Mies lähti? Mielipiteitä kaipaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-vaimoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26796641]Tiedän pariskunnan, joilla oli aivan samanlainen tilanne, mies uskotteli naiselle, että hän on hullu ja että mies saa lapset erossa jne. Ei puhettakaan mistään halauksista tai läheisyydestä, mutta seksiä piti kyllä saada aina kun mies halusi. Nainen teki miehen mielestä koko ajan virheitä, virheitä hän pystyi löytämään ihan mistä vaan.

Ihan samalla tavalla uhkaili saavansa lapset, mutta kuinkas kävikään, lapset menivät äidille, joka oli käytännössä yksin hoitanut lapset eroa edeltävinä vuosina. Isä toi työmatkoilta karkkirasiat lapsille ja kun hän jonain satunnaisena sunnuntaina teki päivällisen perheelle, hän piti itseään suurenakin sankarina ja kuvitteli täyttäneensä vanhemman velvollisuudet sillä. Sai tapaamisoikeudet lapsiin joka toiseksi viikonlopuksi. Käytännössä lapset olivat "kipeänä" (ihan omasta tahdostaan, äiti kyllä yritti aina ylipuhua lapsia menemään isälle) joka toinen tapaamiskerta ja kieltäytyivät menemästä isälle...

Että ihan turha huolehtia lasten huoltajuudesta, mies puhuu täyttä paskaa. Jos sinä olet pääasiassa lapsia hoitanut, pessyt pyykkejä, huolehtinut kodista jne eikä mies osaa edes ruokaa laittaa, ei ole puhettakaan siitä, että sinä et saisi lapsia luoksesi asumaan erossa...[/QUOTE]

Kyllä mies on lapsia hoitanut ja osaa ruokaakin laittaa. Tilanne meillä ei ole ollut lainkaan samankaltainen kun kirjoitit. En koe olevani mitenkään parempi vanhempi.

ap

Hänen mielestään minä olen epätasapainoinen hullu (mm. sillä perusteella että anelen anteeksiantoa). Uskon että hän saisi sen kuulostamaan tosi pahalta, enkä osaisi itseäni puolustaa. Hän on itse sanonut ettei minulle pitäisi lapsia jättää.

Olen samaa mieltä miehesi kanssa siitä, että sinä olet epätasapainoinen hullu. Anteeksiannon aneleminen ynnä muu perseennuoleminen on epätasapainoista ja hullua. Ei millään pahalla! Mutta hyvä ihminen, eihän se normaaliakaan ole! Mutta siitä epätasapainosta on mahdollista päästä tasapainoon, ja hulluudesta pois tavallisten tallaajien kirjoihin, JOS itse niin tahtoo.

Soita edes kokeeksi kriisipuhelimeen ja nimettömänä kerro se, mitä kerroit tänne, ja kuuntele mitä ihminen siellä sulle vastaa.

Katso tämä sivu: rakkautta vai riippuvuutta?
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=78

Kai mä huomenna lähden ajamaan jonnekin päin Suomea.
Mä pelkään että hän vaatii mua kertomaan missä me ollaan ja tulee viemään lapset. Tai ainakin hän suuttuu jos en pidä häntä ajan tasalla siitä missä lapset ovat. Voi itku.

ap

Siis mitä sä nyt selität? Miksi pelkäät että mies tulisi hakemaan lapset, etkö näe että se just halusi lähteä niiden luota?!

Minä NIIIIIN ymmärrän sinua, ihan joka sanan .:hug: Voi kun vaan tajuaisit sen, että vaikka mihessäsi on hyviäkin puolia ja teillä on hyviä hetkiä, miehesi on silti sairas, ja tuhoaa sinua henkisesti koko ajan yhä enemmän sisältäpäin.

Oikeasti, ole kiltti ja soita sinne kriisipuhelimeen.

Turvakodin sivuilta:

* Henkinen väkivalta

Henkistä väkivaltaa on esimerkiksi läheisen alistaminen nimittelemällä erityisesti toisten läsnä ollessa tai nolaamalla hänet julkisesti. Sitä on myös sosiaalinen eristäminen esimerkiksi ystävistä tai sukulaisista, taloudellinen alistaminen, mielipiteiden ilmaisun tai pukeutumisen kontrollointi, vapaasti ulos menemisen estäminen, seksuaalisuuteen liittyvä psyykkinen alistaminen tai fyysisellä väkivallalla uhkaaminen.

Väkivaltaisen suhteen varoitusmerkkejä

Väkivalta parisuhteessa alkaa ja pahenee usein vaiheittain, ja siksi sitä voi joskus olla vaikea tunnistaa. Väkivaltaisessa suhteessa eläneet ovat itse listanneet seuraavanlaisia merkkejä suhteessa, joihin kannattaa suhtautua vakavasti:

* Suhteen alku on hyvin tunnepitoinen ja etenee nopeasti vakavaksi. Puoliso todistelee, että vain sinä voit tehdä hänet onnelliseksi eikä hän voi elää ilman sinua.
* Puoliso on omistushaluinen, vaativa ja mustasukkainen. Hän syyttää sinua flirttailusta, jos joku esimerkiksi katsoo sinua kaupassa.
* Puoliso on hyvin erilainen silloin, kun muita on paikalla. Läheisesi pitävät häntä täydellisenä, mutta sinä olet varuillasi.
* Puoliso rajoittaa menemisiäsi ja haluaa tietää tarkasti missä liikut. Puolisosi tarkistaa tekstiviestisi tai soittelee jatkuvasti ja kyselee missä olet.
* Puoliso tekee sinut itsestään riippuvaiseksi esimerkiksi taloudellisesti.
* Puoliso nimittelee sinua, pilailee kustannuksellasi tai nolaa sinua muiden seurassa.
* Puoliso saa sinut tuntemaan, ettet tee mitään oikein ja sinun täytyy koko ajan pyydellä anteeksi.
* Olet mieluummin sanomatta omia mielipiteitäsi puolisosi seurassa.
* Puoliso tulistuu pienistä, käsittämättömistä asioista. Reaktiot ovat vahvat.
* Puoliso vähättelee sinua naisena tai äitinä.
* Puoliso vaatii seksiä rakkauden osoitukseksi.
* Häpeän takia välttelet ystäviäsi ja sukulaisia etkä halua kertoa heille totuutta puolisosi käytöksestä.
* Puoliso on pomo ja odottaa sinun noudattavan hänen ohjeitaan ja määräyksiään.
* Joudut olemaan varuillasi: opit huomioimaan puolisosi mielialanvaihtelut ja elämään niiden mukaan. Teet kaikkesi, ettei puolisosi suutu.
* Puoliso on julma eläimiä kohtaan.
* Puolisosi uhkailee sinua tai läheisiäsi.
* Joudut opettamaan lapset olemaan häiritsemättä ja ärsyttämättä.
* Puolison lupaukset eivät pidä ja väkivalta toistuu.
* Puolisosi ei näe itsessään mitään vikaa. Hän syyttää sinua väkivaltaisesta käytöksestään.
* Selittelet itsellesi, että kyllä väkivalta sitten loppuu, kun lapset kasvaa tai talo on valmis tai puolison työstressi vähenee.
* Vähättelet väkivaltaa ja selittelet, ettei puolisosi teosta jäänyt jälkiäkään.
* Huomaat, että väkivaltaisesta elämästä on tullut ”tavallista elämäänne” parempine ja huonompine jaksoineen.
* Et enää huolehdi itsestäsi.
* Samaan aikaan toivot ja pelkäät, että joku puuttuisi elämäänne.
* Olet huolissasi lastesi hyvinvoinnista, turvallisuudesta tai tapahtumien vaikutuksista lapsiin.
* Puolisosi on käyttäytynyt väkivaltaisesti aikaisemmissa suhteissaan. Hänen lapsuudenperheessään on ollut väkivaltaa.

No tavallaan olenkin suostunut. Ei tässä ole edes muita vaihtoehtoja. En ole ottanut mieheen mitään yhteyttä. Tilanne jäi siihen, että sanoin, että haluaisin hänen jäävän, mutta hän lähti.

Jotenkin tämä olisi niin paljon helpompaa ilman niintä hyviä hetkiä. Mies myönsi itsekin, ettei lähtenyt tämän viimeisen episodin vuoksi, vaan oli halunnut tehdä niin jo aiemmin. Silti hän oli suunnitellut lomaa perheen kanssa. En ymmärrä.

Kai mä huomenna lähden ajamaan jonnekin päin Suomea.
Mä pelkään että hän vaatii mua kertomaan missä me ollaan ja tulee viemään lapset. Tai ainakin hän suuttuu jos en pidä häntä ajan tasalla siitä missä lapset ovat. Voi itku.

ap

Sano sille, että jos sitä olisi kiinnostanut lapset, se ei olisi jättänyt perhettään alun alkaen. Älä anna tuollaisen sadistin pilata lastesi lomaa.

Olen samaa mieltä miehesi kanssa siitä, että sinä olet epätasapainoinen hullu. Anteeksiannon aneleminen ynnä muu perseennuoleminen on epätasapainoista ja hullua. Ei millään pahalla! Mutta hyvä ihminen, eihän se normaaliakaan ole! Mutta siitä epätasapainosta on mahdollista päästä tasapainoon, ja hulluudesta pois tavallisten tallaajien kirjoihin, JOS itse niin tahtoo.

Soita edes kokeeksi kriisipuhelimeen ja nimettömänä kerro se, mitä kerroit tänne, ja kuuntele mitä ihminen siellä sulle vastaa.

Katso tämä sivu: rakkautta vai riippuvuutta?
https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=78

Niin se kai onkin. Toisaalta on mies suostunut sovintoon joskus juurikin sen jälkeen kun olen yrittänyt. Sovintoa ei tule ollenkaan, jos en yritä. Ja sovinto on parasta myös lapsille.

Toinen lapsista askartelee parhaillaan lahjaa isälle. Ei nuo pienet ymmärrä tällaista.

ap

Nämä henkisen ja/tai fyysisen väkivallan uhrit ovat kyllä niin surkeita puolusteluineen. "On se hyvä isä" eli siis on joskus lasten kanssa eikä niille räyhää niinkuin äidille. "On se ihan mukava mies silloin kun se on hyvällä tuulella." Niinkuin sellaisia täydellisiä ihmishirviöitä edes olisi olemassa, jotka eivät ole välillä ihan mukavia. Eiköhän se kieroutuneinkin pedofiilipaloittelusurmaaja ole välillä ihan mukava mies.

Minä olen viime aikoina tutkinut jonkin verran henkirikoksia, ja on ihan totta, että monikin aivan kamalaan rikokseen syyllistynyt saattaa olla muuteen todella miellyttävä ihminen, jota ei voisi kuvitella tekemään moisia kamaluuksia.

Toinen lapsista askartelee parhaillaan lahjaa isälle. Ei nuo pienet ymmärrä tällaista.

Näyttäisi sen verran ymmärtävän, että isää pitää vähän väliä lahjoa jostain syystä. Vasta eilen ostitte isälle lahjan yhdessä, ja tänään olisi taas uuden lahjan vuoro? Saatko sinä yhtä usein lahjoja? Toivottavasti saat ja olen näiden ajatusten kanssa väärässä. Kivahan se on jos lapsi omasta tahdostaan tahtoo ilahduttaa molempia vanhempieen tekemällä heille lahjoja. Sen sijaan sairasta, jos on oppinut äidiltään sellaisen käyttäytymismallin että isää pitää lahjoa ja miellyttää.

Sulla on outo käsitys sovinnosta. Sulle sovinto on se, että teet mitä vaan, myyt vaikka sielusi, että miehesi leppyisi. Tällainen sovinnon teon oppiminen ei todellakaan ole lapsille parhaaksi. Mut oot niin jääräpää, että tuskin pystyt sitä myöntämään.

Ja tuo on myös täyttä potaskaa, että "ei ne pienet ymmärrä". Kuule kyllä ne ymmärtää, ne elää 24 h vuorokaudessa teidän luonanne ja sanotaan, että vanhempien välinen suhde on lapsen koti. Kyllä ne aistii kaiken ja muokkautuuvat sen mukaan miten teillä eletään.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Ihan totta puhuen, kun näitä sun ap tekstejä luen, niin varmasti on teille kummallekin parempi että eroatte. Mies kuulostaa olevan todella kyllästynyt elämään sinun kanssasi, mutta eihän hän nyt ihan huono isä ole ollut jos on lapsia pystynyt kuitenkin hoitamaan sinun opiskellessasi... Ja itse olet ottanut ihan merkillisen roolin tuossa, ja vaikutat todella olevan niin kyllästyttävä ja rasittava että en oikeastaan miestä lainkaan ihmettele...

Laita ero vireille, hanki itsellesi hoitoa, lapsista yhteishuoltajuus ja sovitte heidän elonsa sitten lastenvalvojalla, eiköhän tuo kummankin elämä siitä sitten lähde pikku hiljaa parempaan suuntaan...

Ja vieläkin AP jankuttaa samaa virttä 'en enää tiedä mitä muuta voisin tehdä'. Siitäkin huolimatta, että täällä on kaikki sanoneet, että oot tehnyt jo enemmän kuin tarpeeksi ja että sun ei alun alkaenkaan olisi pitänyt lähteä sille tielle, että alistuit mielistelemään miestäsi ja annoit hänen pyyhkiä jalkojaan suhun.

Mitä tulee siihen, että mies saisi lapset jos eroaisitte. Mietihän nyt vähän hyvä nainen. Mies lähtee sun ja lastensa luota ilmoittamatta mihin menee ja sinä jäät hoitamaan lapsianne. Ja sitten mies väittää että voi milloin vaan tulla vaan noutamaan lapset pois sulta. Täällä noin sata ihmistä on sanonut ettei se niin mene ja se on ihan yks hailee mitä paskaa se mies jauhaa sulle tai lastenvalvojalle, ei niitä lapsia sulta viedä. Ja silti sä valitset uskoa sitä sun miestäsi.

Jos sä saat tehtyä sen ratkaisevan muutoksen, että uskallat lähteä (tai tässä tapauksessa antaa ton miehen lähteä ilman aneluita), sä katsot muutaman vuoden päästä taaksepäin ja ihmettelet että miten helvetissä sä siedit 15 vuotta tuollaista paskaa.

Tai sitten sä voit jatkaa itsellesi valehtelemista ja anelua ja sanojen varomista ja kasvattaa lapsesi ajattelemaan, että äiti on pelkkä kynnysmatto, jota isä saa haukkua ja alistaa miten mielii ja pahimmassa tapauksessa teidän lapset, jos on tyttöjä hankkii itse yhtä paskat puolisot tai jos on poikia, oppii samanlaisiksi kuin isänsä. Se on ihan sun itse valittavissa haluatko elää onnellisempana yksin vai sietää tota paskaa loppu elämäsi. Jos valitset sietää tota paskaa, siitä on aika turha kenellekään valittaa, kun et lopulta edes halua muuta (no oikeesti sut on aivopesty olemaan haluamatta muuta, mutta siitäkään huolimatta mikään puhe ei sua saa asiaa ymmärtämään, jos sä et itse sitä halua).

[QUOTE="vieras";26796883]Sulla on outo käsitys sovinnosta. Sulle sovinto on se, että teet mitä vaan, myyt vaikka sielusi, että miehesi leppyisi. Tällainen sovinnon teon oppiminen ei todellakaan ole lapsille parhaaksi. Mut oot niin jääräpää, että tuskin pystyt sitä myöntämään.[/QUOTE]

No sillä tavalla saadaan maahan rauha ja elämä jatkuu. Ei lapset näe mitä mä sanon tai teen.
Olen lapsille sanonut, että pitää pyytää anteeksi jos on väärin tehnyt ja toista voi ilahduttaa vaikka lahjalla tai kilteillä sanoilla. Erityisesti silloin kun on vaikeaa.
Isäni on minulle sanonut, että anteeksipyyntö on iso asia ja monelle se on hyvin vaikeaa. Siksi sitä pitää kunnioittaa. Näin sanon myös omille lapsilleni.

ap

No sillä tavalla saadaan maahan rauha ja elämä jatkuu. Ei lapset näe mitä mä sanon tai teen.
Olen lapsille sanonut, että pitää pyytää anteeksi jos on väärin tehnyt ja toista voi ilahduttaa vaikka lahjalla tai kilteillä sanoilla. Erityisesti silloin kun on vaikeaa.
Isäni on minulle sanonut, että anteeksipyyntö on iso asia ja monelle se on hyvin vaikeaa. Siksi sitä pitää kunnioittaa. Näin sanon myös omille lapsilleni.

ap

Ja milläköhän lailla lapset oppivat nyt anteeksipyynnön ja anteeksiannon tärkeyden? Miehesi ei pyydä sinulta anteeksi etkä sinä saa häneltä anteeksi.

[QUOTE="vieras";26796965]Kyllä on olemassa parempia keinoja. Vaikkapa se, että et enää alistu. Joko haetta yhdessä hoitoa tai sinä lähdet ja haet itsellesi hoitoa. Suhteenne ei ole terve. Näytä tämä ketju sille miehellesi.[/QUOTE]

Jos en alistu, mies voi pitää mykkäkoulua päiväkausia. En ole kokeillut kuinka pitkään, koska yleensä alan puhua viimeistään parin päivän jälkeen. Tuo puhumattomuus on siis miehen toive.

Uskokaa minua, olen kokeillut kaikkea mitä olen keksinyt ja tuo alistuminen on ollut nopein tie sovintoon.

Parasta olis jos pystyisin näyttelemään niin, etteivät miehen sanat satuta. Häntä ärsyttää nähdä minut surullisena. Olen siihen hänen mielestään itse syyllinen käyttäytymällä väärin.

ap

[QUOTE="vieras";26797756]Juujuu, ei lapset näe eikä kuule mitään...
Niin luuli varmaan minunkin vanhemmat kun öisin riitelivät yläkerrassa.
Ei muuta kuin onnea valitsemalles tielle.[/QUOTE]

Tarkoitin tuolla "ei lapset ymmärrä" kommentilla sitä että he eivät ymmärrä miksi isä lähti ja miksi kesälomasuunnitelmat menevät uusiksi. Tottakai lapset ymmärtävät että asiat on huonosti vaikka pyrinkin pitämään heidän elämänsä mahdollisimman normaalina.

ap

AP kiltti, kun sun ongelma on juurikin tuo 'olen kokeillut kaikkea mitä olen keksinyt ja alistuminen on ollut nopein tie sovintoon'. Sä etsit täältä uusia tapoja alistua, uusia tapoja miellyttää vielä vähän lisää. Ja kun niiden sijaan saatkin kauhistelua siitä miten kukaan voi sietää tollaista paskaa, sä vaan laitat kädet korville niin kuin pikkulapsi ja huudat 'laalalala' ja piilotat pääsi puskaan. Kukaan ei tule antamaan sulle ohjeita, mitä sä voisit vielä tehdä. Ainoa järjellinen ohje jonka sulle voi antaa on, että anna sen miehen mennä. Kasvata selkäranka, lakkaa mielistelemästä, lakkaa varomasta, lakkaa pyytelemästä anteeksi, lakkaa anelemasta. Jos se mies suuttuu siitä, anna sen mennä.

• Tykkää
Reactions: Millenia
No niin. Autosta on toinen etuvalo pimeenä. Tuskin tuolla voi pitkää matkaa lähteä ajamaan? Yritin selvittää miten valo vaihdetaan, mutta en oo varma osaanko.

ap

Yhteistyössä