Tienaan 3100 euroa ilman koulutusta

"Jahas"
[QUOTE="Keiju";26850122]Kuvaajilla hyvin harvoin on kuukausipalkat. Missähän mahdat olla töissä? En taida nytihan uskoa sua... Olen katsos itsekin alalla.[/QUOTE]

Meinasin sanoa samaa.

Näille provoille sanoisin taas kerran, että kannattaa tehdä pohjatyö kunnolla, jos meinaa esiintyä vakuuttavasti :)
 
[QUOTE="Keiju";26850122]Kuvaajilla hyvin harvoin on kuukausipalkat. Missähän mahdat olla töissä? En taida nytihan uskoa sua... Olen katsos itsekin alalla.[/QUOTE]

Kuukausitulot on helppo laskea yrityksen voitosta miinus kuluerät. Olen siis itseni pomo. Keskimäärin tienasin 3100 euroa nettona.
 
"Keiju"
Alkuperäinen kirjoittaja äijä4life;26850158:
Kuukausitulot on helppo laskea yrityksen voitosta miinus kuluerät. Olen siis itseni pomo. Keskimäärin tienasin 3100 euroa nettona.
Selvä. Millainen sun päivähinta on? Jos kuvaat muotia niin mitä sillä tarkoitat?
 
"Keiju"
Eikö muotikuvaukseen ja hääkuviin todellakaan tarvita mitään koulutusta?
Periaatteessa tarvitaan. Mutta voihan kuka tahansa vain päättä olla "valokuvaaja".

Mulla on ystävissä oppisopimuksen ja pitkällisen assaroinnin kautta alalle päässeitä, nykyisin tunnettuja kuvaajia, mutta myös TaiKista ja Lahdesta valmistuneita valokuvaajia, joilla siis vankka opiskeltu tausta. Alaa voi opiskella myös lukuisissa muissa eritasoisissa oppilaitoksissa, mutta en mä itse tiedä kuin yhden, jolla ei jonkinnököistä alan ammattitutkintoa ole olemassa.

Ammattilaiset on aina erikseen ja sen näkee työn jäljestä ja työskentytavoista jne. Toisaalta, pakko mainita, että tiedän myös loistavia valokuvaajia, jotka ihan vakavalla harrastamisella ovat kehittyneet todella hyviksi.
 

Yhteistyössä