Oli pakko tulla avautuun teille laiskoille vanhemmille prkl!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
Kun olette sen kullanmurunne kanssa jossain yleisellä paikalla niin onko tosiaan liikaa vaadittu, että pidätte sitä kädestä kiinni tai olette edes siinä vieressä kun liikutte paikassa jossa menee myös autoja???
Tänään oli varmaan senteistä kiinni ettei yks metrin korkunen räkänokka jääny mun auton alle kolmen ison marketin parkkipaikalla... ONNEKSI peruutusvauhtini oli hyvin hiljainen ja älysin vilkuilla taakse. Pieni vilahdus vain näkyi ni löin jarrut pohjaan ja eiköhän kohta tuu esiin toiselta puolelta jätski kädessä kävelevä n. 5v poika. YKSIN! Vanhemmat oli jo autolla parkkipaikan toisella laidalla :O

Mulla kans vähän aikaa sitte kävi niin, että ajoin autolla ja olin käänytymäs vasemmalle. No siinä oli sitten tyttö ja poika, oisko n.7-vuotiaita. Hiljensin vauhtia ja näytin heille et menkää vaan. No tämä poika pudisti päätään ja näytti mulle että voin ajaa. No mä sitten vähän kiihdytin ja just ennenku kersisin siihen suojatielle ajaa nämä lähtevätkin suoraa päätä ajamaan. Onneksi autossa toimii sentää jarru kunnolla olisin varmaan muuten törmännyt heihin.. :s

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26821016:
Juu, aina ei kykene (vauva sylissä, toisessa kädessä ostokset), mutta vastaavasti olen opettanut tuolle 4-vuotiaalle käytöstapoja parkkiksella.

Kuten kirjoitin, riittäis jos edes kävelis vieressä...

[QUOTE="öööö";26821035]Aina ei kykene? Eli tehty turha monta lasta ja sitten ei jakseta vahtia. Tee lapsia se määrä minkä pystyt kunnialla hoitamaan.[/QUOTE]

Tai sitten opetetaan ne lapsukaiset käyttäytymään niin, ettei tarvi koko ajan pitää kiinni? :) Näin kun toimii, pääsee vähemmällä murheella. Ja voin vilpittömästi sanoa, että koskaan ei oo lapseni juossut parkkipaikalla.

Pidän kyllä oman 4,5-vuotiaani lähellä kun kuljemme autotien vieressä. Onhan siinä tekemistä kun on vielä sellainen 2,5v tohottaja myös vahdittavana ja 1v rattaissa, mutta en kyllä tuota vanhintakaan uskalla yksin päästää missään parkkipaikoilla tms. kävelemään. Vaikka kävelee ihan nätisti ja näennäisen fiksusti, välillä saattaa tehdä jotain yllättävää. Esim. kerran puistosta lähtiessämme häneltä karkasi pallo käsistä, pomppi suoraan autotielle ja eikös poika loikannut suoraan pallonsa perään eikä tietenkään vilkaisuutkaan, tuleeko autoja vai ei. Onneksi ei sillä hetkellä tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26821048:
Tai sitten opetetaan ne lapsukaiset käyttäytymään niin, ettei tarvi koko ajan pitää kiinni? :) Näin kun toimii, pääsee vähemmällä murheella. Ja voin vilpittömästi sanoa, että koskaan ei oo lapseni juossut parkkipaikalla.

Ei tarvi juosta edes, tarpeeksi lyhyt ku on niin ei näy peräkontin takaa... Älä päästä lastasi yksin kävelemään tai juoksemaan minnekkään missä on autoja!

Ei tarvi juosta edes, tarpeeksi lyhyt ku on niin ei näy peräkontin takaa... Älä päästä lastasi yksin kävelemään tai juoksemaan minnekkään missä on autoja!

Juu ei se kävelekään :) Ihan yhdessä kävellään, eli en kädestä pidä mutta eipä tuo 4-vuotias vielä yksin kaupassa käy :D

Totta kyllä että monet lapset eivät osaa varoa liikennettä yhtään, siis isommatkaan.

Kai kävit huomauttamassa?
Mulla on itellä kaksi teini-ikäistä, mutta siitä huolimatta en ymmärrä, miksi jotkut vanhemmat eivät pidä kersoistaan huolta.
Muutaman kerran olen asiallisesti ja ei-niin-asiallisesti huomauttanut tuosta..

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26821048:

Paa se isompi ja liikkuvaisempi ensin autoon ja sitten pienemmät.

Suosittelen kaikille alle 12-vuotiaille selkäreppuvaljaita. Meillä on 10 lasta 9kk ikäeroilla ja kaikki kulkevat valjaissa, jotka olen kytkenyt felxiin. On turvallista, kun ovat siinä turvallisesti käden ulottuvilla.

Noita juu näkee. Parhaillaan vanhemmat menee pari ruudunväliä edempänä ja perässä hyppelee sinne tänne loikkien metrin mittainen pätkä niin koitapa se nähdä ja ennakoida hyyppääkö etees tai taakses kun lähdet liikkeelle.

Mulla juoksi 3 -vuotias rattaita päin niin että ajoin melkein yli niin mä sain ne huudot sen äidiltä, kuinka kehtaan ajaa hänen lapsensa yli! .... SE JUOKSI NIIHIN! :D

Mun kaverille kerran tapahtu niin, että näki jonkun matkan päässä n. 3v nassikan pyöräilevän kolmipyöräisellä ja pysäytti auton ettei vahingossakaan aja päälle ku näytti hieman kiemuraiselta se meno. No eiköhän se pentu törmää siihen ja kuuluu vaan "ittu taatana mitä nä ajjoit mun päälle" Siis OIKEESTI! :D

Yhteistyössä