Tänään monen kotihoidetun lapsen maailma romahti.

"jep"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26895480:
Nähdäkseni en maininnut sen häiritsevän ketään. Tai no, ehkä se sitä lasta häiritsi eniten juuri se kotihoitajamamman "lähden... enpäs lähde... lähden... enpäs lähde"-ramppaaminen. Törkeää pienen lapsen kiusaamista!
minä taas pidän törkeänä pienen lapsen kiusaamisena sitä että lapsi kiikutetaan vieraalle hoitoon alle kouluikäisenä. sen ikäisen lapsen kuuluu olla kotona äidin tai isin kanssa. en arvosta tippaakaan sellaista, että lapsi osaa jo vuoden vanhana päiväkodin rutiinit. kotona lapsi saa elää omaan tahtiinsa ja viettää ns. hidasta lapsuutta. se on ihan mittaamattoman arvokas asia. mun lapset kaikki oli kotona eskariin asti ja siitä on seurannut pelkkää hyvää. ei ole mun lapset laitoslapsia. enkä ole tehnyt lapsia vieraiden hoidettavaksi ja yhteiskunnan hoidettavaksi. niin, ja kyllä meillä maksettiin veroja lasten ollessa kotona. mä maksoin pääomaveroa ja mies tuloveroa.

onko tolla triplaisällä joku ongelma??

"vieras"
:LOL:

Ihanaa yleistystä arvon ap!

Meillä lähti lapsi eskariin, on ollut kotihoidossa, vain päiväkerhossa kaksi kertaa viikossa on käynyt. Reippaana jäi eskariin,ei mitään itkun tihrustamista ollut havaittavissa!!
Noin puolet lapsen eskariryhmästä on lapsia, jotka ovat olleet aina kotihoidossa, ja ei meillä siellä mitään konserttoja ollut. Pari tyttöa tirautti itkun vanhemman lähtiessä, toinen kotihoidettu, toinen päiväkodin hoidokki ;) Joten ei voi yleistää! =)

"noopi"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26895371:
Viime viikolla eskarissa oli vielä suht hiljaista mutta tänään, kun eskari täällä päin virallisesti alkaa, oli tilanne toinen. Vein tyttöä ja jo pihalle asti sisältä kantautui aivan selvää älämölöä. Itkukonsertti oli kuin Elviksen hautajaisista.

Siellä kotihoitajamammat hyssyttelivät ulvovia tenaviaan joille ihmisten ilmoilla oleminen oli nähtävästi täydellinen shokki. Vähintään yhtä pihalla olivat itse mammat. Aina kun olivat lähdössä, korotti lapsi veret seisauttavaa huutoaan jolloin kotihoitajamamma otti taas lapsen syliinsä ja hyssytti tätä kuin pientä vauvaa. Eskaritädit yrittivät hymyillä myötätuntoisina mutta ajatuksista oli luettavissa että "lähde nyt jo vittuun täältä niin se ipana voi rauhoittua".

Sen sijaan veronmaksajien sosiaalisesti taitavat lapset suorittivat aamutoimet rutinoituneesti ja ryhtyivät leikkeihin vaikka itse eskari olikin uusi paikka päiväkodin jälkeen.

:popcorn:
Loistava kirjoitus! Näinhän se menee!

[QUOTE="jep";26896456]minä taas pidän törkeänä pienen lapsen kiusaamisena sitä että lapsi diipadaapa diipadaapa. diipadaapa diipadaapa ... diipadaapa diipadaapa ...
...
[/QUOTE]
Muista pakata tutti koulureppuun :xmas:

huh sentää
TriplaIsä...mitä jos menisit hoitoon..ei ihan normaali ihminen pidä tuollaista höpötystä kuin sinä pidät. Eikö lapsi saa olla lapsi sinun mielestäsi? Pitäiskö jo 6 vuotiaan käyttäytyä kuin aikuinen??? Hyvä kun oot itte noin "kova jätkä"! Säikähtäisit varmaan ja kusisit housuus jos sulle päin naamaa karjaseisin.:D Sellanen kuva susta tulee, ei voi mitään.:D

"vieras"
[QUOTE="jep";26896456]minä taas pidän törkeänä pienen lapsen kiusaamisena sitä että lapsi kiikutetaan vieraalle hoitoon alle kouluikäisenä. sen ikäisen lapsen kuuluu olla kotona äidin tai isin kanssa. en arvosta tippaakaan sellaista, että lapsi osaa jo vuoden vanhana päiväkodin rutiinit. kotona lapsi saa elää omaan tahtiinsa ja viettää ns. hidasta lapsuutta. se on ihan mittaamattoman arvokas asia. mun lapset kaikki oli kotona eskariin asti ja siitä on seurannut pelkkää hyvää. ei ole mun lapset laitoslapsia. enkä ole tehnyt lapsia vieraiden hoidettavaksi ja yhteiskunnan hoidettavaksi. niin, ja kyllä meillä maksettiin veroja lasten ollessa kotona. mä maksoin pääomaveroa ja mies tuloveroa.

onko tolla triplaisällä joku ongelma??[/QUOTE]

On se silti kumma, että se mittaamattoman arvokas asia unohtuu kun syntyy toinen lapsi. Silloin pitää laittaa ne isommat samantien hoitoon saamaan mittaamattoman arvokkaita virikkeitä ja ikäistään seuraa päivähoitoon... :D

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja huh sentää;26896513:
TriplaIsä...mitä jos menisit hoitoon..ei ihan normaali ihminen pidä tuollaista höpötystä kuin sinä pidät. Eikö lapsi saa olla lapsi sinun mielestäsi? Pitäiskö jo 6 vuotiaan käyttäytyä kuin aikuinen??? Hyvä kun oot itte noin "kova jätkä"! Säikähtäisit varmaan ja kusisit housuus jos sulle päin naamaa karjaseisin.:D Sellanen kuva susta tulee, ei voi mitään.:D
Saahan lapsi olla lapsi, mutta ei 6-vuotiaan tarvitse enää mikään vauva olla.

ei oo todellista!
[QUOTE="vieras";26896522]Saahan lapsi olla lapsi, mutta ei 6-vuotiaan tarvitse enää mikään vauva olla.[/QUOTE]

Sekö tekee lapsen vauvaksi jos itkee??? Mahtaa teidän lapsilla olla vaikeaa kun ei saa itkeä kun pitää olla jo niin saa*anan iso kun on jo eskarissa!!!!!

"miiu"
No eipä ne päiväkotihoidetut tietenkään enää eskari-ikäisenä vanhempien perään itke! Ei kai kukaan nyt niin sitkeä ole. Ne on katkerat huutonsa huutanut jo silloin kymmenkuisena. Läksy on jo opittu. Yksin on pärjättävä.

"jep"
[QUOTE="vieras";26896518]On se silti kumma, että se mittaamattoman arvokas asia unohtuu kun syntyy toinen lapsi. Silloin pitää laittaa ne isommat samantien hoitoon saamaan mittaamattoman arvokkaita virikkeitä ja ikäistään seuraa päivähoitoon... :D[/QUOTE]

??? kyllä meillä oli kaikki kotona eskariin saakka.

"vieras"
[QUOTE="miiu";26896543]No eipä ne päiväkotihoidetut tietenkään enää eskari-ikäisenä vanhempien perään itke! Ei kai kukaan nyt niin sitkeä ole. Ne on katkerat huutonsa huutanut jo silloin kymmenkuisena. Läksy on jo opittu. Yksin on pärjättävä.[/QUOTE]

No meillä kyllä päiväkodissa löytyy hoitajat. Ja ne muut lapset. Ei lasta sinne tarvinnut onneksi yksin jättää... ;)

"vieras"
Sekö tekee lapsen vauvaksi jos itkee??? Mahtaa teidän lapsilla olla vaikeaa kun ei saa itkeä kun pitää olla jo niin saa*anan iso kun on jo eskarissa!!!!!
Jos päiväkodin ovella huudetaan ja itketään 6-vuotiaana äidin kanssa yhdessä, niin ei se oikein 6-vuotiaan touhulta kuulosta. Itkeä saa, mutta 6-vuotias on jo sen ikäinen, että puhumalla pitäis ymmärtää mistä siinä on kyse. Ja äidit ei varmasti kyllä helpota asiaa, jos siinä ovella roikkuvat lohduttamassa, eivät osaa vissiin päästää lapsistaan irti..

"niinpä"
[QUOTE="vieras";26896564]Yhteenvetona: Triplaisä ei ole saanut viikonloppuna 'pesää' ja siitä kiukustuneena ärhentelee täällä.[/QUOTE]

Näin mä kans vähän veikkaan että siks on pikkasen kärttynen, "mies" raukka.:D

"jep"
[QUOTE="vieras";26896564]Yhteenvetona: Triplaisä ei ole saanut viikonloppuna 'pesää' ja siitä kiukustuneena ärhentelee täällä.[/QUOTE]

en minäkään antaisi tollaiselle natsille.

"Miiu"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;26896563:
Meilläkin on käynyt yhtä hyvä säkä hoitopaikkojen kanssa. :D
No hirveen kiva, ettei sun ole tarvinnut lapsiasi ihan oman onnensa nojaan jättää. Mutta tiedätkö ei se kymmenkuinen niistä vieraista hoitajista paljoo perusta.

[QUOTE="vieras";26896608]Täytyy kyllä antaa propsit TriplaIsälle tästä aloituksesta, alkoi kotimammoilla kaikilla vissiin yhtäaikaa kahvitauko kun joukolla ehtivät netissä notkumaan... ;)[/QUOTE]
Jep, missäs on nyt seurakunnan kerhot, muskarit, leikkipuistotapaamiset ja muut sosiaaliset aktiviteetit? Juu ei ole. Noorapetteri istuu leikkikehässä kolmen dublopalikkansa kanssa kun mamma palstailee.

Yhteistyössä