Jos haluatte kommentoida mun blogia/ loukkantua sinne kirjotetuista asioista, tehkää se tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älkää nyt hyvät äidit loukkaantuko, mutta ihan pakko sanoa, että tuosta blogin pätkästä paistoi aikalailla läpi nuoruus ja elämänkokemuksen puute... yleensä mummoni sanoin elämä tassii, eli vanhetessaan oppii huomattavasti lisää svaitsevaisuutta ja vähemmän sitä mustavalkoisuutta.. itse olen jo 19v tytön äiti, ja henkiin on jäännyt korvikkeesta, päiväkodista, pinnasängyssä nukkumisesta huolimatta. oikeinkin empaattinen ja mukava nuori opiskelija nainen:) saa 19 v vanhemman äiskänsä ylpeäksi melkein päivittäin:) pointtini oli siis siinä, että arvostelkaa toisianne hieman vähemmän, emmehän toki kaikki aina toimi samon.

Eiks oo vieläkään tarpeeks lukijoita kun pitää mainostaa tota jatkuvasti?
Vinkki: jos lukijoita ei ole, ei niitä tule tolla mainostamisellakaan. Siihen on sitten syynsä ettei ketään kiinnosta.

Luin ensimmäisen kirjoituksen, eikä noussut mitään ajatuksia mihinkään suuntaan. Mikä oli pointti ja sanoma, ei avaudu. Hirvittävän jotenkin katkeran ja vihaisen oloista kirjoitusta, se oli ainoa ajtus mikä tuli mieleen. Ei mitään uutta auringon alla, en todellakaan jää blogin seuraajaksi.

Häh?

Siis puhutaanko me nyt polyamoriasta...? Ja perhekerhosta...?

Jos, niin: Oon puhunu aiheesta perhekerhossa, kyllä. Porukassa, jossa on käsitelty tabuja kuten yhtenä esimekkinä imetyksen aiheuttamat seksualiset tunteet ja monta muuta samaan kategoriaan lukeutuvaa. Ollaan myös siinä kolmen aikusen porukassa käyty k.o. perhekerhossa lapsinemme, joten peittely olis turhaa.

Pointti? Ei kai mikään. Jutellaan elämistämme jokainen, jaetaan ilot ja surut. Ei liene rikos?

Onko imettämättömyys sitten rikos? Tai se, että vie alle vuoden ikäisen hoitoon?

Mun mielestä ei pidä hankkia lapsia tilanteeseen, jossa ne pitää tunkea hoitoon 9kk ikäsenä. 1v:ki on eri asia, olettaen että k.o. mukelo on päässy pahimman eroahdistuksen yli, vaikka ihan p*ska vaihtoehto seki... Mä tasan tiedän, että jopa nuori yh voi olla sen 3v kotona lapsensa kanssa, joten mun on vaikee uskoa, että se muillekaan olis ylitsepääsemätöntä, JOS halua on. Jos taas halua EI ole, katson (mielestäni) oikeutetusti pahalla.

ah mistä näitä maailmannapoja ja "aina oikeassa" olevia sikiää?!? Mikä oikeus on arvostella toisten valintoja?
Ymmärrän arvostelun siinä kohdassa kun lasta oikeasti hoidetaan huonosti tai vanhemmat ovat narkkareita tai muuta.
Mutta tavalliset valinnat korvikkeen ja hoidon suhteen. Mitä ne sulle kuuluu?? itse en voinut imettää sairauden takia. sekö tekee huonon äidin ja ei olisi pitänyt lapsia hankkia ollenkaan? Sun mielestä varmaan joo.

en edes viitis lukea noin ahdistavan yksiviivaista blogia pidemmälle.

Tulee muuten mieleen Nina Mikkonen joka vuosia sitten arvosteli muita. Helppo oli siellä täydellisessä rikkaassa maailmassaan.. vaan missä on Nina nyt..

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ap, mulle tulee susta sellainen kuva että sulla on jostain syystä jäänyt käymättä tuo uhma/kapinavaihe teininä.
Toiseksi tulee mieleen että oot joutunu painimaan sun identiteetin kanssa monta vuotta, hakemaan sitä kuka sä oikeasti olet.
Sitä hakee ja hakee ja jos jotain löytää itsestään niin
silloin usein tarvitsee hirveästi olla se, joku oikein huutomerkillä ja alleviivattuna.

En osaa kunnolla ulostuoda mitä tarkoitan,mutta jos osuin edes lähelle niin ymmärrät kyllä mitä tarkoitan.

Tunnistan itseni sinusta, tuon identiteetin kanssa painiskelleena.

Plääh koko blogille. Kliseistä settiä ja kulahtaneita sanakikkailuja, keksi jotain muuta. Kirjoituksesi on kovin tuomitsevia ja mustavalkoisia, hieman jopa lapsellisia. Blogin pointti täysin hukassa, jos sitä on edes ollutkaan...? Taustakuvasta saat plussan.

Minusta taas aiemmin suhtauduttiin luontevammin lapsiin. Koskaan ihmiskunnan historiassa eivät vanhemmat ole panostaneet lapsiinsa aikaa, rahaa ja tunteita kuin nykyään, mutta mikään ei riitä. En ole ollenkaan vakuuttunut, että vaikkapa 1960-luvun lapset olisivat jotenkin traumatisoituneita siitä, että vanhemmilla oli heille vain vähäsen aikaa per päivä nykytilanteeseen verrattuna. Kamalaa hössötystä.

Oliskohan koska nykyään lapset ovat valinta? 1800-luvulla ei paljon ehkäisyä käytetty. Kukaan ei tukenut taloudellisesti vaan sinne pelolle oli PAKKO mennä tai perhettä odotti nälkäkuolema. Rahaa ei ollut syytää lapsiin jos hengissä meinasi selvitä, ja kotityöt ennen pesukoneita ja kauppoja veivät suurimman osan ajasta työn lisäksi.

1960-luvun lapset tuskin ovat tramatisoituneita, mutta jos kerran tänäpäivänä on mahdollisuus tehdä asiat paremmin, niin miksi ei?