sain ilkeitä katseita kun tupruttelin röökiä maha pystyssä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jummijammi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En poistu yöllä kotonta, koska kyseessä on vielä pieni lapsi. Olisi minustakin ihanaa lähteä lenkille vaikka nyt heti, koska se rentouttaa. Mutten voi, koska mieheni ei ole kotona ja lapseni nukkuu. Ja onneksi ei mieheni sentään baareissakaan notku, kun joku tästäkin kysyi aikaisemmin että mitäs sitten? Ei meillä kummallakaan ole tarvetta notkua baareissa minun raskausaikanani, eikä pahemmin muutenkaan. Ehkä meillä on se vaihe jo sitten ohitettu :)

Aika aikaa kutakin. Pääasia että löytää omat tapansa rentoutua.

Varmasti tuohon "notkumistarpeeseen" vaikuttaa suuresti ystäväpiirikin. En ole mikään biletyspiireissä liikkuva teiniäiti, vaan pikemminkin oravanpyörästä ulos hypännyt uraohjus, ja minulla on paljon ystäviä, joita on helpointa ja luontevinta nähdä ravintoloissa/baareissa. En millään tavalla keksi, kuinka lasteni etua palvelisi se, että lakkaisin tapaamasta ystäviäni.

Mutta nyt menen nukkumaan perheen viereen.

[QUOTE="mies";26865975]

Harvemmin itse tuollaista huomaakaan. Minusta raskaana oleva nainen baarissa on absurdi ja ristiriitainen näky. En ole törmännyt vastaavaan käytökseen tai edes kuullut sellaisesta. Vaikutelmani on, että muissa maissa suhtaudutaan vielä Suomeakin tiukemmin tuollaiseen käytökseen.[/QUOTE]

Ja koska Suomi nyt sattuu olemaan melko kärkipäässä alkoholiin liittyvien ongelmien suhteen, raskaana olevat ja baari eivät ehkä ole paras mahdollinen yhtälö monenkaan mielestä.

Niin, koska edelleenkin ruokaravintolat ovat eri asia kuin baarit / baarien terassit. Nähtävästi meillä tosiaan on jokin kommunikaatio-ongelma, koska sanomani asiat eivät tosiaan näytä menevän perille.

Se, kun sanoin että eräs tuttavani oli poistanut pariskunnan ja pienen lapsen terassilta, kyseessä oli baarin terassi. BAARIN terassi, ei ruokaravintola / sen terassi.

Julkaistu toukokuu 1. 2011
Food & Drink The Food Issue 5–6/2011

Sushibat+Wine. Kuva Anna Kiuru.

Helsinkiin on auennut useampi viinibaaria vuoden sisällä. Vaikuttaa silti siltä, että lisääkin mahtuisi.
Sushibar + Wine

Fredrikinkadulla sijaitseva Sushibar + Wine avasi ovensa marraskuussa 2010. Sen Uudenmaankadulla sijaitsevalla Sushibar-sisarravintolalla on ikää vajaa vuosi enemmän. Ravintolan ja viinibaarin asiakaskunta koostuu pääosin nuorekkaista, trendikkäistä, kolmekymppisistä kaupunkilaisista.

Sushibar+Winen interiöörissä kohtaavat suomalainen käytännöllisyys ja japanilainen selkeys. Kulttuurit kohtaavat myös lautasella, ja sushia on väännetty crosskitchenin hengessä uusille rullille. Neljän kuukauden välein vaihtuvalla ruokalistalla perinteinen makisushi saa kyytiä, kun se saa seurakseen kaprista ja tuorejuustoa tai vaikkapa pekonia ja omenaa.

Kuten jo nimestäkin voi päätellä, ravintola satsaa viineihin. Viinibaarin valikoimista löytyy yli 50 eri viinilaatua eri puolilta Eurooppaa, Australiasta, Uudesta-Seelannista ja Chilestä. Lähes 80 % viineistä on luomutuotantoa.

”Viinit tulevat pieniltä, uniikeilta tiloilta, eivät niinkään isoilta, niin sanotuilta massatiloilta”, ravintolapäällikkö AMI OJALA kertoo. ”Viinintekijät ja tilat ovat usein myös henkilökohtaisesti tuttuja, joten pystymme kertomaan monista viineistä myös niiden taustalla olevan tarinan.”

Sushibar+Wine avaa toukokuun puolivälin jälkeen terassin, jossa viinien kyytipoikana toimivat terassilistan sushivalikoima ja ainakin viikonloppuina myöhäisten iltapäivien tunnelmaa nostattavat DJ:t.

Fredrikinkatu 42, 00100 Helsinki. Avoinna ma-to 11–22, pe 11–24, la 14–24, su 14–20. Sushibar — Sushibar Helsinki
Ahjo

Hotelli Klaus K:n yhteydessä, tunnelmaltaan arvokkaalla Bulevardilla sijaitseva Ahjo on klubin, baarin ja loungen yhdistelmä. Kesäkuussa 2010 avatun Ahjon viinibaarin asiakaskunta koostuu pääosin hotellissa majailevasta bisneskansasta ja solmiotaan löysäilevästä after work -väestä, joka tulee töiden jälkeen nauttimaan lasillisen tai pari.

Ahjo. Kuva Anna Kiuru.

Ahjon viinibaari on erikoistunut itävaltalaisiin viineihin. Weingut Wieninger, Sattlerhof, Schellmann, Weingut Loimer ja Weingut Heinrich saattavat olla tuttuja nimiä Itävallassa vierailleelle viininystävälle, ja myös Ahjon viinit tulevat näiltä tiloilta.

”Kaikki viinintuottajamme ovat persoonallisia ja suhteellisen pieniä, joskin keskenään hyvin eri tyyppisiä”, Ahjon vuoropäällikkö NINA PAANANEN kertoo.

Ahjon valikoimasta löytyy 40 erilaista itävaltalaista viiniä. Laseittain saatavien viinien lista vaihtuu viikoittain. Lasillisen oheen voi tilata sopivaa pikkunaposteltavaa, kuten juustoja tai antipasto-lautasen.

”Olemme halunneet profiloitua itävaltalaisiin viineihin, koska mielestämme sieltä tulee nykyisin erittäin potentiaalisia ja laadukkaita viinejä. Lisäksi olemme halunneet luoda ainutlaatuisen konseptin, jollaista ei ole Suomessa ennen nähty – ainakaan Itävallan osalta ja tässä laajuudessa.”

Paanasen mukaan asiakkaat ovat olleet yllättyneitä ja tyytyväisiä viinivalikoimaan. ”Heistä on kiva oppia uutta”, hän toteaa.

06Viinibaarit_320_Ahjo.jpg

[QUOTE="mies";26866000]
Ne ovat yhteydessä, mutta yhteys on hämärä ja niistä irti rimpuilu ei oikein "toimi". Siksi paatoksesi naisen kontrolloinnista oli minusta vähän naiivia, "ylitiedostavaa".[/QUOTE]

Sinulle vielä illan viimeinen vastaus. Eikö oma nikkisi yhdistettynä tapaasi esittää kulttuurisina normeina asioita, joita kanssakeskustelijat eivät kulttuurisiksi normeiksi tunnista, ole mielestäsi yhtään naiivia ja provosoivaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin tai näin;26866011:
Aika aikaa kutakin. Pääasia että löytää omat tapansa rentoutua.

Varmasti tuohon "notkumistarpeeseen" vaikuttaa suuresti ystäväpiirikin. En ole mikään biletyspiireissä liikkuva teiniäiti, vaan pikemminkin oravanpyörästä ulos hypännyt uraohjus, ja minulla on paljon ystäviä, joita on helpointa ja luontevinta nähdä ravintoloissa/baareissa. En millään tavalla keksi, kuinka lasteni etua palvelisi se, että lakkaisin tapaamasta ystäviäni.

Mutta nyt menen nukkumaan perheen viereen.

Totta. Mutta oma mielipiteeni olikin lähinnä osoitettu aiemmin kommentoineelle, jolla oli tämä hälläväliä-asenne siihen, mitä siitä ajatellaan kun hän istuskelee maha pystyssä alkoholiton olut kädessä baaritiskillä. Huomautin vain, että ehkä monikaan ei osaa mieltää sitä juomaa alkoholittomaksi.

Ja en itse perusta omaa mielipidettäni tähän asiaan liittyen vain näihin kirjoituksiin. Vaan ihan noin yleensä.

Sinulle sanon, että luulenpa ettet edes vastaa sitä ihmisryhmää jolle tämän "moraalisaarnani" osoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin tai näin;26866011:
Pääasia että löytää omat tapansa rentoutua.

Ne eivät silti voi olla mitä tahansa, jos olemme moraalisesti kehittyneitä yksilöitä Kohlbergin mukaan.

Itse en ole väittänyt sinua huonoksi äidiksi. Yritin tuoda esiin, että normit eivät ole suhteellisia, ellemme ole nihilistejä. Minulle jo se, että Suomessakaan raskaana oleva nainen ei voi käyttäytyä miten tahansa, on painava todiste siitä, että raskaana olevia naisia koskee laajasti jaetut normit, joiden piiriin ei kuulu mikä tahansa käytös. Viisautta olisi mielestäni aloittaa tästä tosiasiasta. En oikein näe, miksi tämä fakta olisi jotenkin ikävä juttu. Rajaton tai normiton yhteiskunta olisi oksymoroni eli sisäisesti mahdoton jo käsitteenä.

[QUOTE="vieras";26866021]Julkaistu toukokuu 1. 2011
Food & Drink The Food Issue 5–6/2011

Sushibat+Wine. Kuva Anna Kiuru.

Helsinkiin on auennut useampi viinibaaria vuoden sisällä. Vaikuttaa silti siltä, että lisääkin mahtuisi.
Sushibar + Wine

Fredrikinkadulla sijaitseva Sushibar + Wine avasi ovensa marraskuussa 2010. Sen Uudenmaankadulla sijaitsevalla Sushibar-sisarravintolalla on ikää vajaa vuosi enemmän. Ravintolan ja viinibaarin asiakaskunta koostuu pääosin nuorekkaista, trendikkäistä, kolmekymppisistä kaupunkilaisista.

Sushibar+Winen interiöörissä kohtaavat suomalainen käytännöllisyys ja japanilainen selkeys. Kulttuurit kohtaavat myös lautasella, ja sushia on väännetty crosskitchenin hengessä uusille rullille. Neljän kuukauden välein vaihtuvalla ruokalistalla perinteinen makisushi saa kyytiä, kun se saa seurakseen kaprista ja tuorejuustoa tai vaikkapa pekonia ja omenaa.

Kuten jo nimestäkin voi päätellä, ravintola satsaa viineihin. Viinibaarin valikoimista löytyy yli 50 eri viinilaatua eri puolilta Eurooppaa, Australiasta, Uudesta-Seelannista ja Chilestä. Lähes 80 % viineistä on luomutuotantoa.

”Viinit tulevat pieniltä, uniikeilta tiloilta, eivät niinkään isoilta, niin sanotuilta massatiloilta”, ravintolapäällikkö AMI OJALA kertoo. ”Viinintekijät ja tilat ovat usein myös henkilökohtaisesti tuttuja, joten pystymme kertomaan monista viineistä myös niiden taustalla olevan tarinan.”

Sushibar+Wine avaa toukokuun puolivälin jälkeen terassin, jossa viinien kyytipoikana toimivat terassilistan sushivalikoima ja ainakin viikonloppuina myöhäisten iltapäivien tunnelmaa nostattavat DJ:t.

Fredrikinkatu 42, 00100 Helsinki. Avoinna ma-to 11–22, pe 11–24, la 14–24, su 14–20. Sushibar — Sushibar Helsinki
Ahjo

Hotelli Klaus K:n yhteydessä, tunnelmaltaan arvokkaalla Bulevardilla sijaitseva Ahjo on klubin, baarin ja loungen yhdistelmä. Kesäkuussa 2010 avatun Ahjon viinibaarin asiakaskunta koostuu pääosin hotellissa majailevasta bisneskansasta ja solmiotaan löysäilevästä after work -väestä, joka tulee töiden jälkeen nauttimaan lasillisen tai pari.

Ahjo. Kuva Anna Kiuru.

Ahjon viinibaari on erikoistunut itävaltalaisiin viineihin. Weingut Wieninger, Sattlerhof, Schellmann, Weingut Loimer ja Weingut Heinrich saattavat olla tuttuja nimiä Itävallassa vierailleelle viininystävälle, ja myös Ahjon viinit tulevat näiltä tiloilta.

”Kaikki viinintuottajamme ovat persoonallisia ja suhteellisen pieniä, joskin keskenään hyvin eri tyyppisiä”, Ahjon vuoropäällikkö NINA PAANANEN kertoo.

Ahjon valikoimasta löytyy 40 erilaista itävaltalaista viiniä. Laseittain saatavien viinien lista vaihtuu viikoittain. Lasillisen oheen voi tilata sopivaa pikkunaposteltavaa, kuten juustoja tai antipasto-lautasen.

”Olemme halunneet profiloitua itävaltalaisiin viineihin, koska mielestämme sieltä tulee nykyisin erittäin potentiaalisia ja laadukkaita viinejä. Lisäksi olemme halunneet luoda ainutlaatuisen konseptin, jollaista ei ole Suomessa ennen nähty – ainakaan Itävallan osalta ja tässä laajuudessa.”

Paanasen mukaan asiakkaat ovat olleet yllättyneitä ja tyytyväisiä viinivalikoimaan. ”Heistä on kiva oppia uutta”, hän toteaa.

06Viinibaarit_320_Ahjo.jpg
[/QUOTE]

Jo pelkästään tämä, että kyseessä on VIINIBAARI, kertoo että kyseessä on ehkä hieman tasokkaampi paikka kuin normaali baari ja miksi sellainen paikka yleensä mielletään.

Voi toki olla, että tämä paikka missä itse asun on sitten vain niin tasoton, etten tiedä mistä puhun. Mutta olkoot niin tai näin. Eiköhän tämä vääntäminen ollut tässä.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin tai näin;26866023:
Sinulle vielä illan viimeinen vastaus. Eikö oma nikkisi yhdistettynä tapaasi esittää kulttuurisina normeina asioita, joita kanssakeskustelijat eivät kulttuurisiksi normeiksi tunnista, ole mielestäsi yhtään naiivia ja provosoivaa?

Kanssakeskustelijoiden relativismi tuskin on omaa syytäni. En myöskään näkisi nikkiäni naiivina tai provosoivana.

Totta. Mutta oma mielipiteeni olikin lähinnä osoitettu aiemmin kommentoineelle, jolla oli tämä hälläväliä-asenne siihen, mitä siitä ajatellaan kun hän istuskelee maha pystyssä alkoholiton olut kädessä baaritiskillä. Huomautin vain, että ehkä monikaan ei osaa mieltää sitä juomaa alkoholittomaksi.

Ja en itse perusta omaa mielipidettäni tähän asiaan liittyen vain näihin kirjoituksiin. Vaan ihan noin yleensä.

Sinulle sanon, että luulenpa ettet edes vastaa sitä ihmisryhmää jolle tämän "moraalisaarnani" osoitin.

Moraalisaarna siitä, että joku juo alkoholittoman siiderin baarissa. Oidoi..kamala ihmisryhmä tuo tuollainen.

Jo pelkästään tämä, että kyseessä on VIINIBAARI, kertoo että kyseessä on ehkä hieman tasokkaampi paikka kuin normaali baari ja miksi sellainen paikka yleensä mielletään.

Voi toki olla, että tämä paikka missä itse asun on sitten vain niin tasoton, etten tiedä mistä puhun. Mutta olkoot niin tai näin. Eiköhän tämä vääntäminen ollut tässä.

Ihan normibaari tuokin kaupungissa. Ehkä sinun tosiaankin kannattaa tarkistaa millaisissa paikoissa ja missä seurassa liikut.

[QUOTE="vieras";26866060]Ihan normibaari tuokin kaupungissa. Ehkä sinun tosiaankin kannattaa tarkistaa millaisissa paikoissa ja missä seurassa liikut.[/QUOTE]

Juu seuran olen vaihtanut jo aikaa sitten toiseksi, sen vuoksi minun ei tarvitsekaan mennä baariin jotta voisin tavata ystäviäni.

[QUOTE="vieras";26866078]Viihtymäänhän sinne ravintolaan/baariin/terassille mennäänkin, joten huvitus on hyväksyttävää :)[/QUOTE]

Juu kyllä minäkin pitäisin siitä, että olen kaikkien pällistelyn alaisena :) Onhan se huomionhaku ihan mielenkiintoinen asia.

Juu seuran olen vaihtanut jo aikaa sitten toiseksi, sen vuoksi minun ei tarvitsekaan mennä baariin jotta voisin tavata ystäviäni.

Ja moni muu tapaa ystäviään esim baarissa/terassilla/ravintolassa. Mutta ainoastaan sinä paheksut muiden tapoja, ja se ei ole kovinkaan hyvää käytöstä. Ehkä joskus vaihdat vielä käytöstavatkin parempiin, kun ystäväpiirikin on vaihtunut tasokkaammaksi? :)

Olen tullut siihen tulokseen, että vastapuolet eivät ymmärrä toisiaan ainakaan osittain siitä syystä, että puhuvat eri asioista. Sana "baari" tarkoittaa selvästi eri kirjoittajille eri asioita. Jotta yhteinen ymmärrys olisi löytynyt helpommin, olisi ensin pitänyt määritellä, mitä tuolla sanalla tässä keskustelussa tarkoitetaan.

[QUOTE="vieras";26866093]Ja moni muu tapaa ystäviään esim baarissa/terassilla/ravintolassa. Mutta ainoastaan sinä paheksut muiden tapoja, ja se ei ole kovinkaan hyvää käytöstä. Ehkä joskus vaihdat vielä käytöstavatkin parempiin, kun ystäväpiirikin on vaihtunut tasokkaammaksi? :)[/QUOTE]

Paheksunta ei ole aina huonoa käytöstä. Vain äärimmäinen individualisti voisi ajatella niin. Huonosti verhottua ilkeilyä lisäksi viestissäsi.

[QUOTE="vieras";26866104]Olen tullut siihen tulokseen, että vastapuolet eivät ymmärrä toisiaan ainakaan osittain siitä syystä, että puhuvat eri asioista. Sana "baari" tarkoittaa selvästi eri kirjoittajille eri asioita. Jotta yhteinen ymmärrys olisi löytynyt helpommin, olisi ensin pitänyt määritellä, mitä tuolla sanalla tässä keskustelussa tarkoitetaan.[/QUOTE]

En usko, että siitä pelkästään on kyse. Jos toiselle baarissa yhden alkoholittoman siiderin juominen tarkoittaa hillumista ja huomion hakemista, missä se toiselle on..no, yhden alkoholittoman siiderin juomista, niin aika eri radoilla ollaan.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="mies";26866110]Paheksunta ei ole aina huonoa käytöstä. Vain äärimmäinen individualisti voisi ajatella niin. Huonosti verhottua ilkeilyä lisäksi viestissäsi.[/QUOTE]

Kyllä se oli ihan suoraa vittuilua.

[QUOTE="Noh";26864145]Join itse raskauden aikana kolme tai neljä kertaa sitä mietoa lonkkua (2,2%) pienen pullollisen rentoutuakseni. Maistui hyvältä, ei mennyt tietenkään päähän mut rentoutti kroppaa mukavasti. En kyllä itse tunne mitään syyllisyyttä asiasta, hyvin peni määrä alkoholia silloin tällöin, esim. kerran kuussa, tuskin lasta vahingoittaa. Jos pystyy pitämään alkoholin ihan minimissään ja tiedostaa riskirajat, en näe mitään syytä sille, eikö voisi saunalonkun silloin tällöin ottaa, vaikka raskaanakin. Jos ei pysty raskaana ollessaan pitämään alkoa kokonaan pois tai hyvin vähäisenä, pitää hakeutua hoitoon. Poltin myös savukkeen silloin tällöin, pari kertaa viikossa, ku oikein mieli teki. Jokainen tekee, miten parhaaksi näkee.[/QUOTE]

Mun mielestä on vielä pahempaa tupakoida raskaana ollessaan "muuten vaan" tai siksi "kun tekee mieli" kuin pahan riippuvuuden takia. Ihan huvikseen siis pahoinpitelee omaa lastaan.

[QUOTE="vieras";26866104]Olen tullut siihen tulokseen, että vastapuolet eivät ymmärrä toisiaan ainakaan osittain siitä syystä, että puhuvat eri asioista. Sana "baari" tarkoittaa selvästi eri kirjoittajille eri asioita. Jotta yhteinen ymmärrys olisi löytynyt helpommin, olisi ensin pitänyt määritellä, mitä tuolla sanalla tässä keskustelussa tarkoitetaan.[/QUOTE]
Minä ainakin laskin sen alle kaikki pubit, yökerhot, ja tanssiravintolat. En niinkään tarkoittanut ruokaravintolaa itsessään, mutta toki ruokaravintoloissa monissa on se "baari puoli", jossa ihmiset istuu oluella. Nämä kaikki lukeutuvat mielestäni "baari"-sanan alle.

Alkuperäinen siiderinjuoja ei kertonut minkälaisesta baarista oli kysymys, mutta SS teki heti oletuksen, että kyseessä on joku jytäävä yökerho. Minä taas sain pikemminkin kuvan jostain hiljaisemmasta pubista, kun kerran baarimikon kanssa juteltiin niitä näitä ja siiderinkin sai itse kaataa.

SS on myös jättänyt (tahallaan?) huomioimatta kaikki nuo aktiviteetit, mitä pubeissa ja baareissa harrastetaan (kuten ne pelit) ja myös useampaan otteeseen selventämäni tanssiravintolan, joka ei siis tarkoita mitään yökerhoa, vaan paikkaa jossa miehet ja naiset tanssivat keskenään tangoa ym. Mutta nämä tällaiset harrastukset eivät ilmeisesti ole sopivia, tai jos ovat, niin niitä maagisesti harrastetaankin sitten niissä ravintoloissa, ei baareissa. :rolleyes:

Kaikissa noissa paikoissa suurin osa asiakaskunnasta nautiskelee alkoholipitoisia juomia, mutta niissä voidaan myös tarjota alkoholittomia juomia, kahvia, naposteltavaa tai jopa ihan aterioita. Ja raskaana oleva nainen voi mielestäni viettää niissä vapaasti aikaa jos tuntee viihtyvänsä, varsinkin nykypäivänä kun paikat ovat savuttomia.

P.s En ole tahallani jättänyt huomioimatta mainitsemiasi aktiviteetteja, kuten tanssimista. Kai sekin riippuu minkä ikäisistä ihmisistä on kyse. Minäpä taas veikkaan, että monet aikuiset ihmiset jotka yleensäkään harrastaisivat paritansseja, eivät yleensä notku edes tuolla mainitsemillani baaritiskeillä alkoholittomat kädessä. He tuskin edes hakeutuisivat sellaiseen paikkaan.

Ja alunperin puhe edelleenkin oli jostain aivan muusta kuin tangosta ja lavatansseista.

Minä ainakin laskin sen alle kaikki pubit, yökerhot, ja tanssiravintolat. En niinkään tarkoittanut ruokaravintolaa itsessään, mutta toki ruokaravintoloissa monissa on se "baari puoli", jossa ihmiset istuu oluella. Nämä kaikki lukeutuvat mielestäni "baari"-sanan alle.

Alkuperäinen siiderinjuoja ei kertonut minkälaisesta baarista oli kysymys, mutta SS teki heti oletuksen, että kyseessä on joku jytäävä yökerho. Minä taas sain pikemminkin kuvan jostain hiljaisemmasta pubista, kun kerran baarimikon kanssa juteltiin niitä näitä ja siiderinkin sai itse kaataa.

SS on myös jättänyt (tahallaan?) huomioimatta kaikki nuo aktiviteetit, mitä pubeissa ja baareissa harrastetaan (kuten ne pelit) ja myös useampaan otteeseen selventämäni tanssiravintolan, joka ei siis tarkoita mitään yökerhoa, vaan paikkaa jossa miehet ja naiset tanssivat keskenään tangoa ym. Mutta nämä tällaiset harrastukset eivät ilmeisesti ole sopivia, tai jos ovat, niin niitä maagisesti harrastetaankin sitten niissä ravintoloissa, ei baareissa. :rolleyes:

Kaikissa noissa paikoissa suurin osa asiakaskunnasta nautiskelee alkoholipitoisia juomia, mutta niissä voidaan myös tarjota alkoholittomia juomia, kahvia, naposteltavaa tai jopa ihan aterioita. Ja raskaana oleva nainen voi mielestäni viettää niissä vapaasti aikaa jos tuntee viihtyvänsä, varsinkin nykypäivänä kun paikat ovat savuttomia.

No joo. Saatat olla oikeassa. Ehkä siis ei siitä ole kysymys ollenkaan. Jossain kohtaa vaan tuntui, että SS jo hieman pehmeni, kun puhuttiin ravintoloista ja tasokkaimmista paikoista. Ehkä vain luin huolimattomasti tai olen liian väsynyt. Kanssani olen samoilla linjoilla noista kirjoittamistasi asioista.

Yhteistyössä