Alkuperäinen kirjoittaja Mffög;26766601:
Tässä oot kyll väärässä, ei toista rakastava ihminen ihastu keneenkään muuhun. Jos ihastuu, on ehkä syytä miettiä omaa rakkauttaan sitä toista kohtaan.
Ihmistä voi pitää mukavana, mutta ihastuminen seurustellessa ei tosiaankaan ole normaalia
Tää on kyllä ihan höpö höpöä. Kyllä pitkän suhteen myötä ne tunteet kuitenkin laimenevat sen verran, että ihastua voi, vaikka kumppaniaan rakastaisi. Jos jokainen ihastuva pitäisi ihastumistaan merkkinä siitä että rakkaudessa toiseen on jotain vikaa, niin saattaisi avioerotilastot näyttää vielä vähän synkemmiltä...
Mutta ap:lle: mulla on hyvin samanlainen tilanne. Olen ollut tosi ihastunut jo kaksi vuotta samaan mieheen, enkä vihjaissut kenellekään sanallakaan tuosta ihastumisesta. Jotenkin tämä ihastus vaan vaikuttaa sellaiselta "sielun kumppanilta", jonka kanssa olemme hyvin samanlaisia ihmisiä ja ajattelemme samalla tavalla. Oma mieheni on kuitenkin tuttu ja turvallinen, minulle uskomattoman hyvä ja kiltti, lapsillemme hyvä isä, enkä haluaisi muutenkaan hajottaa perhettä. Tiedän ja tunnen hänet läpikotaisin, kun parisuhdetta on takana yli 10 vuotta.
Onhan se välillä aika kituva fiilis. Kuitenkin yritän aina ajatella asian kääntöpuolta: en ole kuitenkaan koskaan seurustellut tuon ihastukseni kanssa, en voi tietää miten asiat menisivät. Voisihan olla, että hänellä olisi hirveästi ärsyttäviä tapoja tai hän olisi vaikka onneton sängyssä. Jos tunnustaisinkin ihastukseni ja jotenkin ihmeen kaupalla aloittaisimme parisuhteen, niin arki tulisi taas jossain vaiheessa vastaan. Nyt minulla on toimiva arki mieheni kanssa, joten miksi ottaisin riskin että menettäisin sen?
Yritän sit keskittyä kaikkeen muuhun ja kaikkeen hyvään mitä meillä on ja mihin minulla on mahdollisuus: opiskelen, luen, sisustan ihanaa yhteistä kotiamme ja harrastan muita mieleisiäni asioita. Ja haaveilen, siitä ei mitään harmia ole...

Sitä odotellessa, että ihastus unohtuu...