Pikkulapsi kuoli miehen hoidossa - nyt selvisi syy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nannu-85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="yks";26852578]Mun mies syö ihan reseptilääkkeenä xanoria ja joskus lisäks vahvoja kipulääkkeitä. Eikö hänellekään vois jättää lapsia hoitoon?[/QUOTE]

Periaatteessa ei. Itse olen joskus ottanut pari kertaa xanoria ahdistukseen ja ei siinä lääkehuurussa todellakaan ole tolkuissaan.
Minusta noihin lääkkeisiin pitäisi laittaa ohjeeseen lisäkohta, missä neuvotaan hankkimaan joku toinen lastenvahdiksi. :O Typerää muutenkin, että varoitetaan vain koneiden ja laitteiden käyttämisestä. :D

[QUOTE="yks";26852578]Mun mies syö ihan reseptilääkkeenä xanoria ja joskus lisäks vahvoja kipulääkkeitä. Eikö hänellekään vois jättää lapsia hoitoon?[/QUOTE]

Vetääkö myös viinaa ja polttaa kannabista sillon kun hoitaa lasta niinku tää herra oli tehny??? Jos ei niin hyvä!

• Tykkää
Reactions: Anatolia ja Sanna80

No ei todellakaan, mikäli hän niiden kanssa kittaa pullon viinaa.

Rauhoittavat ja rauhoittavat + viina ovat kaksi eri asiaa.

Joskin mä menen niin sekaisin jo yhdestä tramalista tai Tradolan Retardista, etten suostu niitä syömään, jos olen vastuussa lasten hoidosta. Vältän myös lihasrelaxantteja aivan viimeiseen saakka, jos mies ei ole kotona.

Ei kai se niin tyhmä ole että vetäis 3 eri vahvaa lääkettä kerralla ja alkoholin kanssa?
On pikkusen eri asia käyttää lääkkeitä ohjeen mukaisesti kuin päihdetarkoituksessa. Ja kyllä, jos käyttää esim. unilääkkeitä joiden vaikutuksen alaisena ei välttämättä herää niin pitää olla toinen 'selvä' aikuinen talossa.

vetääkö hän myös heroiiniin verrattavaa temseciä ja polttaa pilveä samalla?

Googlettelin tuota sydänlihastulehdusta ja mietin, hoksaisinko itse viedä lasta lääkäriin tai veisikö mies. Ajattelismmeko vain, että flunssasta väsynyt lapsi nukkuu enemmän.

Onko kenellä tietoa, mistä tuon huomaa noin pienellä lapsella?

[QUOTE="Vieras";26852640]Googlettelin tuota sydänlihastulehdusta ja mietin, hoksaisinko itse viedä lasta lääkäriin tai veisikö mies. Ajattelismmeko vain, että flunssasta väsynyt lapsi nukkuu enemmän.

Onko kenellä tietoa, mistä tuon huomaa noin pienellä lapsella?[/QUOTE]

En tiedä ko. sairaudesta yhtikäs mitään, mutta mä vien lapsen kyllä melko herkästi lääkäriin, jos oireena on se, että lapsi on selvästi nuutunut ja nukkuu normaalia enemmän.

Ja onneksi näin, sillä viimeksikin jäätiin sitten osastolle.

No ei todellakaan, mikäli hän niiden kanssa kittaa pullon viinaa.

Rauhoittavat ja rauhoittavat + viina ovat kaksi eri asiaa.

Joskin mä menen niin sekaisin jo yhdestä tramalista tai Tradolan Retardista, etten suostu niitä syömään, jos olen vastuussa lasten hoidosta. Vältän myös lihasrelaxantteja aivan viimeiseen saakka, jos mies ei ole kotona.

kakki ei mee. Mulla on koviin vatsakipuihin tramalia ja panacodia(otan näitä äärimmäisen harvoin koska en halua syödä mitään lääkkeitä jos ei ole pakko) mutta mä voin ottaa 2 panacodia ja 2tramalia ja olen ihan normaali(vähän väsyttää,mutta muuten ei vaikuta mitenkään) ja tämän voi kuka tahansa vahvistaa, koska sitä ei huomaa millään tavalla. joskus oon joutunut ottaa viel litalginia ja ketorinia. mut silti oon ihan normaali.

Tiedän kyllä ihmisiä jotka sammuu 1tramalista ja on pökkyrässä, mutta mä en reagoi sillä tavalla ja luulen että muitakin on joille ne ei niin vaikuta.

en todellakaan hyväksy minkäänmoisten aisteja turruttavien lääkkeiden vaikutuksen alaisena lapsenvahtina toimimista mutta en kyllä käsitä uutisointia jonka mukaan sydänlihastulehdus johti tuohon syytteeseen.

Hyvänen aika, kenen tahansa ja kenen tahansa hoidossa oleva lapsi voi menehtyä tuohon vaivaan eikä se tarkoita että lapsi olisi jätetty heitteille tai kuolemansa olisi ollut tuottamukselllinen.

No tuo lehti nyt kyllä uutisoikin aina niin raflaavasti kuin vain mahdollista joten menköön sen piikkiin....

• Tykkää
Reactions: Millenia

Mun mielestä se on ihan sama syökö bentsoja reseptillä vai ei, samanlainen nisti se on mun ja monen muunkin silmissä. Nykyisin määrätään ihan liian helposti noita bentsolääkkeitä, ei tarvitse kun vähän ahdistaa tai masentaa niin saa bentsorespan. Ja mulle se olisi ihan sama millä kukin päänsä pistää sekaisin kunhan maksaisi ne huumeensa itse eikä vetelis kelakorvattavia huumeita. Minä ja mun mies ollaan jopa tahdonvoimalla lopetettu subutexin ja amfetamiinin suonensisäinen käyttö niin on se nyt kumma kun toiset ei selviä ilman bentsoja pienestä ahdistuksesta. Mä olen selvinnyt piripsykoosista ihan ilman minkäänlaisia lääkkeitä tai hullujen huonetta.

En tiedä ko. sairaudesta yhtikäs mitään, mutta mä vien lapsen kyllä melko herkästi lääkäriin, jos oireena on se, että lapsi on selvästi nuutunut ja nukkuu normaalia enemmän.

Ja onneksi näin, sillä viimeksikin jäätiin sitten osastolle.

Minä vien myös herkästi, mutta mies ei veisi niin useasti eikä esim äitinikään. Saati sitten joku lapsenvahti. Lapsenvahdeille on kyllä neuvottu kääntymään jonkun tietyn naapurin puoleen jos lapsi sairastuu.

Mutta jos joku osaa sanoa, mistä voi epäillä lapsella tuollaista vaivaa, kertokaa minulle.

[QUOTE="mammanen";26853805]en todellakaan hyväksy minkäänmoisten aisteja turruttavien lääkkeiden vaikutuksen alaisena lapsenvahtina toimimista mutta en kyllä käsitä uutisointia jonka mukaan sydänlihastulehdus johti tuohon syytteeseen.

Hyvänen aika, kenen tahansa ja kenen tahansa hoidossa oleva lapsi voi menehtyä tuohon vaivaan eikä se tarkoita että lapsi olisi jätetty heitteille tai kuolemansa olisi ollut tuottamukselllinen.

No tuo lehti nyt kyllä uutisoikin aina niin raflaavasti kuin vain mahdollista joten menköön sen piikkiin....[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Sen verran olen noita kipuihin käyttänyt, että tajusin miten helposti jäisin koukkuun morfiinijohdannaisiin.

[QUOTE="joku";26854004]Mun mielestä se on ihan sama syökö bentsoja reseptillä vai ei, samanlainen nisti se on mun ja monen muunkin silmissä. Nykyisin määrätään ihan liian helposti noita bentsolääkkeitä, ei tarvitse kun vähän ahdistaa tai masentaa niin saa bentsorespan. Ja mulle se olisi ihan sama millä kukin päänsä pistää sekaisin kunhan maksaisi ne huumeensa itse eikä vetelis kelakorvattavia huumeita. Minä ja mun mies ollaan jopa tahdonvoimalla lopetettu subutexin ja amfetamiinin suonensisäinen käyttö niin on se nyt kumma kun toiset ei selviä ilman bentsoja pienestä ahdistuksesta. Mä olen selvinnyt piripsykoosista ihan ilman minkäänlaisia lääkkeitä tai hullujen huonetta.[/QUOTE]

No aika harva rupee suonensisäisesti vetään yhtään mitään. Mutta valitettavasti tällaiset tapaukset kykenevät yhä lisääntymään. :rolleyes:

Periaatteessa ei. Itse olen joskus ottanut pari kertaa xanoria ahdistukseen ja ei siinä lääkehuurussa todellakaan ole tolkuissaan.
Minusta noihin lääkkeisiin pitäisi laittaa ohjeeseen lisäkohta, missä neuvotaan hankkimaan joku toinen lastenvahdiksi. :O Typerää muutenkin, että varoitetaan vain koneiden ja laitteiden käyttämisestä. :D

Osa on tolkuissaan, kuten minä. Eipä ne Xanorit kaikkia sekoita, piste.
-

Johan tuossa luki MIHIN lapsi kuoli.

[QUOTE="joku";26854004]Mun mielestä se on ihan sama syökö bentsoja reseptillä vai ei, samanlainen nisti se on mun ja monen muunkin silmissä. Nykyisin määrätään ihan liian helposti noita bentsolääkkeitä, ei tarvitse kun vähän ahdistaa tai masentaa niin saa bentsorespan. Ja mulle se olisi ihan sama millä kukin päänsä pistää sekaisin kunhan maksaisi ne huumeensa itse eikä vetelis kelakorvattavia huumeita. Minä ja mun mies ollaan jopa tahdonvoimalla lopetettu subutexin ja amfetamiinin suonensisäinen käyttö niin on se nyt kumma kun toiset ei selviä ilman bentsoja pienestä ahdistuksesta. Mä olen selvinnyt piripsykoosista ihan ilman minkäänlaisia lääkkeitä tai hullujen huonetta.[/QUOTE]

:laugh:

[QUOTE="Vieras";26854539]Minä vien myös herkästi, mutta mies ei veisi niin useasti eikä esim äitinikään. Saati sitten joku lapsenvahti. Lapsenvahdeille on kyllä neuvottu kääntymään jonkun tietyn naapurin puoleen jos lapsi sairastuu.

Mutta jos joku osaa sanoa, mistä voi epäillä lapsella tuollaista vaivaa, kertokaa minulle.[/QUOTE]

Meidän lapsella on aikanaan ollut sydänlihastulehdus. Käsitin puheista ja papereista, että tuota sairautta alettiin epäillä siitä, että lapsi turposi pahasti. Toki väsymystä sun muuta oli lisäksi, mutta tuo turpoaminen oli hänen tapauksessaan se, joka sai lastenkodin henkilökunnan kiikuttamaan lapsen pikaisesti lääkäriin.

Minusta on hyvä että selvisi että lapsi kuoli sydänlihastulehdukseen. Heti tapausken jälkeenhän täällä oli vaikka mitä sekopäisiä juttuja siitä kuinka äiti on muka löytänyt lapsensa eteisen naulakosta roikkumasta jne.

Mehän ei voida tietää jos tuo mies on oikeasti turvautunut näihin lääkkeisiin siinä kohdalla kun huomaa lapsen kuolleen. Miettikää omalle kohdalle, oli kyseessä oma tai vieras (hoito)lapsi, niin sen suurempaa epätoivoa kuin lapsen kuolema en osaa kuvitella omalle kohdalleni. Lisäksi jos lääkkeitä olisi kaapissa, jotka turruttavat oloa niin ihan takuulla vetäisin nuppini sekaisin.

Ja ei, en ole huumeidenkäyttäjä enkä koskaan ole kokeillut.

Mutta tuosta ei tosiaan tiedä kumpi oli ensin, huumeidenkäyttö vai lapsen kuolema.

Meidän lapsella on aikanaan ollut sydänlihastulehdus. Käsitin puheista ja papereista, että tuota sairautta alettiin epäillä siitä, että lapsi turposi pahasti. Toki väsymystä sun muuta oli lisäksi, mutta tuo turpoaminen oli hänen tapauksessaan se, joka sai lastenkodin henkilökunnan kiikuttamaan lapsen pikaisesti lääkäriin.

Ok. Lapsethan usein nukkuvat vieraassa paikassa hyvin eikä sitä aina tiedä, miten rankkaa lapsella on ollut aiemmin.

Miten lastanne hoidettiin ja oliko hän kauan sairaalassa?

Osa on tolkuissaan, kuten minä. Eipä ne Xanorit kaikkia sekoita, piste.
-

Johan tuossa luki MIHIN lapsi kuoli.

Niin lukikin. Mutta pointtini olikin, että lääkkeissäkin pitäisi olla varoitus, jos meinaa ottaa pienten lasten läsnä ollessa, olisi syytä hankkia joku muu hoitaja.

Yhteistyössä