Meille tulee kokeeksi mies!!! :)

• Viestiketjun aloittaja innosta tuhisten
  • Ensimmäinen viesti
Miten te lenkkeilette?

Onko mies vapaana vai hihnassa?
Pitääkö kulkea vierellä vai saako haistella puskia ja tervehtiä vastaantulijoita?
Annatteko vieraan silittää kilttiä miestä?
Otatteko miehen tiukkaan liekaan jos tulee toinen mies vastaan?
No muistathan että laki kieltää miesten vapaanaolon ainakin taajamissa sekä kaupungissa. Mua henk koht ärsyttää että niitä miehiä sitten tulee tuolla ulkona sekä haistelemaan että nuoleksimaan ties mitä paikkoja.

Eli tiukasti liekaan vaan ja kova koulutus.

Onko kotimaiselta kasvattajalta? Paperit kunnossa ja silleen?

Moni on kuulemma ottanut sellaisen Espanjan löytö-miehen, siellä kuulemma ihan valtoimenaan vilisee niitä ja monesta on tullut ihan kunnon kotimies vaikka isosta tarhasta onkin tänne tuotu. Virosta ja Venäjältäkin saa, mutta ei kuulemma niin suosittuja kun nämä Espanjan tapaukset. Itse suhtautusin melko varovaisesti kuitenkin tuollaiseen tuontimieheen, kun ei voi yhtään tietää millaisia kokemuksia sillä raukalla on takana.

• Tykkää
Reactions: niukinnaukin
innosta tuhisten
Onko kotimaiselta kasvattajalta? Paperit kunnossa ja silleen?

Moni on kuulemma ottanut sellaisen Espanjan löytö-miehen, siellä kuulemma ihan valtoimenaan vilisee niitä ja monesta on tullut ihan kunnon kotimies vaikka isosta tarhasta onkin tänne tuotu. Virosta ja Venäjältäkin saa, mutta ei kuulemma niin suosittuja kun nämä Espanjan tapaukset. Itse suhtautusin melko varovaisesti kuitenkin tuollaiseen tuontimieheen, kun ei voi yhtään tietää millaisia kokemuksia sillä raukalla on takana.
Ehdottomasti kotimaiselta kasvattajalta, se nyt vielä puuttuisi että olisi ulkomailta hakittu.
En jaksasi sitä paperisotaa ja rokotuksia ym jos olisi ulkomaalaiselta kasvattajalta, ja tiedä sitten onnistuisiko tuo palautuskaan mitenkään jos ulkomailta olisi hankittu.

"vieras"
Miehen on opittava sääntöjä, sillä muuten eläminen miehen kanssa tulee mahdottomaksi. Mies kokeilee rajojansa ja sille on tehtävä selväksi mikä on sallittua, mikä kiellettyä. Säännöissä tulee olla johdonmukainen. Miestä ei oteta sänkyyn kertaakaan, jos halutaan, että se pysyy poissa sieltä. Miestä kiellettäessä ei huudeta ja riehuta tai lyödä vaan otetaan miehestä varma ote, katsotaan silmiin ja sanotaan varmalla, matalalla äänellä ei. Miehen tulee ymmärtää, että se tekee väärin, muttei kadottaa luottamustaan sinuun. Kun mies tekee oikein kannattaa sitä kiittää. Kehuminen ja makupalat toimivat hyvin. Kieltäminen ja palkitseminen tulee tapahtua välittömästi teon jälkeen.

• Tykkää
Reactions: WhiteSnow
:DDD
Siis myykö ne muka auton miehelle vaikka veisin siltä kaikki luottokortit visoja myöten? :O
Kyllä minulla vielä tulee PALJON opittavaa.
Joo kato ne osaa olla niin ovelia ne autokauppiaat. Joskus riittää pelkät henkkaritkin, se on vaan yks hujaus ku miehes on koeajanut sen uuden auton ja sit mennään...

Ja hei sulje netti siltä vallan, ettei se pääse osteleen sitä kautta kaikkia juttuja. Laita vaikka salasana koneelle.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";26678986]Ehkä miestä ei pitäisi edes ottaa kotiin jossa ei ole koiraa. Joku vastuullinen on aina hyvä olla olemassa. Ei se riitä, että lapset lupaa ulkoiluttaa miestä ja ruokkia, nainen ja koira loppujen lopuksi hoitelee hommat.[/QUOTE]
Riippuu ihan miehestä. Minusta koiraperheessä kasvatettu mies on siitä hyvä, että se on jo pennusta alkaen tottunut siihen, että tiettyjä asioita nyt vaan on pakko tehdä, vaikka sataisi, olisi kylmä, väsyttäisi tai ei muuten huvittaisi. Jos uudella omistajalla ei ole koiraa, saattaa kuitenkin syntyä joitakin ongelmia. Mies on aika helppo kouluttaa pois aamuisin ja päivisin ulos lähtemisestä, mutta joillain yksilöillä on niin ehdollistunut iltaisin ulos lähteminen, ettei sitä tapaa saa kitkettyä juuri millään. Nämä miehet sitten vaeltavat päämäärättömästi iltaisin ja heitä varten onkin perustettu vähän jokaiseen kadunkulmaan päämäärättömästi vaeltelevien miesten kokoushuoneita, joissa he voivat tavata lajitovereitaan. Terveellinen iltainen happihyppely voikin pahimmassa tapauksessa muuttua kokoushuoneilla istumiseksi ja lihottavien mallasjuomien ylenmääräiseksi litkimiseksi. En siis suosittele koiraperheessä kasvatettua miestä ainakaan kaupunkiolosuhteisiin tai taajamiin ellei uudella omistajallakin ole koiraa. Vaihtoehtojakin on, mutta ne on sitten mieskohtaisia. Kun meillä vuosi sitten koira kuoli, aloin miettimään, alkaako tuo luovutusikäinenkin iltaisin vaellella päämäärättömästi ja päätyä kokoushuoneisiin. Mutta älysin hommata meidän kissalle talutushihnan ja valjaat, joten päämäärätön iltavaeltelu ei ole enää tarpeellista :)

"Miulla"
on tuollainen ulkomailta tuotu rotumies! Aika riskin otin kun en taustasta kaikkea tiennyt, rokotuksista tai muista, mutta hyvin sitä oli ainakin kasvatettu ja oli hyvästä perheestä. Kasvattajiaan silloin tällöin tavannut. Ja karmeen hyvin on tänne soputunut; tykkää enemmän talvesta kuin kesästä vaikka onkin välimeren alueelta! ja pitkäikäinenkin näkyy olevan kun on minun nurkissa pyörinyt jo 18 vuotta.

Palautusoikeudesta en tiedä enää tässsä vaiheessa, mutta eiköhän tuolle menolippu ja joku häkki lentokoneeseen tarvittaessa löytyisi.

Jotkut täällä puhuu päämäärättömästä vaeltamisesta, karkailuista jne, siis miten huonoja kasvattajia te oikein olette?? Olen ihan hilkulla etten soita miestensuojeluun!!! Teille ei pitäisi suoda yhtäkään miestä! Ja muistakaa vielä, miehiä EI tehdä, ne saadaan jos luoja suo!

Viimeksi muokattu:
minullakin on mies lemmikkinä
Minulla on ollut tämä sama mies jo pitkälti yli 20 vuotta. Ensin kyllä vaikutti siltä etten saa tätä koulutettua kunnolliseksi mitenkään ja mietinkin pariin kertaan ihan vakavissani että palauttaisin kasvattajalle mutta sitten yllättäen miehelle alkoikin mennä asiat jakeluun.

En tiedä sitten vaistosiko jotenkin että olen tosissani vai kypsyivätkö annetut opit päässään hitaasti (no osa miehistä on aika hitaita oivaltamaan...) mutta sitten kun alkoi tottelemaan kunnolla niin voin sanoa että olen tyytyväinen että jaksoin ne muutamat ensimmäiset vuodet.

Ei kannata siis luovuttaa vaikka olisikin vähän takkuista alussa se miehen tavoille opettaminen, osa näistä nyt vaan on niin kimurantteja kouluttaa ettei tuloksia voi odottaa hetkessä. Entisten kotienkin käytös heijastuu aika pitkään ja se kannattaa ottaa huomioon.

En kyllä ostaisi kaljaa jääkaappiin; parempi on kun ei koskaan edes maista moista ettei oleta saavansa sitä jatkossa.

Toivottavasti mies osoittautuu hyväksi ja saat nauttia hänestä monta pitkää vuotta !

"pera"
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26679930:
nyt taisi osua ja uppoa. :rolleyes:
Huoh, tarkoitin vaan että musta alkupää oli hillittömän huvittava ja loppua kohden jutut muuttuu väkisin väännetyiksi. Anteeksi huono kirjallinen ilmaisukykyni, mutta mä olenkin sisäsiittoinen häiriintynyt kiinanharjamies. Sun pitää vaan yrittää ymmärtää mua.

:DDD
[QUOTE="pera";26679957]Huoh, tarkoitin vaan että musta alkupää oli hillittömän huvittava ja loppua kohden jutut muuttuu väkisin väännetyiksi. Anteeksi huono kirjallinen ilmaisukykyni, mutta mä olenkin sisäsiittoinen häiriintynyt kiinanharjamies. Sun pitää vaan yrittää ymmärtää mua.[/QUOTE]

Kannattaa vaan luikkia häntä koipien välissä mamman helmoihin ettei sustakin tuu sellasta kulkuria mikä kantaa kaikenmaailman kirput ja satiaiset kotio :x

Täällä on noita puumia liikenteessä, toiset kauheen arvaamattomiakin, saattaa lähetellä järkyttäviäkin kuvia tms :O

Veikkaan et oot salaa täällä kurkkimassa? Muista poistaa sivuhistoria ettei perjantai pulloa evätä :|

"vieras"
[QUOTE="pera";26679957]Huoh, tarkoitin vaan että musta alkupää oli hillittömän huvittava ja loppua kohden jutut muuttuu väkisin väännetyiksi. Anteeksi huono kirjallinen ilmaisukykyni, mutta mä olenkin sisäsiittoinen häiriintynyt kiinanharjamies. Sun pitää vaan yrittää ymmärtää mua.[/QUOTE]

Mikä kohta, monesko viesti oli se huippukohta? :)

Tönt

jos olisit mun mies niin voisin kyllä yrittää, :whistle: muuten olet kyllä on your own..

Tönt
Kannattaa vaan luikkia häntä koipien välissä mamman helmoihin ettei sustakin tuu sellasta kulkuria mikä kantaa kaikenmaailman kirput ja satiaiset kotio :x

Täällä on noita puumia liikenteessä, toiset kauheen arvaamattomiakin, saattaa lähetellä järkyttäviäkin kuvia tms :O

Veikkaan et oot salaa täällä kurkkimassa? Muista poistaa sivuhistoria ettei perjantai pulloa evätä :|
:LOL::LOL:

Yhteistyössä