Toimeentulotuki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahatta.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahatta.

Vieras
Monesko päivä se yleensä näin keskellä kuuta tulee? Mä oletin, että olis eilen tullu, muttei tullukaan. Oon sit ilman rahaa, että jee. :( Se sossu joka laittaa sen maksuun, on luultavasti lomalla, mut ei muitten pitäs jäädä rahata sen loman takia. Kai sillä on joku sijainen? Todella ärsyttävää. Laitoin sille jo äkäisen viestin, että joka kerta pitää monta päivää sitä rahaa odotella. No sain iskältä vähän rahaa, et voin ostaa ruokaa. :)

Eikä kenenkään tarvii tulla aukoo päätä, että saan ilmaista rahaa tekemättä mitään. Yleensä se näinä päivinä sen laittaa maksuun, mut jos se on lomalla, niin oonko mä oikeesti 2viikkoo ilman rahaa??

Olet samanlainen kuin eräs tuttavani. Häntä ketutti suuresti kun työkkäri passitti hänet huonopalkkaiseen työhön, koska hän on maannut kotona viimeiset 3 v. Joutui siis luopumaan tästä sossuetuudestaan. Hän vielä sanoi että hän vaatii enemmän palkkaa kuin sen mitä sieltä saa. Veti herneet nenään kun tokaisin, että eipä sellaisella ihmisellä paljoa ole varaa vaatia, joka ILMAISTA rahaa on saanut viimeiset 3 v (eikä itse edes ole viitsinyt työnhakunsa eteen mitään tehdä, levittänyt takamuksiaan kotisohvalla tekemättä mitään, ja valtion sitten pitäisi hänelle sillä aikaa etsiä hyväpalkkainen duuni kun hän kerää sossurahat tililleen). Mitä olet tehnyt sossurahojesi eteen? Ymmärrän sen, että sossusta haetaan apua TILAPÄISEEN tarpeeseen, ja tilanteeseen tulee muutos heti kun mahdollista.

Korjaa jos olen väärässä, jos kuulut tähän ryhmään jotka hakevat sossun avustuksia vain väliaikaisesti ja oikeasti tarvitsevat sitä esim. muuttuneen elämäntilanteen myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;26709956:
No se maksupäivähän voi olla ihan mikä vain.. riippuu siitä millon oot hakemuksen laittanut ja milloin siitä on tehty päätös. Ei niillä mitään kiinteitä päiviä maksamiseen ole.
En mä ole kertaakaan hakemusta laittanu. Joka kerta ku oon sen luona käynyt, niin se on tehnyt sen päätöksen ja jonku laskelman. Olis se varmaan sanonut, jos tarttis hakemusta laittaa.

[QUOTE="jep";26709985]sääliks käy jos pitää aikuisen iskältä rahaa kerjätä, ei hyvin mee. Vois olla aihetta miettiä hetki rahankäyttöä..[/QUOTE]

On sullakii säälis aiheet.

Alkuperäinen kirjoittaja vittuilen kyllä.;26709979:
Olet samanlainen kuin eräs tuttavani. Häntä ketutti suuresti kun työkkäri passitti hänet huonopalkkaiseen työhön, koska hän on maannut kotona viimeiset 3 v. Joutui siis luopumaan tästä sossuetuudestaan. Hän vielä sanoi että hän vaatii enemmän palkkaa kuin sen mitä sieltä saa. Veti herneet nenään kun tokaisin, että eipä sellaisella ihmisellä paljoa ole varaa vaatia, joka ILMAISTA rahaa on saanut viimeiset 3 v (eikä itse edes ole viitsinyt työnhakunsa eteen mitään tehdä, levittänyt takamuksiaan kotisohvalla tekemättä mitään, ja valtion sitten pitäisi hänelle sillä aikaa etsiä hyväpalkkainen duuni kun hän kerää sossurahat tililleen). Mitä olet tehnyt sossurahojesi eteen? Ymmärrän sen, että sossusta haetaan apua TILAPÄISEEN tarpeeseen, ja tilanteeseen tulee muutos heti kun mahdollista.

Korjaa jos olen väärässä, jos kuulut tähän ryhmään jotka hakevat sossun avustuksia vain väliaikaisesti ja oikeasti tarvitsevat sitä esim. muuttuneen elämäntilanteen myötä.

Niin, että minä olen kyllä ens kuussa menossa KOULUUN.
Ainoat rahat jotka saan on asumistuki ja toimeentulotuki, että niin.
Ja vuos sitten syksylläki olisin kouluun mennyt, muttei kaikkia valittu. Ite se sossu sitä ekan kerran sano, kun kävin sen luona, että saan sen ja sen summan kuukaudessa. En ole ite sitä hakenut, että revi siitä!

[QUOTE="jep";26710038]Minkä ikänen ap mahtaa olla, kun ei kyllä mun korvaan kovin vanhalta kuulosta... Ja se hakemus on sitte täytetty siellä sossun luona, ei rahaa hakematta saa ;)[/QUOTE]

18v olen.
Enkä varmaan ole ainoa, joka sitä rahaa saa sossusta.

Niin, että minä olen kyllä ens kuussa menossa KOULUUN.
Ainoat rahat jotka saan on asumistuki ja toimeentulotuki, että niin.
Ja vuos sitten syksylläki olisin kouluun mennyt, muttei kaikkia valittu. Ite se sossu sitä ekan kerran sano, kun kävin sen luona, että saan sen ja sen summan kuukaudessa. En ole ite sitä hakenut, että revi siitä!

Siinähän lukikin, että korjaa jos olettamus on väärä, ei siinä lukenut että vedä sinäkin herneet nenään.

En tajua miten sossusta voi saada rahaa hakematta sitä. Vaikket olisikaan varsinaisesti hakenut sitä hakemuksella, olet sinä kuitenkin sitä _HAKENUT_. Vai meinasitko että sinuun otettiin yhteyttä sieltä että hei, tule hakemaan meiltä rahaa? Opettele ymmärtämään mitä tietyillä asioilla tarkoitetaan.

Ap, älä välitä noista vittuilijoista, itse kasvattavat persettään kotona miehensä rahoilla. ;)

Saisitko opintolainaa? Sossu yleensä vaatii nostamaan sen ensin. Soita kuntasi sossun maksatukseen, jos haluat tietää onko rahoja edes tulossa.

18v olen.
Enkä varmaan ole ainoa, joka sitä rahaa saa sossusta.

Melko kehno puolustus. Huomaa, että tosiaan olet vielä lapsi. Vaikket kouluun olisikaan päässyt heti kun sinne hait, töitäkin voi hakea.

En tajua miksi sossusta ruetaan sysäämään rahaa heti 18-v nuorillekin, sehän vain opettaa sen että ei tarvitse edes yrittää tulla toimeen omillaan. Et ole näin ollen varmaan maksanut senttiä verojakaan, joten en tajua miksi sinun tulisi saada valtiolta yhtään mitään. Menisit kotiisi kasvamaan.

[QUOTE="deedee";26710088]Ap, älä välitä noista vittuilijoista, itse kasvattavat persettään kotona miehensä rahoilla. ;)

Saisitko opintolainaa? Sossu yleensä vaatii nostamaan sen ensin. Soita kuntasi sossun maksatukseen, jos haluat tietää onko rahoja edes tulossa.[/QUOTE]

Tavan tauno olet sinäkin. Miten meinasit että opintolainaa saa kukaan, joka ei opiskele? Mene itse kasvattamaan persettäsi tai vaikka aivojasi idiootti.

[QUOTE="deedee";26710088]Ap, älä välitä noista vittuilijoista, itse kasvattavat persettään kotona miehensä rahoilla. ;)

Saisitko opintolainaa? Sossu yleensä vaatii nostamaan sen ensin. Soita kuntasi sossun maksatukseen, jos haluat tietää onko rahoja edes tulossa.[/QUOTE]

En välitäkkään. Tällä palstalla niitä näkyy olevan vaikka muille jakaa! :D
Opintotukea alan saamaan sit kun menen kouluun. Opintolainaa en mielellään ota. Se on kuitenkin lainaa. Jos rahoja ei huomenna puolen päivän jälkeen näy tilillä, niin soitan sille sossulle.

Ja sille yhelle joka sano, että kannattas miettiä mihin/miten rahansa käyttää tai jotai vastaavaa. Niin saan sen rahan kahessa osassa. Yleensä käytän just sen ekan osan juuri ennenku toinen osa tulee. Mut nyt se ei ole tullu niinku olis pitänyt!

En puutu ap:n tapaukseen ollenkaan, mutta ihmettelen teitä muita!
Minäkin olen ollut pitkään työtän haluamattani, tosi pieniä tuurauksia suorittanut ja saanut jo kauan toimeentulotukea! Kouluun en ole vieläkään päässyt, vaikka 8vuotta olen hakenut, töitä ei taas irtoa ilman koulutusta.. Työkkärin kursseilla olen ollut myös! Kysymys kuuluukin; olenko nyt minäkin sitten persettä kasvattaja "sossupummi" ? Harmi vaa et ihmisii tääl on enempi ku työpaikkoja, menkää siis itseenne!

[QUOTE="vieras";26710113]Ei niillä aina ole sijaisia, jos vaikka viikon loma, niin hakemukset seisoo sen ajan...pidemmillä lomilla ilmeisesti on joku sijainen.[/QUOTE]

Ihan 100% varmuudella on sijainen koska laki velvoittaa että päätös pitää tehdä 7 arkipäivän kuluessa hakemuksen jättämisestä.

Mutta ap, kyllä sen pitää joka kuussa sitä toimeentulotukea hakea eli kyllä sun pitää nyt alla n.2viikoa ilman rahaa. Jos sossu tekee pitkäaikeispäätöksen niin silloin raha maksatetaan niin että se on tilillä kuun ensimmäinen päivä, ei keskellä kuuta.

Melko kehno puolustus. Huomaa, että tosiaan olet vielä lapsi. Vaikket kouluun olisikaan päässyt heti kun sinne hait, töitäkin voi hakea.

En tajua miksi sossusta ruetaan sysäämään rahaa heti 18-v nuorillekin, sehän vain opettaa sen että ei tarvitse edes yrittää tulla toimeen omillaan. Et ole näin ollen varmaan maksanut senttiä verojakaan, joten en tajua miksi sinun tulisi saada valtiolta yhtään mitään. Menisit kotiisi kasvamaan.

Ei mulla ole tarvetta puolustella mitään. Harvemmin töitä SAA, jos ei ole koulutusta.
Itekkö et ole KOSKAAN, IKINÄ, MISSÄÄN TILANTEESSA saanut mistään sossusta tai muusta rahaa? Onko se SINULTA mitenkään pois, jos jotkut saa rahaa sossusta?
Tuskinpa.
Sitäpaitsi kävin sellasessa jutussa TÖISSÄ, mut siitä sai 7e päivässä, et sillä ei hirveemmin juhlita.

Mene ite kottiis, kun et oo näköjään kasvanu tarpeeks isoks.

En puutu ap:n tapaukseen ollenkaan, mutta ihmettelen teitä muita!
Minäkin olen ollut pitkään työtän haluamattani, tosi pieniä tuurauksia suorittanut ja saanut jo kauan toimeentulotukea! Kouluun en ole vieläkään päässyt, vaikka 8vuotta olen hakenut, töitä ei taas irtoa ilman koulutusta.. Työkkärin kursseilla olen ollut myös! Kysymys kuuluukin; olenko nyt minäkin sitten persettä kasvattaja "sossupummi" ? Harmi vaa et ihmisii tääl on enempi ku työpaikkoja, menkää siis itseenne!

Jos te viitsisitte edes lukea aiemmat kirjoitukset, ehkä huomaisitte että siellä on puhuttu siitäkin että tietyissä tilanteissa oleville sosiaaliturva onkin hyvä asia. Mutta en tajua miksi joku 18 v nulikka saa sossusta rahaa kun käy kerran inahtamassa? Ja ap kitisee ettei ota opintolainaa mielellään plaaplaa, kyllä ikävä kyllä joudut mitä luultavammin sen opintolainan ottamaan vaikka kuinka itket vastaan. Nykyään täytyisi käyttää kaikki muut rahahanat ensin, ennen kuin sossusta tippuu senttiäkään ja ihan oikein onkin, oppisit sinäkin vastuuta etkä oppisi vain sitä, että valtiolta saa kun ei viitsi töitäkään hakea.

Olen itsekin ollut 18 v mutten todellakaan ollut käsi ojossa sossunluukulla, vaan menin töihin kun en heti kouluun haettuani päässyt mihinkään! Älä ruikuta vaan ota vastuuta elämästäsi, jos olet mukamas olevasi niin "aikuinen" kun hehkutat olevasi 18 v, käyttäydy sen muikaisesti.

Olen samaa mieltä että lainaa ei ole järkevä ottaa, mutta sossusta ei saa euroakaan syksyllä sitten kun opiskelusi alkavat. Aikaisemminkin olen miettinyt, että miksi joku rapajuoppo saa kaljarahansa säännöllisesti sossusta ja sitten taas opiskelija ostaa maitonsa LAINALLA, vaikkei ole mitään takeita tulevaisuudesta? Työtön yksinäinen mies saa enemmän tukia kuin minimiäitiyspäivärahan saava nainen ja vauva. Jotain on pahasti pielessä...

Täytitkö muuten hakemuksen? Se pitää täyttää, jotta saisi euroakaan. Lakisääteinen käsittelyaika on 2 viikkoa eli 14 arkipäivää, jos menee tämän yli niin soitat sossuun ja valitat. Jossei auta, esimiestasolle niin johan tehoaa (itse koettu). Hakemuksessa kysytään, mihin haet tukea ja siihen pitää kirjoittaa "elämiseen ja vuokraan".

Ei mulla ole tarvetta puolustella mitään. Harvemmin töitä SAA, jos ei ole koulutusta.
Itekkö et ole KOSKAAN, IKINÄ, MISSÄÄN TILANTEESSA saanut mistään sossusta tai muusta rahaa? Onko se SINULTA mitenkään pois, jos jotkut saa rahaa sossusta?
Tuskinpa.
Sitäpaitsi kävin sellasessa jutussa TÖISSÄ, mut siitä sai 7e päivässä, et sillä ei hirveemmin juhlita.

Mene ite kottiis, kun et oo näköjään kasvanu tarpeeks isoks.

Olen aika paljon vanhempi kuin sinä, kiitos vain, olen kasvanut jo tuon lapsellisen vaiheen yli.

Ja töitä kyllä SAA, jos viitsii hakea ja jos ottaa vastaan sen huonommankin työn eikä heti ole menossa helpomman kautta. Ja kyllähän se sosiaalihuolto jostain koostuu, olisiko esim. verorahoista joita minä MAKSAN? Suosittelisin tosiaan että SINÄ menisit kotiisi kasvamaan, vaikutat todella olevasi vielä pahasti sen tarpeessa.

Yhteistyössä