G: Olisitko hankkinut lapsen/lapsia yksin, mikäli et olisi löytänyt sopivaa isää lapselle?

Olisitko hankkinut lapsen/lapsia yksin, mikäli et olisi löytänyt sopivaa isää lapselle?

  • Kyllä

    Ääniä: 20 40,0%
  • En

    Ääniä: 22 44,0%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 10 20,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    50
Todella vaikea sanoa. En missään nimessä haluaisin olla yksinhuoltaja, koska olen niin laiska, itsekäs ja vähän uusavuton (kuulostipa kamalalta :D ). MUTTA olen myös aina halunnut lapsia, joten luulen että hankkisin lapsia kuitenkin -vaikka yksin- , mutta odottaisin varmaan aika myöhään ennenkuin ryhtyisin siihen. Missään nimessä en tuomitse heitä ketkä hankkivat lapsen yksin, kaikki kunnia muutenkin yksinhuoltajille, jotka jaksavat kantaa kaksinkertaisen vastuun kaksinhuoltajiin verrattuna.
 
Parikymppisenä ennen lasten isän tapaamista ajattelin, etten tietenkään, mutta luulen, että olisi voinut linja keventyä vuosien saatossa. Saattaisin jopa ehkä mahdollisesti harkita kolmannen lapsen saamista yksin, jos ikä alkaa kolkutella kolmea viittä. Mutta se on hieman eri tilanne, koska nyt minulla on kokemusta siitä, millaista on kun on lapsia.
 
Mä en tiedä.
Ajatus täydellisestä yksinhuoltajuudesta ei todellakaan houkuta, en tiedä olisinko tietentahtoen moiseen tilanteeseen itseni halunnut saattaa. Ja jos miettii sitä vauva vuotta ihan yksin :|
Toisaalta tapasin tuon ukkoni aika nuorena, eli ei oikeasti ole koskaan tarvinnut edes miettiä asiaa.
 
Vähän vaikea tietenkin sanoa, mutta tuskimpa tarkoituksellisesti yksinäni olisi lasta tehnyt. Se tekeekö joku muu niin ei onneksi ole minun murheeni, joten mitään tarvetta minun ei sitä ole tuomita.
 
Kyllä. Eikä tarvinnut edes kahdesti asiaa miettiä.

Mä jo nuorena, siis alta parikymppisenä mietin, että jos tyyliin 30v+ mulla ei ole miestä, eikä lasta, niin sitten käyn klinikalla ja teen lapsen yksin.
 
"vieras"
Ajattelin muinoin, että tekisin niin.

Nyt, kun tiedän, mitä elämä lapsen kanssa on (onnellisessa parisuhteessa ja ydinperheessä), en enää ajattele noin. Olisin uupunut yksin jo aikapäiviä sitten.
 
Ken guru
Hyvin vaikea varmaksi sanoa, mutta vastasin kuitenkin kyllä. Voisin ajatella kantavani yksin vastuun lapsesta. Useampia en kyllä yksin tekisi kuin yhden. Ystäväni tekikin juuri yksin lapsen, ja pärjäilevät oikein hyvin, vaikka tottakai on raskaampaa kuin toisen vanhemman kanssa.
 
"vieras"
Mä laitoin en osaa sanoa, koska en hankkisi lasta yksin ainakaan näin nuorena 26v.
Ehkäs sitten kun olisin 35+ hankkiutuisin raskaaksi ilman miestäkin kun ei sopivaa ole löytynyt.
 

Yhteistyössä