Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hhm
Tissejä on aikas montaa eri kokoa ja muotoa. Mahtaa harmittaa kun tarjonta on suurempaa ja voi löytää itselleen sopivia ratkaisuja. Toki onhan se kauhean epämukavaa että joutuu kokeilemaan eri kokoja että löytää omansa, ihan niinkuin ennenkin jos merkkiä vaihtoi.
Totta kai on eri kokoisia ja muotoisia tissejä, mutta ymmärtänet, ettei varsinaista tarjontaa lisää se, että samankokoisiin liiveihin lätkäistään erikoiskoon kokolappu. Ei ainakaan reaalisesti, mielikuvissa tarjonta toki kasvaa (kun saadaan se näennäiskoko 60H myytyä muualla mukavasti 70DD-liiveihin mahtuvalle tytölle).

Mutta toki: Sä varmasti tiedät paremmin nää liiviasiat. (Yeah.)

Usko pois: liike kuin liike ja liivi kuin liivi, sovitettava se on. Siihen on kyllä näin naisena tottunut. Ja ei, se ei ole sen epämukavampaa kuin liivien sovittaminen ylipäätäänkään (eli aika hiton epämukavaa, hah!).

Totta kai on eri kokoisia ja muotoisia tissejä, mutta ymmärtänet, ettei varsinaista tarjontaa lisää se, että samankokoisiin liiveihin lätkäistään erikoiskoon kokolappu. Ei ainakaan reaalisesti, mielikuvissa tarjonta toki kasvaa (kun saadaan se näennäiskoko 60H myytyä muualla mukavasti 70DD-liiveihin mahtuvalle tytölle).

Usko pois: liike kuin liike ja liivi kuin liivi, sovitettava se on. Siihen on kyllä näin naisena tottunut. Ja ei, se ei ole sen epämukavampaa kuin liivien sovittaminen ylipäätäänkään (eli aika hiton epämukavaa, hah!).
Tosissasko väität, että esim. tämä paljon mainittu change, myy samankokoisia liivejä eri lapuilla? Oot ihan kaikki testannu ja mitannu, että voit noin sanoa vai?
Jep jep.

Kepsis
Miksi muuten joitain naisia häiritsee ilmeisesti se kirjain niin paljon, jos se menee "pienemmäksi tai suuremmaksi"? Ei se subin patonkikaan ole eri makuista ilmoitti pituuden senteissä tai tuumissa.

Käsitin että jokainen käyttää mieluusti sitä mikä istuu, eikä vaan jotain tiettyä koko "koodia".

Lis

Toi taulukko havainnoillistaa hyvin rinnakkaiskoot.
Arvatkaas huvikses, paljonko kupeissa on tilavuusveto eroa välillä 60E ja 85AA? :)
Ja kumpikos kuulostaakaan isommalta, povipommi tisseiltä? ;)

Viimeksi muokattu:
hhm
Tosissasko väität, että esim. tämä paljon mainittu change, myy samankokoisia liivejä eri lapuilla? Oot ihan kaikki testannu ja mitannu, että voit noin sanoa vai?
Jep jep.
Väitän, että Changen koon 65DD liivit on ihan saman kokoiset ja samalla tavalla sanoihin tisseihin istuvat kuin HM:n koon 70C-liivit (jotka muuten puolestaan kohtaa vastaavalla tavalla Triumphin 75B-liivit).

Enkä ole yksinäni tämän huomion kanssa. Monien kavereiden kanssa on naureskeltu tissiemme "normikokoa" ja "Change-lisää".

Tämän näkee myös laskurissa. Syötä huviksesi samoja mittoja Changelle ja jollekin vertailulaskurille.

Kepsis

Miksi kokoaika yritetään selittää että minä jotenkin "tiedän paremmin"? Olenko jossain kohti väittänyt sitä? Lähinnä ihmettelen tässä erinäisiä asioita. Sanoinhan tuolla muuten aiemmin jo että sovittamaan joutuu jos merkkiä vaihtaa.

Ja meinaatko että kun kokoja lisätään niin siinä naiset häviää jotenkin? voihan ne liivit osaa muualtakin kuin changen liikkeestä jos tuntuu että siellä jotenkin "huijataan". Huijaukseksi kutsuisin vain silloin jos siellä on tasan saman merkin liivit kuin jossain toisessa kaupassa ja sitten on tosiaan tehty noin että lätkästään samoihin liiveihin eri koot, eikä vaihteluväli lisäänny mihinkään. Onko joku muka tutkinut asian ja osannut kertoa että näin on?

pohjantähdenalla
Mä itse asiassa katoin just tänään kyseisestä paikasta liivejä. Ajattelin josko huomenna menis sit shoppaamaan. Ku näin pikkuruisen on aika vaikea löytää hyviä liivejä saati sit muitakaan vaatteita,jos ei halua mennä lastenosastolle :D

Miksi muuten joitain naisia häiritsee ilmeisesti se kirjain niin paljon, jos se menee "pienemmäksi tai suuremmaksi"? Ei se subin patonkikaan ole eri makuista ilmoitti pituuden senteissä tai tuumissa.

Käsitin että jokainen käyttää mieluusti sitä mikä istuu, eikä vaan jotain tiettyä koko "koodia".
mä olen sitä ikäluokkaa, että mulle tissiliiveissä on koot vain a,b,c, ja d.tupaldee onkin jo jätti ja jossain tissiliivikaupansivuilla osui silmiini nyt jo o-kokokin ( oh my god- koko lienee :D ). ja kyllä tää mielikuva kokojen kohdalla istuu tiukassa.
en voi mitenkään ymmärtää, miten niin monilla on e,f,gh,i,j - kokoisia. tai no, voin joo, mutta se tuntuu ihan utopistiselta.luulen, että aika monella on tää sama juttu - vanhoja tottumuksia on vaikea muuttaa. samaten kun nämä rinnakkaiskoot sun muut menee ihan yli hilseen. voi plaah :D
minkäkokoiset rintsikat sulla on muuten ?

hhm
Ihmekkös se, kun liivit on aikalailla samaa kokoa.
No joo, nuo oli viitteellisiä (monille se laskuri antaa rinnakkaiskoon sijaan koon kolmenkin kupin "päästä"), mutta sä ilmeisesti edelleen kieltäydyt ymmärtämästä pointtia?

Joka on se, että Changen kannattaa mitata ostajan kooksi jokin 60/65 ympäryksellä alkava, koska sillä (reaalisti harvinaisella) mitoituksella ei muilla juuri tarjontaa ole - ei etenkään yhtään isommille (reaalisti tavallisen kokoisille) kupeille.

Mutta annan olla, koska mulle on tosiaan aivan sama.

yks 75d
Joku kyseli että ollaanko varmoja ettei käytetä liian suurta ympärystä, niin minä en ainakaan käytä, mitta rintojen alta on 77 ja oikea ympärys on siis 75. Oon kyllä kokeillut 70 ympärystä mutta se oli ihan liian tiukka. Ei se kovin vaikeaa oo löytää oikeaa ympärystä silloin kun se ympärys on senttimetreissä sen mikä ilmotetaan eikä jotain ihan muuta. (Siksi on ihan järjetöntä myydä 75cm:n ympärystä koolla 70 jne.)

"joku"
Ai. Mulla taas on ihan sama koko changen liiveissä ja tavallisissa (esim. lindex, hm). Kokoni on 70D tai 75C, tosin aina ei tavallisesta kaupasta löydy tuota 70 D:tä. Mutta kuppihan noissa on sama.

Mittaamalla rintojen ALTA saat tuon ympärysmitan, itsellä se on n. 72 ja siksi 75 on vähän väljä.

Kepsis
mä olen sitä ikäluokkaa, että mulle tissiliiveissä on koot vain a,b,c, ja d.tupaldee onkin jo jätti ja jossain tissiliivikaupansivuilla osui silmiini nyt jo o-kokokin ( oh my god- koko lienee :D ). ja kyllä tää mielikuva kokojen kohdalla istuu tiukassa.
en voi mitenkään ymmärtää, miten niin monilla on e,f,gh,i,j - kokoisia. tai no, voin joo, mutta se tuntuu ihan utopistiselta.luulen, että aika monella on tää sama juttu - vanhoja tottumuksia on vaikea muuttaa. samaten kun nämä rinnakkaiskoot sun muut menee ihan yli hilseen. voi plaah :D
vissiin b taitaa olla. en ole varma kun en ole mitannut ja tutkinut. :D

tosin changella ne on varmaan DD

• Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
Kos noi koot on sitten tulleet? Käytin jo 90-luvulla E-kuppia.

ddddd
Siis kuin niin nihkeä? Peruskaupathan on ihan pullollaan A-D liivejä, joistain peruskaupoista löytyy jopa E-F asti.
Kuten sanoin H&M ei löydy kokoani (75D) kuin ihan muutamasta, yleensä mustasta tai valkoisesta perusliivistä. Yhtäkään D-kokoa ei ole näissä hienoissa muoti-neonväri-liiveissä.

En ole löytänyt kivoja myöskään Lindexilta jne.

Että ihan siten niin.

"Anne"
No joo, nuo oli viitteellisiä (monille se laskuri antaa rinnakkaiskoon sijaan koon kolmenkin kupin "päästä"), mutta sä ilmeisesti edelleen kieltäydyt ymmärtämästä pointtia?

Joka on se, että Changen kannattaa mitata ostajan kooksi jokin 60/65 ympäryksellä alkava, koska sillä (reaalisti harvinaisella) mitoituksella ei muilla juuri tarjontaa ole - ei etenkään yhtään isommille (reaalisti tavallisen kokoisille) kupeille.

Ammattitaidottomat myyjät on asia erikseen. Mutta ihmettelen tätä kohua, koska itse olen ostanut liivejä sieltä ja samaa koko tarjoaa myös Lumingerie ja muutama muukin. Myös lindexin koko taulukko tarjoaa samaa. Jos jossain on heitto niin siinä kuppikoossa koko sinne tai tänne mutta ei monia.

Mut eihän se nyt ihan noin mee, että ne myyjät oikeesti summamutikassa heittää vaan jonku luvun siihen :D
Kun myyjä mitta kädessä mittaa sun ympäryksen, itse sitä todistat ja kun tiedät, että ympäryksesi ei ala kutosella, ni miks se myyjä kirkkain silmin tulis sun naaman eteen sanoo, että ympärys on 65? Ja jos ja kun kokeilet niitä 65 ympäryksen liivejä, ja ne ei meekkään kiinni, niin eikö siinä vaiheessa sitten kilkuta päässä yhtään?

En tosissaa ymmärrä tota pointtia, changessa kun kävin niin koko oli 80I. Normaalistikkin olen ostanut 85J/80I liivejä muualta kuin changesta, mikään ei siis mennyt pieleen :D
Eikä myyjä edes yrittänyt tuoda mitään 65-ympäryksen liivejä.

Toi, että puhutaan changen "huijaavan" niin menee pikkasen yli. Kai sitä ihminen osaa itsekkin mitata ympärysmittansa ja tehdä siitä loput johtopäätökset omasta koostaan?
Asiat on just niin vaikeita, kuinka vaikeiks ne asiat haluaa itselleen tehdä :D

ddddd

Niin miksiköhän ihmisiä vituttaa, kun paitakoko muuttuu XS:sta XXXL:n...

[QUOTE="vieras";26799015]Kos noi koot on sitten tulleet? Käytin jo 90-luvulla E-kuppia.[/QUOTE]

emmä minä tiedä ? jos nyt jollekin ei ole vielä tullut selväksi, mä olen ihan pihalla näissä tissariasioissa.en tiedä tai tajua niistä oikeastaan mitään :D
90-luvulla mun kuppi tais olla b75, koska se oli ainoa oikea koko ja se yleisin kun kaikilla oli . sillälailla nii :xmas:

Yhteistyössä