Oli stadi täynnä hyvin menestyviä...

• Viestiketjun aloittaja maalaisserkku
  • Ensimmäinen viesti
maalaisserkku
Vierailin tänään pääkaupungissamme. Vastaan käveli toinen toistaan tyylikkäämpää ja kauniimpaa / komeampaa ihmistä. Vaikuttivat kaikenlisäksi hyvin toimeentulevilta ja onnellisilta. Nuoria ja kauniita. Onnellisia perheitä ja sinkkuja.
Vaikka itsekin olin mukamas panostanut ulkonäkööni, tajusin, etten koskaan tule näyttämään läheskään samalta :( Tuli taas nuhjuinen oli...

"Nitta"
No voi hyvä tavaton. Olisit pysäyttänyt ne täydellisimmät ja kysynyt, mistä olivat paikalle pölähtäneet. Jostain toisaalta kumminkin, luullen, että kaiken pitää olla tip-top, kun kerran Hgissä ollaan?

"vieras"
Jaa minä taas ihmettelen miten huonosti pukeutuvaa sakkia. Helsingissä tulee koko ajan vastaan nuoria naisia, jotka kävellessä imee tupakkaa naamaan ja tupakanpoltto on maailman juntein tapa. Lihavia ihmisia collegehousuissa näkee joka puolella minne vain katsoo. Kiireellä kävellään ja naamat on niin vihaisen näköisiä.

"vieras"
Olin itsekin. Näytän ihan tavalliselta, mutta heikompana päivänä pidän selän suorassa ja pään pystyssä. Näytän varmaan sitten kiireiseltä ja ylimieliseltä stadilaisjuntilta... (vaikka oon espoosta ;))

"Nitta"
Relatkaas nyt vähän ihmiset. Itse vedän päälleni mitä nyt milloinkin ja menen, enkä kuvittele, että pitäisi pistää ykköset niskaan vain sen takia, että jostain tulee joku visiitille pääkaupunkiin. Joskus on ykköset niskassa, useimmiten ei. Tämä on minun kotikaupunkini, enkä jaksa vetää mitään roolia, vaikka joku nyt sattuisi tulemaankin kerran muutamaan vuoteen visiitille tänne.

Eniten Hesalaisia kiiltävine pintoineen ovat tyypit Hyvinkäältä, jotka käyvät kääntymässä päiväseltään kaupungissa, ja ne originaalit on sitten jotain muuta. ;)

Skrert
Samalla tavalla mä käyn keskustassa sijaitsevassa k-lähikaupassani verkkarit jalassa ja meikittömänä ostamassa vessapaperia kuin mikkeliläinen siwassa. Töihin menen samalla tavalla siisteissä kuteissa kuten kula tahansa muukin samankaltaista työtä tekevä. Ehkä se on kiinni kuitenkin siitä millä asenteella hgin keskustaan lähtee. Toiset näkevät arjen, toiset tyylikkyyttä ja nyrpeyttä.

"..."
No se on ihan mihin vertaa. Helsingissä kadulla kulkee ihan tavallisiakin tyyppejä, mutta kyllä keskimäärin sanoisin että ihmiset oikeesti on tyylikkäämpiä kuin jossain perähikiän kauppakeskittymässä, jossa ihmiset lähtevät asioimaan suoraan navetasta.

"vieras"
[QUOTE="...";26889336]No se on ihan mihin vertaa. Helsingissä kadulla kulkee ihan tavallisiakin tyyppejä, mutta kyllä keskimäärin sanoisin että ihmiset oikeesti on tyylikkäämpiä kuin jossain perähikiän kauppakeskittymässä, jossa ihmiset lähtevät asioimaan suoraan navetasta.[/QUOTE]

Johtuisko siitä että vaatetarjontakin on siellä himppasen parempaa verrattuna tänne perähikiän kauppakeskittymään ;)

Vierailin tänään pääkaupungissamme. Vastaan käveli toinen toistaan tyylikkäämpää ja kauniimpaa / komeampaa ihmistä. Vaikuttivat kaikenlisäksi hyvin toimeentulevilta ja onnellisilta. Nuoria ja kauniita. Onnellisia perheitä ja sinkkuja.
Vaikka itsekin olin mukamas panostanut ulkonäkööni, tajusin, etten koskaan tule näyttämään läheskään samalta :( Tuli taas nuhjuinen oli...
Kyynel.

Riippuu vähän missä päin Helsinkiä liikkuu.

Kyllä mä oon ainakin pistänyt merkille, että vähän eri näköisiä (tyyliltään siis) ihmisiä näkyi entisessä asuinpaikassani Etelä-Helsingissä kuin täällä Länsi-Helsingin lähiössä.

"alma"
Riippuu vähän missä päin Helsinkiä liikkuu.

Kyllä mä oon ainakin pistänyt merkille, että vähän eri näköisiä (tyyliltään siis) ihmisiä näkyi entisessä asuinpaikassani Etelä-Helsingissä kuin täällä Länsi-Helsingin lähiössä.
Näinhän se on. En mä ihmisten onnellisuudesta kyllä rupea mitään johtopäätöksiä sen perusteella tekemään, mutta kun vaikkapa Ullanlinnasta lähtee pohjoiseen päin, niin jo Sokoksen kohdalla ero on huomattava.

ap.
Mulla oli päällä mustat housut, siisti toppi ja semmoinen pitkähihainen "hurstu" siinä päällä (kun ei ihan pelkällä topilla eilen tarennut). Olin meikannut ja hiuksetkin laittanut.

Mun mielestä ne ihmiset vaan näytti paljon siistimmiltä kuin omassa pikkukaupungissamme ;)

Kaupungin sisällä saattaa olla kyllä jonkin verran tyylieroja, joo. Nykyinen asuinpaikkani itäisessä kantakaupungissa näyttäytyy pukeutumisensa suhteen erilaiselta kuin keskusta tai Etelä-Helsinki. Toisaalta myös erilaiselta kuin pukeutumistyyli lähiöissä ,joissa olen myös aikaani viettänyt duunin merkeissä.

Muihin paikkakuntiin en oikein osaa verrata. Kyllä sitä verkkari-petteriä näkyy joka tapauksessa täälläkin päin.

Yhteistyössä