Ennen raskautta meni aski 1-2 päivässä, raskauden aikana sitten vaihdellu. Heti plussattuani poltin viikon 0-3 päivässä, sitten lopetin, kunnes pari viikkoa ennen puoliväliä aloin polttamaan 1-5 päivässä. Nyt on pari kuukautta menny oikeestaan 0-2 per päivä. Laskettu aika ens kuussa, nyt taas neljäs päivä polttamatta menossa toiveena että loppuraskauden aikana menis enää yhteensä ihan vaan muutama. Ja kyllä, tunnen jatkuvaa huonoa omaatuntoa polttamisesta, pelottaa mitä aiheuttaa lapselle ja pidän itseäni huonompana äitinä kuin he jotka pystyivät tupakoinnin raskauden ajaksi lopettamaan. Ennen raskauttani olin todella tuomitseva polttavia äitejä kohtaan, en pystynyt ymmärtämään että miten kukaan voi polttaa raskaana ollessa ja itselle oli täysin selvää että minähän en sitten joskus raskaana ollessa polta. Kunnes raskaus tulikin tilanteeseen jota en ikinä osannutkaan itselle kuvitella, ei se täyssavuttomuus ollutkaan niin helppo juttu. En siis vieläkään hyväksy raskaana polttamista, vaikka sitä itse teenkin, mutta ymmärrän paremmin ihmisiä jotka polttaa. Mä myöskin uskon, että jokainen raskaana oleva tietää ettei polttaminen ole hyväksi eikä ole asiasta millään tavalla ylpeä, joten tupakoivien tän tasoinen moralisoiminen on oikeasti aika turhaa.