Kuinka joku voi vetää ihan hirveät pultit lapsen puskapisuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti"

Vieras
Olin lasten kanssa puistossa jossa kaikilla "tapana" käyttää lapsia puskapisulla tietyssä puskassa. Ko. puistossa on yleensä "vakiokävijät" ja olin juttelemassa erään toisen äidin kanssa kunnes hän lähti käyttämään tyttöjänsä puskapisuilla. Sitten puistoon tuli eräs nainen kolmen lapsen kanssa eikä hän ollut "vakkari" joten hän sanoi lapsilleen että menevät leikkimään pusikkoon (siis siihen pisupusikkoon). Kävin ystävällisesti sanomassa että ko. puska on "puskapisupusikko" joten siellä ei kannata leikkiä. Sitten nainen näki kaverini puskapissattavan tyttöään ja alkoi meuhkata hänelle. Hän huusi vittua ja perkelettä kovaan ääneen ja keuhkosi kuinka lapsia kehdataan pissattaa HÄNEN LASTENSA leikkipaikkaan. Muut puistoilijat yrittivät myös naiselle kertoa että se on ollut monta vuotta pisupaikkana koska se on puiston etäisin ja "eristäytynein" puska. Mutta nainen vain kiroili ja mesosi. Ja antoi lastensa leikkiä siinä puskassa.:(

Ja sanottakoon vielä, että ko. puska on n. 10-15 metrin päässä puiston leikkivälineistä.

Puska ei ole käsiittääkseni pissa paikka. Vain siinä tapauksessa kun lasta opetetaan olemaan kuiva ja hätä yllättää. Sitä "taitavammat" lapset käyvät kotona pissalla tai jaksavat odottaa että pääsevät kotiin.

tulee sellainen olo, että te vakkareiksi itseänne kutsuvat luulette omistavanne koko puiston....MIKSI te pissatatte lapsianne puistoon? Lapset on yleensä tapana opettaa kuiviksi, ja sen jälkeen tarpeet tehdään vessaan. Aikuinenkaan ei voi lorotella puskiin jos hätä yllättää tai siitä seuraa sakot.
Onko mieleenne tullut, että puistossa käy leikkimässä paljon muitakin, sellaisia, jotka eivät kuulu teidän ihanaan vakkariporukkaanne ja jotka eivät tiedä teidän kusipuskastanne vaan päästävät lapsensa leikkimään sinne? YÖK.

• Tykkää
Reactions: Tuulipuku
[QUOTE="kaskas";26809818]Puska ei ole käsiittääkseni pissa paikka. Vain siinä tapauksessa kun lasta opetetaan olemaan kuiva ja hätä yllättää. Sitä "taitavammat" lapset käyvät kotona pissalla tai jaksavat odottaa että pääsevät kotiin.[/QUOTE]

No tämä puisto on aikaa syrjäisessä paikassa eikä meidän 3v eikä edes 5v jaksa odottaa että käveltäisiin se 3km kotiin asti. Ja toki käytän lapset kotona pissalla mutta kun puistossa yleensä ollaan se 2-3 tuntia niin saattaa hättä yllättää, varsinkin kun näin kesällä on juotava paljon.
AP

Aloittajan kaltaisten takia leikkipuistot ovat karseita, ihmejaottelua vakkareihin ja muihin ja kyyläämistä ja syrjimistä ja juoruamista.

normaali ihminen opettaa lapsilleen että vessa on vessa, koko kylä kusemassa 10 metrin päähän leikkivälineistä on aika ... tuota oksettavaa.

eri asia on joku poikkeus tai vasta vessaan opetteleva, ei mikään eskari kusemassa leikkivälineen viereen.

tosin tämähän on provo. mutta silti se todistaa aloittajan oksettavan sielunmaiseman olemassaolon.

[QUOTE="vieras";26809826]no outoa käyttäytymistä joo, mutta outoa on myös tuollainen "vakkari" ja "ei vakkari" jaottelu...[/QUOTE]

Jaottelin siksi, että tämä "ei vakkari" ei tiennyt pissapuskasta ja siksi päästi lapset sinne leikkimään.
AP

Mun mielestä meuhkaaja oli se outo ja huonokäytöksinen. Kyllä lapsi voi käydä kesällä puskassa pissalla, siitä ei ole mitään vaaraa eikä haittaa. Missä maalaisjärki ja hyvät käytöstavat on meuhkaajalle, ei voi ymmärtää.

jep, yök sekä pissapuskalle että teidän sisäsiittoiselle puistollenne... Puisto on julkinen paikka, ja julkiselle paikalle ei kukaan voi tehdä omaa vessaansa mihinkään pusikkoon vaikka kuinka olisi syrjäinen puska.
Tuollaisten vakkariämmäporukoien takia mä en tykkää leikkipuisoista.

• Tykkää
puiston etäisin ja "eristäytynein" puska on n. 10-15 metrin päässä puiston leikkivälineistä? No anyway, mä en anna lasteni lorotella ulkona puskiin, jos hätä tulee niin sitten lähdetään kotiin. Kyllä meillä lapset 4v ja 6v pystyy puistossaolon 2h olemaan pissaamatta.

• Tykkää
ja jos ei lapselle opeta miten toimitaan, niin luuletko että hän teininä alkaa omaksua käytöstavat? ei, siinä vaiheesaa kun lapsi alkaa liikkua ja puhua (1v- ylöspäin) ne säännöt opitaan ja toisten kunnioitus.

Mun lapsilla molemmilla on yliaktiivinen rakko, joten käyvät pissalla siellä missä pissahätä yllättää. Yleensä jossain puskassa tai puun takana. Jos perheessäni ei olisi tätä yliaktiivisuus "ongelmaa" en varmaan itsekään ymmärtäisi miksi lapset pissaavat sinne tänne.

Voihan sitä aikuisellekin tulla kova hätä puistossa ja parempi se on etäisimpään puskaan mennä pissalle, kuin johonkin porttikongiin.

Joo näyttää aika monella aikuisella olevan hätä ja saanu samanlaisen kasvatuksen, kun ap. Arvatkaa miltä meidän roskakatos haisee, kun sen taakse käydään kusella? :X Joo jonkun mielestä se on varmaan kiva ja syrjäinen paikka pitää vessanaan, mut voin sanoa et meistä se ei sitä ole. Yhden tai kahden kerran vahingon ymmärrän, mutta tuommosta jatkuvaa lorottelua en todellakaan.

Tosi ällöttävää, että olette tehneet itse puiston nurkkaan vessan! Se, että joskus lapselle tulee hätä, eikä vessaa ole lähellä, niin on ymmärrettävää pissauttaa puskaan yms. Mutta tuo ei ole enää hyväksyttävää, että joukko mammoja tekee lapsilleen oikein kusipaikan, ja vieläpä lasten leikkipuistoon!

[QUOTE="Sirkkeli";26809926]Tosi ällöttävää, että olette tehneet itse puiston nurkkaan vessan! Se, että joskus lapselle tulee hätä, eikä vessaa ole lähellä, niin on ymmärrettävää pissauttaa puskaan yms. Mutta tuo ei ole enää hyväksyttävää, että joukko mammoja tekee lapsilleen oikein kusipaikan, ja vieläpä lasten leikkipuistoon![/QUOTE]

Jos sitä leikkipuistossa ollaan, niin eikös loogisesti sit leikkipuiston puskaan pissitä jos hätä yllättää? Vai johki koirapuistoonko pitäis lähtee lapset kusettaa hädän tullessa?

Musta on parempi, että se kusipaikka on se yks paikka, eikä että sitä lasten pissaa olis sit ympäri ämpäri. Se nyt vaan on fakta, että jos lapselle hätä tulee niin joko se pissaa puskaan tai housuun. Kumpi parempi? No lapsen housut varmaan, kun ei kuitenkaan oo omat housut kyseessä..
Eikä lapsi pysty pidättelemään niin pitkään kuin aikuinen. Kuten ap sanoi, heillä on 3km matka puistosta kotiin, ja sitä matkaa lapsi ei kyllä pidättele. Tai ainakaan kävele pissahädässä.

No ei räyhääminen mitenkään asiallista oo, mutta mua yököttää tollanen jatkuva uloskuseskelu. Oma lapseni käy puskapissalla vaan äärimmäisessä hädässä ja jos ollaan todellakin kaukana kaikesta ihmisasutuksesta. Ja jaksaa kyllä oikein hyvin pidättää muutaman tunnin, normaali lapsi kyllä pystyy.

Puskapissoissa ällöttää myös se miten silloin jää pyyhkimättä ja kädet pesemättä... Onpa kivaa sitten laskea esim puiston liukumäkeä näiden pissaliisojen kanssa, joiden pissaset alushousut pyyhkiytyy siihen mäkeen. YÖK.

Myös uimarannoilla näkee näitä puskaan lapsensa pissattavia vanhempia. Yleisillä uimarannoilla vielä on yleensä vessat.

Tosi junttimaista mun mielestä. Ja aah mitä ihania joka paikkaan kuseskelevia aikuisia näistä lapsiparoista kasvaa, joille on opetettu, että koko maailma on yhtä yleistä vessaa.

Olen sanonut miehelle, että siinä vaiheessa, kun mä alan lässyttää "puskapisuista", "pisupusikoista" ja "puistovakkareista", niin se saa jättää mut ihan hyvällä omallatunnolla.

Onpa kireitä ihmisiä täällä :D Minusta ap:n kuvaama meuhkaajaäiti on nolo tapaus, eikä ap mitenkään tarkoittanut ettei siellä puistossa saisi "vieraat" käydä, vaikka vakkareista puhuikin.

Me kävimme tänään pyörälenkillä, ja sekä 7v että 4v kävivät puskapissalla reissun aikana. Voi kauheaa.

Yhteistyössä