Miksi aina ennen vauvan tuloa iskee se "mukakiire" :o

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KEvätPrinssi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KEvätPrinssi

Vieras
:o

Kolmas lapsi tulossa ja synnytykseen aikaa 7-8 viikkoa.
Ja nyt tuntuu etten kerkeä kaikkea tehdä kun mies ei anna minun hoitaa tiettyjä hommia vaan haluaa tehdä ne itse.
Olen jo pessyt, silittänyt ja viikannut vauvan vaatteet sekä pessyt lipaston niille ( viikannut vaatteet sinne valmiiksi ), etsinyt kotiintulo vaatteet valmiiksi ja joitakin pieniä hankintoja lukuunottamatta ostanut kaiken jo valmiiksi.
Löytyy yösiteitä, vanulappuja, kylpyöljyä, vanupuikkoja, liivinsuojia...

Kuitenkin on ollut tarkoitus ostaa vauvakeinu esim. ja sitä ei olla vielä käyty edes katsomassa.
Sen lisäksi pitäisi vaihtaa auto uuteen jotta mahdutaan kaikki.
Pinnasänkyä pitää "rempata" ja pohja nostaa ylätasolle. Ensisänky pitäisi pedata mutta patjakin on vielä anoppilassa.
Vauvanvaunujen runkoa pitäis kiristää mutta sitäkään ei kukaan ole tehnyt vaikka olen pyytänyt. Hoitotaso pitäisi kaivaa varastosta mutta mies kielsi minua tekemästä sitä koska se on kuulema liian raskas.

Ja nyt minulle iskee stressi siitä että jotain jää tekemättä :/
tahtoisin että kaikki alkaisi olla nyt valmista niin että vaikka vauva syntyisi liian aikaisinkin niin kaikki olisi tehtynä.
Osaahan mieskin toki ostaa vauvakeinun ja varsinkin tehdä nuo kaikki "remontti"hommat vaikka olisinkin synnyttämässä mutta olisi niin paljon helpompi olla jos kaikki olisi valmiina.

Jos nyt saisin nuo kaikki valmiiksi vauvaa varten ( vauvan tavarat ) niin voisin leipoa pakastimeen vierasvaraa, pestä ikkunoita, laittaa pakasteeseen ruokaa valmiiksi mutta en ole saanut intoa tehdä noita "ylimääräisiä" kun on tärkeämpiäkin asioita kesken.

Ja joo, tämä sama tunne etten kerkeä tehdä kaikkea on tullut joka raskaudessa :D :D

Rauha! Nyt ei sun tilassa kannatta ressailla hirveesti,niinkun varmaan tiät.Kyllä ne asiat järjestyy.Veikkaampa,et jos noi ois pois alta hoidettu niin seuraavaks ressaisit sitä kun ei oo mitään tekemistä ja haluut vaan et vauva syntyis.. :D Kokemusta on.

Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
Rauha! Nyt ei sun tilassa kannatta ressailla hirveesti,niinkun varmaan tiät.Kyllä ne asiat järjestyy.Veikkaampa,et jos noi ois pois alta hoidettu niin seuraavaks ressaisit sitä kun ei oo mitään tekemistä ja haluut vaan et vauva syntyis.. :D Kokemusta on.

Hoitaisin tuon kaiken itse mutta kun miehen mielestä se on "liian rankkaa". Mutta ei silti itsekään saa hoidetuksi vaikka muistuttelen.

Mutta niinhän se on että stressaava ihminen keksii kyllä aina syyn stressata ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hoitaisin tuon kaiken itse mutta kun miehen mielestä se on "liian rankkaa". Mutta ei silti itsekään saa hoidetuksi vaikka muistuttelen.

Se on kyllä totta.

Eikai sun tarttee mieheltä kysyä - teet hommia kun se on poissa, jos siis itse haluat :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

Se on kyllä totta.

Eikai sun tarttee mieheltä kysyä - teet hommia kun se on poissa, jos siis itse haluat :saint:

Näin olen aika paljon tehnytkin :D Koska ikkunoiden peseminen ja verhojen vaihtaminenkin oli muka liian raskasta niin tein sen sillä välin kun mies on töissä ;) Mutta noita hommia mihin tarvitsisin työkaluja on vaikea tehdä kun en tiedä missä mies työkalujaan säilyttää :D Tietty sellainen tutkimusmatka varastoon voisi auttaa asiaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:

Se on kyllä totta.

Näin olen aika paljon tehnytkin :D Koska ikkunoiden peseminen ja verhojen vaihtaminenkin oli muka liian raskasta niin tein sen sillä välin kun mies on töissä ;) Mutta noita hommia mihin tarvitsisin työkaluja on vaikea tehdä kun en tiedä missä mies työkalujaan säilyttää :D Tietty sellainen tutkimusmatka varastoon voisi auttaa asiaa ;)

No joo, se kyllä vaikeuttaa hiukan asioita :whistle:
By the way - mä olen hommannut itselleni porakoneen ynnä muuta tarpeellista, ei tarttee etsiä mistään vehkeitä jos tekee mieli puuhastella :xmas:

Älä hättäile. Kyllä kaikki ehtii valmiiksi. Mulla on ihan sama juttu menossa, kolmas lapsi tulossa ja laskettuun aikaan enää 6,5 viikkoa, ja olen vasta siinä pese ja silitä vauvanvaatteet -kohdassa menossa... Ensisänky on vielä ystävien varastossa, patjaa ei ole, eikä muuten edes vuodevaatteita! Kantoliinakin vielä kankaana jne... Sitterit sun muut ehtii hommaamaan tarvittaessa vauvan synnyttyäkin (niin kuin muuten aionkin, koska meidän tulokas ei ole varmaa näyttöä sukupuolestaan antanut ja tekisi niin mieli pinkkiä sitteriä... ;) )

Ihan kohta tosiaan koittaa se vauva-arki, ja se lähtee kyllä käyntiin vaikka kaikki ei olisikaan täysin valmista, ensimmäiset yöt vauva voi nukkua vaikka vaunukopassa jos se sänky ei ihan vielä valmiiksi ehtinyt... :whistle:

heh.. ai noi on liian rankkoja hommia.. miten aiot synnyttää..onko sekin liian rankkaa.. jos se mies synnyttää :) mulla on kaks viikkoa synnytykseen ja juuri eilen vaihdoin verhot.. sulatin pakastimen.. siivosin ym. olen sitä mieltä et mitä "vetreemmäs " kunnos äiti on sitä helpompi synnytys...

Alkuperäinen kirjoittaja no:
heh.. ai noi on liian rankkoja hommia.. miten aiot synnyttää..onko sekin liian rankkaa.. jos se mies synnyttää :) mulla on kaks viikkoa synnytykseen ja juuri eilen vaihdoin verhot.. sulatin pakastimen.. siivosin ym. olen sitä mieltä et mitä "vetreemmäs " kunnos äiti on sitä helpompi synnytys...

kysyy ??? :):)

niin mielestäni raskaus ei oo sairaus tai vamma mikä estää normi hommia...:)

Mies on sitä mieltä että nyt kun olisi mahdollisuus ottaa rauhallisemmin niin siitä kannattaisi nauttia :)
Ja joo, olen aiemminkin ollut raskaana ja synnyttänyt ;) Ei ole kyse siitä.
Kai mies vaan haluaa pitää hyvää huolta ja mielellään tekisi asiat puolestani :)

Kyllä me ollaan lasten kanssa lumityöt hoidettu, lumilinnat, lumihevoset, liukumäet ja muut rakennettu ja "raskaita" hommia tehty siinä missä ennen raskauttakin :) Mutta silloin kun mies on kotona niin ei anna minun puuttua sellaisiin hommiin vaan tahtoo tehdä ne puolestani :)
Pöllyttää matot, kolaa lumet, nostaa raskaat huonekalut, imuroi, pesee lattiat jne. jos on kotona. Mutta kun ei ole niin pääsen tekemään kaiken sen itse ;)

Hassua että jonkun piti päästä "vinoilemaan" siitäkin että mies huolehtii raskaana olevasta vaimostaan :o