Mistä tunnistaa sitoutumiskykyisen naisen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miehen mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miehen mielipide

Vieras
En haluaisi enää aloittaa kertaakaan alusta. Yhden kerran toki on vielä vähintään aloitettava, mutta haluaisin, että en tulisi enää jätetyksi ilman selityksiä, enkä petetyksi.

Mistä sen voi nähdä naisessa, että hän haluaa oikeasti kunnollista suhdetta? Pitäisikö etsiä naista, joka puhuu jo tutustuessa esim. perheestä?

[QUOTE="vieras";26834814]Minä voisin kysyä samaa miehistä.[/QUOTE]

Miesten kohdalla asia on vaikeampi tulkita, koska tuntemistani sikamiehistä useimmat ovat olleet avo-/ avioliitossa jo aika nuoresta pitäen. Pettävät sitten vain vaimoaan ja pyörittävät nuoria tyttöjä erilaisilla poikien reissuilla yms.

• Tykkää
Reactions: totalfailier
En haluaisi enää aloittaa kertaakaan alusta. Yhden kerran toki on vielä vähintään aloitettava, mutta haluaisin, että en tulisi enää jätetyksi ilman selityksiä, enkä petetyksi.

Mistä sen voi nähdä naisessa, että hän haluaa oikeasti kunnollista suhdetta? Pitäisikö etsiä naista, joka puhuu jo tutustuessa esim. perheestä?

olisin itse aikoinaan ollut enemmän kuin onnellinen jos jo ekoilla treffeillä olisi puolin ja toisin kyselty halusta vakavaan suhteeseen.aikaa ja kyyneleitä olisi säästynyt... mun mielestä voit kysyä suoraan!!!

Alkuperäinen kirjoittaja pölli;26834885:
olisin itse aikoinaan ollut enemmän kuin onnellinen jos jo ekoilla treffeillä olisi puolin ja toisin kyselty halusta vakavaan suhteeseen.aikaa ja kyyneleitä olisi säästynyt... mun mielestä voit kysyä suoraan!!!

peesaan!!

[QUOTE="annie";26834867]täällä olisi yksi joka edustaa kaikkea mitä haluat mutta kenellekään ei kelpaa. :'([/QUOTE]

Miten voi olla, että nainen ei muka kelpaa? Eikö useimpia naisia tulla iskemään jatkuvasti?

Ja tuosta jos heti tutustuessa alkaa puhua halusta kunnolliseen suhteeseen. Se taitaa olla useimmille naisille ihan kamala turn off, joten olen jättänyt sen naisen tehtäväksi. Mutta eipä ole tullut vastaan naisia, jotka lähtökohtaisesti haluaisivat pysyvän parisuhteen ja perhettä.

[QUOTE="annie";26834933]minua ei ole kukaan pyytänyt treffeille ei mihinkään. haukutaan vaan ja alistetaan.[/QUOTE]

Ai siis olet ollut sellaisissa suhteissa, jossa haukutaan ja alistetaan? Ei kai kukaan mies ala tuntematonta tai puolituttua naista alistamaan?

Ja tuosta jos heti tutustuessa alkaa puhua halusta kunnolliseen suhteeseen. Se taitaa olla useimmille naisille ihan kamala turn off, joten olen jättänyt sen naisen tehtäväksi.

On olemassa miehiä, jotka alkavat puhua avioliitosta ja lapsista jo ennen ensimmäisiä "kunnon" treffejä. Sinkkuna ollessani ahdistuin sellaisesta todella paljon! Minusta oli tärkeää, että mies haluaa aluksi minut (mahdollisimman omana itsenäni) eikä ole vain ilottomasti nostamassa omaa statustaan vaimon kautta tai etsimässä tuleville lapsilleen äitiä.

[QUOTE="annie";26834967]en ole ikinä ollut suhteessa vaan tuntemattomat ja työpaikan miehet haukkuu ja alistaa. enkä tiedä miksi. itse en ole kenellekään mitään pahaa tehnyt tai sanonut.[/QUOTE]

höh :( Millaisella työpaikalla olet, kun siellä on noin ikäviä miehiä?

[QUOTE="annie";26834967]en ole ikinä ollut suhteessa vaan tuntemattomat ja työpaikan miehet haukkuu ja alistaa. enkä tiedä miksi. itse en ole kenellekään mitään pahaa tehnyt tai sanonut.[/QUOTE]

voi annie, kuulostaa jotenkin niin tutulle...ei tuo alistaminen ym. vaan tunne ettei kelpaa kenellekkään. itsessäni ei ole mielestäni mitään suurempaa vikaa mutta elämäni miestä odotin neljä vuotta. hän löytyikin sitten kaverini kautta joka osasi ko. miestä minulle "suositella". eikö sinun kaveripiiristäsi löytyisi?

[QUOTE="vieras";26834983]Kuka tahansa nainen on sitoutumiskykyinen, kun oikea mies osuu kohdalle. En halua sitoutua on kohteliaasti ilmaistuna sitä, että mies on väärä.[/QUOTE]

Harvemmin minulle on asiaa edes ilmaistu niin, että "en halua sitoutua". Minut on vain jätetty, tai petetty, enkä ole niiltä naisilta saanut ikinä kunnollisia selityksiä mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26834992:
On olemassa miehiä, jotka alkavat puhua avioliitosta ja lapsista jo ennen ensimmäisiä "kunnon" treffejä. Sinkkuna ollessani ahdistuin sellaisesta todella paljon! Minusta oli tärkeää, että mies haluaa aluksi minut (mahdollisimman omana itsenäni) eikä ole vain ilottomasti nostamassa omaa statustaan vaimon kautta tai etsimässä tuleville lapsilleen äitiä.

ohhoh,tällaisia ei ole näillä leveyksillä vastaan tullut ikinä!!!!!!

Kuulostaa siltä kuin liikkuisit väärässä seurassa. :(

[QUOTE="vieras";26834983]Kuka tahansa nainen on sitoutumiskykyinen, kun oikea mies osuu kohdalle. En halua sitoutua on kohteliaasti ilmaistuna sitä, että mies on väärä.[/QUOTE]

näin juuri!

Ja tuosta jos heti tutustuessa alkaa puhua halusta kunnolliseen suhteeseen. Se taitaa olla useimmille naisille ihan kamala turn off, joten olen jättänyt sen naisen tehtäväksi. Mutta eipä ole tullut vastaan naisia, jotka lähtökohtaisesti haluaisivat pysyvän parisuhteen ja perhettä.

On se varmasti aika turn off, niin naisille kuin miehillekin (siis suurimmalle osalle). Mutta ei se siitä johdu, etteivätkö haluaisi/osaisi sitoutua tai etteivätkö etsisi ja toivoisi löytävänsä pitkäaikaisen, mieluiten vaikka loppuelämän kestävän suhteen. Mutta jos kovin varhaisessa vaiheessa alkaa puhua sitoutumisesta, saati perheestä tai naimisiin menosta, niin se kuulostaa joko epäaidolta (esim. pelimies-ilmiö...) tai sitten siltä, että toinen haluaa vaan äkkiä rengastaa jonkun ja tehdä jälkeläisiä, melkein ihan sama kuka se on. Yleensähän ihmiset kai ajattelevat, että "oliskohan tämä nyt Se Oikea ja toivottavasti tämä juttu olisi kestävä", mutta haluavat ensin tutustua, ennen kuin ottavat kantaa tällaisiin kysymyksiin. Koska eihän sitä tiedä, onko uusi tuttavuus itselle Se Oikea vai ei, ennen kuin on tutustuttu paremmin. Siinä mielessä asia kerrallaan ja uuden tuttavuuden kohdalla ensisijainen tavoite ei siis ole (siinä hetkessä) sitoutuminen ja perheen perustaminen, vaan tutustuminen. Siksi naisetkaan eivät ota näitä aiheita puheeksi vielä tuossa vaiheessa.

Vaikea sanoa, voiko sitoutumiskykyistä ihmistä ihan helposti tunnistaa tuntematta tarkemmin. Suurin osa toki haluaa sitoutua ja suurin osa etsii pitkäaikaista suhdetta, joten siinä mielessä on hyvinkin todennäköistä löytää tällainen ihminen. Haastavinta mielestäni on löytää sellainen, jonka kanssa molemmat haluavat sitoutua toisiinsa vielä sen tutustumisen jälkeenkin. Ehkä siitä sitoutumishalusta voi saada viitteitä siitä, miten toinen kohtelee muita - esim. tekeekö ohareita vai pitääkö lupaukset, miten pitää yhteyttä, mitä kertoo itsestään ja miten kiinnostunut on toisen elämästä, menneisyydestä ja tulevaisuuden toiveista... ja sitä rataa.

[QUOTE="tiitu";26835010]voi annie, kuulostaa jotenkin niin tutulle...ei tuo alistaminen ym. vaan tunne ettei kelpaa kenellekkään. itsessäni ei ole mielestäni mitään suurempaa vikaa mutta elämäni miestä odotin neljä vuotta. hän löytyikin sitten kaverini kautta joka osasi ko. miestä minulle "suositella". eikö sinun kaveripiiristäsi löytyisi?[/QUOTE]

ainoa ongelma on se ettei minulla ole oikein kavereita. pari vanhaa kaveria asuu toisella puolen suomea enkä näe heitä kovin usein. haluaisin sellaisen rauhallisen ja kiltin miehen, joka tykkää olla kotona mutta ei ole vielä tullut vastaan. ainoastaan näitä alistajia ja haukkujia. :(

Yhteistyössä