Palstan snobit? Kermaperseet esiin!

• Viestiketjun aloittaja gallub
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mitä tässä ketjussa oikein tapahtuu?

Näin keskivertoälykästä kenties hieman tyhmempänä on minulla silti ilo tuntea erittäin älykkäitä ihmisiä, jotka työskentelevät erittäin älyllisesti vaativissa tehtävissä.
Ikinä en ole heidän suustaan kuullut tämänkaltaista sontaa, huhhei.

Mikä on se ÄO:n raja jossa älykkyys muuttuu tuollaiseksi?

Alkuperäinen kirjoittaja päätön;26753364:
täällähän osa porukkaa julistaa toisensa neron asteelle kun henkilö kirjottaa pitkiä viestejä, livauttaa mukaan vähän erikoisempia sanoja ja vihjailee siihen suuntaan että on aika viisas.
:D
No jaa, miehän oon sanonut epäileväni esim. Milannaa yhdeksi palstan älykkäimmistä.

rietas
Ketjussa useampia ihmisiä, jotka ottaneet kantaa minusta, joten heihin viittaan "te", koska olisi hankalaa listata kaikki nikit?

Teidän hyväksenne taas viittaa ihmiskuntaan. Miten se, että mie teen toisten hyväksi negatoi muiden hyvät teot? Tää ei nyt auennut minulle? Mie en piä kirjaa omista teoistani, enkä rajaa niitä kellekään tietylle. Kaikille teille niin paljon hyvää kuin vain suinkin. Lähimmäiseni tietävät, että tykkään antaa, en niinkään saada.
Eli olet varma, että nuo, joihin viittaat "te", ovat keskivertoälykkäitä, toisin kuin sinä? Mihinköhän ajatuksesi perustuu?

Ja "teidän hyväksenne" vaan kuulostaa oudolta, kun yleisemmin kuulee ihmisten puhuvan ihan vaan "muiden hyväksi"-tekemisistä, kun viitataan jotakuinkin kai samaan asiaan. Jaa, tai oikeastaan harvemmin kai sitä noinkaan määritellään, enemmän taidetaan puhua yleisesti auttamisesta, hyväntekeväisyydestä, jne. ilman sen kummempia määrittelyjä siitä, kenelle. "Teidän hyväksenne", se vaan särähtää korvaan.

[QUOTE="vieras";26753374]Mitä tässä ketjussa oikein tapahtuu?

Näin keskivertoälykästä kenties hieman tyhmempänä on minulla silti ilo tuntea erittäin älykkäitä ihmisiä, jotka työskentelevät erittäin älyllisesti vaativissa tehtävissä.
Ikinä en ole heidän suustaan kuullut tämänkaltaista sontaa, huhhei.

Mikä on se ÄO:n raja jossa älykkyys muuttuu tuollaiseksi?[/QUOTE]

Niin, mie en tiijä mitä mie oon tehnyt. Syyllistynyt siihen taas jälleen kerran, että olen myöntänyt tuntevani ylpeyttä sukujuuristani ja maininnut älykkyysosamäärästäni. Näihin asioihin tartutaan, vaikka en tiijä miks ne hankaavat niin vastakarvaan. Vaikka mie maksan omasta pussistani 15.000,00 euroa saadakseni koulutuksen toimia vaikkapa kodittomien, turvapaikanhakijoiden tai syrjäytymisvaarassa olevien kotiäitien hyväksi ni mie oon se paska ihminen, jonka pitäs kattoa peiliin ja parantaa tapansa. Mie en vaan tajua muita ihmisiä, mutta ei min kai tarviikaan. Min tarvii vain tehä parhaani, koska neurologisesta tilastani johtuen minua ei kiinnosta toisten mielipiteet itsestäni enkä toisaalta havittele kunniaa tässä maailmassa tai missään muussakaan. Haluan vain elää niin kuin koen olevan oikein. Mie annan mieluusti viimeiset rahani, ruokani ja vaatteeni muille ja oon niin tehnytkin, ilman mitään mainintoja palstalle. Paha erhe keskustella muista asioista kuin kepeistä teemoista täällä.

Hyvät yöt kaikille. maraboun ketjussa sitten taas aamulla. nyt nukkumaan, huomenna tiedossa koulutusta töissäkin, joten tarttee lepuuttaa itteään.

Eli olet varma, että nuo, joihin viittaat "te", ovat keskivertoälykkäitä, toisin kuin sinä? Mihinköhän ajatuksesi perustuu?

Ja "teidän hyväksenne" vaan kuulostaa oudolta, kun yleisemmin kuulee ihmisten puhuvan ihan vaan "muiden hyväksi"-tekemisistä, kun viitataan jotakuinkin kai samaan asiaan. Jaa, tai oikeastaan harvemmin kai sitä noinkaan määritellään, enemmän taidetaan puhua yleisesti auttamisesta, hyväntekeväisyydestä, jne. ilman sen kummempia määrittelyjä siitä, kenelle. "Teidän hyväksenne", se vaan särähtää korvaan.
Jos olisi diplomaattisempi ja poliittisempi, käyttäisi muotoa 'meidän hyväksemme'

Niin, kirjoitan englanniksi paljon. Tulee suoria käännöksiä, kun ajattelen ekana englanniksi. :ashamed:

rietas
Niin, mie en tiijä mitä mie oon tehnyt. Syyllistynyt siihen taas jälleen kerran, että olen myöntänyt tuntevani ylpeyttä sukujuuristani ja maininnut älykkyysosamäärästäni. Näihin asioihin tartutaan, vaikka en tiijä miks ne hankaavat niin vastakarvaan. Vaikka mie maksan omasta pussistani 15.000,00 euroa saadakseni koulutuksen toimia vaikkapa kodittomien, turvapaikanhakijoiden tai syrjäytymisvaarassa olevien kotiäitien hyväksi ni mie oon se paska ihminen, jonka pitäs kattoa peiliin ja parantaa tapansa.
Tai sitten se johtuu ihan vain tavastasi, tyylistäsi ilmaista nuo asiat. Ei itsessään niistä asioista.

Lunatic
Niin, mie en tiijä mitä mie oon tehnyt. Syyllistynyt siihen taas jälleen kerran, että olen myöntänyt tuntevani ylpeyttä sukujuuristani ja maininnut älykkyysosamäärästäni. Näihin asioihin tartutaan, vaikka en tiijä miks ne hankaavat niin vastakarvaan. Vaikka mie maksan omasta pussistani 15.000,00 euroa saadakseni koulutuksen toimia vaikkapa kodittomien, turvapaikanhakijoiden tai syrjäytymisvaarassa olevien kotiäitien hyväksi ni mie oon se paska ihminen, jonka pitäs kattoa peiliin ja parantaa tapansa. Mie en vaan tajua muita ihmisiä, mutta ei min kai tarviikaan. Min tarvii vain tehä parhaani, koska neurologisesta tilastani johtuen minua ei kiinnosta toisten mielipiteet itsestäni enkä toisaalta havittele kunniaa tässä maailmassa tai missään muussakaan. Haluan vain elää niin kuin koen olevan oikein. Mie annan mieluusti viimeiset rahani, ruokani ja vaatteeni muille ja oon niin tehnytkin, ilman mitään mainintoja palstalle. Paha erhe keskustella muista asioista kuin kepeistä teemoista täällä.

Hyvät yöt kaikille. maraboun ketjussa sitten taas aamulla. nyt nukkumaan, huomenna tiedossa koulutusta töissäkin, joten tarttee lepuuttaa itteään.
:D
Oijoi. Muista laittaa sädekehä yömyssyksi.

• Tykkää
Reactions: päätön
hhm

Komp.

Ja jos taas on pyyteettömästi liikenteessä, ei siitä auttamisestaan ylipäätään huutele. Ei ainakaan niin, että antaa ymmärtää teon olevan jalo ja pohjaavaan ylivertaiseen älyyn (samalla kiistäen mahdollisuuden edes tuntea ylemmyyttä, tuota rahvaiden tunnetta).

Tai sitten se johtuu ihan vain tavastasi, tyylistäsi ilmaista nuo asiat. Ei itsessään niistä asioista.
Se voi olla. Kirjallinen ilmaisu on vaikea laji jo muutenkin, mutta autistin, joka ikään kuin kirjoittaa vierasta kieltä, on todella vaikea saada sanomaansa perille sillä tavalla kuin on tarkoitus. Jokaisella on mahdollisuus tavata minut livenä ja muodostaa mielipiteensä sitten sen mukaan. :)

Yhteistyössä