Ruokakuvaketju

[QUOTE="...";26797613]kyse olikin siitä että illalla saadaan vielä synttäriherkkuja ja täytekakkua. eiköhän meilläkin tehdä brunssi silloin tällöin, ei me mitään köyhiä olla mekään.[/QUOTE]

No saadaan sitä jouluna ja hanukkana syödä herkkuja aamusta iltaan...miten köyhyys tähän nyt liittyy?

Turkilmas
Heeeiii :D :D. Meillä on siis perinteenä tehdä herkkuaamiainen aina silloin synttäripäivänä. Tuo aamiainen (jota muuten oli yhteensä 5 henkeä syömässä) oli pojan varsinaisena synttäripäivänä.

Sitten seuraavana viikonloppuna oli tuo kakkupäivä. Ei siis samana päivänä suinkaan :).

Mummeliisa: enpä oikeasti osaa sanoa. Nuo leipäset syntyi ihan sattumalta. Mutta siis oleellisin juttu on kaiketi isot sämpylät, jotka sitten litistän, voitelen munalla ja ripottelen siemenet päälle.

Muoks: oma moka kun kirjoitin epäselvästi :).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26793000:
mä tein kebablihan näin:
1,5kg jauhelihaa (siinä tais olla 400g nautasikaa, tosi rasvasta sellasta ja loput naudan jauhelihaa)

n.70g aromattia
mustapippuria ja chiliä,habaneroa tms.

sit vaivasin taikinaa sellaset puolituntia ja lopulta vaivataan niin, et saadaan ilmat taikinasta pois. Tehosekoittimeen voi laittaa vaihtoehtoisesti ja antaa pyöriä siellä n.15min.

Sen jälkeen olen muotoillut pötkylän(n.kyynärvarren mittaisen) ja käärinyt sen tiukasti tuplafolioon. Paistaminen tapahtuu 100 asteessa ja kestää n.4-5 tuntia. Paistamisen jälkeen annetaan vetäytyä ja olen yleensä laittanut jääkaappiin jäähtymään, niin on helpompi leikata. Siivuja olen leikannut fileerausveitsellä, sillä saa hyvää ja siivyja olen käyttänyt hiukan öljytyllä paistinpannulla.
Kiitos ohjeesta :). Mä olen saanut aikaiseksi lähinnä sellaista mureketta. Pitänee kokeilla vielä uudelleen ja tosiaan käyttää vielä pannun kautta. Liha lautasellasi näytti erinomaisen herkulliselta :)

Yhteistyössä