K
KEvätPrinssi
Vieras
Kolmas lapsi tulossa ja synnytykseen aikaa 7-8 viikkoa.
Ja nyt tuntuu etten kerkeä kaikkea tehdä kun mies ei anna minun hoitaa tiettyjä hommia vaan haluaa tehdä ne itse.
Olen jo pessyt, silittänyt ja viikannut vauvan vaatteet sekä pessyt lipaston niille ( viikannut vaatteet sinne valmiiksi ), etsinyt kotiintulo vaatteet valmiiksi ja joitakin pieniä hankintoja lukuunottamatta ostanut kaiken jo valmiiksi.
Löytyy yösiteitä, vanulappuja, kylpyöljyä, vanupuikkoja, liivinsuojia...
Kuitenkin on ollut tarkoitus ostaa vauvakeinu esim. ja sitä ei olla vielä käyty edes katsomassa.
Sen lisäksi pitäisi vaihtaa auto uuteen jotta mahdutaan kaikki.
Pinnasänkyä pitää "rempata" ja pohja nostaa ylätasolle. Ensisänky pitäisi pedata mutta patjakin on vielä anoppilassa.
Vauvanvaunujen runkoa pitäis kiristää mutta sitäkään ei kukaan ole tehnyt vaikka olen pyytänyt. Hoitotaso pitäisi kaivaa varastosta mutta mies kielsi minua tekemästä sitä koska se on kuulema liian raskas.
Ja nyt minulle iskee stressi siitä että jotain jää tekemättä :/
tahtoisin että kaikki alkaisi olla nyt valmista niin että vaikka vauva syntyisi liian aikaisinkin niin kaikki olisi tehtynä.
Osaahan mieskin toki ostaa vauvakeinun ja varsinkin tehdä nuo kaikki "remontti"hommat vaikka olisinkin synnyttämässä mutta olisi niin paljon helpompi olla jos kaikki olisi valmiina.
Jos nyt saisin nuo kaikki valmiiksi vauvaa varten ( vauvan tavarat ) niin voisin leipoa pakastimeen vierasvaraa, pestä ikkunoita, laittaa pakasteeseen ruokaa valmiiksi mutta en ole saanut intoa tehdä noita "ylimääräisiä" kun on tärkeämpiäkin asioita kesken.
Ja joo, tämä sama tunne etten kerkeä tehdä kaikkea on tullut joka raskaudessa