi olla etusijalla ja ulkonäön niitä vähäpätöisimpiä jos haluaa the Oikean löytää.

Ja onnellisempia juu, munkin komeat mieskaverit on onnellisia, pesästä pesään ja sitä rataa. Mieluummin otan sen tasapainoisen lämminhenkisen perheenisätyypin jolla jalat maassa. :)
Pariutumisasioista nyt puhuin kuitenkin, en muusta. Mitä orgasneihin tulee niin juu komeilla miehillä taitaakin olla melkosen monta pimpsaa nähtynä niin ei ihme jos orkut onnistuu, en sitten tiedä onko se hyvä asia. :laugh:

Feromonit ja muut, ehdottomasti. Aivokemiaa, ei niinkään näköön pohjaavaa?

No miten sitten selität sen että ruma ja kaunis pari on onnellinen, tavos ja tavis ja niin edelleen? Heiltä puuttuu jotain tärkeää vai?
Itse näen mieheni oikein viehättävänä nykyään, se on tullut arvostuksen ja rakkauden myötä, vaikka tiesin alusta alkaen h'nen olevan todella tavallinen, ehkä vähän jopa ruma. Mutta valitsin sydämellä, en silmillä ja kyllä siinä hormonit hyrräs. Käytin niitä aivoja. ;)

Miksi itse et sitten valinnut komeaa miestä vaan tavallisen?

En usko tuollaiseen hölynpölyyn, aivan varmasti komeat miehen pettävät useammin ja heidän kanssaan pariudutaan huomommin menestyksin, kun nainen helposti tuijottaa sitä ulkonäköä ja sokeutuu muista tärkeistä asioista.

Ihan tärkein on sisin, ehdottomasti.

Mutta eikö hyvännäköisellä voisi olla hyvä sisinkin? Miksi tämä on niin vastakkainasettelulle altis aihe? Ei saa sanoa saati toivoa, että oma kumppani olisi hyvännäköinen? Tilastollisesti harva pariutuu kauneimpien/komeimpien kanssa, mutta siksipä juuri nämä komeimmat/kauneimmat kai sitten kuitenkin pyrkivät levittämään geenejään tehokkaammin?

Ja siis selvennetään, että kommenttini ei tarkoittanut, että olen varannut ajan Nordströmin tai Jylhän klinikalle pelastaakseni sen mitä minusta voisi korjata vaan kirjoitin yleisellä tasolla. Eli käsitän ihmisten motivaation kauneuden taustalla ja ettei se välttämättä ole höttöpinnallisuutta, vaan sillä on pitemmät juuret. Biologiaa, evoluutiota, sosiaalisia vaikutussuhteita... hyvin mielenkiintoista.

Mimmies on komistus. :p Way out of my league.

Voi kuinka moni löytäisi täydellisen kumppanin kun ei tuijottaisi toisen naamaa pelkästään, todella monelle löytyisi elämiensä kumppani! :/

Ikävä kyllä ihmiset eivät osaa käyttää yhtään järkeä ja ajatella todellisia asioita kun etsivät pitkäaikaista kumppania. :/

Ymmärrän, että hyvin nuorena ulkonäköasiat painaa vaakakupissa paljon, koska ei välttämättä olla etsimässäkään mikään vakavaa loppuelämän kestävää suhdetta. Tällöin riittää, että on joku, jonka kanssa hengailla ja näyttää muillle, että "katsokaas, miten hyvännäköisen tyypin kanssa olen". Hyvännäköistä kumppania pidetään oman itsetunnon jatkeena samoin kuin toiset pitää esim autoa.
Kuitenkin, kun ihminen tosissaan rakastuu ja haluaa jakaa jonkun kanssa elämänsä, niin harvalla ulkonäkö on enää kovin ratkaisevassa roolissa. Tottakai kokonaisuus ratkaisee, mutta yleensä se oma kulta näyttää omissa silmissä maailman söpöimmältä ja ihanimmalta. Kauneus on katsojan silmässä, joten sillä ei ole pätkänkään väliä, mitä mieltä joku on jonkun toisen siipan ulkonäöstä.

[QUOTE="vieras";26903454]No on se mun mielestä aika tärkeää että tuntee miehensä haluttavaksi, onneksi ihmisillä on vaan niin eri maku :)[/QUOTE]

Miksi pitäisi olla komea että mies tuntuu haluttavalta? :D
Minä tunsin valtavaa seksuaalista vetovoimaa vaikka mieheni ei ole komistus, suurempaa kuin entisten miesteni kanssa jotka olivat juuri näitä kiiltokuvamiehiä, kaikkien naisten kuolaamia uroksia. :D Minäkin menin siihen harhaan. :x

Yhteistyössä