Kyllä mä vähän ihmettelen sitä, jos 6 v lapsi ei pysty eroamaan äidistään ilman valtavaa itkua.
Ja sitä, jos 6 v lapsen äiti ei saa sanottua että ei syytä itkuun, hauskaa eskaripäivää ja heido, vaan jää eteiseen vitkuttelemaan ja ruokkimaan lapsen itkua lisää. Tai oikeastaan, minkään ikäiselle lapselle ei mun mielestä saisi antaa sellaista mielikuvaa, että on syytäkin itkeä kun päivähoitoon/esiopetukseen menee, ja sellaisen mielikuvan lapsi saa jos äiti ei lähde vaan jää päiväkodin eteiseen voivottelemaan ja lohduttamaan ja melkein jo lähtee muttei sitten raaskikaan jajajaja...
Joojoo, ei saisi ihmetellä ja lapset on erilaisia ja toiset on herkempiä ja mä oon kamala kun en ymmärrä erilaisuutta ja sitä rataa, mutta on se mun mielestä outoa silti.
Ja on - tätä nyt ei ainakaan saisi ääneen sanoa! - aika ikävää kun muutama itkee ja ulvoo koko eskaripäivän tai puolet siitä ainakin, eikä saada juuri mitään eskarihommia tehtyä, kun tätien aika menee näiden ilmeisesti ekaa kertaa emosta erossa olevien lohduttamiseen. Hiukan aikaisemmin voisi alkaa treenaamaan, juu.
Ei todellakaan koske kaikkia kotihoidettuja. Osa rientää eskariin hymyssä suin ja reippaana, ovat varmaan onnensa kukkuloilla kun pääsevät lopultakin ihmisten ilmoille :xmas: (elikkäs ovat varmaan käyneet kerhoissa ja harrastuksissa, ja siksi oppineet sosiaalisiksi ja reippaiksi). Mutta osa on pidetty visusti mamman helmoissa ja sen joskus kyllä huomaa.