Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Meeri"
Mulla kuppikoko 80G eikä ole kyse changen liiveistä. Toivottavasti painonpudotus pienentää rintoja paljon koska haluaisin C-kupin! Nämä rinnat on aivan kamalat isot enkä pidä siitä yhtään. : /

Kraah mulla menee yli nää :D

Mitä se oikein huijaa? Otetaan vaikka vertailuksi lastenvaatteet. Ostat prismasta cirafin housut lapselle koossa 92cm. Osta samantyyliset housut lindexiltä koossa 92cm. Vaikka housut on samaa mitoitusta, niissä on eroja. Ja ketä lastenvaatteita ostelee, osaa ottaa huomioon nämä merkkikohtaiset kokoerot.

Sama vaikka change ja perus h&m liivit. Huomioidaan merkin kokoerot ja kokeillaan niitä liivejä mitkä parhaiten päälle istuu. Ostetaan sit ne.

• Tykkää
Reactions: kookosta
......
Sanoinko ettei missään muualla ole samaa järjestelmää?
Sanoit, että "Suomessa on totuttu eri merkintätapaan". Siitä saa sellaisen kuvan, että tuo Changen merkintätapa olisi ulkomailla yleinen, tai se mihin on totuttu. Sitä se ei ole. Ulkomailla on ihan samanlaista sekaannusta nykyään kuppikokojen suhteen kuin täälläkin, kun se alkuperäinen laskentamenetelmä ei enää kelpaa vaan rintsikkamerkit keksivät omia kokotaulukoitaan ja H- ja J-kupit vilisevät silmissä.

Kepsis
Sanoit, että "Suomessa on totuttu eri merkintätapaan". Siitä saa sellaisen kuvan, että tuo Changen merkintätapa olisi ulkomailla yleinen, tai se mihin on totuttu. Sitä se ei ole. Ulkomailla on ihan samanlaista sekaannusta nykyään kuppikokojen suhteen kuin täälläkin, kun se alkuperäinen laskentamenetelmä ei enää kelpaa vaan rintsikkamerkit keksivät omia kokotaulukoitaan ja H- ja J-kupit vilisevät silmissä.
Ai saa sellaisen kuvan? :D selevä :D Minusta kun siitä saa sen kuvan että change ei suomessa ole ollut kauhean kauaa ja suurin osa naisista ajattelee koot nimenomaan perinteisen mukaan mikä on ollut iät ja ajat suomessa, vaikka valmistajista riippuen vaihteleekin koot, niin suurinpiirtein enemmän linjassa kuin change vs. perinteinen.

Jep jep. Minun kuppikokon on näköjään 75G normaalisti 80D. Triumphilla ja Elloksella on sellaiset kokolaskurit, jotka antavat mielestäni vähän normaalimman tuloksen, kuin tuo Change. Victorias Secretin kokotaulukoissa isoin kuppikoko oli E. Voi kyllä minua harmittaisi, jos uskoisin todella olevani G tissinen ja jättäisin paljon kivoja liivejä ostamatta.

Viimeksi muokattu:
hhm
Minusta kun siitä saa sen kuvan että change ei suomessa ole ollut kauhean kauaa ja suurin osa naisista ajattelee koot nimenomaan perinteisen mukaan mikä on ollut iät ja ajat suomessa, vaikka valmistajista riippuen vaihteleekin koot, niin suurinpiirtein enemmän linjassa kuin change vs. perinteinen.
No nyt ei kyllä pysy tuossa virkkeessä kärryillä. Häh?

Mutta joo, nehän tekee tiliä sillä, että perustisseille (vaikka 70C) lätkäistään spesiaalikoko (60F/65E), jota ei - ylläri-ylläri - "valitettavasti" juuri muualta löydä kuin heiltä. He siis ihan oikeasti läimäisevät fyysisesti identtisenkokoisiin liiveihin eri kokomerkinnän.

Oma 75B/70C kuppini muuntuu "kivasti" noin kokoon 65DD. Iu.

Kepsis

Mutta joo, nehän tekee tiliä sillä, että perustisseille (vaikka 70C) lätkäistään spesiaalikoko (60F/65E), jota ei - ylläri-ylläri - "valitettavasti" juuri muualta löydä kuin heiltä. He siis ihan oikeasti läimäisevät fyysisesti identtisenkokoisiin liiveihin eri kokomerkinnän.

Tissejä on aikas montaa eri kokoa ja muotoa. Mahtaa harmittaa kun tarjonta on suurempaa ja voi löytää itselleen sopivia ratkaisuja. Toki onhan se kauhean epämukavaa että joutuu kokeilemaan eri kokoja että löytää omansa, ihan niinkuin ennenkin jos merkkiä vaihtoi.

No eikse oo yks ja sama loppupeleissä, mitä siinä lapussa lukee? :D
Ite kun oon changessa asioinu, myyjä ottanu mitat ja kiikuttanut erilaisia liivejä sovituskoppiin. Siitä sitten testaan parhaiten istuvat liivit ja ostan ne. Miten vaivatonta shoppailua :D
Ja sillä ei ole mitään merkitystä, onko lapussa A vai D vai K, kunhan liivit sopii ja ne on mukavat päällä.

Ja kun jatkossa tietää, että changen liiveissä paras koko itselleen on 70C, niin ei muutaku 70C:tä jatkossa changesta ostamaan. Jossain lindexillä tms, kokeilkoon niiden liiveillä mikä se paras liivi ko. liikkeessä itselleen on.

i bow down to your wisdom
Tissejä on aikas montaa eri kokoa ja muotoa. Mahtaa harmittaa kun tarjonta on suurempaa ja voi löytää itselleen sopivia ratkaisuja. Toki onhan se kauhean epämukavaa että joutuu kokeilemaan eri kokoja että löytää omansa, ihan niinkuin ennenkin jos merkkiä vaihtoi.
Mahtaa olla raskasta olla mies, kun tietää ihan kaiken aina noin paljon naista paremmin. Olisiko mitään vinkkejä kuukautiskipuihin?

"a p"
Lihavat ovat vaan katkeria, kun joutuvat ilmoittamaan saman kuppikoon kuin laihat pienirintaiset :D
Tarkoitatko minua? Joo, ihan kauhean katkerana olen jos kooksi laittaa J95. Tuskin kukaan kauhean mielissään tuollaisia kokoja ilmottaisi :D Ja siis minne sen JOUTUU ilmoittamaan?

Ketäkö huijataan? No niitä pienirintaisia naisia. Onhan se nyt hienompaa ostaa koon DD rintsikat kuin koon A:n, vaikka sitä ei kukaan myönnäkään ;)

hhm
Ite kun oon changessa asioinu, myyjä ottanu mitat ja kiikuttanut erilaisia liivejä sovituskoppiin. Siitä sitten testaan parhaiten istuvat liivit ja ostan ne. Miten vaivatonta shoppailua :D
Ja sillä ei ole mitään merkitystä, onko lapussa A vai D vai K, kunhan liivit sopii ja ne on mukavat päällä.

Ja kun jatkossa tietää, että changen liiveissä paras koko itselleen on 70C, niin ei muutaku 70C:tä jatkossa changesta ostamaan. Jossain lindexillä tms, kokeilkoon niiden liiveillä mikä se paras liivi ko. liikkeessä itselleen on.
Toki se itelleni on ihan se ja sama. :)

Olen vaan sekä netissä että livenä törmännyt tyttöihin ja naisiin, jotka kieltäytyvät edes sovittamasta "normaalikauppojen" "normaalikoon" rintsikoita, koska "no kun ei mun kokoa 65E ikinä myydä missään, joo, on se ihan liiviliikeessä mitattu, Changessa kävin ja niillä on onneksi laaja valikoima munkin kokoa".

Se on se kuluttajan huijaaminen, joka käy nyppimään. Mutta sellaista se on tuo markkinointi.

....

Jos tässä ei näe mitään ongelmaa, niin mikäs siinä. Mutta olisi se mukavaa jos kokotaulukoissa olisi jotain yhteneväisyyksiä, ettei aina tarvitsisi käydä liikkeessä tutustumassa koko valikoimaan ennen kuin löytää jotain vähänkin sopivaa. Varsinkin, kun ennen ne kokotaulukot tosiaan olivat enemmän yhteneväisiä. Vielä 10 vuotta sitten olin ainakin itse samaa kokoa melkein kaikissa rintsikkamerkeissä mitä löytyi, myös ulkomailta, eikä se heittokaan yleensä ollut kuin yhden kuppikoon suuntaan tai toiseen. Onhan se nyt vähintäänkin hämmentävää olla 75DD yhdessä paikassa ja 65G toisessa.

Kepsis
Mahtaa olla raskasta olla mies, kun tietää ihan kaiken aina noin paljon naista paremmin. Olisiko mitään vinkkejä kuukautiskipuihin?
Sama se puhuttaisiinko tissiliiveistä vai alasuojista, periaate on ihan sama, ketään ei ole haitannut koskaan se oikeasti että on enemmän vaihtoehtoja. se jos ei viitsi tai "kehtaa" on syynä valittamiselle niin silloin saa kyllä valittaa loputtomiin.

"vieras"
Kävin changella sovittamassa liivejä ja totesivat ympärysmittani olevan 70 vaikka olen käyttänyt kokoa 85. Ja nyt ihan markettiliivitkin ostuvat paremmin kun ottaa suoraan tuon 70 ja siitä sit lähtee sovittaan kuppikoon oikeaksi.

Ettette vaan naiset kuitenkin käytä liian suurta ympärystä liiveissänne? Kuppikoolla kun ei pitäisi olla mitään merkitystä.

• Tykkää
Reactions: kookosta
dddd
Ei hyvää päivää :D
Noh? Ennemmin 75D (eikä ole changelta) kuin 75A. Mitä sitten?

Ainoa huono puoli on se, että mun koon kivoja liivejä ei saakaan mistä H&M:lta (paitsi muutamaa mustaa ym) vaikka haluaisin juuri sellaiset teinix-neon-muoti-h&m-liivit...

75D ei mielestäni ole mikään erikoiskoko ja ihmettelen todella miten nihkeä valikoima on tämän koon liiveissä.

Jos tässä ei näe mitään ongelmaa, niin mikäs siinä. Mutta olisi se mukavaa jos kokotaulukoissa olisi jotain yhteneväisyyksiä, ettei aina tarvitsisi käydä liikkeessä tutustumassa koko valikoimaan ennen kuin löytää jotain vähänkin sopivaa. Varsinkin, kun ennen ne kokotaulukot tosiaan olivat enemmän yhteneväisiä. Vielä 10 vuotta sitten olin ainakin itse samaa kokoa melkein kaikissa rintsikkamerkeissä mitä löytyi, myös ulkomailta, eikä se heittokaan yleensä ollut kuin yhden kuppikoon suuntaan tai toiseen. Onhan se nyt vähintäänkin hämmentävää olla 75DD yhdessä paikassa ja 65G toisessa.
Jos tietää sen suunnilleen koon, eihän siinä nyt koko skaalaa tartte läpi käydä.

Noh? Ennemmin 75D (eikä ole changelta) kuin 75A. Mitä sitten?

Ainoa huono puoli on se, että mun koon kivoja liivejä ei saakaan mistä H&M:lta (paitsi muutamaa mustaa ym) vaikka haluaisin juuri sellaiset teinix-neon-muoti-h&m-liivit...

75D ei mielestäni ole mikään erikoiskoko ja ihmettelen todella miten nihkeä valikoima on tämän koon liiveissä.
Siis kuin niin nihkeä? Peruskaupathan on ihan pullollaan A-D liivejä, joistain peruskaupoista löytyy jopa E-F asti.

Yhteistyössä