Kätevästi ohitit kaikki kommenttini ja perusteluni.
Se on oma virheesi, jos et ole rajannut, mikä on mielestäsi hyväksyttävää ruumiillista kuritusta. Mikäli rajaat tukkapöllynkin pois niin aika vähän jää jäljelle. Ihmeen hyvin kouluissa, päiväkodeissa, lastenkodeissa, psykiatrisilla osastoilla ja vaikka missä pärjätään ilman ruumiillista kuritusta. Edelleen: toisten tai itsensä puolustaminen EI ole fyysiseksi kurittamiseksi laskettavaa. Tässä keskustelussa on kylläkin puhuttu lähinnä kotikasvatuksessa tapahtuvasta kurituksesta. Kasvatustaidoissa on pahasti vikaa, jos vanhempi ei kykene vaikuttamaan lapsiinsa ilman fyysistä kurittamista. Kiinnipitäminenkään ei muuten lukeudu tähän. Sekin voi joskus olla välttämätöntä turvallisuussyistä.
Miten yhtäkkiä keksit vouhkata jostain oppilaitosten häirikkönuorista, kun tässä ketjussa moni puolustelee kotona tapahtuvaa tukistamista ym.?
Sinänsä olen jo sen huomannut että sinulle on oikeasti turha mistään puhua. Jollei ole samaa mieltä kuin sinä. Pitäisikö minun puhua siis samasta mistä useimmat ketjussa, en saa sanoa näkemystäni jostain mitä ei edes otettu aiemmin huomioon asian tiimoilta?
Meinaatko että ongelmalapset / nuoret ei ole lain alaisuudessa eikä omaa samoja oikeuksia kuin mitä laki määrittelee kaikille ihmisille? sana ongelmanuori kun on aika laaja käsite. Ja ihan sivuhuomautuksena, hyvin näkyy asenteesi koulukoti lapsiin kun kutsut suoraan häirikkönuoriksi.
Kysehän ei ollut siitä että mitä on ruumiillinen kuritus yleisesti ottaen, vaan siitä että sinusta kaikki voimakeinot on sitä, johan sanoit sen selkeästi tuolla aiemmin ketjussa.
Kyllä ne voimakeinot mitä pitää joskus käyttää erinäisissä lasten- ja nuortenkodeissa, olisi vanhemmilta tulevana jo monen mielestä ls-ilmon arvoista tavaraa ja vähintäänkin lakia rikkovia.
Mutta eihän siinä senkun yleistät ihan rauhassa, et onneksi ole missään asemassa pätemään noista asioista niin että johonkin vaikuttaisit oikeasti.
Ja muuten, et sinä ole esittänyt yhtään mitään ihmeellistä tai tutkittua faktaa tässä sen kummemmin ja olet ihan hyvin vältellyt montakin asiaa ketjun kuluessa, joten aivan turha minulle siitä on ulista etten oikeasti jaksa joka hemmetin tikusta sinun kanssa vääntää.
Ei minua totta puhuen enää kiinnosta pätkääkään koska se tuli jo selville että mitkä on sinun avusi tässä asiassa, ne ei perustu mihinkään oikeaan kokemukseen erilaisista tilanteista mihin oikeassa elämässä joudutaan vaan niihin hiekkalaatikko / päivähoito tilanteisiin missä sitten lapsi käyttäytyy uhmaavasti.
Ne ei ole
ainoita kasvatuksellisia tilanteita missä auktoriteetti kyseenalaistetaan, tai mennään huomattavasti pidemmälle kuin vain uhmataan. Lapsi on lapsi ennen täysi-ikää, ja lakia sovelletaan lasten kohdalta muutenkin kuin leikki-ikäisten kohdalla.