Jos ihminen maksaa itse asumiskulunsa

[QUOTE="Maisa";26759635]En kyllä usko hetkeäkään että Akaatti ja Tuulipuku olisivat eri henkilöitä. Sen sijaan uskon että henkilö joka näitä kirjoittelee on henkisesti pahasti sairas. Välillä parempia päiviä jolloin on järkevämpiä kirjoituksia, välillä huonompia jolloin ymmärrys on koetuksella.[/QUOTE]

Edelleenkin olemme eri henkilöitä. Mitä kaipaatte todisteeksi??????????
 
[QUOTE="öööö";26759725]no voi jumalauta, mammoja taas vedätetään..yks ja sama henkilöhän toi on.. sen näkee ja huomaa jo sokeekin persreillään tosta tyylistä.. hohoi..[/QUOTE]

Aika omituinen huomio. Jos seuraisit tarkemmin, niin huomaisit, että kirjoitustyylimme sekä tietous eri asioista on erilaista.
 
Olet Akaatti sanonut, että siskosi on paras ystäväsi.

Jos välit parhaaseen ystävään on tuollaiset, niin en halua edes kuvitella millaiseksi helvetiksi vähemmän hyvät ystävät, kaverit, tuttavat saati sitten viholliset elämäsi tekisivät.

No, jokainen kaivaa oman hautansa. Sinä kaivat sen olemalla jotenkin sairaalloisen riippuvainen siitä, että saat paskaa niskaan sukulaisiltasi. Sillä sinähän voisit vain heivata heidät ulos asunnostasi ja elämästäsi, jos haluaisit. Mutta et halua. Ja siinäpä olisi jollekin psykologille työsarkaa selvitettäväksi: miksi et halua eroon heistä?
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
Olet Akaatti sanonut, että siskosi on paras ystäväsi.

Jos välit parhaaseen ystävään on tuollaiset, niin en halua edes kuvitella millaiseksi helvetiksi vähemmän hyvät ystävät, kaverit, tuttavat saati sitten viholliset elämäsi tekisivät.

No, jokainen kaivaa oman hautansa. Sinä kaivat sen olemalla jotenkin sairaalloisen riippuvainen siitä, että saat paskaa niskaan sukulaisiltasi. Sillä sinähän voisit vain heivata heidät ulos asunnostasi ja elämästäsi, jos haluaisit. Mutta et halua. Ja siinäpä olisi jollekin psykologille työsarkaa selvitettäväksi: miksi et halua eroon heistä?
Eivät tekisi mitään helvettiä. Ei vieraimmille ihmisille voi olla niin vihainen tai ilkeä. Ei Tuulipukukaan kenenkään muiden asuntojen siisteydestä valita, vaikka monella muulla on paljon siivottomampi asunto. Tämä ei edes ole sotkuinen, siis missä itse asun.
 
"Noh"
Olet Akaatti sanonut, että siskosi on paras ystäväsi.

Jos välit parhaaseen ystävään on tuollaiset, niin en halua edes kuvitella millaiseksi helvetiksi vähemmän hyvät ystävät, kaverit, tuttavat saati sitten viholliset elämäsi tekisivät.

No, jokainen kaivaa oman hautansa. Sinä kaivat sen olemalla jotenkin sairaalloisen riippuvainen siitä, että saat paskaa niskaan sukulaisiltasi. Sillä sinähän voisit vain heivata heidät ulos asunnostasi ja elämästäsi, jos haluaisit. Mutta et halua. Ja siinäpä olisi jollekin psykologille työsarkaa selvitettäväksi: miksi et halua eroon heistä?
sitten jäisi hänelle vain palstakaverit. siis netti.
 
"Mä"
Eivät tekisi mitään helvettiä. Ei vieraimmille ihmisille voi olla niin vihainen tai ilkeä. Ei Tuulipukukaan kenenkään muiden asuntojen siisteydestä valita, vaikka monella muulla on paljon siivottomampi asunto. Tämä ei edes ole sotkuinen, siis missä itse asun.
Se on jännä, että näissä vastauksissa on aina tietty täsmällisyys, mutta kun purat mieltäsi, ne ovat täysin sekasortoisia.

Ihan oikeasti, tiedän, ettei kukaan kykenisi näin pitkälle provoilemaan, jos kaikki olisi kunnossa.

Sinulla - eikä liiemmin sisarellassi - ei tunnut olevan kaikki kunnossa. Eikä sillä ole toisaalta mitään väliä niin kauan kuin et satuta itseäsi ja muita tai muut satuttavat sinua. Näin tuntuu kuitenkin käyneen jo.

Olisiko syytä kääntää kelkkaa ja ainakin, jos olet sitä lasta ajatellut hankkia?

Kaikella hyväntahtoisuudella tämän kirjoitan.
 
[QUOTE="vieras";26767130]Tämä on siis sitä, kun sanotaan, että kaksosilla on erityinen suhde.. Enpä tahtoisi kaksossiskoa, jos se tuollaista on. Napanuorat takertuneet pysyvästi toisiinsa.[/QUOTE]

En ole mitenkään riippuvainen tai mitään takertumista. Ymmärsit asian väärin.
 
"Mä"
Mua kiinnostaisi vielä pari asiaa.

Ensinnäkin kun nyt tunnut vastaavan taas ihan eri tasolla kuin aloituksesi oli - eli silloin olit kiihtynyt, nyt rauhallisempi - miksi teit ylipäänsä koko aloituksen.

Toiseksi, miksi kirjoitit koko ajan asuntoon tulleista muodossa "ne", vrt. Jatkuvasti ovat haukkumassa asuntoa ja valittamassa kaikesta.

Vai viittausitko yleisesti siihen, että sinun luonasi käy sukulaisia/ystäviä, jotka ovat "ne"? Kun seuraavana päivänä Tuulipuvun kirjoituksista tuli se käsitys, että vain te kaksi olitte asunnossa?
 
[QUOTE="Mä";26767195]Mua kiinnostaisi vielä pari asiaa.

Ensinnäkin kun nyt tunnut vastaavan taas ihan eri tasolla kuin aloituksesi oli - eli silloin olit kiihtynyt, nyt rauhallisempi - miksi teit ylipäänsä koko aloituksen.

Toiseksi, miksi kirjoitit koko ajan asuntoon tulleista muodossa "ne", vrt. Jatkuvasti ovat haukkumassa asuntoa ja valittamassa kaikesta.

Vai viittausitko yleisesti siihen, että sinun luonasi käy sukulaisia/ystäviä, jotka ovat "ne"? Kun seuraavana päivänä Tuulipuvun kirjoituksista tuli se käsitys, että vain te kaksi olitte asunnossa?[/QUOTE]

Kahdestaan oltiin, mutta on myös muut asiasta valittaneet, siksi oli monikkomuoto. Aloituksen tein siksi, kun ajattelin kysyä onko muiden mielestä tuo normaalia, että haukutaan asuntoa, jossa ei itse asuta.
 
"Mä"
Kahdestaan oltiin, mutta on myös muut asiasta valittaneet, siksi oli monikkomuoto. Aloituksen tein siksi, kun ajattelin kysyä onko muiden mielestä tuo normaalia, että haukutaan asuntoa, jossa ei itse asuta.
Ok. Mutta käsittänet, ettei useimpien mielestä ole normaalia, että kaksi samassa pienessä asunnossa istuvaa henkilöä kinaa moisesta asiasta netin välityksellä ja saa aikaan näin suuren jutun.

Toisaalta niin kauan kuin ette vahingoita itseänne (mitä olet kuitenkin jo tehnyt) ja muita (ainakin olet uhkaillut tekeväsi näin) ei mitään ongelmaa ole.

Kuten monet ovat sanoneet, jos asumisesi ei vaaranna terveyttäsi, heillä ei liene oikeutta tai tarvetta huomauttaa asuntosi siisteydestä.

Silti toisin kuin Tuulipuku väitti, asuntosi siisteyden taso ei liene hyvä mahdolliselle lapselle, joten ennen lapsen hankintaa sinun olisi petrattava siisteysasioissa. Muun muassa.
 
[QUOTE="Mä";26767221]Ok. Mutta käsittänet, ettei useimpien mielestä ole normaalia, että kaksi samassa pienessä asunnossa istuvaa henkilöä kinaa moisesta asiasta netin välityksellä ja saa aikaan näin suuren jutun.

Toisaalta niin kauan kuin ette vahingoita itseänne (mitä olet kuitenkin jo tehnyt) ja muita (ainakin olet uhkaillut tekeväsi näin) ei mitään ongelmaa ole.

Kuten monet ovat sanoneet, jos asumisesi ei vaaranna terveyttäsi, heillä ei liene oikeutta tai tarvetta huomauttaa asuntosi siisteydestä.

Silti toisin kuin Tuulipuku väitti, asuntosi siisteyden taso ei liene hyvä mahdolliselle lapselle, joten ennen lapsen hankintaa sinun olisi petrattava siisteysasioissa. Muun muassa.[/QUOTE]

Siis asiasta oli riidelty jo ennen nettiin kirjoittamista.

Mitä tulee asunnon siisteyteen, niin tämä asunto ei ole epäsiisti. Itse en näe mitään järkeä siinä, että siivoaisin turhaan tyhjille seinille, kun en täällä kovin paljoa vuorokaudesta päiväaikaa vietä. Siivoan silloin, kun jaksan tai ehdin, mutta asunto on kuitenkin perussiisti. Itse tiedän lapsiperheitä, jotka asuvat huomattavasti sotkuisemmissa asunnoissa. Astioita en pese joka päivä, vaan ainoastaan silloin kun on tarve. Vaatteita pesen yleensä noin kerran viikossa. Tavaroita ja vaatteita en aina laita kaappeihin, vaan säilytän myös huonekalujen tai tuolien päällä, mutta itse en koe tätä minkäänlaiseksi ongelmaksi. En jaksa siivota vain siivoamisen vuoksi. Siivoan silloin, kun on tarvetta.

Tämä asunto on tosin niin pieni, että jo asunnon koko aiheuttaa paljon epäsiistimmän kuvan kuin mitä todellisuudessa onkaan. Itse haaveilen tilavammasta asunnosta, johon tavarat mahtuisivat paremmin. Nyt on niin ahdasta, että ihan inhottaa ja muutenkin siivoaminen ahtaissa tiloissa on epämiellyttävää.
 
---
Näillä on samanlainen vinoutunut ihmissuhde kuin esim. väkivaltaisen puolison kanssa asuvilla usein on siihen puolisoonsa. Ei osata katkaista sitä napanuoraa, ei päästää irti, vaan kun myrsky on taas pariksi päiväksi laantunut selitellään tapahtunut itselle parhain päin.

Oikeasti vaikuttaa olevan tosi yleistä erityisesti naispuolisten kaksosten suhteissa tuollainen vääristynyt riippuvuussuhde toiseen. Tunnen kolme kaksoisparia, jotka kaikki ovat jääneet napanuorastaan kiinni toiseen. Asuvat yhdessä vielä lähemmäs kolmikymppisinä, eivät omaa paljoa kavereita, tekevät lähes kaiken yhdessä ja yhdet ovat tehneet jopa yhteisen deittiprofiilin :D

Mä olenkin sitä mieltä, että kaksosten vanhempien pitää jo pienenä vahvistaa lasten yksilöllistä identiteettiä mahdollisimman paljon. Opettaa kulkemaan ja tekemään juttuja yksin, kehittämään omaa persoonaa eikä mitään jakautunutta kaksospersoonaa, missä puetaan samat vaatteet päälle, laitetaan tukka samalla tavalla, halutaan aina samoja juttuja ja puhutaan jollain kaksoskielellä. Se on ehkä söpöä kun lapset ovat alle kouluikäisiä, mutta sitten jo aika hämärää.

Akaattikin voisi ihan hyvin ottaa ne avaimet pois siskoltaan ja muulta suvulta, mutta ei, paljon kivempihän se on saada draamaa elämään.
 
Näillä on samanlainen vinoutunut ihmissuhde kuin esim. väkivaltaisen puolison kanssa asuvilla usein on siihen puolisoonsa. Ei osata katkaista sitä napanuoraa, ei päästää irti, vaan kun myrsky on taas pariksi päiväksi laantunut selitellään tapahtunut itselle parhain päin.

Oikeasti vaikuttaa olevan tosi yleistä erityisesti naispuolisten kaksosten suhteissa tuollainen vääristynyt riippuvuussuhde toiseen. Tunnen kolme kaksoisparia, jotka kaikki ovat jääneet napanuorastaan kiinni toiseen. Asuvat yhdessä vielä lähemmäs kolmikymppisinä, eivät omaa paljoa kavereita, tekevät lähes kaiken yhdessä ja yhdet ovat tehneet jopa yhteisen deittiprofiilin :D

Mä olenkin sitä mieltä, että kaksosten vanhempien pitää jo pienenä vahvistaa lasten yksilöllistä identiteettiä mahdollisimman paljon. Opettaa kulkemaan ja tekemään juttuja yksin, kehittämään omaa persoonaa eikä mitään jakautunutta kaksospersoonaa, missä puetaan samat vaatteet päälle, laitetaan tukka samalla tavalla, halutaan aina samoja juttuja ja puhutaan jollain kaksoskielellä. Se on ehkä söpöä kun lapset ovat alle kouluikäisiä, mutta sitten jo aika hämärää.

Akaattikin voisi ihan hyvin ottaa ne avaimet pois siskoltaan ja muulta suvulta, mutta ei, paljon kivempihän se on saada draamaa elämään.
Emme asu yhdessä emmekä tee kaikkea yhdessä.

Minusta sen sijaan se, että ihmiset pakotetaan laittamaan erilaiset vaatteet, katsomaan erilaisia TV-ohjelmia on juuri sitä samana ihmisenä pitämistä. Eikä meillä edes ole samanlaisia vaatteita, en kuitenkaan ymmärrä sitä, että samanlaiset vaatteet nähdään huonona asiana.
 
Oletteko sitä mieltä, ettei sisarelleen saisi sanoa mitään, tämän asunnon siisteydestä?
Jos siis kyse ei ole mistään nalkuttamisesta tai oletuksesta, että ainoastaan minua/ ts. tätä vierailevaa sisarta varten kaiken pitäisi olla tiptop.
 

Yhteistyössä