Kiinteiden syönti ja vaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiinteä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiinteä

Vieras
Vauva opettelee kinteiden syöntiä ja ruokaa löytyy kasvojen lisäksi sitteristä ja vaatteista :) Millä olette suojanneet vauvan vaatteet, koska normaali ruokalappu ei tunnu riittävän eikä harso hänen sylissään?

En millää, en laita päälle syömistä harjottelevalle sellasia vaatteita joihin ei sais tarhroja tulla ja sitterin kankaatkin meillä saa onneks irti..

Tuntuu et se on ihan sama kuinka suojaat niin silti sitä ruokaa on joka paikassa kun välillä käy vähän kädetkin suussa jne..

Minä annoin sotkun tulla.

Pesukone pyöri sitten aika usein :)

Jommallakummalla isommista lapsistani oli jossain vaiheessa käytössä myös sellainen ruokalappu, jossa oli hihat.

Niitä myydään semmoisia hihallisia ruokaessuja, sellaista on meillä käytetty. Sitteristä kannattaa pyrkiä pois mahdolisimman pian, koska pystyasento parantaa lapsen syömistä/nielemistä. Syöttötuoli on helpompi siivotakin. 5-kuista olen jo laittanut syöttötuoliin istumaan, pönkännyt pyyhkeillä että pysyy pystyssä eikä loukkaa itseään heiluessaan.

• Tykkää
Reactions: Eragon
Mä vaan vaihdoin vaatteita. Meillä lapsi oli housuja ja välillä sukkiakin myöden ruoassa. Ihan sama vaiva pestä niitä vaatteita kuin jotain suojaa, varsinkin kun se suojakaan ei välttämättä olisi suojannut riittävästi. Meillä sotkua tuli sen verran paljon, että sen suojuksenkin olisi yleensä joutunut pesemään kertakäytön jälkeen. Sitterissä ei kylläkään pahemmin syötetty.

Minä sidon sen sylissä olevan harson vyötärölle tai melkein kainaloihin (se muodostaa kivan pussin mahan ja syöttötuolin kaaren väliin, jonne ruoka putoaa lattian sijaan) + vedenpitävä pieni ruokalappu + hihat kääritään kainaloihin asti. Tämä toimii kun toimii ja sit pestään :D Varmaa on vain vaippasillaan ruokailu.

Näin kesällä kun on lämmin, annan syödä vaippasillaan :) En pue ruokailevalle lapselle parhaita vaatteita ettei harmita jos tulee lähtemätön tahra, oon ostanut kirpparilta esim. jotain 10 sentin vaatteita joita käytetään ruokailussa, sormivärien kanssa jne.

Meillä oli vauvalla aluksi harso kaulalle sidottuna ja nykyään ihan tavallinen ruokalappu. Vaatteita sotkeentuu, mutta mitä sitten. Tahrat lähtee pesussa kun käyttää sappisaippuaa, viimeistään toisessa pesussa. Enemmän minua harmittaa lattian luutuaminen monta kertaa päivässä, sekä maissinaksujen ja puuron kaapiminen syöttötuolista, ne kun tuntuvat jämähtävän sementiksi jo ennen kuin saat lapsen nostettua pois tuolista. Pyykinpesu ei vaadi minun lihasvoimaan, vaan sen huolehtii kone ja minä voin sillä aikaa tehdä jotain muuta.

Tuoreet ruokatahrat lähtee meillä valkoisistakin vaatteista kylmällä vedellä ja fairylla.
Kun poika aloitti kiinteät sitterissä makoillen, niin laitoin harson paidan kauluksesta ja käärin hihat. Siinä vaiheessa se harso peitti aika paljon :D Sitteristä likatahrat sai heti pois, kun kasteli harson/pyyhkeen kulman kylmällä vedellä ja pisti tipan fairya.

Yhteistyössä