Jos ihminen maksaa itse asumiskulunsa

[QUOTE="hmmm";26753110]eli jos olet hiljaa, niin kuulet äänet selvemmin?[/QUOTE]

Mitkä äänet? Jos en sano mitään, niin alkavat valittaa vielä enemmän ja kohta huutavat vielä enemmän. Jos itse sanon jotain, sanoin tänäänkin monta kertaa, ainakin 10 kertaa, etten vie roskia pois nyt illalla. Eivät uskoneet, sen jälkeen heitin lasilla, joka hajosi ja heitin myös viinirypäleet pitkin seiniä. Muita tavaroita ei ole tällä kertaa rikkoutunut. Televisio tekisi tosin mieli hajottaa, mitäpä sitäkään tässä läävässä turhaan pitämään. On kuulemma television ruutukin niin pölyinen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26752984]Onko normaalia että ei imuroida yli kuukauteen, pöydät on täynnä astiavuoria, tavarat jäävät siihen mihin sattuvat jäämään eikä vaivauduta esimerkiksi uusille tavaroille etsiä paikkaa, kaikkialla on epäsiistiä, kylpyhuoneen lattia täynnä pölyä, ruokapöytä täynnä kaikenlaista ettei mahdu edes syömään, lattiat täynnä hiuksia, likaa ym. kun ei siivota?[/QUOTE]

Jätäpä nyt siskosi rauhaan ja kipitä vittuun sieltä. Mikä ihmishirviö sä oikein olet, kun kiusaat Akaattia jatkuvasti. Omaa siskoasi. Herää nyt jo.
 
"vieras"
Tuulipuku, miksi sä mollaat sun siskoa kaikesta, vaikka olen käsittänyt, että hän tekee aika paljon puolestasi? Etkö näe, että sun toiminta saa siskon voimaan pahoin? Mäkin tunnistin heti, että sä tulit harmaana kirjoittamaan noita mollauksia siskosi asunnosta. Mitä väliä sillä on vaikka siskosi kämppä olisi tuollainen kuin kirjoitit, mitä se sua liikuttaa?
Jos täällä on kutsuttuna vieraana useamman päivän niin mielestäni voi olettaa että olisi edes siistiä. On muutenkin kuuma ja tunkkainen asunto näin kesäaikaan niin asunnon siivottumuus vielä pahentaa tilannetta kun pöly leijailee ympäri asuntoa. Ja minähän olen täällä siivonnut aina kun olen tänne tullut kun ei täällä voi muuten olla. Kyse tosiaan useammasta päivästä. Hellakin oli taas täynnä kaiken maailman rasvaisia tahroja, hellan säätimet myös rasvassa. Jääkapin ja pakastimen kahvat tuntuvat rasvaisilta, liesituuletinta ei pesty. Kylpyhuoneen lattia, lavuaarit likaisia, TV:n ruutu pölyinen, tietokonepöytä aina siivottomassa kunnossa.
Käytän muuten täällä aina sisäkenkiä kun lattia tuntuu likaiselta, ei ole taidettu kertaakaan pestä sitä. Aina tänne tulo alkaa sillä että pesen astiat, hellan, imuroin lattiat ja matot yms. ennen imurointia otettava tavarat lattialta että mahtuu siivoamaan.

Nyt on kuukauden ollut tuossa TV:n luona tavaroita. Olen ehdottanut että ostaisi tänne lipaston johon mahtuisi noita tavaroita, joille ei ole nyt paikkaa. Ei ole mitään tapahtunut vaikka kuukausia sitten huomautin tästä että asuntoon on saatava lisää säilytystilaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26753142]Jos täällä on kutsuttuna vieraana useamman päivän niin mielestäni voi olettaa että olisi edes siistiä. On muutenkin kuuma ja tunkkainen asunto näin kesäaikaan niin asunnon siivottumuus vielä pahentaa tilannetta kun pöly leijailee ympäri asuntoa. Ja minähän olen täällä siivonnut aina kun olen tänne tullut kun ei täällä voi muuten olla. Kyse tosiaan useammasta päivästä. Hellakin oli taas täynnä kaiken maailman rasvaisia tahroja, hellan säätimet myös rasvassa. Jääkapin ja pakastimen kahvat tuntuvat rasvaisilta, liesituuletinta ei pesty. Kylpyhuoneen lattia, lavuaarit likaisia, TV:n ruutu pölyinen, tietokonepöytä aina siivottomassa kunnossa.
Käytän muuten täällä aina sisäkenkiä kun lattia tuntuu likaiselta, ei ole taidettu kertaakaan pestä sitä. Aina tänne tulo alkaa sillä että pesen astiat, hellan, imuroin lattiat ja matot yms. ennen imurointia otettava tavarat lattialta että mahtuu siivoamaan.

Nyt on kuukauden ollut tuossa TV:n luona tavaroita. Olen ehdottanut että ostaisi tänne lipaston johon mahtuisi noita tavaroita, joille ei ole nyt paikkaa. Ei ole mitään tapahtunut vaikka kuukausia sitten huomautin tästä että asuntoon on saatava lisää säilytystilaa.[/QUOTE]

Mene omaan kotiisi ja lopeta se kitinä.
 
Minkä ihmeen takia heillä on avaimet asuntoosi?!

Ja minkä ihmeen takia he tulevat sinne kutsumatta, kävelevät sisään kuin omaan kotiinsa? Jos ideana on ollut, että heillä on vara- avaimet hallussa mahdollisen oman avaimen hukkaamisen takia, niin johan vara- avaimen haltijasi käyttäytyvät varsin moukkamaisesti. Otattaisin avaimet heiltä pois. Ja jos eivät antaisi, niin vaihdattaisin sitten lukot.

Mikäli olet aikaisemmin ollut tietoinen heidän liiallisesta tunkeutumisesta elämääsi, niin miksi ihmeessä olet alunperinkään heille avaimiasi antanut? Peiliin katsomisen paikka.
 
[QUOTE="vieras";26753154]Ei sinulla ole turvaketjua ovessa?[/QUOTE]

Ei ole, mutta haluaisin ostaa mm. sen Turun ahdistelijan vuoksi. Sen tiirikkamiehen. Paljonko turvaketju maksaa ja osaako sen asentaa itse?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26753142]Jos täällä on kutsuttuna vieraana useamman päivän niin mielestäni voi olettaa että olisi edes siistiä. On muutenkin kuuma ja tunkkainen asunto näin kesäaikaan niin asunnon siivottumuus vielä pahentaa tilannetta kun pöly leijailee ympäri asuntoa. Ja minähän olen täällä siivonnut aina kun olen tänne tullut kun ei täällä voi muuten olla. Kyse tosiaan useammasta päivästä. Hellakin oli taas täynnä kaiken maailman rasvaisia tahroja, hellan säätimet myös rasvassa. Jääkapin ja pakastimen kahvat tuntuvat rasvaisilta, liesituuletinta ei pesty. Kylpyhuoneen lattia, lavuaarit likaisia, TV:n ruutu pölyinen, tietokonepöytä aina siivottomassa kunnossa.
Käytän muuten täällä aina sisäkenkiä kun lattia tuntuu likaiselta, ei ole taidettu kertaakaan pestä sitä. Aina tänne tulo alkaa sillä että pesen astiat, hellan, imuroin lattiat ja matot yms. ennen imurointia otettava tavarat lattialta että mahtuu siivoamaan.

Nyt on kuukauden ollut tuossa TV:n luona tavaroita. Olen ehdottanut että ostaisi tänne lipaston johon mahtuisi noita tavaroita, joille ei ole nyt paikkaa. Ei ole mitään tapahtunut vaikka kuukausia sitten huomautin tästä että asuntoon on saatava lisää säilytystilaa.[/QUOTE]
Ei kuulu sinulle tippaakaan. Älä mene vieraaksi, jos et kestä olla siellä valittamatta. Olet epäkohtelias. Ei meilläkään miehen kanssa niin siistiä ole, mutta ikinä eivät vieraat valita.
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";26753142]
Nyt on kuukauden ollut tuossa TV:n luona tavaroita. Olen ehdottanut että ostaisi tänne lipaston johon mahtuisi noita tavaroita, joille ei ole nyt paikkaa. Ei ole mitään tapahtunut vaikka kuukausia sitten huomautin tästä että asuntoon on saatava lisää säilytystilaa.[/QUOTE]

se ei ole sun asunto. Se saa olla vaikka 5 vuotta siivoomatta jos siskosi ei halua sitä siivota. deal with it.
 
"vieras"
Ei ole, mutta haluaisin ostaa mm. sen Turun ahdistelijan vuoksi. Sen tiirikkamiehen. Paljonko turvaketju maksaa ja osaako sen asentaa itse?
Voi varmaan, mutta veikkaan, että joku lukkoliike tekee sen edullisesti. Vuokranantajalta tarvitset luvan kuitenkin. Hän voisi jopa kustantaa sen, jos pyydät kohteliaasti. Kyllähän tuollainen olisi hyvä olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"vieras"
Ei ole, mutta haluaisin ostaa mm. sen Turun ahdistelijan vuoksi. Sen tiirikkamiehen. Paljonko turvaketju maksaa ja osaako sen asentaa itse?
Ei ne kalliita ole. En tiedä saako niitä asentaa itse. Pidä tulevaisuudessa aina turvalukko kiinni, niin kukaan ei tule asuntoosi edes omilla avaimilla ilman sinun lupaasi. Jos joku ovella rynkyttää ja yrittää sisään, niin pistät viileästi kuulokkeet korvillesi ja unohdat ne. Ennemmin tai myöhemmin he sieltä oventakaa lähtevät lipettiin.
 
Ja taas mennään..
[QUOTE="hmmm";26753110]eli jos olet hiljaa, niin kuulet äänet selvemmin?[/QUOTE]

Niin, tämäkin tuli mieleen.

Olen useampaan kertaan veikannut, että Akaatti ja Tuulipuku ovat yksi ja sama henkilö; toisaalta ei liene harvinaista, että kaksoset ja varsinkin traumaattisia kokemuksia kohdanneet ovat kovin samanlaisia ja toimivat samaan tapaan.

Mutta oikeasti: Akaatti, onko kaikki hyvin? Tämä ongelmasi on saanut minusta aika suuret mittasuhteet.
 
Neilee harmaana
[QUOTE="vieras";26753142]Jos täällä on kutsuttuna vieraana useamman päivän niin mielestäni voi olettaa että olisi edes siistiä. On muutenkin kuuma ja tunkkainen asunto näin kesäaikaan niin asunnon siivottumuus vielä pahentaa tilannetta kun pöly leijailee ympäri asuntoa. Ja minähän olen täällä siivonnut aina kun olen tänne tullut kun ei täällä voi muuten olla. Kyse tosiaan useammasta päivästä. Hellakin oli taas täynnä kaiken maailman rasvaisia tahroja, hellan säätimet myös rasvassa. Jääkapin ja pakastimen kahvat tuntuvat rasvaisilta, liesituuletinta ei pesty. Kylpyhuoneen lattia, lavuaarit likaisia, TV:n ruutu pölyinen, tietokonepöytä aina siivottomassa kunnossa.
Käytän muuten täällä aina sisäkenkiä kun lattia tuntuu likaiselta, ei ole taidettu kertaakaan pestä sitä. Aina tänne tulo alkaa sillä että pesen astiat, hellan, imuroin lattiat ja matot yms. ennen imurointia otettava tavarat lattialta että mahtuu siivoamaan.

Nyt on kuukauden ollut tuossa TV:n luona tavaroita. Olen ehdottanut että ostaisi tänne lipaston johon mahtuisi noita tavaroita, joille ei ole nyt paikkaa. Ei ole mitään tapahtunut vaikka kuukausia sitten huomautin tästä että asuntoon on saatava lisää säilytystilaa.[/QUOTE]

Miksi sä menet sinne? Pysy poissa jooko? Noi useimmat jutut mistä huomautat on kyllä lähes jokaisessa kodissa samalla lailla, kuka esim pyyhkii jotain hellan nappuloita puhtaaksi vähän väliä. Muutenkin on aika epäkohteliasta arvostella toisen kotia, jos sun ja siskosi siisteyskäsitykset on erilaiset niin et voi tehdä hänestä itsesi kopiota, eihän siskosikaan kai vaadi sua olemaan kuin hän. Muistelisin, että sä olet erikoisen tarkka kaikesta, omista tavaroistasi, niihin ei saantu osua esim muovipussissa mikään tms, jotain tollaista muistaisin.

Siskon koti saa olla sellainen kuin on, miksi te olette niin paljon tekemisissä kun se aiheuttaa teille kummallekin mielipahaa ja ongelmaa, pahojakin tosta tavaroiden rikkomisesta päätellen ja luin sitä matkaketjuakin?
 
Siis siskosi on luonasi, tuossa pienen pienessä yksiössä ja te ette kykene keskustelemaan kasvotusten järkevästi vaan kinaatte palstan välityksellä?
Tuossahan se istuu. Enpä ajatellut nyt enää mitään sanoa. Olen hiljaa sanomatta sanaakaan. Oli täältä suklaapussikin hävinnyt ilman lupaa. Eikä tuota suklaatakaan saa lähempää kuin Ruotsista. Taas ilman lupaa syöty tuokin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26753142]Jos täällä on kutsuttuna vieraana useamman päivän niin mielestäni voi olettaa että olisi edes siistiä. On muutenkin kuuma ja tunkkainen asunto näin kesäaikaan niin asunnon siivottumuus vielä pahentaa tilannetta kun pöly leijailee ympäri asuntoa. Ja minähän olen täällä siivonnut aina kun olen tänne tullut kun ei täällä voi muuten olla. Kyse tosiaan useammasta päivästä. Hellakin oli taas täynnä kaiken maailman rasvaisia tahroja, hellan säätimet myös rasvassa. Jääkapin ja pakastimen kahvat tuntuvat rasvaisilta, liesituuletinta ei pesty. Kylpyhuoneen lattia, lavuaarit likaisia, TV:n ruutu pölyinen, tietokonepöytä aina siivottomassa kunnossa.
Käytän muuten täällä aina sisäkenkiä kun lattia tuntuu likaiselta, ei ole taidettu kertaakaan pestä sitä. Aina tänne tulo alkaa sillä että pesen astiat, hellan, imuroin lattiat ja matot yms. ennen imurointia otettava tavarat lattialta että mahtuu siivoamaan.

Nyt on kuukauden ollut tuossa TV:n luona tavaroita. Olen ehdottanut että ostaisi tänne lipaston johon mahtuisi noita tavaroita, joille ei ole nyt paikkaa. Ei ole mitään tapahtunut vaikka kuukausia sitten huomautin tästä että asuntoon on saatava lisää säilytystilaa.[/QUOTE]

Miksi kiusaat siskoasi vaikka tiedät sen aiheuttavan hänelle suurta henkistä harmia?
 
Ja taas mennään..
Mitkä äänet? Jos en sano mitään, niin alkavat valittaa vielä enemmän ja kohta huutavat vielä enemmän. Jos itse sanon jotain, sanoin tänäänkin monta kertaa, ainakin 10 kertaa, etten vie roskia pois nyt illalla. Eivät uskoneet, sen jälkeen heitin lasilla, joka hajosi ja heitin myös viinirypäleet pitkin seiniä. Muita tavaroita ei ole tällä kertaa rikkoutunut. Televisio tekisi tosin mieli hajottaa, mitäpä sitäkään tässä läävässä turhaan pitämään. On kuulemma television ruutukin niin pölyinen.
Ja toisaalta kuka terve ihminen jaksaisi jatkaa tällaista provoilua.

Tämä ihminen tarvitsee oikeasti apua.

Mitä teemme?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ja taas mennään..;26753220:
Niin, tämäkin tuli mieleen.

Olen useampaan kertaan veikannut, että Akaatti ja Tuulipuku ovat yksi ja sama henkilö; toisaalta ei liene harvinaista, että kaksoset ja varsinkin traumaattisia kokemuksia kohdanneet ovat kovin samanlaisia ja toimivat samaan tapaan.

Mutta oikeasti: Akaatti, onko kaikki hyvin? Tämä ongelmasi on saanut minusta aika suuret mittasuhteet.
Emme ole sama henkilö. Kyllä on asiat hyvin tai siis oli ennen tätä aamua ja iltaa. Taas onnistui pilaamaan muiden hyvin päättyneen viikon. Ehkä sitten on parempi loppuviikko tulossa.
 
"diu"
Voi vittu nyt oikeesti. Aikuiset ihmiset istuu siellä vierekkäin muttei osaa puhua naamatusten vaan palstan kautta vikisee. Ja toinen vielä ilman omaa nimimerkkiä, pelkuri! Miettikää vähän itseänne jos teiltä vielä aivot löytyy.
 
[QUOTE="diu";26753274]Voi vittu nyt oikeesti. Aikuiset ihmiset istuu siellä vierekkäin muttei osaa puhua naamatusten vaan palstan kautta vikisee. Ja toinen vielä ilman omaa nimimerkkiä, pelkuri! Miettikää vähän itseänne jos teiltä vielä aivot löytyy.[/QUOTE]

En aio nyt puhua mitään niin kauan kuin jaksan. En sano sanaakaan.
 
"vieras"
Kyllä siskosi oikeasti on hankala ihminen. Sinun pitäisi oppia pitämään omat rajasi. Se onnistuu sillä, ettette tapaa jos on tuollaista. Ei tavaroiden hajottamisella. Tietysti on ymmärrettävää, että pesäeroa kaksoseen on vaikea tehdä, mutta lakkaa edes tapaamasta äitiäsi.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26752984]Onko normaalia että ei imuroida yli kuukauteen, pöydät on täynnä astiavuoria, tavarat jäävät siihen mihin sattuvat jäämään eikä vaivauduta esimerkiksi uusille tavaroille etsiä paikkaa, kaikkialla on epäsiistiä, kylpyhuoneen lattia täynnä pölyä, ruokapöytä täynnä kaikenlaista ettei mahdu edes syömään, lattiat täynnä hiuksia, likaa ym. kun ei siivota?[/QUOTE]
Ei ole normaalia. Kun aikoinaan työskentelin kotisairaanhoidossa, niin monasti ensikäynneillä mielenterveysongelmista kärsivien asunnot olivat juuri tuollaisessa kunnossa. Omaiset ottivat yhteyttä, kun eivät enää tienneet, mitä muutakaan tekisivät läheisensä auttamiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: nuusa

Yhteistyössä