Kiitos palstailun, päästiin sitten "etuilemaan" huvipuistossa! :D

Status
Viestiketju on suljettu.
Mun piti vastata tähän. Sitten muistin että kannattaa laskea kymmeneen ennen kuin painaa lähetä nappia. Sekään ei auttanut, joten taidan jättää kommentoimatta.

Madicken04 :hug: Mukava kuulla että teille jäi hyvät muistot päivästä :)
 
[QUOTE="aha";26726980]No kerropa, mitä aiot tehdä, jos jonotat jossain lapsinesi laitteeseen, johon pääseekin joku vammainen jonon ohi.[/QUOTE]

Riippusi varmaan pitkälti missä kohtaa jonoa olisin ja millä tuulella noin ylipäätään.
 
Ja monta vittuuntunutta vanhempaa ja pikkulasta jotka ovat tuntikausia täydessä huvipuistossa jonottaneet niihin laitteisiin yhden kurvaillessa jonon ohi... joka ei kuitenkaan seuraavalla kerrallakaan jonottaa aio.
Eiköhän kuitenkin PALJON enemmän lapsia ja aikuisia jotka saivat hyvän mielen nähdessään erityislastenkin pääsevän heidän laillaan huvipuistoon.
:)
 
Miksi tarvitsisi? Tälläiset keskustelupalstat ovat ihan täydellisiä paikkoja olla välittämättä muista ihmisistä ja kertoa suoraan oma mielipiteensä. Näin ollenhan se lähinnä helpottaa sitä todellista elämää ja sen tuomia paineita.

En ajattele teitä täällä varsinaisesti ihmisinä enkä välitä kenestäkään tällä palstalla. Ero tulisi siinä, että ihminen olisi konkreettisesti edessä ja hänet tuntisi ja asettaisi hänet ns. naamaksi ja luonteeksi jokaisen palstalaisen nikin taakse. Silloin sillä saattaisi olla jotakin merkitystä.
En minäkään rinnasta tätä ihan elävässä elämässä tapahtuvaan kanssakäymiseen ja ihmisten kohtaamiseen. Mutta vaikka täällä ihmiset kirjoittelisivatkin nikkiensä takana, on minusta oleellista aina huomioida se, mitä he kirjoittavat ja millaisista asioista kirjoittavat ja se miten niihin vastataan.

Vaikka tämä on keskustelupalsta ja emme ole kasvotusten, voivat täällä ( osa täällä kirjoitetuista ) kirjoitetut asiat ovat suoria kuvauksia oikeiden ihmisten oikeasta elämästä, oikeine tunteineen ja sitä ei mielestäni sovi unohtaa.

( erikseen on sitten jokunen ketju, jossa on täysin sallittua ja jopa edellytettääväkin ettei niin tarkkaan mieti, mitä näppikseltään suoltaa. Mutta sielläkin pitää silti tuntea netiketin rajat )
 
tällä logiikalla se vammainen lapsi pitää pitää aina kotona, pois häiritsemästä muiden elämää ? mielenkiintoinen ajatusmaailma...
Ilmeisesti. Ja yhden aiemman ketjun perusteella ei myöskään ole oikein jos sen vammaisen lapsen vanhemmat ja sisarukset tekevät jotain kivaa (mistä normaalisti joutuvat yhden lapsen vamman takia luopumaan) keskenään silloin kun saavat vammaisen lapsen jonnekin tilapäishoitopaikkaan. Koska se on väärin sitä vammaista lasta kohtaan että hänen poissaollessaan muut tekevät jotain hauskaa mistä hän jää paitsi.

Ja luonnollisesti sen vammaisen lapsen abortointiakaan K ei hyväksy, oli vamma miten vakava hyvänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;26726990:
No mut sähän olet oppinut jonottamaan vittuuntuneena jo. :D
Juu niin olenkin, paitsi jos joku ohittaa jonossa. Pikku kolikoilla maksamisen sietämisen opettelu oli yhtä tuskaa. Argh ne mummot... Ja tietty myös ne, jotka tukkivat koko uloskäynnin kassojen luona ja takana alkaa olemaan jonoa ja jäät siihen ensimmäisenä rattaiden kanssa...
 
"xxx"
Juu niin olenkin, paitsi jos joku ohittaa jonossa. Pikku kolikoilla maksamisen sietämisen opettelu oli yhtä tuskaa. Argh ne mummot... Ja tietty myös ne, jotka tukkivat koko uloskäynnin kassojen luona ja takana alkaa olemaan jonoa ja jäät siihen ensimmäisenä rattaiden kanssa...
Voihan argh ;) Et taida oppia?

Ps. oli oikein hauskaa nk. lapsettomana huvipuistossa, missä oli niin terveitä kuin muitakin lapsia sekä aikuisia :) Eikä harmita yhtään, että liikuntavammainen kulki eri reittiä...
 
[QUOTE="xxx";26727046]Voihan argh ;) Et taida oppia?

Ps. oli oikein hauskaa nk. lapsettomana huvipuistossa, missä oli niin terveitä kuin muitakin lapsia sekä aikuisia :) Eikä harmita yhtään, että liikuntavammainen kulki eri reittiä...[/QUOTE]

Opin toki, en valita näille mummoille, en anna sen näkyä heille mitenkään, että minua ärsyttää. Koska olen päättänyt niin. Jokaisella on oikeus maksaa siten, kun he kykenevät. Osa maksaa kortilla, joka ei aina toimi, osa kolikoilla. Se on ihan reilua. Sen sijaan jonossa etuilu ei ole ja sitä en toki siedä.
 
Ilmeisesti. Ja yhden aiemman ketjun perusteella ei myöskään ole oikein jos sen vammaisen lapsen vanhemmat ja sisarukset tekevät jotain kivaa (mistä normaalisti joutuvat yhden lapsen vamman takia luopumaan) keskenään silloin kun saavat vammaisen lapsen jonnekin tilapäishoitopaikkaan. Koska se on väärin sitä vammaista lasta kohtaan että hänen poissaollessaan muut tekevät jotain hauskaa mistä hän jää paitsi.

Ja luonnollisesti sen vammaisen lapsen abortointiakaan K ei hyväksy, oli vamma miten vakava hyvänsä.
Niinpä. Ei ole kohden koskaan.

Mutta täytyy kai tästä lähteä nukkumaan, että jaksaa huomenna taas herätä uuteen päivään miettimään, mihin tuhlaisi nämä kaikki omaishoidontuet, vammaistuet sun muut avustukset. Harmi vaan, että omaishoidon lomittajan lapsi sairastui, joten vapaata ei nyt tulekaan.

Pahoittelen siis, kun huomenna menen kelaan viemään matkakorvaushakemuksia (ajatella, on tulossa peräti 40 euroa ja maksukaton täyttyminen!), minulla on mukana molemmat pienet lapseni. Pysykää siis pois reitiltäni, jos ette halua törmätä vammaisiin, joita törkeästi ulkoilutan ihmisten ilmoilla! Kelassa ei valitettavasti ole jonon ohi -kortteja, joten meininki voi olla melkoinen...
 
Madicken, tosi kiva juttu että oli hauska päivä lapsellesi :) Minusta tuo on tosi hyvä systeemi, ihanaa kun erityislapset otetaan huomioon. On niin paljon asioita, jotka jäävät teilläkin varmaan tekemättä autismin ja kehitysvammaisuuden vuoksi. Kertakaikkiaan ihanaa huvipuistoilta tuollainen :) :heart:

Katylinalta taas vaihteeksi tosi ala-arvoista tekstiä, mutta enpä enää muuta odottanutkaan.
 
[QUOTE="vieras";26727013]No mitäs sä ajattelit asialle tehdä?[/QUOTE]

Sille että jonkun erityislapsi etuilee muita jonossa kun en ole paikalla? En yhtään mitään, niin kauan kuin ei minua etuile, tietenkään.
 
Opin toki, en valita näille mummoille, en anna sen näkyä heille mitenkään, että minua ärsyttää. Koska olen päättänyt niin. Jokaisella on oikeus maksaa siten, kun he kykenevät. Osa maksaa kortilla, joka ei aina toimi, osa kolikoilla. Se on ihan reilua. Sen sijaan jonossa etuilu ei ole ja sitä en toki siedä.
Nyt sun on kyllä aika joko hypätä toiseen ketjuun tai painaa tuota ruksia tuolla oikeassa yläkulmassa, koska mä pistän sut kohta jonoon aivan itse.
 
  • Tykkää
Reactions: Muua ja Brummelisa
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä