Kuinka joku voi vetää ihan hirveät pultit lapsen puskapisuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei. Haluan tuoda puskan näkökulman, koska mielestäni keskustelu kulkee kovin ahdistunutta rataa.

hah haha. kyl ihmiset on vieraantuneet elämästä. tää todistaa sen. oikeesti!!! :D Se on ihan eri asia pissata porttikonkiin tai kaupunkiin kuin maahan luonnossa. tiesittekö ettei ennen ollut pönttöjä olemassa? tiesittekö että virtsassa ei ole ilman tulehdusta mitään pöpöjä vaan se on steriiliä? Virtsa ei myöskään haise terveillä ihmisillä, se on värintöntä jos kaikki toimii hyvin. Ja ei haise. se on oikeasti ekologista pissata sinne puskaan. Puska tykkää ravinneaineista.

Musta tuossa on ällöttävää se että olette ottaneet tavaksi tuon puskapissailun. Onko ap:lla ja kavereilla edes aikomusta selvitä puistoreissuista ilman puskaan kusemista?
Matkan varrella ei ole kioskia tms missä voisi käydä matkalla jos hätä yllättää?

Ei onnistuisi käydä kahta lyhyempää reissua puistossa jos lapset ei kykene paria tuntia pidempään olemaan ilman vessaa?

• Tykkää
Reactions: Tuulipuku
Puskaan pissaaminenhan on ihan normaalia toimintaa, niin aikuisilla kuin lapsillakin.
Mielellään tosiaan johonkin syrjään ettei sivulliset näe, ainakin aikuisilla. :D

Toi lasten puskaan leikkimään komentaminen taas kuulostaa vähän oudommalta..

• Tykkää
Reactions: Millenia
Älkää ihmeessä tulko meille kylään. Kuivaksiopetteluvaiheessa on tullut pissavahinkoja niin sisälle kuin uloskin. En tiedä tuttavapiirissäni yhtään äitiä, joka ei olisi hyödyntänyt opetteluvaiheessa kesän suomaa mahdollisuutta olla ulkona vähissä vaatteissa ja hädän tullen pissattanut lastaan ulos, jos vessaa ei ole ollut lähettyvillä. Reissuja varten mulla on potta autossa mukana. Joskus sadesäällä nostin sekä lapsen että potan farmariauton tavaratilaan, pissa tuli siististi pottaan, mutta arvatkaapa vain, ajelinko mä kotiin potallinen pissaa mukanani? :whistle:

Kosteuspyyhkeet ja paperi on keksitty, yleensä puisto- sun muilla reissuilla ihmisillä on mukana joko toista tai jopa molempia.

• Tykkää
Musta tuossa on ällöttävää se että olette ottaneet tavaksi tuon puskapissailun. Onko ap:lla ja kavereilla edes aikomusta selvitä puistoreissuista ilman puskaan kusemista?
Matkan varrella ei ole kioskia tms missä voisi käydä matkalla jos hätä yllättää?

Ei onnistuisi käydä kahta lyhyempää reissua puistossa jos lapset ei kykene paria tuntia pidempään olemaan ilman vessaa?

Mä en jaksa uskoa, että ap ja muut puistoilijat nyt tekee tota lasten pissattamista ihan rutiinilla :D
Joskus vaan käy niin, että lapselle hätä tulee, ja puistosta on valittu se etäisin pusikko jonne hädän tullen käydään lirauttamassa. Mutta se silti tarkota mitään jatkuvaa tapaa, jokainen joka päivä vuorollaan kävisi puskan juuret lannoittamassa.

Ja senkin ymmärrän kyllä, hellesäillä juodaan enempi, sillon pissaakin tulee tavallista enempi :)

• Tykkää
[QUOTE="vieras";26810125]Pysähdyittekö siis pyörälenkillänne leikkipuistoon kuselle? Sehän tämän keskustelun aihe on.[/QUOTE]

Asia ei ehkä oo noin kauhea, näkemättä puistoa ja puskaa.
Vaikka puska on leikkipuistossa, se voi silti olla syrjänen puska. Metsän reunaa tms, kuka tietää. Muutakun ne, ketä siellä puistossa käy :D

[QUOTE="vieras";26810125]Pysähdyittekö siis pyörälenkillänne leikkipuistoon kuselle? Sehän tämän keskustelun aihe on.[/QUOTE]

Jaa. Minusta tässä on haukuttu lapsia, jotka eivät osaa pidättää puistoreissun ajan. No, minun eivät osanneet pidättää kuin puoli tuntia ennen kuin tuli pissahätä, enkä yhtään kokenut ällöttäväksi viedä heidät puskaan pissalle. Oma moka kun en käskenyt vessaan ennen kuin lähdettiin. Ollaan kyllä käyty leikkipuistossakin puskapissalla, niin tekevät täällä kaikki muutkin. Ja se on ihan normaalia toimintaa.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää lapsi pissattaa sinne aidatun leikkipuiston sisälle? Pienet lapset möyrii varmasti joka puskan.. Eikö voi mennä aidatusta leikkipuistosta hieman syrjempään?

[QUOTE="pph";26810167]En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää lapsi pissattaa sinne aidatun leikkipuiston sisälle? Pienet lapset möyrii varmasti joka puskan.. Eikö voi mennä aidatusta leikkipuistosta hieman syrjempään?[/QUOTE]

Luinko huonosti vai missä se aita oli?

Jaa. Minusta tässä on haukuttu lapsia, jotka eivät osaa pidättää puistoreissun ajan. No, minun eivät osanneet pidättää kuin puoli tuntia ennen kuin tuli pissahätä, enkä yhtään kokenut ällöttäväksi viedä heidät puskaan pissalle. Oma moka kun en käskenyt vessaan ennen kuin lähdettiin. Ollaan kyllä käyty leikkipuistossakin puskapissalla, niin tekevät täällä kaikki muutkin. Ja se on ihan normaalia toimintaa.

Puskapisalla säännöllisesti käyminen julkisessa puistossa on ällöttävää. Ja kukaan ei haukkunut lapsia. Mistä sellaista edes luit?

[QUOTE="kaskas";26810255]Puskapisalla säännöllisesti käyminen julkisessa puistossa on ällöttävää. Ja kukaan ei haukkunut lapsia. Mistä sellaista edes luit?[/QUOTE]

Kuka puhu säännöllisestä puskapissaamisesta?

[QUOTE="äiti";26809802]Olin lasten kanssa puistossa jossa kaikilla "tapana" käyttää lapsia puskapisulla tietyssä puskassa. Ko. puistossa on yleensä "vakiokävijät" ja olin juttelemassa erään toisen äidin kanssa kunnes hän lähti käyttämään tyttöjänsä puskapisuilla. Sitten puistoon tuli eräs nainen kolmen lapsen kanssa eikä hän ollut "vakkari" joten hän sanoi lapsilleen että menevät leikkimään pusikkoon (siis siihen pisupusikkoon). Kävin ystävällisesti sanomassa että ko. puska on "puskapisupusikko" joten siellä ei kannata leikkiä. Sitten nainen näki kaverini puskapissattavan tyttöään ja alkoi meuhkata hänelle. Hän huusi vittua ja perkelettä kovaan ääneen ja keuhkosi kuinka lapsia kehdataan pissattaa HÄNEN LASTENSA leikkipaikkaan. Muut puistoilijat yrittivät myös naiselle kertoa että se on ollut monta vuotta pisupaikkana koska se on puiston etäisin ja "eristäytynein" puska. Mutta nainen vain kiroili ja mesosi. Ja antoi lastensa leikkiä siinä puskassa.:(

Ja sanottakoon vielä, että ko. puska on n. 10-15 metrin päässä puiston leikkivälineistä.[/QUOTE]

bakteeri kammoinen? Tekikö lastensuojelu ilmoituksen?

[QUOTE="kaskas";26810255]Puskapisalla säännöllisesti käyminen julkisessa puistossa on ällöttävää. Ja kukaan ei haukkunut lapsia. Mistä sellaista edes luit?[/QUOTE]

niin sitten olen samaa mieltä. ei lasten puskapisut haittaa mitään.Uimahallissa moni pieni lapsi tekee lirun sinne veteen. Ja parempi se puska kuin housuun.

[QUOTE="pph";26810167]En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää lapsi pissattaa sinne aidatun leikkipuiston sisälle? Pienet lapset möyrii varmasti joka puskan.. Eikö voi mennä aidatusta leikkipuistosta hieman syrjempään?[/QUOTE]

syrjäisen metsän reunalla! ainakaan taajama alueella.

Mä en yhtään ihmettele jos näen että lasta pissatetaan leikkipaikan välittömässä läheisyydessä olevassa puskassa, sen sijaan se olisikin jo ihan toinen juttu jos siellä olisi joku aikuinen pissalla.

[QUOTE="vieras";26810544]Luultavasti säännöllisyydellä tarkoitetaan tässä nyt sitä että sitä tiettyyn puskaan pissattamista tapahtuu ihan päivittäin, tosin eri henkilöiden toimesta.[/QUOTE]

No mut eikse oo parempi, että on se tietty yks paikka minne lapsia pissatetaan?
Jos jokainen pissattaa minne sattuu, niin sitä pissaahan olis jokapuolella.

Ja sitä puskapissattamista tapahtuu, vaikka ette sitä näe.
Itse ainakin haluan tietää sen puskapissan mieluummin, kuin tiedostaa sen, että pissaa voi olla missä vaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;26810509:
Mullakin on tapana käydä yhdessä kahvilassa kahvilla, mutta pystyn myös kulkemaan siitä ohi

lapsia! Ymmärrän. Ja lasten kuivaks saaminen on sitä että kun tulee se pitää tehdä sillon. eikä hätä lue lakia!

Yhteistyössä