Jos haluatte kommentoida mun blogia/ loukkantua sinne kirjotetuista asioista, tehkää se tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kolmekymppinen kapinallinen? Ei se nuoruus takaisin tule vaikka kuinka kiukuttelisit ja potkisit seiniä. Sua ei voi ottaa vakavasti nyt kun luin tekstejäsi tästä ketjusta. Hyvää elämän jatkoa.

Monessa asiassa olen kanssasi samaa mieltä, muutamissa asioissa tulee pieniä ristiriitoja oman ajattelu tapani mukaan. Mutta KYLLÄ mun mielestä pitää lapsi laittaa etusijalle jos sellainen on päätetty saattaa maailaam, toki myös mun mielestä äidin/isän ei tarvitse unohtaa myöskään omaa elämää !

Kirjoituksesi herättää varmasti närää monien keskuudessa, mutta asia tekstiä !
Mä kyllä joudun tähän väliin toteamaan myös tämän oksennuslauseen, että koen olevani paras mahdollinen äiti lapselleni ;)
Mutta ehkä mulla on oikeus sanoa näin kirjoituksesi perustein, en polttanut raskaus aikana, en ole jättänyt lastani hoitoon mennäkseni viihteelle, imetin vauvaa niin kauan kuin oli mahdollista ja juu'u kai se on pakko mennä paskalle piltinkaa jos tarve vaatii :D

Mä olen NIIN samaa mieltä sun kanssa. (Viittaan siis ekaan postaukseen). Tuntuu että vauvoja puusketaan maailmaan täyttämään vanhempien odotuksia, haluja ja tarpeita. Ja unohdetaan että me ne lapset tehdään, meidän pitäisi uhrautua eikä jatkaa itsekeskeistä minäminäminä elämää.

Minusta taas aiemmin suhtauduttiin luontevammin lapsiin. Koskaan ihmiskunnan historiassa eivät vanhemmat ole panostaneet lapsiinsa aikaa, rahaa ja tunteita kuin nykyään, mutta mikään ei riitä. En ole ollenkaan vakuuttunut, että vaikkapa 1960-luvun lapset olisivat jotenkin traumatisoituneita siitä, että vanhemmilla oli heille vain vähäsen aikaa per päivä nykytilanteeseen verrattuna. Kamalaa hössötystä.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Neydan
Mä olen saattanut viedä äidilleni hoitoon alle kuukauden ikäisen mennäkseni leffaan. Mutta noin pääpiirteittäin tajuan pointtisi. Ei se äitiys tee kenestäkään mahtavaa ihmistä, eikä kaikki oo äiteinä ees siedettäviä.

Minusta taas aiemmin suhtauduttiin luontevammin lapsiin. Koskaan ihmiskunnan historiassa eivät vanhemmat ole panostaneet lapsiinsa aikaa, rahaa ja tunteita kuin nykyään, mutta mikään ei riitä. En ole ollenkaan vakuuttunut, että vaikkapa 1960-luvun lapset olisivat jotenkin traumatisoituneita siitä, että vanhemmilla oli heille vain vähäsen aikaa per päivä nykytilanteeseen verrattuna. Kamalaa hössötystä.

Samaa mieltä.

[QUOTE="vieras";26851284]En ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka tuohon blogitekstin tapaan mielipiteensä ilmaisevat. Mihin he sillä pyrkivät ja mitä kuvittelevat saavuttavansa? En tajua. Ne, jotka ovat samaa mieltä, ovat sitä joka tapauksessa. Ne, jotka ovat eri mieltä, nousevat takajaloilleen ja tulevat entistä varmemmiksi omasta kannastaan.

Jos asiat esittää rakentavasti, asiallisesti perustellen, voidaan saaada ihan oikeaa ajatuksen vaihtoa aikaiseksi. Siloin joku voi jopa herätä ajattelemaan oman mielipiteensä oikeellisuutta.

Samaan törmää usein maahanmuuttokeskusteluissa. Mietipä mikä ero, jos joku esimerkiksi kirjoittaa kaikkien neeke....n olevan raiskaajia ja lapsen tappajia jne. tai hän kertoo tilastoja maahanmuuttajien tekemistä raiskauksista asialliseen sävyyn.[/QUOTE]

Ei kai kaikkien tarvitse kirjoittaa samalla tavalla? Se kuulostaa erittäin ankealta jos on vain yhdenlainen malli joka on oikea ja joka kelpaa.

Mä en pysty itse vertaamaan vauvan luontaista ravintoa ja seksuaalisia juttuja keskenään, joten en osaa kyllä sanoa.

Käsitin, että aloittajan mielestä ne lapset on sitten aikuisena hukassa, kun on viety hoitoon/korvikeruokittu/ties mitä. Eivät kasva tasapainoisiksi aikuisiksi, ap:n mielestä. Niin että mistäpä sen tietää, millainen vaikutus vanhempien valtalinjasta poikkeavalla seksuaalisuudellakin niiden lasten tulevaisuuteen on. Alunperin itsekin ajattelin, ettei varmasti mitään, mutta kun nyt on nähty näitä perhekerho-juttua tässä ketjussa, niin voihan ne jutut levitä lastenkin korviin. Näemä kaikille aikuisille se toisten seksielämä ei ole yhdentekevää.

Voi olla, että ymmärsin ap:n väärinkin. Osin ne perustelut noille väitteilleen oli aika puutteelliset. (Eikä niitä tässäkään juuri ole tullut...)

Ihmettelen muuten sitä, että jos ap on lasten hoitoonviemistä vastaan niin kovin, niin missäs ne omat lapset ovat olleet silloin, kun ovat miehensä kanssa polyamoriaa harjoittaneet -senhän hän on kertonut, etteivät ole läsnä silloin? Vai tapahtuiko nämä "aikuisten jutut" vasta kun lapset ovat olleet isompia?

[QUOTE="hmmm";26852664]No jotain outoa on jos nuori aikuinen HALUAA puhua ilkeästi "kaikille". Jostainhan se on oirehtimista. Kenelläkään fiksulla aikuisella ei ole moiseen tarve, viisas ihminen osa taidokkaasti puhua asiansa toisten kalloon.[/QUOTE]

Täys peesi tälle. Tuollaiset ylettömät angstaukset 20veen ylittäneiden joukossa ei jaksa kyllä kiinnostaa, eikä edes naurattaa, vaan lähinnä herää sääli. Kun ei muuten saada asiaa kuuluviin, niin otetaanpa tällainen vittuileva tyyli... Älykkyyttä on se, että löytää ne keinot herätellä ja saada ihmiset ajattelemaan muita vaihtoehtoja rauhallisesti ja asiallisesti, tukeutumatta mihinkään lapsuus- ja teini-iän keinoihin voimasanoineen, huutomerkkeineen ja kuittailuineen. Yritäppäs niin saada kansa sun taakse, se se vasta lahja on. (enkä kyllä usko, että onnistuu tältä aloittajalta, sori nyt vaan mutta hankalampi kauhalla ottaa jos on lusikalla annettu...).

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Mä en pysty itse vertaamaan vauvan luontaista ravintoa ja seksuaalisia juttuja keskenään, joten en osaa kyllä sanoa.

Eihän se ole pelkkä seksuaalinen juttu vaan kyse on siitä, että useampi aikuinen on keskenään "parisuhteessa", millä lienee sitten sitä kutsutaan. Monikkosuhteeksi. Mun puolesta saavat touhuta mitä haluavat, mutta turha tulla sanomaan, että lapselle ei järjestelyistä mitään haittaa koidu.

Ei kai kaikkien tarvitse kirjoittaa samalla tavalla? Se kuulostaa erittäin ankealta jos on vain yhdenlainen malli joka on oikea ja joka kelpaa.

Juu ei tarvi. Eikä kaikkien tarvi olla samanlaisia ihmisiä keskenään. Silti tietynlainen käytöstavattomuus, toisten kiusaaminen, tökerä töksäyttely ja kaikki muut vastaavat "ihanat" tavat eivät silti ole mielestäni suositeltavia piirteitä.

Jää aika monta erilaista tapaa kirjoittaa, vaikka jättäisikin pois lapsellisen angstin ja toisten tarkoituksellisen loukkaamisen.

Totta.

Ennen lapset olivat ja elivät arjen keskelle, nyt he ovat keskipiste.

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja Tepadj