Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
siiis plaaa
[QUOTE="vieras";26757216]Astrolabe ja Data olette siis naimisissa? Miksi keskustelette palstan välityksellä vai onko teillä kaukosuhde? Hassua :D[/QUOTE]
Pitäähän sitä nyt näyttää muille että meillä on näin iiihana suhde, kun tässä sylikkäin palstaillaan :LOL: toinen puolustaa toista :D

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26756609]Entä jos se on oma moraali/omatunto/elämänkatsomus joka velvoittaa?[/QUOTE]
Tästä tuli vielä mieleeni, että noissa itse itselle keksityissä velvollisuuksissa piilee yksi vaaratekijä. Ja se on kiittämättömyyden kokemus ja marttyyriys. Jos tekee asioita vastoin tahtoaan ja vain siksi, että on moisen velvollisuuden itselleen asettanut, eikä toinen osapuoli ymmärrä olla siitä riittävän kiitollinen (koska ei pitänyt asiaa kenenkään velvollisuutena ja oletti, että toinen ei tehtnyt sitä vastoin tahtoaan), tulee helposti tunne, että muut eivät arvosta. Ja kun kukaan muu ei sitä kruunua ala hinkkaamaan, pitää marttyyrinä hinkata itse.

[QUOTE="vieras";26757582]Sana: kermaperse
Synonyymit: snobi, jupi, juppi

Sana: snobi
Synonyymit: juppi, hienostelija, keikari, snobbailija, snobismi, snobbailu, kermaperse[/QUOTE]

Juppi ja snobi ovat minun mielestä aivan eri asioita :O

for your sake? you-passiivi.
Pakko vielä tähän aiheeseen palata (että päästään kermaperseilystä vielä vähän kauemmas:D). Korjatkaa nyt joku jos olen väärässä, mutta eikös englannissa you-passiivi toimi siten, että se you-sana on lauseen subjekti? Ja eikös se you ole kaiken lisäksi yksikössä eikä monikossa?

(Joo, valvoin koko yön tätä miettien).

Alkuperäiseen aiheeseen ja kysymykseen.

Jollakin tasolla olen kermis. Toisaalta en sitten ollenkaan. Varallisuutta ei ole tarpeeksi ja voin yhtä hyvin käydä jossain Säästötexissä kuin Stockallakin. Harrastukset yms menevät hiukan perseilyn puolelle.

• Tykkää
Reactions: Lex
Mammeleena
Eikös tällä astrolapasella ole aina joku sellainen "oma juttu", jonka puolesta hän on kovasti kiihkoissaan? Muutama vuosi sitten hän oli henkeen ja vereen vasemmistolainen vappumarsseineen, sitä ennen muslimi joka kaavutti itsensä päästä varpaisiin. Nyt taitaa olla vuorossa tämä aatelisverinen älykkö, joka pelastaa maailman hyväntekeväisyystyöllä...

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26757555:
Tästä tuli vielä mieleeni, että noissa itse itselle keksityissä velvollisuuksissa piilee yksi vaaratekijä. Ja se on kiittämättömyyden kokemus ja marttyyriys. Jos tekee asioita vastoin tahtoaan ja vain siksi, että on moisen velvollisuuden itselleen asettanut, eikä toinen osapuoli ymmärrä olla siitä riittävän kiitollinen (koska ei pitänyt asiaa kenenkään velvollisuutena ja oletti, että toinen ei tehtnyt sitä vastoin tahtoaan), tulee helposti tunne, että muut eivät arvosta. Ja kun kukaan muu ei sitä kruunua ala hinkkaamaan, pitää marttyyrinä hinkata itse.
Minut on "kasvatettu" tiettyyn vastuseen vähempiosaisista.
Toivon toki , etä "se jokin" olisi minussa ilman kasvatustakin.
Luulen niin, mutta ellei... niin minut on kasvatettu kermaperseiseksi snobiksi?

Enkä ole TODELLAKAAN koskaan olettanut että minua kohtaan tulisi tuntea kiitollisuutta, saati että jonkun toisarvoisen persoonallisen mukavuudenkokemuksen "uhratessani" olisin ollut marttyyri.

MITEN ihmeessä nuo kaksi onnistuu joku yhdistämään?
:D

"vieras"
[QUOTE="vieras";26746715]No minä en yleensä myönnä mut todellisuudessa olen todellinen kermaperse! :D[/QUOTE]

kerma ja ruoka herätti kiinnostuksen! Jos kuittailen takas ei tarkota sitä että oon oikeassa! jA en todellakaan oo!

"vieras"
[QUOTE="vieras";26757582]Sana: kermaperse
Synonyymit: snobi, jupi, juppi

Sana: snobi
Synonyymit: juppi, hienostelija, keikari, snobbailija, snobismi, snobbailu, kermaperse[/QUOTE]

Kermaperse! tiedän mitä se on mutta eikös sillä saa leikkiä`? Sarjis iski kun ei pikkistä näy missään?

Minut on "kasvatettu" tiettyyn vastuseen vähempiosaisista.
Toivon toki , etä "se jokin" olisi minussa ilman kasvatustakin.
Luulen niin, mutta ellei... niin minut on kasvatettu kermaperseiseksi snobiksi?

Enkä ole TODELLAKAAN koskaan olettanut että minua kohtaan tulisi tuntea kiitollisuutta, saati että jonkun toisarvoisen persoonallisen mukavuudenkokemuksen "uhratessani" olisin ollut marttyyri.

MITEN ihmeessä nuo kaksi onnistuu joku yhdistämään?

:D
Väitätkö, ettet ole koskaan törmännyt ihmisiin, joiden toiminnan motiivina on nimenomaan uhrautuminen ja jonkinlaisena roolina on olla marttyyri? :D Toisaalta näkevät itsensä "liian kilttinä", mutta toiminta on kuitenkin jollain muulla tasolla.

Yhteistyössä