Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
No suhun ainakin toimii hyvin tää Changen tyyli, kun et selvästikään tunnistaisi "markkinointikikkaa" vaikka se hyppäisi syliisi ja huutaisi nimeään.
Juu no ei ole kyse siitä, että muhun uppoais yhtään mikään :D
Mulla on tapana testailla liivejä, jos se toisessa liikkeessä on numero/kirjain suuntaan, niin sitten on. Pääasiana, että liivit istuu päällä.
Ja sen voi pitää mielessä, että changesta ostaessa kannattaa suosiolla kokeilla kokoa isompaa/pienempää, jos se on istuvaksi kokenut.

"a p"
Itsehän juuri aloituksessa ilmoitit oman kuppikokosi :D ja en tiedä oletko lihava. Monet eivät vain tajua sitä kuinka suuri vaikutus sillä ympärysmitalla on kuppikokoon. Itsellä pienet 70C rinnat ja kaverit nauranu selän takana, että en voi mitenkään käyttää C kuppia. Itsellä heillä C kupit myös ja huomattavasti isommat kuin minulla. Eli sillä ympärysmitalla todellakin on väliä.
Ei mua kukaan ole pakottanut kertomaan mittojani joten en ole niitä JOUTUNUT kertomaan ;) En ole missään vaiheessa sanonut ettei ympärysmitalla ole väliä vai olenko? Ja aika kivoja kavereita sulla kun naureskelevat tuollai selän takana...

Itse olen pienitissinen nainen ja suosin Changea. Ei sen takia että tuntisin olevani jotenkin isorintainen kun koko on jopa niinkin huima kuin 70B(joissain malleissa 70A) Changen liiveissä. Vaan sen takia, että sieltä tosiaan löytyy riittävän pieniä ja hyvin istuvia liivejä, koska mitoituksen skaala on niin iso. Sitä 75AA:ta(joka siis kokoni taitaisi muualla mitattuna olla) ei paljoa löydy kaupoista.

"vieras"
Sanon vielä sen, että ap:n otsikko on hiukan pielessä, sillä vaikka se noinkin toimii, niin Change "huijaa" MYÖS isoja naisia mielikuvalla, että he olisivat pienempää ympärysmittaa ja jotenkin "uhkeita" eivätkä lihavia. Moni ehkä on mielummin (MIELIKUVA) 65G kuin 85D.

hhm
Mielestäni tämä "CHANGE HUIJAA" paasaus on ihan hölmöä, koska ko. ketju ei peittele niiden "virhemitoitusta" ympärysmittojen kanssa mitenkään. Ja eihän vaatteetkaan ole jokaisessa liikkeessä täysin samanlaiset :D Ei koko 36 ole aina 36, voi olla että jostain mahdutkin kokoon 34.
Mua ei kiinnostais niiden koot eikä huijaukset, mikäli ne voisivat rehellisesti myydä omia kokojaan jollain muulla merkintätyylillä, kuin sillä, joka perustuu vanhastaan mitattuihin sentteihin ja erotuksiin.

Tällaisenaan kyseessä on halpa kikka, joka valitettavasti toimii moniin: Juuri niihin, jotka ei voi enää muualle mennä, kun "ei mun tosiharvinaista kokoa 65E tosiaan myydä muualla". Ja kuten laskurit kertovat, kyseessä on koon 75B tisulit.

dippapap
Mua ei kiinnostais niiden koot eikä huijaukset, mikäli ne voisivat rehellisesti myydä omia kokojaan jollain muulla merkintätyylillä, kuin sillä, joka perustuu vanhastaan mitattuihin sentteihin ja erotuksiin.

Tällaisenaan kyseessä on halpa kikka, joka valitettavasti toimii moniin: Juuri niihin, jotka ei voi enää muualle mennä, kun "ei mun tosiharvinaista kokoa 65E tosiaan myydä muualla". Ja kuten laskurit kertovat, kyseessä on koon 75B tisulit.
Ei Change huijaamalla asiakkaitaan hanki, vaan hinta-laatusuhteellaan. Niillä myytävät alusvaatteet on kestäviä, niitä on laaja valikoima ja ne on suhteellisen edullisia. Monelle naiselle alusvaateliikkeessä asiointi olisi aivan liian kallista, mutta Change on tuonut "halpamahdollisuuden" siihen.

"a p"
[QUOTE="vieras";26799361]Sanon vielä sen, että ap:n otsikko on hiukan pielessä, sillä vaikka se noinkin toimii, niin Change "huijaa" MYÖS isoja naisia mielikuvalla, että he olisivat pienempää ympärysmittaa ja jotenkin "uhkeita" eivätkä lihavia. Moni ehkä on mielummin (MIELIKUVA) 65G kuin 85D.[/QUOTE]

Mä en siinä mielessä ole tuosta samaa mieltä että harva kuitenkaan taitaa iloita jostain G tai J-kupin tisseistä vaan järkyttyvät ennemmin ja pitävät mieluummin sen D:n. Ainakin itselle tuli aika karmiva mielikuva koosta 95 J, vaikka tiedänkin että totuus on toinen. :LOL:

hhm
Ei Change huijaamalla asiakkaitaan hanki, vaan hinta-laatusuhteellaan. Niillä myytävät alusvaatteet on kestäviä, niitä on laaja valikoima ja ne on suhteellisen edullisia. Monelle naiselle alusvaateliikkeessä asiointi olisi aivan liian kallista, mutta Change on tuonut "halpamahdollisuuden" siihen.
Vieläpä varsin houkuttelevan - ja koukuttavan - mahdollisuuden. ;)

No, minut tuollainen kikkailu ajaa toisiin liikkeisiin.

"..."

jaa, mun taannoinen 65E oli kyllä muualla vähintään 70D ja monesti se oli aavistuksen nafti. ja vaikee löytää.

Eihän noissa laskureissa ollut mitään ihmeellistä. Change kertoo itse, että niillä on löysä alusmitta, eli otetaan tiukempi rinnakkaiskoko. Lumingeriellä DD/E on ilmeisesti yksi koko, joten se antaa yhden kupin enemmän.

Jos tuohon 75B tulokseen laittaa yhden senttimetrin lisää rinnanympärykseen, muuttuu se jo 75C:ksi. Eli eri laskureilla se vaihtumiskohta on todellakin sentistä kiinni.

Ideaalitilanteessahan tuo luku olisi oikeasti senttimetrejä, mutta jotkut mallit nyt vaan on vähän löysempiä kuin toiset, ja sitten niistä otetaan pienempi ympärys ja suurempi kuppi. Ei sitä D- tai E-kuppia tarvitse niin hirveästi pelätä, että luulee sen tarkoittavan jotain jättirintoja 60cm ympärykselläkin.

Housuja muuten jos käytän niin jotkut 29" on just sopivat, toisessa 31" on tiukat, kun ovat huonon malliset.

• Tykkää
Reactions: MarieHos
dippapap
Vieläpä varsin houkuttelevan - ja koukuttavan - mahdollisuuden. ;)

No, minut tuollainen kikkailu ajaa toisiin liikkeisiin.
Ai hinta-laatu liikeidealla kikkailu vie sinut muihin liikkeisiin? Change ei edelleenkään mitenkään kiellä tätä omien mittojensa heittoa moniin muihin verrattuna, mutta kun ne vaihtelee niin monella valmistajalla muutenkin. Esim. Wonderbran mitoitus on täysin erilainen mitä taas perus Kappahlin.

hhm
Ai hinta-laatu liikeidealla kikkailu vie sinut muihin liikkeisiin? Change ei edelleenkään mitenkään kiellä tätä omien mittojensa heittoa moniin muihin verrattuna, mutta kun ne vaihtelee niin monella valmistajalla muutenkin. Esim. Wonderbran mitoitus on täysin erilainen mitä taas perus Kappahlin.
Ei vaan (nähdäkseni markkinoiden räikein) kokokikkailu, jolla pyritään sitomaan kuluttaja ketjun omaan spesiaalikokoon.

Edelleenkin: tekisivät sen rehellisesti jollain muulla kokojen merkitsemissysteemillä kuin tuolla vanhalla, jonka tulisi vähintäänkin ympärysmitaltaan perustua ihan oikeasti sentteihin.

Mutta hyvinhän tuo toimii, minkä näkee tässäkin ketjussa. Ei minulla mitään liiviliikettä ole, että sillä tavalla lopulta ihan sama - ei ole oma lehmä ojassa. :D

....
Alkuperäinen kirjoittaja öriöri;26799077:
En kyllä suoraansanottuna nyt ymmärrä, että mikä ongelma ihmissä on tätä Changea vastaan? Siellä kuppikokoni on 75F, muualla 80E, 80F tai jopa 80G. Ympärysmittaa 75 käytän vain changen liiveissä, sen ne merkkaa mielestäni pienemmäksi. Ei näissä nyt silti mun mielestä ihan mielettömiä eroja ole? Changen ideahan on nimenomaan se laaja kokovalikoima (itse en saa rintaliivejä esim. H&M:ltä, seppälästä tms) ja useita eri malleja.
Kun niitä saatavuusongelmia kerran oikeasti on normikokojen ulkopuolella (jonkun normaalitaulukossa 75H:n tai 100A:n on vaikea tai mahdoton löytää mistään sopivia liivejä), miten ihmeessä tämä ongelma ratkaistaan sillä että tehdää normikoostakin erikoiskoko? Auttaako se sitä 75H:tä löytämään liivejä, että 75B onkin Changen kokotaulukossa 65E? Mikä se 75H sitten on tässä kokotaulukossa? 65Q?? Onko Changella edes tarpeeksi isoja liivejä noille oikeasti erikoiskokoja tarvitseville?

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26799425:
BH-GUIDE - Change Lingerie

65DD :p

Tuohon jos uskoisin, jättäisin lähes jokaisen tavallisen tavaratalon väliin, koska niissä "ei olisi valikoimaa". Ja Changen kassa kilisisi..
Miksi ihmeessä jättäisit? Tuo laskuri on vain Changen tuotteille. Se ei väitä, ettetkö voisi löytää muista myymälöistä sopivia tuotteita samalla tai eri koolla.

Minulla on muuten paitoja S-koosta XL:ään. Olen ostanut sen mukaan minkälainen malli ja mitoitus on sattunut olemaan. Ja jos netistä tilaan niin otan aina selvää onko "tiukka mitoitus, tilaa kokoa tai kahta suurempi". T-paidoissa se on ihan ok, mutta rintaliiveissä ei?

.......
Selittäisitkö, miksi mitat 74 (rinnan alta) ja 89 (päältä) omaava nainen saa Anitan laskurilla kokoehdotukseksi 75B ja Changen laskurilla 65E.

Että eikö siinä nyt hiuksenhieno ero ole?
Itse asiassa kumpikaan noista tuloksista ei vaikuta oikealta. Omalla alusvaateliikkeen kokemuksella ohjaisin noilla mitoilla 75C:tä tai D:tä kohti, merkistä, rintsikan mallista ja rinnan muodosta riippuen. (Olettaen, että kyseessä on kuitenkin standardikokoja noudattava merkki siis.)

Olen huomannut muutenkin, että nuo laskurit ovat ihan päin mäntyä, ja kaiken lisäksi monilla naisilla ei tunnu olevan hajuakaan miten liivien kuuluisi istua. Siksi kai näistä kokoasioista onkin niin suurta sekaannusta.

Itse asiassa kumpikaan noista tuloksista ei vaikuta oikealta. Omalla alusvaateliikkeen kokemuksella ohjaisin noilla mitoilla 75C:tä tai D:tä kohti, merkistä, rintsikan mallista ja rinnan muodosta riippuen. (Olettaen, että kyseessä on kuitenkin standardikokoja noudattava merkki siis.)

Olen huomannut muutenkin, että nuo laskurit ovat ihan päin mäntyä, ja kaiken lisäksi monilla naisilla ei tunnu olevan hajuakaan miten liivien kuuluisi istua. Siksi kai näistä kokoasioista onkin niin suurta sekaannusta.
Tai mahdollisesti 70D-DD. Onkohan tuo 74 mitattu napakasti?

Enkä ihmettele yhtään jos jotkut saavat pieniä kuppikokoja jos mittaavat rinnanympäryksen turhan napakasti ja käyttävät liian pientä kuppia. Sitä sitten usein vielä kompensoidaan ostamalla löysempi ympärysmitta, kun eihän minulla voi olla D-kuppi.

......
Tai mahdollisesti 70D-DD. Onkohan tuo 74 mitattu napakasti?

Enkä ihmettele yhtään jos jotkut saavat pieniä kuppikokoja jos mittaavat rinnanympäryksen turhan napakasti ja käyttävät liian pientä kuppia. Sitä sitten usein vielä kompensoidaan ostamalla löysempi ympärysmitta, kun eihän minulla voi olla D-kuppi.
Ei 74 cm ympärysmitalla ole normikokoinen 70 oikea koko, kyllä sitä 75:ttä suosittelisin tuossa tapauksessa.

Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen, niin minun kokemukseni mukaan on yleisempää liian napakka mittaaminen rinnan alta, ja liian löysä mittaus rinnan korkeimmalta kohdalta ;) Mutta toki tuollaista kuvailemaasikin väärinmittausta tapahtuu.

Vieläkin yleisempää lienee se, ettei mittailla ollenkaan, vaan löydetään koko kokeilemalla. Mikä olisikin muuten se paras keino, mutta kun usein se tuppaa olemaan niin, että se "oma" koko löydetään joskus teini-ikäisenä, ja sitten oletetaan, että se kuppikoko pysyy aina samana iästä, painosta ja liivimerkistä riippumatta. Liian monet taitavat myös vaihtaa pelkkää ympärysmittaa kun paino vaihtuu, olettaen että se kuppi pysyy automaattisesti vakiona...

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26799516:
Eivät kaikki laskuria käyttävät varmaankaan heti oivalla, ettei Changen laskuri ole yleispätevä (mikä lienee tarkoituskin).
Minusta tuo laskuri aika selkeästi kauppaa juuri Changen liivejä noiden mittojen mukaan. Kaipa sivuille pitäisi laittaa joku hirveän iso disclaimer sitten. En näe, että kyseessä olisi mikään huijaus, vaikka hieman ikävää onkin, että liivien (ja yleensäkin vaatteiden) mitat vaihtelevat hyvin paljon.

En myöskään inise esim. netAnttilan kokotaulukoista. Hieman tylysti voisinkin sanoa, että jos joku antaa yhden nettimittarin sanella itselleen vaatekoon, etkä ole valmis muuta kokeilemaan, niin ehkäpä se vaatteiden löytyminen sitten saakin olla hankalaa. Kyllähän ne Change-myymälöissäkin puhuvat tuosta mitoituksestaan ihan avoimesti, mutta jos ei edes paikanpäällä viitsi käydä niin voi sitten murjottaa kotona kun mistään ei löydy sopivia liivejä.

Viimeksi muokattu:
Ei 74 cm ympärysmitalla ole normikokoinen 70 oikea koko, kyllä sitä 75:ttä suosittelisin tuossa tapauksessa.
Monilla tuntuu olevan aika löysää ympärysmittaa, niin että hakaset hipoo niskaa. Olettaisin että kyse voi olla myös liian löysästä mittaamisesta. 2 senttiä pieleen ja mitta onkin 72cm ja 75-liivit voivat alkaa olemaan jo löysiä. Pointtihan on se, että kokeilee. Itse usein kokeilen rinnakkaiskokoa ihan vaan varmuuden vuoksi. Sillä tavalla muuten huomasi ihan hyvin, kuinka liivien koko laihtuessa alkoi tippumaan. Tietysti niitä liian pieniä kuppeja on tullut pakostakin kokeiltua, kun isompia ei paljoa ole ja pitää aina kuitenkin kokeilla jos mahtuisi tarjousliiveihin ;).

Yhteistyössä