Miksei seksiä "saa" pitää intiiminä asiana tai "romantisoida" sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tytsi-89

Aktiivinen jäsen
27.04.2007
20 996
11
38
Ihan pakko nyt tehdä tällainenkin aloitus. :D Täällä niin monesti kuittaillaan kokemattomammille tai esim. irtosuhteita harrastamattomille siitä, että seksiä pidetään liian "pyhänä", asiana. Siihen "pitäisi" suhtautua kauhean kylmästi ja "rutiininomaisesti" ja saa helposti osakseen ivaa ja kommentteja naiiviudesta tms, jos haluaa pitää seksin omalla kohdallaan intiiminä ja kauniina asiana, joka kuuluu vain parisuhteeseen tai ihmissuhteeseen, johon liittyy syvempiä tunteita. Miksei ihminen saa olla romantikko? Onko maailmassa jotenkin liikaa lämpöä ja tunnetta? Miksi on haitallista suhtautua seksiin jonain muuna kuin kauppatavarana, kertakäyttöhyödykkeenä tai muutenkaan asiana, jota voi tehdä kenen tahansa kanssa?

Tajuskohan kukaan, mitä ajan takaa. :D Mun mielestä kukin saa toimia näissä asioissa siten kuin haluaa, olla vaikka koko elämänsä selibaatissa, odottaa avioliittoon asti, harrastaa yhden illan juttuja, harrastaa seksiä vain parisuhteessa jne. En oikein ymmärrä sen ajatuksen tuputtamista, että jokaisen tulisi suhtautua seksiin jotenkin "kevyesti".

Tajusin, vaikkakin mun suhtautuminen asiaan on varmaan hieman erilainen kuin sulla :)

Seksi saa olla juuri niin intiimi asia kuin kukin haluaa sen olevan. Siihen saa suhtautua kaikkea muuta kuin kevyesti, jos kokee sen omalla kohdallaan oikeaksi. Ja myös tosi kevyesti, jos sikseen tulee.

• Tykkää
Reactions: pookypooh
Jokaisen tulisi suhtautua seksiin kevyesti? Kuka niin sanoo? Joku random palstalainen? :D

Samalla tavalla voisi kysyä toisinpäin. Miksi seksistä pitää tehdä liian pyhä asia?

Ihan turhaa vänkäämistä, mielipide/tuntemusasioita, jotka vaihtelee yksilöittäin.

Tajusin, vaikkakin mun suhtautuminen asiaan on varmaan hieman erilainen kuin sulla :)

Seksi saa olla juuri niin intiimi asia kuin kukin haluaa sen olevan. Siihen saa suhtautua kaikkea muuta kuin kevyesti, jos kokee sen omalla kohdallaan oikeaksi. Ja myös tosi kevyesti, jos sikseen tulee.

Sulla on kyllä aidosti suvaitsevainen asenne tuohon asiaan. :) Olen huomannut aiemmista keskusteluista.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Itse olen harrastanut paljon irtosuhteita vaikka en saa niistä mitään. En tiedä miksi. En nauti siitä edes minkään tuntemattoman kanssa jota kohtaan mulla ei ole mitään tunteita.

Seksi on aivan eri asia ihmisen kanssa, jota kohtaan on nimenomaan niitä syviä tunteita. Itse saan niin paljon enemmän. Ymmärrän että jotkut nauttii pelkästä tunteettomasta seksistä, itseltäni se ei vaan onnistu.

• Tykkää
Reactions: Lex
Jokaisen tulisi suhtautua seksiin kevyesti? Kuka niin sanoo? Joku random palstalainen? :D

Samalla tavalla voisi kysyä toisinpäin. Miksi seksistä pitää tehdä liian pyhä asia?

Ihan turhaa vänkäämistä, mielipide/tuntemusasioita, jotka vaihtelee yksilöittäin.

No aika monet. :D Mulle on ainakin todella moni ihminen selittänyt, miten mun "pitäisi" äkkiä nyt lähteä hakemaan baarista joku yhden illan juttu tai puhunut kaikkitietävänä, miten mäkin vielä tulen suhtautumaan seksiin, kuten hän. Tuskin sellainen ihminen voi koskaan ymmärtääkään ajatusmaailmaani, joka ei ole samalla tavalla romanttinen ja herkkä. Vähän ristiriitaista puolustaa kaikkien oikeutta harrastaa seksiä kenen kanssa huvittaa ja kuinka monen kumppanin kanssa haluaa, mutta samalla kuitenkin kauhistella sitä, että joku haluaa harrastaa seksiä vain parisuhteessa tai pysyä vaikka koko elämän ilman seksiä.

Mäkin tajusin sun pointin. Tietysti saa pitää juuri sellaisena kuin itse haluaa. Suhtautumisia tähänkin asiaan on niin paljon kuin on ihmisiä ja kokemuksia.

Voisko kyse olla siitä, että sulla on niin vahvat mielipiteet tästä(kin) asiasta, että osaa se ärsyttää kun tuot niitä aihetta liippaavissa topiceissa esiin, jokainenhan tavallaan puolustaa sitä omaa näkökantaansa ja osa ärsyyntyy siitä jollet tahdo nähdä niitä muiden syitä ajatella asiasta aivan erilailla. Viittaan siihen varas/itsensä myyminen -ketjuun.

Mä olen sitä mieltä että sä saat pitää (tai kuka vaan ) seksiä niin pyhänä ja romanttisena asiana kuin haluat.

Mutta kannattaa miettiä mitä kaikkea sinulle itsellesi romanntinenpyhä seksi merkitsee. Kuuluuko siihen seksin eri ilmenemismuodot esim. roolileikit, dominana oleminen, sitominen jne.

Kuka on sanonut, ettei saunanjälkeisseksi voisi olla nautinnollista, vaikka lauantaisin, tai vaikka kesiviikkoisin...:rolleyes:
Ja minusta suhtautuminen seksiin saa olla keveä tai vakava. Toivottavasti kuitenkin ( oletettaen että se on kahden ihmisen välillä tapahtuvaa ) molemmille edes jotakuinkin samanlaisella "vakavuusasteella".

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Ihan on jokaisen oma asia miten seksiin suhtautuu. Minun tehtävä ei ole sanoa toiselle, että minun tapani elää on parempi kuin toisen tapa elää...Ainoa kerta kun itse olen hämmentynyt seksikeskustelussa on ollut se kun isoäitini vintiltä löydettiin siveyslakanoita...se oli minulle super kinkya :laugh:

[QUOTE="mä";26812845]On mennyt vähän ohi se, että miten seksi on intiimi asia, jos omasta seksielämän (tai seksielämättömyyden) avaa viimeistä yksityiskohtaa myöden nettifoorumilla.[/QUOTE]

Musta ei ole kauhean intiimiä paljastaa kokemustensa PUUTETTA. :D Silloin ei voi kovinkaan paljon yksityiskohtiakaan ruotia. Ymmärrän kyllä, ettei kovin moni kertoisi tällaista asiaa keskustelupalstalla. :) Mä voin kyllä puhua seksistä ihan avoimesti, mutta se on silti mun kohdalla vain rakkaussuhteeseen kuuluva asia.

Mäkin tajusin sun pointin. Tietysti saa pitää juuri sellaisena kuin itse haluaa. Suhtautumisia tähänkin asiaan on niin paljon kuin on ihmisiä ja kokemuksia.

Voisko kyse olla siitä, että sulla on niin vahvat mielipiteet tästä(kin) asiasta, että osaa se ärsyttää kun tuot niitä aihetta liippaavissa topiceissa esiin, jokainenhan tavallaan puolustaa sitä omaa näkökantaansa ja osa ärsyyntyy siitä jollet tahdo nähdä niitä muiden syitä ajatella asiasta aivan erilailla. Viittaan siihen varas/itsensä myyminen -ketjuun.

Musta tehtiin mm. jokin aika sitten aloitus, jossa ihan jo otsikossa ja aloitusviestissä mainittiin, kuinka aloittajaa "v*tuttaisi" olla kokematon parikymppisenä "kuten tytsi". Tuosta saa lähinnä sen kuvan, ettei aloittaja ole sinut oman seksihistoriansa kanssa.

Siveyslakana on lakana joka laitetaan naisen päälle, lakanassa on reikä jonka kautta sitten mies lykkää vehkeensä naisen värkkiin...semmonen peli...mies ei näe naisen alastonta vartaloa eikä kosketa myöskään intiimeihin paikkoihin sillä lakana on suojana.

• Tykkää
Reactions: Halin
Ehkä sen voi toisaalta ajatella niinkin päin, ettei seksiin ja seksuaalisuuteen kannata ladata niin paljon odotuksia. Jos ajatellaan esimerkiksi erästäkin kommentoijaa, joka pitää käsitteestä "käyttöaste" (monet varmaan tietävät tapauksen), tuntuu, että se seksin pyhyys on jotenkin niin valtavan tärkeää, että millään muulla ei ole merkitystä ja vapaampi suhtautuminen asiaan tekee ihmisestä automaattisesti huonon ja kumppanista kelpaamattoman.

Tämä on kyllä niin kaksipiippuinen juttu, kun toisaalta seksi on niin arkista ja ei-pyhää, vain fyysinen akti ilman sen kummempaa sisältöä, mutta kuitenkin sen vuoksi ollaan valmiita rikkomaan parisuhteita, perheitä ja ongelmat tällä saralla voivat tehdä elämästä todella hankalaa.

Siveyslakana on lakana joka laitetaan naisen päälle, lakanassa on reikä jonka kautta sitten mies lykkää vehkeensä naisen värkkiin...semmonen peli...mies ei näe naisen alastonta vartaloa eikä kosketa myöskään intiimeihin paikkoihin sillä lakana on suojana.

:O
Aika.. en tiedä mitä

Pitäisköhän kokeilla, tuolla kaapissa olisi sellaisia vähän kulahtaneita lakanoita. Mulla olis tässä sellainen uusi idea rakas...:rolleyes:

• Tykkää
Jaa... No kyllä mulle on jäänyt mieleen tahtomattankin, ja ilman tiimarivihkoa, aika paljon Tytsin seksielämästä. Ihan dildoilusta lähtien.

Enkä lue tätä palstaa kuin satunnaisesti. :|

Tytsi-89 on tyypillinen seksuaalisesti arka, hiukan tuossa suhteessa teinin tasolle jäänyt. Tarttis jonkun avaamaan portit sekä kirjaimellisesti että kuvaannollisesti. Joku syyllisyys tai ahdistus lapsuudesta tai nuoruudesta varmaan painaa ja siksi olet niin pirun rajoittunut. Mutta tosiaan, tietysti asian voi pukea niinkin että haluaa pitää seksin "intiiminä ja romantisoida sitä". Tunnen paljon naisia, jotka ovat olleet tuollaisia (ja osa jääneet tuollaisiksi) ja kaikkia yhdistää se, että joku trauma tai vahva häpeäntunne tms. löytyy sieltä jostain...

Ja toinen mikä on varma on se, että aniharva myöntää tätä. Ainakaan kovin nuorena - sitten kenties aikuimpana alkavat kohdata itsensä.

sen lakanan funktiohan on selkästi se, että mies voi kuvitella naivansa jotain seksyä sen pulskan selluliittiperseen sijasta, ettei seisokki mene :D

• Tykkää
Olen nelikymppinen raitis, savuton, täyttä rautaa niin päältä kun sisältä oleva katseenkestävä kovaluonteinen ensimmäisellä kierroksella oleva mies - oikea mies!

Olen täysraitis niinkuin miehen ja naisenkin tulee olla - vain heikot ja estoiset henkilöt käyttävät päihteitä - päihtyneenä he luulevat olevansa jollain tavoin parempia, menestyvämpiä tahi rohkeampia, vaikka todellisuudessa he ovat täysnollia - siis olen supermies!

Minulle kuuluu kunnollinen nainen, eikä mitään jämäpalaa - kunnollinen nainen on raitis, savuton, aiemmin naimaton, lapseton, irtosuhteita harrastamaton, katseenkestävä ja kiva.

Kunhan kerroin että missä mennään!

Kyllä mä ymmärsin, mitä muuta ajoivat takaa, mutta keskustelu nyt muutenkin lähti ihan harhateille ja oli aika sekava alunperinkin. :p

"Olisin itsekin neitsyenä vielä vastannut että varastaisin sillon sitä piti jotenkin super isona asiana että oooh seksiä ja seksi on superpyhä ja ainutlaatuinen ja minun pilluni on niin herkkä tunteiltaan". Tämä kommentti mm. kummastutti. =) Ihan kauhea rikos vissiin pitää seksiä "isona" ja herkkänä asiana. Lievästi sanottuna alentava viesti.

Yhteistyössä