Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26754183]Sähän olet kätevä emäntä, kudotkin. Oho. Mutta mä pysyn mun äidin kutomissa, kiitos vaan.

Sinä päivänä, kun alan lähestyä romanttisessa mielessä peräkammarinpoikia, minut saa ampua.[/QUOTE]

:heart:

Seota? No en. Eipä tää teitin asenne poikkea siitä mitä kouluaikoina saanut kestää.

Sitä vaa ketjuun osallistuneiden sopis mielestäni miettiä, että miten suuren reaktion saa aikaan vain toteamus siitä, että äo on korkeampi kuin keskimäärin. Ei se minua haittaa, että pidätte teeskentelijänä, tekopyhänä, roolia vetävänä, alentuvana, ylimielisenä, itseään korostavana tms. Todellisuudessa olen syrjäänvetäytyvä havainnoija, joka vaatii itseltään enemmän kuin muilta. Huolimatta kovista elämänkokemuksista en suostu hyväksymään ajatusta ihmisten pahuudesta.

Tiedän puutteeni ihmisenä ja uskokaa pois, teen parhaani muokatakseni niitä poies. Tiijän olevani mustavalkoinen ihminen siinä suhteessa, että minua joko inhotaan tai rakastetaan. Se luultavasti johtuu sosiaalisesta kyvyttömyydestäni ja kuten mieheni eilen totesi minulle, että anteeksipyytelevyys ja nöyryys vain ärsyttävät ihmisiä lisää.

"vieras"
Seota? No en. Eipä tää teitin asenne poikkea siitä mitä kouluaikoina saanut kestää.

Sitä vaa ketjuun osallistuneiden sopis mielestäni miettiä, että miten suuren reaktion saa aikaan vain toteamus siitä, että äo on korkeampi kuin keskimäärin. Ei se minua haittaa, että pidätte teeskentelijänä, tekopyhänä, roolia vetävänä, alentuvana, ylimielisenä, itseään korostavana tms. Todellisuudessa olen syrjäänvetäytyvä havainnoija, joka vaatii itseltään enemmän kuin muilta. Huolimatta kovista elämänkokemuksista en suostu hyväksymään ajatusta ihmisten pahuudesta.

Tiedän puutteeni ihmisenä ja uskokaa pois, teen parhaani muokatakseni niitä poies. Tiijän olevani mustavalkoinen ihminen siinä suhteessa, että minua joko inhotaan tai rakastetaan. Se luultavasti johtuu sosiaalisesta kyvyttömyydestäni ja kuten mieheni eilen totesi minulle, että anteeksipyytelevyys ja nöyryys vain ärsyttävät ihmisiä lisää.
Mutta kerro nyt, miten nuo ominaisuutesi tekevät sinusta kermaperseen? Me truu kermispyllyt ei kyllä noilla perusteilla hyväksytä sua joukkoomme :D

• Tykkää
Reactions: astrolabe
nnn
Satunnaisena kävijänä olen pitänyt dataa ja astrolabea herttaisina, älykkyyteen en puutu, enhän ihmisiä tunne, mutta nyt on kyllä sanottava, että tuosta astrolaben tekstistä tulee mieleen lähinnä, että nyt on kyllä luettu (ja paljon) historiallista viihde proosaa. Eikä siinä mitään, meilikuvitus on ihmisen suurin rikkaus joka auttaa yli vaikeidenkin tilanteiden, mutta oikeasti on hieman vaikeaa uskoa hänenkään elämänsä toiveista huolimatta olevan napattu jostain katariina suuresta tai jopa linnanneitojen taru sormusten herrasta. Ja anteeksi, minä harmaa en tarkoittanut kyllä ilkeillä.

voivoi taas
Olen tutkinut sukuja muutaman vuoden ja voisin kertoa että jos edes puolet palstalaisista tutkisi sukujuuriaan, voisi tulla esille vaikka mitä aatelia ja porvaria. Minullakin on, vaikka olen tavallinen suomalainen nainen, ilman mitään tietoa käytöstavoista.
Olen ylpeä aatelisista sukujuurista, mutta myös tavallisista huutolaisesi-isistäni.
Sukututkimus on mielenkiintoista ja avartavaa, kannattaa kokeilla :)

Olen tutkinut sukuja muutaman vuoden ja voisin kertoa että jos edes puolet palstalaisista tutkisi sukujuuriaan, voisi tulla esille vaikka mitä aatelia ja porvaria. Minullakin on, vaikka olen tavallinen suomalainen nainen, ilman mitään tietoa käytöstavoista.
Olen ylpeä aatelisista sukujuurista, mutta myös tavallisista huutolaisesi-isistäni.
Sukututkimus on mielenkiintoista ja avartavaa, kannattaa kokeilla :)
Muuten ihan kiva idea mutta mun äidin suvusta ei löydy mitään tietoa yhtään mistään. Ei ole löytynyt isoäitini vanhempia esimerkiksi ollenkaan.
dna testit ovatkin ainoa ratkaisu...

voivoi taas
Muuten ihan kiva idea mutta mun äidin suvusta ei löydy mitään tietoa yhtään mistään. Ei ole löytynyt isoäitini vanhempia esimerkiksi ollenkaan.
dna testit ovatkin ainoa ratkaisu...
Saat äitisi nimeltä hänen vanhempiensa tiedot ja heidän vanhempiensa tiedot. Sen jälkeen Hiski on kätevä työkalu ja kirkon kirjoja on myös ladattu nettiin.

"AMA"
Sitä vaa ketjuun osallistuneiden sopis mielestäni miettiä, että miten suuren reaktion saa aikaan vain toteamus siitä, että äo on korkeampi kuin keskimäärin.
Moni on yrittänyt jo selittää, että itse toteamus ei ollut paha, vaan tapa jolla asian esitit. Varmaan liittyy sinun sairauteesi, että et ymmärrä niiden eroa? Muille kun on selkeästi puheistasi tullut ylimielinen kuva, niin kuin kieltämättä aavistuksen myös minullekin.

Ehkä sinun täytyy vain myöntää, että olet älykäs jollain elämän osa-alueella, mutta toiset ovat sitten paljon älykkäämpiä mm. tunneälyltään ja jakavat sitä lahjaa sitten nöyränä teille, joita on siunattu pelkällä loogisella älykkyydellä?

:) (:
astrolabe, ihan vittuilematta kysyn; mikä sun äo on? Kun keskiverto lienee siellä sadan tienoilla ja mulla on testattu 30 pinnaa tuon yli ja tunnen itseni useimmiten auttamattoman typeräksi ja avuttomaksi, niin mietin, että miten korkea sinulla mahtaa olla? Kun itsestäni siis tuntuu, että tuo 100 täytyy olla jo aika alhainen kun ei 130 ainakaan riitä kovin onnistuneeseen elämään näin älykkyyden kannalta :)

Kepsis
astrolabe, ihan vittuilematta kysyn; mikä sun äo on? Kun keskiverto lienee siellä sadan tienoilla ja mulla on testattu 30 pinnaa tuon yli ja tunnen itseni useimmiten auttamattoman typeräksi ja avuttomaksi, niin mietin, että miten korkea sinulla mahtaa olla? Kun itsestäni siis tuntuu, että tuo 100 täytyy olla jo aika alhainen kun ei 130 ainakaan riitä kovin onnistuneeseen elämään näin älykkyyden kannalta :)
eihän korkea älykkyysosamäärä automaattisesti korreloi elämän laatuun tai tilanteeseen suoraan.

"vieras"
Palstalla kirjoitteli joitenkin aikoja joku muukin, joka mielellään mainitsi, jopa vaikkei kysytty, miten korkea äo hänellä oli. En vain saa päähäni hänen nikkiään.

Yhteistyössä