Minkä kokoiset tissit ovat isot?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
vrs
[QUOTE="vieras";26790057]No kuvan perusteella kyllä näytti samankokoisilta. Mittailin äsken kuppikokoni ja kyllä se B/C on, niin kuin on ollut aina teinistä asti. Ympärys rintojen alta 72 cm ja rinnanympärys 88 cm eli erotus on 16 cm mikä on siis B/C.[/QUOTE]

Mulla on sama ympärys rintojen alta, eli koko on 70cm, ei todellakaan 75. Rintojen päältä mitta on mulla 100-105cm, kuun asennosta riippuen.

"Anne"
[QUOTE="vieras";26790184]En mä ole ollut tässä ketjussa mitään muuta kuin ihmettelemässä, että miten samankokoisen näköiset rinnat samalla ympärysmitalla voi olla toisella kokoa F ja itselläni kokoa B. Ei mun silmät nyt niin väärin näe. Mulla on monta ystävää, joilla on oikeasti isot rinnat, heillä koko on juurikin tuota luokkaa E ja F.[/QUOTE]

E ja F mitä ? Ei kirjain kerro mitään. Minulla on juuri ja juuri omaan kouraan sopivat, eivätkä ne herätä mitään kummoista huomiota kenessäkään, kuppikoko DD/E riippuen mallista/mitoituksesta, kaupasta yms. Minulla samat mitat kuin sinulla, paitsi alta mitattu 2cm pienempi.

Mulla on 65E eli periaatteessa ovat kai aika isot. Mutta se on tarkoituskin. D-kupista ylös päin esimerkiksi tällä 65-koon ympäryksellä ovat mun mielestä isot.

Changella olen F.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;26789312:
Niin, mun taviskoko on 75C, mutta Changen laskurilla tuli muistaaksen 70-75F. Sitä tarkoitin, että se kirjain ei kerro totuutta - pitää ketoa puhuuko tavallisesta vai changen kokotaulukosta. Nykyään yllättävän moni puhuu noista changen koista.
Mulla on kyllä järestään merkillä kun merkillä kokona 65-70 F-G. Riippuu käytännössä pelkästään ainoastaan rintaliivin mallista mikä koko on sopiva. Koko siis vaihtelee yhden valmistajan malleissakin aikalailla.

Ja kannattaa muistaa, että pieni ympärysmitta ja suuri kuppikoko ei ole ollenkaan sama asia kun iso ympärysmitta ja iso kuppikoko. Jälkimmäisessä tapauksessa ne tissit on oikeasti isommat. Eli esim mulla ei sinällään oo mitkään hevottomat lollot vaikka kuppikoko onkin aika suuri, koska ympärysmitta jää pieneksi.

Ja mitä tulee noihin laskureihin, useimmat niistä on ihan perseestä. Mulle ainakin antavat ihan älyttömiä vastauksia. Luotan itse siihen, mitkä liivit oikeasti on hyvät päällä, ei kiristä eikä pyöri ympärillä.

nohh
Mulla on kyllä järestään merkillä kun merkillä kokona 65-70 F-G. Riippuu käytännössä pelkästään ainoastaan rintaliivin mallista mikä koko on sopiva. Koko siis vaihtelee yhden valmistajan malleissakin aikalailla.

Ja kannattaa muistaa, että pieni ympärysmitta ja suuri kuppikoko ei ole ollenkaan sama asia kun iso ympärysmitta ja iso kuppikoko. Jälkimmäisessä tapauksessa ne tissit on oikeasti isommat. Eli esim mulla ei sinällään oo mitkään hevottomat lollot vaikka kuppikoko onkin aika suuri, koska ympärysmitta jää pieneksi.

Ja mitä tulee noihin laskureihin, useimmat niistä on ihan perseestä. Mulle ainakin antavat ihan älyttömiä vastauksia. Luotan itse siihen, mitkä liivit oikeasti on hyvät päällä, ei kiristä eikä pyöri ympärillä.
Mistä ympärysmitasta puhut? Rinnan päältä vai alta mitatusta?

Tähän asti olen luullut, että kuppikoko määräytyy sen perusteella, minkä kokoiset rinnat ovat. Siis että kuppikoko on verrattavissa vetomittaan. :)

Mistä ympärysmitasta puhut? Rinnan päältä vai alta mitatusta?

Tähän asti olen luullut, että kuppikoko määräytyy sen perusteella, minkä kokoiset rinnat ovat. Siis että kuppikoko on verrattavissa vetomittaan. :)
Siitä mitasta joka siellä sun tissiliiveissäs lukee. Sehän on se mitta joka on sulla mitattuna rinnan alta. Ja jos tämä mitta on isompi, niin samalla kuppikoon kirjaimella tällaisella henkilöllä oikeasti on isommat tissit kun pienemmällä ympärysmitalla varustetun henkilön tissit. Eli henkilön 90 F tissit on oikeasti aika paljon isommat kun henkilön 65 F tissit.

"hups"
Siitä mitasta joka siellä sun tissiliiveissäs lukee. Sehän on se mitta joka on sulla mitattuna rinnan alta. Ja jos tämä mitta on isompi, niin samalla kuppikoon kirjaimella tällaisella henkilöllä oikeasti on isommat tissit kun pienemmällä ympärysmitalla varustetun henkilön tissit. Eli henkilön 90 F tissit on oikeasti aika paljon isommat kun henkilön 65 F tissit.
Noin sanotaan myös tällä sivustolla kohdassa kuppikoko: Rintaliivien koot ja kokotaulukko

Ihmekös, kun jotkut pitävät c-kuppia keskikokoisena tai jopa suurena, vaikka mielestäni c-kuppiset rintani ovat pienet. :)

"miumau"
Mulla on 80A ja nää on mulle just sopivat. Kiinteät, pienet ja pyöreät. Miehen sanojen mukaan just käteen sopivat. :D Oon muutenkin pienikokoinen, ja mieskin aina sanoo et oisin hassun näkönen, jos mulla ois isot tissit. Joku 70C kuulostaa mun korvaan jo tosi isoilta tisseiltä. :D

[QUOTE="miumau";26791919]Mulla on 80A ja nää on mulle just sopivat. Kiinteät, pienet ja pyöreät. Miehen sanojen mukaan just käteen sopivat. :D Oon muutenkin pienikokoinen, ja mieskin aina sanoo et oisin hassun näkönen, jos mulla ois isot tissit. Joku 70C kuulostaa mun korvaan jo tosi isoilta tisseiltä. :D[/QUOTE]

70c ei juurikaan ole suurempi kuin 80a, kun taas 80c olisi sen kaksi kuppikokoa suurempi. Tässä tullaan taas siihen ympärysmitta-asiaan..

"miumau"
Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;26791940:
70c ei juurikaan ole suurempi kuin 80a, kun taas 80c olisi sen kaksi kuppikokoa suurempi. Tässä tullaan taas siihen ympärysmitta-asiaan..
En jaksanut lukea tätä ketjua, ihan muutamat ekat viestit ennen kuin vastasin.

Mä en oo ikinä tajunnu näitä mittajuttuja. Oon vaan huomannu et yleensä 80A on mulle sopiva, kun oon rintsikoita sovitellut. Kuulostaa hurjalta, ettei 80A:n ja 70C:n välillä ois isoa eroa.

[QUOTE="miumau";26791994]En jaksanut lukea tätä ketjua, ihan muutamat ekat viestit ennen kuin vastasin.

Mä en oo ikinä tajunnu näitä mittajuttuja. Oon vaan huomannu et yleensä 80A on mulle sopiva, kun oon rintsikoita sovitellut. Kuulostaa hurjalta, ettei 80A:n ja 70C:n välillä ois isoa eroa.[/QUOTE]

Rinnakkaiskoot rintaliiveihin - Gasell lingerie

Heti eka rivi; 70 C-75 B 75 B- 80 A Nämä kaikki siis keskenään lähes samankokoisia liivejä ;)

Viimeksi muokattu:
Minulla on nyt 75F, on ollut isoimmillaan jotain 80J, jolloin niillä oli kyllä kokoa. Ei nämä nyt tunnu kovin isoilta. Ja on ihan oikea koko, nimittäin se koko minkälaiset rintaliivit oikeasti sopii. Noilla kokolaskureilla kun leikkii niin yksi sentti sinne tänne vaihtaa heti kokoa. Saan tuloksia 80C:stä 75G:hen ja todellisuudessa 80 alkaa olemaan usein hieman löysä (ei voi käyttää reunimmaista hakasta) jotkut 80E liivit on kuitenkin hyviä, 80F kupeissa on jo ilmaa ja 75E kupeista vähän tursuaa. Aika helppoa. Tietenkään jokaiset liivit eivät ole samanlaiset, mutta noin keskiverrosti.

Ja minun rintani eivät ole täydellisen ihanat, pystyt ja maailman parhaat, toisin kuin aika monella tässä ketjussa tuntuu olevan ;). Jos ne on niin hyvät, niin mitä ihmettä murehditte muiden rinnoista tai niitten koosta?

Ja minun rintani eivät ole täydellisen ihanat, pystyt ja maailman parhaat, toisin kuin aika monella tässä ketjussa tuntuu olevan ;). Jos ne on niin hyvät, niin mitä ihmettä murehditte muiden rinnoista tai niitten koosta?
Jos mulla olis pystyt, täydelliset, maailman parhaat rinnat, en varmaan käyttäis liivejä ollenkaan :D Korkeintaan kanafileitä nännien peitoksi, muuten pystyt tissit pysyköön pystyssä ilman liivejä :D

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
"miumau"
Jos mulla olis pystyt, täydelliset, maailman parhaat rinnat, en varmaan käyttäis liivejä ollenkaan :D Korkeintaan kanafileitä nännien peitoksi, muuten pystyt tissit pysyköön pystyssä ilman liivejä :D
Mä en käytäkään liivejä esim. kotona ollessa ikinä. Julkisilla paikoilla on pakko, kun muuten näkyy nännit läpi. Just eilen kokeilin tuubitoppia ilman rintsikoita, ja niin helotti nännit läpi, että aivan turha toivo. Ei muuta ku liivit päälle vaan. :)

p.s Enkä mä pidä mun rintoja maailman parhaina, nää on vaan mulle just passelit.

[QUOTE="miumau";26792090]Mä en käytäkään liivejä esim. kotona ollessa ikinä. Julkisilla paikoilla on pakko, kun muuten näkyy nännit läpi. Just eilen kokeilin tuubitoppia ilman rintsikoita, ja niin helotti nännit läpi, että aivan turha toivo. Ei muuta ku liivit päälle vaan. :)

p.s Enkä mä pidä mun rintoja maailman parhaina, nää on vaan mulle just passelit.[/QUOTE]

Entäs ne kanafileet just? Eiks sellaset olis pelastus tohon nännit-näkyy ilmiöön?

[QUOTE="miumau";26792102]Eli mä voisin periaatteessa käyttää 75B-liivejä?! Vähän kuulostaa isolta, kun siinä on tuo B. :D[/QUOTE]

Kannattaa joskus ihan huvikseen ottaa erikokoisia liivejä sovituskoppiin ja kokeilla. Ne C-kupin liivit saattaakin yllättää :)

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="miumau";26792102]Eli mä voisin periaatteessa käyttää 75B-liivejä?! Vähän kuulostaa isolta, kun siinä on tuo B. :D[/QUOTE]

No siis periaatteessa ja periaatteessa. Kokeilemallahan se selviää, mutta musta ei kyllä kannata pelätä koittaa vaikka sit ton kokosia liivejä jos 80A kokoset tuntuu huonoilta jossain merkissä/mallissa :)

Yhteistyössä